logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی

علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند ال جی از محبوبیت ویژه‌ای بین خانواده‌های ایرانی برخوردار است و اکثر آنها از ماشین لباسشویی های این برند استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزء این قبیل از افراد باشید، حتماً با مشکلاتی در عملکرد دستگاه خود مواجه شده‌اید. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی خواهیم گفت. چنانچه سوالی دربارۀ مشکل عدم شروع به کار لباسشویی الجی دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. همچنین می‌توانید با این مجموعه تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

9 علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی + راه‌حل

دلایل متعددی منجر به کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی می‌شود. بهتر است کلیه دلایل را شناسایی کرده و در زمان بروز مشکل قادر به عیب‌یابی باشید. موارد زیر از جمله رایج‌ترین دلایل کار نکردن لباسشویی ال جی محسوب می‌شوند:

  1. نوسانات شدید برق
  2. بی‌نظم قرار گرفتن لباس‌ها در مخزن لباسشویی
  3. خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی
  4. خراب شدن ولوم تایمر
  5. خرابی برد اصلی لباسشویی
  6. نبودن ولتاژ کافی در برد کنترل لباسشویی
  7. فرسودگی و خرابی موتور لباسشویی
  8. خرابی پنل دیسپلی و دکمه‌های پنل
  9. خراب شدن فیوز حرارتی

9 علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی + راه‌حل

در ادامه هر یک از دلایل نامبرده را به شرح مفصل توضیح داده و دربارۀ راهکارهایی برای رفع آنها خواهیم گفت. البته ناگفته نماند که مشکلات جدی تنها به واسطه مهارت و تخصص تعمیرکاران حرفه‌ای قابل رفع هستند. چنانچه مشکل لباسشویی ال جی شما جدی است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

1. نوسانات شدید برق

یکی از ساده‌ترین علل کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی، وجود نوسانات شدید برق است. ممکن است در اوج مصرف برق ماشین لباسشویی را روشن کرده و ببینید که قادر به کار کردن نیست. علاوه بر استفاده از ماشین لباسشویی ال جی در ساعات پیک مصرف می‌توان به وجود مشکلاتی نظیر پوسیدگی دوشاخه، خرابی کابل لباسشویی، مشکل در پریز برق و مواردی دیگر اشاره کرد. تمامی این موارد باید مورد بررسی قرار گیرند.

نوسانات شدید برق

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راهکار برای رفع این مشکل، شستن لباس‌ها در ساعاتی خارج از پیک مصرف است. از طرفی اگر در زمانی غیر از پیک مصرف لباسشویی را روشن می‌کنید، اما قادر به کار کردن نیست، کاب و پریز را بررسی کرده و با تعویض آنها به احتمال زیاد مشکل حل می‌شود. اگر این راه‌حل‌های نامبرده جواب نداد، مشکل از جای دیگری بوده و نیازمند بررسی دقیق‌تر است.

2. بی‌نظم قرار گرفتن لباس‌ها در مخزن لباسشویی

جالب است بدانید که بهم ریختگی لباس‌ها، وجود گره در آنها و مشکلاتی از این دست منجر به کار نکردن لباسشویی الجی می‌شود. فرقی نمی‌کند که دستگاه را جدیداً خریداری کرده‌اید یا محصولی قدیمی است، در هر صورت باید مطابق ظرفیتی که دارد، از آن استفاده کنید. وجود اضافه بار در دیگ ماشین لباسشویی منجر به کار نکردن آن شده و به سایر قطعات دستگاه نیز آسیب جدی وارد می‌کند. مثلاً اگر با لباسشویی پتو و پارچه‌های سنگین را می‌شویید، احتمال بروز این قبیل از مشکلات جدی است.

بی‌نظم قرار گرفتن لباس‌ها در مخزن لباسشویی

راه‌حل:

  • بهتر است قبل از شستشوی لباس‌ها با ماشین لباسشویی ال جی ابتدا آنها را پشت و رو کرده و جیب‌های آنها را خالی کنید.
  • رعایت توازن لباس‌ها در داخل دیگ ضروری است و به هیچ عنوان نباید بیشتر از ظرفیت دیگ در آن لباس قرار دهید؛ زیرا در زمان خیس شدن وزن لباس‌ها افزایش یافته و فشار مضاعفی به موتور و سایر قطعات وارد می‌شود.

3. خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

میکروسوئیچ نیز جزء مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی محسوب شده و وظیفه آن قفل کردن درب لباسشویی است. وقتی میکروسوئیچ خراب می‌شود درب لباسشویی باز مانده و تا زمانی که کاملاً بسته و قفل نشود، دستگاه قادر به کار کردن نخواهد بود.

خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید میکروسوئیچ لباسشویی تعویض شود. به این منظور حتماً از افراد متخصص کمک گرفته و از آنها بخواهید که متناسب با مدل ماشین لباسشویی میکروسوئیچ سازگار با آن را نصب کنند.
  • حتماً بعد از تعویض میکروسوئیچ عملکرد ماشین لباسشویی را امتحان کنید؛ زیرا ممکن است مشکل از سایر قطعات آن باشد.

4. خراب شدن ولوم تایمر

برخی از ماشین‌های لباسشویی ال جی به گونه‌ای تولید شده‌اند که مجهز به ولوم تایمر برای روشن و خاموش کردن هستند. وقتی ماشین لباسشویی ال جی شما مجهز به ولوم تایمر است و کار نمی‌کند، احتمال خرابی این قطعه بالا است.

خراب شدن ولوم تایمر

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه چک کید که ولوم تایمر به خوبی می‌چرخد. اگر شکستگی و اختلالی در این قسمت مشاهده کردید، از افراد تعمیرکار برای رفع مشکل احتمالی کمک بگیرید.

5. خرابی برد اصلی لباسشویی

اگر برد اصلی ماشین لباسشویی ال جی خراب شود، کلیه قطعات با مشکل مواجه شده و می‌توان گفت که اصلی‌ترین علت کار نکردن آن است. در واقع عدم کارکرد لباسشویی ال جی بیانگر خرابی برد است. اگر ماژول مربوط به تنظیم و شروع کننده حرکت ماشین لباسشویی خراب شود، لباسشویی قادر به کار کردن نیست.

خرابی برد اصلی لباسشویی

راه‌حل:

6. نبودن ولتاژ کافی در برد کنترل لباسشویی

کلیۀ اجزا و قطعات در ماشین لباسشویی ال جی ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و عملکرد آنها بر هم اثر می‌گذارد. به عنوان مثال برد کنترل یکی از این قطعات وابسته به سایر قطعات است. از آنجایی که برد کنترل موظف به بررسی عملکرد قطعاتی مانند پمپ تخلیه، موتور و سایر قسمت‌های لباسشویی ال جی است، طبیعی به نظر می‌رسد که در صورت خرابی این قطعه لباسشویی قادر به کار کردن و حتی روشن شدن نباشد. ممکن است در سیم کشی داخلی اشکالی وجود داشته و ولتاژ کافی به برد نرسد. در این شرایط تنها افراد متخصص قادر به رفع مشکل هستند.

نبودن ولتاژ کافی در برد کنترل لباسشویی

راه‌حل:

  • اگر استعدادی در مهارت‌های فنی ندارید، به هیچ عنوان برد کنترل ماشین لباسشویی ال جی را دست‌کاری نکرده و از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. شما می‌توانید از نمایندگی تعمیرات ال جی یا متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

7. فرسودگی و خرابی موتور لباسشویی

بدون شک موتور جزء اصلی‌ترین قطعات در ماشین لباسشویی ال جی محسوب می‌شود. وظیفه اصلی این موتور تبدیل کردن انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است تا دیگ آن به چرخش درآید. با خرابی موتور کاملاً طبیعی است که دیگ لباسشویی قادر به چرخیدن نبوده و اصلاً دستگاه کار نکند. با خراب شدن و فرسودگی موتور لباسشویی ال جی ضمن اینکه دستگاه قادر به کار کردن نیست، با مشکلاتی نظیر سر و صدای بیش از حد ممکن نیز مواجه خواهید شد. در نتیجه توصیه می‌کنیم این علائم را جدی گرفته و نسبت به سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی اقدام کنید.

فرسودگی و خرابی موتور لباسشویی

راه‌حل:

  • ممکن است موتور صرفاً فرسوده شده یا بخش از آن خراب شده باشد. تشخیص این مسئله تنها توسط افراد تعمیرکار و متخصص قابل تشخیص است. اگر موتور لباسشویی کاملاً خراب و سوخته باشد، تنها راه‌حل ممکن تعویض موتور است.

8. خرابی پنل دیسپلی و دکمه‌های پنل

از دیگر دلایل عدم کارکرد لباسشویی ال جی می‌توان به خرابی پنل دیسپلی و دکمه‌های آن اشاره کرد. در این شرایط ممکن است صفحه کلید روشن نشده و یا مشابه سابق کار نکند. بی‌توجهی به اصول مراقبتی از لباسشویی، فشردن دکمه‌های صفحه کلید توسط کودکان و مواردی از این دست منجر به خراب شدن دکمه‌های صفحه کلید می‌شود. در این شرایط یک دکمه یا تعدادی از آنها کاملاً متوقف می‌شوند.

خرابی پنل دیسپلی و دکمه‌های پنل

راه‌حل:

  • به محض اینکه متوجه کار نکردن دکمه‌های ماشین لباسشویی ال جی شدید، با نمایندگی آن تماس گرفته یا از تعمیرکاران متخصص بخواهید که مشکل صفحه کلید را رفع کرده و آن را تعمیر کنند. در برخی مواقع نیز تعمیر راه‌حل مناسبی نبوده و با تعویض می‌توان مشکل را برطرف کرد.

9. خراب شدن فیوز حرارتی

جالب است بدانید که یکی از دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی الجی، معیوب شدن فیوز حرارتی است. این فیوز در داخل دستگاه و تمامی مدل‌های آن کار گذاشته شده و موظف به کنترل و بررسی دما و حرارت داخلی دستگاه است. چنانچه فیوز حرارتی خراب یا فرسوده شود، امکان کنترل دما و حرارت داخلی لباسشویی وجود ندارد. خراب شدن این قطعه، تنظیمات دما را تحت تاثیر قرار داده و آنها را بهم می‌ریزد و همین مسئله منجر به کار نکردن لباسشویی می‌شود.

خراب شدن فیوز حرارتی

راه‌حل:

  • خرابی فیوز حرارتی جزء آن دسته از مشکلات جدی است که باید توسط افراد متخصص بررسی شود. تعمیرکاران حرفه‌ای به کمک مولتی‌متر در ابتدا فیوز را تست کرده و اگر کاملاً سوخته و خراب شده بود، آن را با فیوز سالم جایگزین می‌کنند.

برای تعمیر مشکل عدم کارکرد لباسشویی الجی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از وب‌سایت آی پی امداد مشکل کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کردیم. حال به خوبی می‌دانید که علت روشن نشدن ماشین لباسشویی چیست و چگونه می‌توان برای رفع این قبیل از مشکلات اقدام کرد. چنانچه از راهکارهای عنوان شده استفاده کردید، اما مشکل رفع نشد، با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته درخواست تعمیرکار ثبت کنید. متخصصین آی پی امداد با توجه به مهارت و تخصص خود در ابتدا مشکل لباسشویی الجی را عیب‌یابی کرده و در صورت لزوم قطعات آسیب دیده را تعمیر می‌کنند. چنانچه قطعاتی از دستگاه کاملاً فرسوده باشند، آنها را با قطعات سالم و نو جایگزین کرده و مشکلات احتمالی را به صورت کامل حل می‌کنند.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ایمان نصیری 05 اردیبهشت 1403

    سلام لباسشویی ال جی اینورتر دارم که بعد شستشو خاموش شد و دیگه روشن نشد. یکی از آشناها بردشو تعمیر کرد و گفت یکی از آی سی ها سوخته که از هیدروستات فرمان میگیره. سوالم اینکه واقعا ممکنه هیدروستات باعث سوختن برد بشه و اینکه چی باید تست بشه بتونم دوباره بردشو وصل کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اردیبهشت 1403

      درود، اگر دستگاه روشن نمی شود، باید اتصالات، میکروسوئیچ درب بررسی شود. اما احتمال اینکه برد خراب شده باشد، کم است. هیدروستات به طور مستقیم به آی سی ها فرمان نمی دهد و بعید است که خرابی آن باعث سوختن آی سی خاصی شود که از هیدروستات فرمان می گیرد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد