logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی

علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

سر و صدا کردن ماشین لباسشویی ال جی به هنگام کار ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. هنگامی که رخت و لباس را برای شست و شو داخل ماشین لباسشویی می‌ریزید و آن را روشن می کنید، ممکن است آن را روی زمان زیادی قرار دهید. در این حین می‌بینید که لباسشویی سر و صدای زیادی از خود تولید می‌کند که این امر می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. ما در این در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی پرداخته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. در صورتی که نتوانستید این مشکل را با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان مجموعه بپرسید.

10 علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی + راه‌حل

همان‌طور که می‌دانید، هر دستگاهی به هنگام کار کردن ممکن است صدایی را تولید نماید، اما چنانچه این صداها بیش از حد زیاد و آزار دهنده باشد، باید مطمئن شوید که ایرادی در عملکرد آن رخ داده است. در ادامه ما به بررسی هریک از این دلایل به همراه راه حل آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. تراز نبودن ماشین لباسشویی
  2. مسدود بودن راه لوله‌ تخلیه
  3. گرفتگی در واشر تخلیه یا لاستیک دور درب
  4. پر کردن بیش از حد لباسشویی
  5. خراب شدن پمپ تخلیه
  6. خرابی کوپلینگ موتورهای بدون تسمه
  7. معیوب شدن تسمه
  8. خراب شدن کمک فنر
  9. شکسته شدن بلبرین
  10. خرابی کلاچ

10 علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی + راه‌حل

در ادامه، دلایل رایج بروز این مشکل را توضیح داده و تا جای ممکن راه‌حل‌هایی را برای آن ارائه می‌دهیم.

1. تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی ال جی به هنگام کار صدای زیادی از خود تولید نماید، تراز نبودن دستگاه در جایی است که آن را قرار داده‌اید. این موضوع شاید پیش پا افتاده به نظر برسد، اما مهم است. ممکن است شما ماشین لباسشویی را در آشپزخانه و یا حمام قرار دهید و یا محلی خاص برای آن در نظر گرفته باشید. چنانچه این مکان دارای شیب است، لازم است بدانید که این شیب سبب می‌شود لباسشویی به صورت صاف و تراز در جای خود قرار نگیرد. پس باید برای آن چاره‌ای بیندیشید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • تنها راه برای رفع این مشکل آن است که زیر پایه لباسشویی چیزی مانند یک تخته نازک یا سرامیک و … قرار دهید تا به صورت تراز در جای خود قرار گیرد. برای تراز کردن ماشین لباسشویی و سنجش آن نیز می‌توانید از شاقول استفاده کنید.

2. مسدود بودن راه لوله تخلیه

ممکن است گاهی مسیری لوله‎ تخلیه آب به واسطه گیر کردن شی‎ء و یا رسوب آب و … گرفته شود. در چنین شرایطی لباسشویی ال جی شما صدایی شبیه به خرخر کردن از خود بروز می‌دهد. چنانچه این مشکل برطرف نشود، ممکن است سبب ترکیدگی لوله‌ها شده و مخارج بیشتری را روی دست شما بگذارد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل خودتان می‌توانید مسیر لوله را بررسی کرده و گرفتگی را برطرف کنید.

3. گرفتگی در واشر تخلیه یا لاستیک دور درب

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود شما صدای خاصی از ماشین لباسشویی ال جی بشنوید، گیر کردن یک جسم خارجی در قسمت واشر تخلیه و یا لاستیک دور درب است. بارها پیش آمده که به هنگام ریختن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی، سکه، سنجاق و یا دکمه و … لای لاستیک درب و یا واشر تخلیه گیر کرده است. در چنین مواقعی ماشین لباسشویی ال جی صدایی کلیک مانند از خود بروز می‌دهد.

گرفتگی در واشر تخلیه یا لاستیک دور درب

راه‌حل:

  • برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، پیشنهاد می‌کنیم قبل از ریختن لباس‌ها در لباسشویی ابتدا جیب تمامی لباس‌ها را بگردید تا چیزی درون آن‌ها باقی نمانده باشد.
  • برای برطرف کردن این صدا نیز باید لاستیک دور درب و یا واشر تخلیه را چک کنید تا چنانچه جسمی در آن جا گیر کرده، آن را بیرون بیاورید.

4. پر کردن بیش از حد لباسشویی

از دیگر دلایلی که باعث می‌شود شما صدای زیادی را از لباسشویی بشنوید، می‌توان به پر شدن بیش از اندازه مخزن لباسشویی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، هر مدل از لباسشویی‌های ال جی قادر به شست و شو و قبول کردن حجم لباس مختلفی هستند. به عنوان مثال بعضی لباسشویی‌ها 8 و یا 9 کیلویی و … هستند، چنانچه شما بیشتر از این ظرفیت به آن تحمیل کنید، دستگاه عملکرد خوب خود را از دست داده و صدایی شبیه به جیر جیر و یا تق تق از خود بروز خواهد داد.

پر کردن بیش از حد لباسشویی

راه‌حل:

  •  برای برطرف کردن این صدا پیشنهاد می‌کنیم به وزن ماشین لباسشویی و یا پتو و ملحفه‌ای که درون لباسشویی می‌ریزید، توجه کنید؛ زیرا این اتفاق سبب می‌شود به مرور به سایر قطعات لباسشویی نیز آسیب وارد شده و تعمیر و تعویض آن‌ها خرج بیشتری را روی دست شما بگذارد.

5. خراب شدن پمپ تخلیه

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود صدای ماشین لباسشویی از حالت عادی فراتر رود، خراب شدن پمپ تخلیه است. لازم است بدانید عملکرد پمپ تخلیه آن است که آب حاصل از شست و شو را تخلیه کند، وقتی این قطعه دچار مشکل می‌شود، لباسشویی ال جی صدای ناهنجاری از خود تولید خواهد کرد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این صدا لازم است خودتان و یا تعمیرکار پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را باز کرده و آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • چنانچه نیاز به تعویض قطعه وجود داشته باشد، با این عمل صدای لباسشویی از بین خواهد رفت.

6. خرابی کوپلینگ موتورهای بدون تسمه

لازم است به این نکته اشاره کنیم که شرکت ال جی مدل‌های مختلفی از ماشین لباسشویی را تولید و به بازار عرضه کرده است. برخی از آن‌ها به صورت ماشین لباسشویی بدون تسمه طراحی شده‌اند. در این نوع از دستگاه‌ها چنانچه بالشتک یا کوپلینگ موتور بدون تسمه خراب شود، ماشین لباسشویی صداهای زیادی از خود تولید خواهد کرد. لازم به ذکر است وظیفه کوپلینگ در این نوع از دستگاه‌ها انتقال قدرت از موتور به جعبه دنده است. کوپلینگ دارای دو بخش پلاستیکی است. چنانچه پس از گذشت مدت زمان زیاد از کارکردن لباسشویی، این قطعه‌ها آسیب دیده باشند، لباسشویی می‌تواند تولید صداهای ناهنجار نماید.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی لازم است از تعمیرکار لباسشویی ال جی کمک بگیرید. تعمیرکار با بررسی این قطعه و بروز مشکل در آن می‌تواند قطعه را تعویض کرده و صدای به وجود آمده را برطرف نماید.

خرابی کوپلینگ موتورهای بدون تسمه

7. معیوب شدن تسمه

برخی از انواع ماشین لباسشویی هم از نوع تسمه ای هستند، این تسمه کمک می‌کند تا هنگام تخلیه، پمپ تخلیه فعال شود. پس از مدتی طولانی که از کارکرد لباسشویی بگذرد، این تسمه فرسوده شده و می‌تواند صداهای زیادی تولید نماید.

راه‌حل:

  • از آن جا که فرسوده و یا پاره شدن تسمه لباسشویی می‌تواند یکی از اصلی ترین موارد برای تولید صدا در ماشین لباسشویی باشد، پس تعویض آن نیز می‌تواند مشکل به وجود آمده را برطرف نماید.
  • یک تعمیرکار خبره می‌تواند این کار را به راحتی انجام داده و شما را از شر صداهای زیاد ماشین لباسشویی ال جی برهاند.

8. خراب شدن کمک فنر

از دیگر علت‌هایی که سبب می‌شود، لباسشویی صداهای ناهنجاری از خود تولید نماید، خراب شدن کمک فنر است. وظیفه کمک فنر در لباسشویی‌های ال جی آن است که ارتعاشات دیگ لباسشویی را جذب کرده و دستگاه صدای کمی را تولید نماید. چنانچه به مرور زمان کمک فنرها دچار فرسودگی شوند، می‌توانند صداهای زیادی را تولید کنند.

خراب شدن کمک فنر

راه‌حل:

9. شکسته شدن بلبرینگ

در بیشتر دستگاه‌های صنعتی و خانگی، بلبرینگ‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. به عنوان مثال وجود بلبرینگ‌ها در ماشین لباسشویی ال جی کمک می‌کند تا صدای ماشین لباسشویی به هنگام گردش دیگ، به کمترین اندازه ممکن برسد. چنانچه این بلبرینگ‌ها خرده، فرسوده و یا خرد شوند، می‌توانند سبب بروز سر و صداهای زیاد لباسشویی شوند. ممکن است برایتان این سوال به وجود آمده باشد که دلیل خراب و فرسوده شدن بلبرینگ‌ها چیست؟ در پاسخ باید گفت زمانی که شما لباسشویی را بیش از حد پر می‌کنید و یا از مواد شست و شوی نامرغوب استفاده می‌کنید، ناخواسته به بلبرینگ‌ لباسشویی آسیب وارد می‌شود.

راه‌حل:

  • یکی از آسیب‌هایی که خراب شدن بلبرینگ‌ها به ماشین لباسشویی ال جی وارد می‌کند می‌توان به آسیب رساندن به لاستیک‌های دور درب اشاره کرد.
  • بنابراین برای از بین بردن این مشکل و صداهای ناشی از آن لازم است از تعمیرکار بخواهید آن را بررسی کرده و در صورت نیاز نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعه اقدام کند.

شکسته شدن بلبرینگ

10. خرابی کلاچ

بیشتر لباسشویی‌هایی که اخیرا تولید می‌شوند، دارای کلاچ هستند. این قطعه وظیفه قفل شدن ورودی شفت جعبه دنده به محرک سبد شستشو را بر عهده دارد. چنانچه این قطعه دچار خرابی و مشکل شود، ماشین لباسشویی به هنگام کار صداهای زیادی تولید کرده و ممکن است باعث شود، عملیات آبکشی در این دستگاه نیز با مشکل مواجه شده و به درستی انجام نگیرد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل و از بین بردن صدای ماشین لباسشویی، تعمیرکار باید دستگاه را باز کرده و اقدام به تعمیر کلاچ نماید.

جهت رفع مشکل صدا دادن لباسشویی ال جی با کجا تماس بگیریم؟

با شنیده شدن هر صدایی مانند خرخر، تق تق و یا صدای کلیک و … در ماشین لباسشویی ال جی، نباید سرسری از کنار آن بگذرید؛ زیرا آسیب دیدن یک قطعه کوچک می‌تواند به سایر قطعات دستگاه آسیب برساند. ما در این مطلب به بررسی 10 علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی پرداختیم و راهکارهای لازم برای رفع آنها را نیز ذکر کردیم. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین برطرف کردن مشکل صدا دادن دستگاه و تعمیرات لباسشویی را دارند. برای استفاده از خدمات این مرکز تنها لازم است از طریق شماره‌های 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد