logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لرزش لباسشویی ال جی

علت لرزش لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لرزش لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

لرزش زیاد لباسشویی ال جی یکی از مشکلات متداول و مزاحمی است که ممکن است در حین استفاده از این دستگاه پیش بیاید. وقتی لباسشویی الجی شما در حال اجرا است و در مرحله‌ای مانند خشک کردن، شروع به لرزیدن و تولید صداهای ناخوشایند می‌کند، آرامش خانواده را بهم می‌زند و می‌تواند باعث بی‌خوابی آن‌ها شود. در این مقاله از آی پی امداد، علت لرزش لباسشویی ال جی را بررسی می‌کنیم و راه‌حل‌هایی را برای رفع آن ارائه می‌دهیم. در صورتی که با راهکارهای ارائه شده مشکل حل نشود، بهتر است با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید. اگر بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با این مشکل همچنان سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد شما را راهنمایی کنند.

6 علت لرزش زیاد لباسشویی ال جی + راه‌حل

لرزش لباسشویی ال جی می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد. اما بیشترین موردی که در ماشین‌های لباسشویی تازه خریداری شده مشاهده می‌شود، لرزش شدید در حین عملکرد آن‌ها است. عموما این اتفاق به‌دلیل نصب نادرست تجهیزات رخ می‌دهد. در ادامه، دلایل لرزش لباسشویی ال جی را بررسی خواهیم کرد.

  1. پر کردن بیش‌از‌حد دستگاه
  2. خالی بودن ماشین لباسشویی
  3. خرابی کمک فنر لباسشویی
  4. تراز نبودن ماشین لباسشویی
  5. خرابی فنر‌های مخزن لباسشویی
  6. خرابی برد الکترونیکی لباسشویی

در ادامه علت لرزش ماشین لباسشویی برند ال جی را توضیح داده و تا جای ممکن راه‌حل‌هایی را برای آن ارائه می‌دهیم.6 علت لرزش زیاد لباسشویی ال جی + راه‌حل

1. پر کردن بیش‌از‌حد دستگاه

خواندن حداقل یک‌ بار دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند به جلوگیری از مشکلات ساده و رفع آن‌ها کمک کند. ماشین لباسشویی‌ها دارای ظرفیت محدودی هستند و باید به وزن و حجم لباس‌ها توجه کرد؛ زیرا پر کردن بیش‌از‌حد ماشین لباسشویی ال جی موجب لرزش آن می‌شود. به‌عنوان مثال، در اینجا یک ماشین لباسشویی ال جی با ظرفیت 8 کیلوگرم داریم. اما به یاد داشته باشید که این وزن 8 کیلوگرم برای دیگ ماشین لباسشویی هنگامی است که لباس‌ها خیس شده‌اند.

راه‌حل:

  • نباید تمام حجم مخزن یا دیگ ماشین لباسشویی را با لباس پر کنند. باید کمی از حجم آن را خالی بگذارید یا حداقل نصف مخزن را با لباس پر کنید؛ زیرا پر کردن بیش‌از‌حد آن و قرار دادن نادرست لباس‌ها درون دستگاه، یکی از دلایل لرزش لباسشویی ال جی است.
  • توجه: ماشین لباسشویی‌های خانگی تنها برای شستشوی لباس‌ها طراحی شده‌اند و استفاده از آن‌ها برای شستن پرده، پتو، کتانی و موارد مشابه تنها منجر به خرابی و بروز مشکل در دستگاه خواهد شد.

پر کردن بیش‌از‌حد دستگاه

2. خالی بودن ماشین لباسشویی

دگیر علت لرزش لباسشویی ال جی مربوط به خالی بودن دستگاه است. اغلب، ماشین لباسشویی‌ها قابلیت تشخیص خالی بودن خود را ندارند و در صورتی که مخزن خالی یا با لباس کم پر شود، با قدرت زیادی چرخش مخزن کار خود را ادامه می‌دهند که به لرزش دستگاه منجر می‌شود.

راه‌حل:

  • تنها راهکار برای جلوگیری از این مشکل، پر کردن مخزن با حجم مناسبی از لباس است.

3. خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

مانند تمامی دستگاه‌های دارای لرزش، ماشین لباسشویی نیز از کمک فنر برخوردار است. این فنرها طراحی شده‌اند تا از آسیب و جابه‌جایی قطعات خارجی ماشین لباسشویی ال جی جلوگیری کنند. همانطور که می‌دانید، کمک فنر لباسشویی در طول زمان فرسوده می‌شود و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. در برخی موارد، با یک روغن‌کاری ساده می‌توان مشکل را حل کرد.

راه‌حل:

  • برای تشخیص و رفع فرسودگی یا خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی ال جی، بهتر است از یک تعمیرکار ماهر و متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

4. تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از دلایل رایج لرزش لباسشویی ال‌جی، تراز نبودن آن است. وقتی یک جسم چهارپایه را بر روی سطحی قرار می‌دهیم و لرزش آن را تجربه می‌کنیم، اولین کاری که باید انجام دهیم چک کردن پایه‌های آن است.

راه‌حل:

  • ماشین لباسشویی هم شامل چهار پایه پیچی است و اگر سطح زمین تراز نباشد (شیب داشته باشد)، با باز کردن پایه‌ها می‌توانید، ماشین لباسشویی را تراز کنید.
  • تراز کردن لباسشویی باید توسط یک فرد فنی‌کار در هنگام نصب انجام شود، اما شما نیز می‌توانید با استفاده از یک تراز و باز کردن پایه‌ها به‌راحتی آن را تراز کنید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

5. خرابی فنر‌های مخزن ماشین لباسشویی

هنگامی که لباس را در ماشین لباسشویی قرار می‌دهید، مخزن ماشین لباسشویی کمی به بالا و پایین حرکت می‌کند. این حرکت به‌دلیل وجود فنرها درون آن اتفاق می‌افتد. در صورتی که فنرهای مخزن ماشین لباسشویی دچار مشکل یا خرابی شوند، ممکن است دستگاه با لرزشی مواجه شود؛ زیرا لباس‌ها با قدرت به دیواره‌های مخزن برخورد می‌کنند و فنرهای آسیب دیده دیگر نمی‌توانند این میزان ضربه را تحمل کنند و این مسئله علت لرزش لباسشویی ال جی می‌باشد.

راه‌حل:

برای رفع مشکل فنر‌های مخزن ماشین لباسشویی ال‌جی، شما باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • قبل از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که برق ماشین لباسشویی قطع شده است.
  • به مخزن ماشین لباسشویی دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، احتمالا نیاز به باز کردن قسمت بالایی یا عقب دستگاه داشته باشید.
  • بررسی کنید که آیا فنر‌های مخزن در وضعیت خوبی قرار دارند یا خیر. اگر فنر‌ها تا آنجا کشیده شده‌اند که امکان بازگشت به‌حالت اولیه خود را ندارند یا شکسته و خراب شده‌اند، باید آن‌ها را تعویض کنید.
  • در صورت شکسته یا خراب بودن فنر‌ها، آن‌ها را با فنر‌های جدید و مطابق با مدل ماشین لباسشویی ال‌جی خود تعویض کنید.
  • پس از تعویض فنر‌ها، مخزن را مجدد به‌حالت اولیه خود برگردانید و از درستی نصب و وصل شدن فنر‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • پس از انجام مراحل فوق، ماشین لباسشویی را روشن کرده و عملکرد آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که مشکل فنر‌ها و مخزن حل شده است.

6. خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

برد یکی از قطعات حیاتی و اصلی ماشین لباسشویی ال جی است. اگر یکی از خازن‌های برد ماشین لباسشویی خراب شود، عملکرد تمامی قطعات دچار اختلال و مشکل خواهد شد و می‌توان گفت یکی از دلایل لرزش لباسشویی ال جی، خرابی برد الکترونیکی آن است.

راه‌حل:

  • حتماً به این نکته توجه کنید که تعویض یا تعمیر برد لباسشویی ال جی باید توسط کارشناسان متخصص آی پی امداد انجام شود. مراکز نامعتبر، نه تنها تخصص کافی در تعمیر را دارا نیستند، بلکه در برخی موارد ممکن است برد اصلی ماشین لباسشویی ال جی را با یک برد قدیمی و آسیب‌دیده جایگزین کنند.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

جهت رفع مشکل لرزش لباسشویی ال جی با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد، علت لرزش لباسشویی ال جی را بررسی کردیم و راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل ارائه دادیم. برخی از این راه‌حل‌ها بسیار ساده هستند و می‌توانید خودتان اقدام به انجام آن‌ها کنید، اما برخی دیگر از این روش‌ها نیازمند تخصص و تجربه بیشتر هستند و بهتر است توسط یک تکنسین ماهر انجام شوند. در صورت عدم داشتن مهارت و تخصص کافی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی، بهتر است کار را به افراد متخصص آی پی امداد بسپارید تا دستگاه شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنند. در صورت نیاز به بهره مندی از خدمات این مجموعه می توانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد