تعمیر ماشین لباسشویی

خدمات سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی و جدید در شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز تهران با قطعات اورجینال، گارانتی معتبر تا 365 روز، هزینه مقرون به‌ صرفه و تجهیزات پیشرفته توسط تعمیرکار متخصص و مجرب آی پی امداد در محل به مشتریان ارائه می شود.

بازه هزینه تعمیرات لباسشویی: 120/000 تا 950/000 تومان
تکنسین متخصص: 250+
سفارش موفق: 500+ هزار
تعمیر ماشین لباسشویی

امروزه ماشین لباسشویی به یکی از همراهان مهم و همیشگی خانم ها در خانه برای شستن لباس ها تبدیل شده است. اما این دستگاه نیز ممکن است با گذشت زمان مشکلاتی داشته باشد؛ به عنوان مثال آبگیری نکند، روشن نشود، آب را گرم نکند، لباس ها را تمیز نشوید، سر و صدای زیادی ایجاد کند، آب را تخلیه نکند، درب باز یا بسته نشود، ارور دهد یا مشکل دیگری داشته باشد که در این شرایط تعمیرکار متخصص و مجرب آی پی امداد ماشین لباسشویی شما را با گارانتی معتبر 90 الی 365 روز و قطعات اصل تعمیر می کند. فرقی نمی کند ماشین لباسشویی شما چه مشکلی داشته باشد یا چه برندی باشد، این مرکز با توجه به مشکل، مدل (درب از بالا، درب از جلو، دوقلو) و برند ماشین لباسشویی شما بهترین متخصص را تعیین می کند. سرویس کاران این مرکز دستگاه شما را از محل خارج نکرده و کلیه خدمات زیر نظر شما انجام می شود. برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران می توانید با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان واحد کنترل کیفیت از ابتدای ثبت درخواست خدمات تا پایان روز گارانتی از شما پشتیبانی خواهند کرد.

خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در آی پی امداد دارای 3 الی 12 ماه گارانتی معتبر می باشد.

تعمیر در محل
فاکتور رسمی
گارانتی تا 12 ماه
قطعات اورجینال
پشتیبانی 24 ساعته
تاسیس از دهه 1370

نحوه تماس با شماره مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران و ثبت درخواست

در صورتی که نیاز به استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی خود در آی پی امداد دارید، می توانید به روش های زیر درخواست خود را ثبت کنید:

  • ساده ترین راه برای ثبت درخواست تعمیر ماشین لباسشویی در تهران تماس با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 می باشد.
  • همچنین میتوانید به ثبت درخواست آنلاین در سایت آی پی امداد بپردازید.

کارشناسان مرکز تماس آی پی امداد از ساعت 8 صبح الی 24 آماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشند.

روش ارائه خدمات تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی و جدید در آی پی امداد

  • پس از ثبت درخواست تعمیر لباسشویی، پروفایل شما در سامانه مشتریان آی پی امداد ساخته میشود.
  • در مرحله بعد، آدرس پنل کاربری از طریق پیامک برای شما ارسال می شود.
  • در پنل کاربری خود می توانید نام و مشخصات تعمیرکار، زمان توافق شده با شما برای حضور در محل، مدت زمان گارانتی، فاکتور، رسید قطعه و ... را مشاهده کنید.
  • تعمیرکار ماشین لباسشویی ابتدا با شما تماس گرفته و در مورد زمان حضور در محل به توافق می رسد و سپس زمان آن در پنل کاربری شما ثبت میشود.
  • کلیه تعمیرکاران لباسشویی در آی پی امداد، مجهز به قطعات و تجهیزات پیشرفته میباشند، بنابراین اگر قطعه ای نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد در همان لحظه انجام میشود.
  • تعمیرات ماشین لباسشویی همراه گارانتی معتبر تا 365 روز و فاکتور رسمی انجام می شود.
  • در پایان سرویس می توانید به متخصص امتیاز دهید و سپس فاکتور و مدت زمان گارانتی را در پنل کاربری خود مشاهده کنید.
  • در صورت بروز مشکل در مراحل تعمیر می توانید به واحدهای پیگیری، پشتیبانی و شکایت در پنل کاربری پیام دهید تا در اسرع وقت کارشناس مربوطه به مشکل شما رسیدگی کند.
  • واحد کنترل کیفیت و هپی کال در طول مدت خدمات از شما پشتیبانی خواهد کرد.

ما در آی پی امداد متناسب با مشکل، مدل و برند دستگاه شما، بهترین تعمیرکار لباسشویی را اختصاص میدهیم.

با استفاده از خدمات تعمیرکار آی پی امداد می توانید تا 75 درصد در هزینه تعمیر ماشین لباسشویی خود صرفه جویی نمایید.

sp-ip
نحوه تماس برای تعمیر ماشین لباسشویی در آی پی امداد
ثبت آنلاین درخواست تعمیرات در آی پی امداد
تماس با شماره تلفن 58941-021
بعد از ثبت درخواست تعمیر، پروفایل کاربری شما در سامانه مشتریان آی پی امداد ثبت می شود.

هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی

مجموعه آی پی امداد با اتکا به تعرفه مصوب اتحادیه تهران و بهره‌ مندی از متخصصین مجرب، خدمات عیب‌ یابی و تعمیر ماشین لباسشویی را به شما مشتریان گرامی ارائه می‌ نماید. ما در آی پی امداد به شفافیت و صداقت در ارائه خدمات به شما پایبندیم. به همین دلیل از اعلام قیمت دقیق تعمیر بدون بررسی و عیب‌ یابی دقیق لباسشویی شما معذوریم؛ چرا که عوامل متعددی از جمله میزان آسیب‌ دیدگی، نوع قطعه معیوب، مدل لباسشویی و وجود یا عدم گارانتی، در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار خواهند بود. تمام اهداف آی پی امداد رضایت مشتری است تا بتوانید هزینه تعمیر ماشین لباسشویی خود را به حداقل برسانید. هنگام تماس و صحبت با همکاران این مجموعه می توانید هزینه سرویس ماشین لباسشویی را نیز جویا شوید و در صورت تمایل، هماهنگی های لازم جهت اعزام تکنسین به محل شما انجام شود. آی پی امداد سعی دارد با درک شرایط اقتصادی، کمترین هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی را برای شما به ارمغان بیاورد. جهت آشنایی شما با دامنه تقریبی هزینه‌ ها، جدولی از قیمت‌ های حدودی تعمیرات ماشین لباسشویی در زیر ارائه شده است.

قطعات لباسشوییهزینه تعمیرات لباسشویی
المنت590/000 الی 840/000 تومان
پمپ تخلیه490/000 الی 1/000/000 تومان
تایمر490/000 الی 1/850/000 تومان
کمک فنر485/000 الی 880/000 تومان
لاستیک درب550/000 الی 1/690/000 تومان
هیدروستات300/000 الی 800/000 تومان
شیربرقی395/000 الی 730/000 تومان
میکروسوئیچ300/000 الی 800/000 تومان
بلبرینگ1/200/000 الی 2/750/000 تومان
سه نظام900/000 الی 1/500/000 تومان
موتورقیمت روز
دیگ700/000 الی 1/300/000 تومان
شفت650/000 الی 1/200/000 تومان
خرطومی دیگ190/000 الی 330/000 تومان
دربقیمت روز
جک530/000 الی 740/000 تومان
برد الکترونیکیمتغیر براساس خرابی قطعات برد
لباسشویی دوقلو250/000 الی 360/000 تومان
نصب350/000 الی 455/000 تومان
سرویس330/000 الی 495/000 تومان
نمایش بیشتر

کدام مدل ها و برندهای ماشین لباسشویی در آی پی امداد تعمیر می شود؟

تعمیرکاران آی پی امداد انواع مدل ها و برندهای ماشین لباسشویی را به مانند موارد زیر در منزل شما تعمیر می کنند. مهم نیست ماشین لباسشویی شما چه برندی باشد، ما متخصص مربوطه را برای شما تعیین می کنیم تا بتوانید با کیفیت ترین خدمات را تجربه کنید.

  • تعمیر ماشین لباسشویی اتوماتیک
  • تعمیر لباسشویی درب جلو
  • تعمیرات لباسشویی درب از بالا
  • تعمیرات لباسشویی دو قلو
  • تعمیر لباسشویی های مکانیکی که دارای تایمر هستند.
  • تعمیرات لباسشویی الکترونیکی که دارای برد هستند.
  • تعمیر ماشین لباسشویی صنعتی
  • تعمیر لباسشویی سطلی
  • تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی و جدید

تعمیرات لباسشویی برندهای زیر در آی پی امداد انجام میشود:

  • برندهای اروپایی به مانند: بوش، زیمنس، آاگ، زانوسی، الکترولوکس، ایندزیت، هوور، بکو، میله و …
  • مارک های آسیایی به مانند: سامسونگ، ال جی، هیتاچی، توشیبا، دوو، شارپ، هیتاچی و …
  • آمریکایی به مانند: فریجیدر، جنرال الکتریک، ویرپول، وستینگهاوس و …
  • ایرانی: ارج، آبسال، پاکشوما، اسنوا و …

تعمیرات لباسشویی تمامی برندها در آی پی امداد

خدمات تعمیرکار ماشین لباسشویی در آی پی امداد

ممکن است ماشین لباسشویی شما مشکلات مختلفی داشته باشد و نیاز به تعمیر لباسشویی داشته باشید. فرقی نمی کند مشکل ماشین لباسشویی شما چیست، تعمیرکاران آی پی امداد در عیب یابی انواع ایرادات مهارت دارند. در ادامه به بیان برخی از خدمات آی پی امداد برای انواع مشکلات لباسشویی می پردازیم. اگر ماشین لباسشویی در حین کار خاموش می شود و روشن نمی شود، صدا می دهد، آبگیری نمی کند، مسیر نخلیه مسدود می شود و آب تخلیه نمی شود، در حین کار می لرزد یا تکان میخورد، نشتی آب وجود دارد، لاستیک اطراف درب آسیب دیده است، نیاز به رسوب زدایی دارد، برنامه شستشو در حین کار متوقف می شود، تایمر یا برد الکترونیکی آن نیاز به تعویض یا تعمیر دارد، آب داغ نمی شود و یا مشکل دیگری وجود دارد، می توانید با تعمیرگاه لباسشویی در آی پی امداد تماس بگیرید.

تعمیر برد ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی حکم مغز این دستگاه را بازی می‌کند. زمانی که شما برنامه‌ای برای شستشو را در ماشین لباسشویی مشخص می‌کنید، این برنامه به‌صورت دستور برای برد ارسال می‌شود. حالا بر اساس تنظیماتی که برای برنامه اعمال‌ شده، برد نسبت به زمان شستشو تصمیم می‌گیرد. در واقع وظیفه این قطعه کنترل و هدایت فرمانی است که دکمه استارت آن را ارسال می‌کند. خرابی برد و نیاز به تعمیر یا تعویض برد ماشین لباسشویی نشانه‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به خاموش‌ شدن ناگهانی دستگاه حین کار، تخلیه‌ نشدن آب، از کار افتادن نمایشگر یا پنل، خاموشی کامل پنل و برق‌گرفتگی در زمان لمس ماشین به‌دلیل نفوذ آب به قطعات اشاره کرد.

عوامل مختلفی نیز باعث آسیب‌دیدن این قطعه می‌شوند. مثلاً پر‌کردن بیش‌ازاندازه مخزن، اختلالات در نوسانات برق، دمای نامناسب محیط و قراردادن بار‌های سنگین بر روی دستگاه همه از جمله عواملی هستند که باعث آسیب‌دیدگی ماشین می‌شوند. برد ماشین لباسشویی یکی از قطعات داخلی دستگاه است که در صورتی که آسیب ببیند، کارکرد تمام قطعات را با اختلال روبرو می‌کند؛ بنابراین شما باید برای تعمیر برد لباسشویی حتماً به‌سراغ کارشناسان حرفه‌ای تعمیرات بروید که از جمله آنها می‌توان به کارشناسان مجموعه آی پی امداد اشاره کرد.

رفع ارور ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی که به تازگی توسط برند‌های معتبر جهانی تولید و روانه بازار‌ شده‌اند، سیستم عیب‌یابی خودکار دارند. با استفاده از این سیستم دستگاه به‌صورت خودکار ایرادات به‌وجودآمده را تشخیص داده و به‌واسطه کد مشخص‌شده روی نمایشگر، نشان می‌دهد. حالا کاربر می‌تواند با توجه به کد درج‌شده اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی کند. به‌لطف این فناوری دیگر نیازی به باز کردن تمام قطعات و تشخیص ایرادات توسط تکنسین‌ها نیست.

در دفترچه راهنمایی که هر برند برای ماشین لباسشویی خود تهیه کرده است، کد‌های خطا نوشته شده‌اند. شما باید این دفترچه را همراه خود نگه دارید تا در زمان بروز ایراد و نمایش کد خطای ماشین لباسشویی متوجه شوید که دقیقاً چه ایرادی در دستگاه به‌وجود آمده و چه اقداماتی برای تعمیر باید انجام دهید. برخی از کد خطاها نشان‌دهنده ایرادات بزرگی در دستگاه هستند که فقط تکنسین‌های حرفه‌ای از عهده آنها بر می‌آیند. اگر می‌خواهید این کد‌ها یا در برخی موارد هشدار و آلارم‌ها برای همیشه از بین بروند، توصیه می‌کنیم که با کارشناسان مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید و از آنها درخواست تعمیرات کنید.

تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

لاستیک درب ماشین لباسشویی قطعه‌ای برای پوشاندن کامل فضای دیگ و بدنه است که جلوی آب‌ریزی در دستگاه را می‌گیرد. در صورتی که این قطعه خراب شود، جلوی ماشین لباسشویی به‌صورت مداوم در حین استفاده آبریزی دارد. علاوه‌بر این در صورتی که این قطعه خشک یا سفت شد، باید انتظار شنیدن صدا در دور خشک‌کن ماشین را داشته باشید. این قطعه اگر جرم بگیرد نیز بوی بدی از خود منتشر می‌کند. شما باید به‌صورت منظم و در دوره‌های زمانی مشخص اقدام به تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی کنید، چون اگر به‌صورت طولانی‌مدت این قطعه آسیبی ببیند، خراب می‌شود و مشکلات زیادی از جمله مواردی که مثال زدیم، برایتان به‌وجود می‌آورد.

شما باید حتماً لاستیک‌های باکیفیت را در ماشین به کار ببرید، در غیر این صورت استفاده از لاستیک بی‌کیفیت می‌تواند در سریعترین زمان دوباره آسیب دیده و کارآیی خود را از دست دهد. عوامل مختلفی روی عملکرد لاستیک درب ماشین لباسشویی تاثیر نامطلوبی می‌گذارند که از جمله آنها می‌توان به میزان باد نامناسب، سرعت، ساییدگی و پارگی اشاره کرد. برای تعویض لاستیک درب ماشین توصیه می‌کنیم که اگر خود مهارت کافی دارید، این قطعه را از بازار تهیه کرده و تعویض را انجام دهید. اگر مهارتی در این زمینه ندارید نیز کارشناسان آی پی امداد آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

تعمیر المنت ماشین لباسشویی

المنت‌های ماشین‌های لباسشویی قطعاتی فلزی و لوله‌ای مانند هستند که به‌منظور گرم‌کردن آب در داخل دستگاه استفاده می‌شوند. اگر این المنت آسیبی ببیند، متاسفانه آب داخل دستگاه دیگر گرم نمی‌شود؛ در نتیجه در شستشوی لباس‌ها با چالش‌هایی مواجه می‌شوید. زمانی که استفاده نادرستی از دستگاه دارید، احتمال آسیب‌دیدگی المنت بالا می‌رود. مثلاً در برخی مواقع از آب خیلی سرد یا آب خیلی گرم استفاده می‌کنید که انجام هر یک از این کار‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به المنت برساند. توصیه می‌کنیم که از مواد شوینده و خیلی قوی نیز استفاده نکنید، چون این مواد روی کارکرد المنت‌ها تاثیر مخربی دارند. المنت را در بخش زیرین چلیک یا مخزن اصلی ماشین قرار می‌دهند. برای تعویض المنت‌ها باید از کارشناسان حرفه‌ای بخواهید که این جایگاه دسترسی پیدا کرده و مشکلات به‌وجودآمده را برایتان از بین ببرند.

تعمیر درب ماشین لباسشویی (زبانه و قفل درب)

درب قسمتی از ماشین لباسشویی است که امکان دسترسی به فضای داخلی برای شستشوی لباس‌ها را به شما می‌دهد. اگر زبانه و قفل درب آسیبی ببیند، به‌خوبی بسته نمی‌شود و در نتیجه شستن لباس‌ها غیر ممکن خواهد بود. قاعدتاً اگر درب کار نکند، خبری از کار‌کردن ماشین نیست، چون درب باز بوده و آب به بیرون از بدنه می‌ریزد. دلایل مختلفی باعث آسیب‌دیدگی درب می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به آسیب‌دیدگی اجزای کوچک داخلی، خرابی درزگیر‌ها، شکستن دستگیره پلاستیکی بیرون و … اشاره کرد. اگر درب ماشین لباسشویی شما آسیبی دیده است، توصیه می‌کنیم که همین حالا با کارشناسان مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید و از آنها بخواهید که با اعزام به محل مشکلات به‌وجودآمده را برایتان از بین ببرند. کارشناس‌ها در صورت نیاز به تعویض قفل درب ماشین لباسشویی و تعمیر مشکلات قطعه را برایتان برطرف می‌کنند، در غیر این صورت آن را تعویض خواهند کرد.

تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی

به بلبرینگ ماشین لباسشویی یاتاقان نیز می‌گویند که به چرخش دیگ داخل دستگاه کمک می‌کند. بلبرینگ‌ها باعث حرکت روان و بی‌صدای دیگ می‌شوند. توصیه می‌کنیم که در صورت آسیب‌دیدگی بلبرینگ هر چه سریعتر برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید، در غیر این صورت نه‌تنها عملکرد ماشین لباسشویی را با اختلال روبرو می‌کند، بلکه به‌مرور زمان می‌تواند به سایر قطعه‌ها نیز آسیب برساند. از جمله نشانه‌های خرابی بلبرینگ می‌توان به حرکت دیگ بیشتر از چند میلی‌متر اشاره کرد؛ در این صورت بلبرینگ ساییده‌ شده و باید هر چه سریعتر تعویض شود. در برخی موارد بعد از شستن کامل لباس‌ها لکه‌هایی از روغن را بر روی آنها می‌بینید که این مورد نیز می‌تواند نشانه‌ای از خرابی بلبرینگ باشد.

دلایل مختلفی برای خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به استفاده بیش‌ازاندازه و مداوم از دستگاه، قرار دادن لباس‌های بیش‌ازاندازه داخل دستگاه، قرار دادن لباس‌های سنگین و بزرگ داخل دستگاه، تراز نبودن لباسشویی یا عدم سرویس سالیانه دستگاه اشاره کرد. تولیدکننده‌ها بلبرینگ‌ها را در پشت دیگ دستگاه قرار می‌دهند. اگر این قطعه کارایی خود را از دست داد، باید به محفظه پشت دیگ دسترسی پیدا کنید که این کار تخصصی است. برای انجام تعمیرات یا تعویض بلبرینگ‌ها توصیه می‌کنیم که از از یک کارشناس حرفه‌ای مشورت بگیرید. کارشناسان مجموعه آی پی امداد در این زمینه آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

تعمیر و تعویض تایمر ماشین لباسشویی (ولوم)

شما نمی‌توانید تمام مدت شستشوی لباس‌ها بالای سر ماشین بایستید، چون از کار‌های دیگر عقب می‌مانید. برند‌های تولیدکننده برای انجام این کار از تایمر‌ها کمک می‌گیرند. تایمر‌ها را می‌توان ناظر‌هایی دانست که زمان دقیق شستشوی لباس‌ها را مشخص می‌کنند و سر موعد مشخص باعث خاموش‌شدن ماشین می‌شوند. تایمر از زمانی که برنامه شستشو را انتخاب کردید تا زمانی که شستشو به پایان رسید، تمام مراحل را زیر نظر دارد. زمانی که تایمر خراب شود، قاعدتاً دستگاه عملکرد درستی ندارد و نمی‌تواند مانند گذشته زمان صحیح شستشو را تشخیص دهد. در این صورت شاید دستگاه بیش‌ازاندازه روشن بماند یا اصلاً کار نکند.

بنا به دلایل مختلفی ممکن است تایمر آسیب ببیند. مثلاً خرابی برد الکتریکی، ایراد در میکروسوئیچ و مجموعه قفل درب، خرابی موتور، خرابی دکمه تایمر، مسدود بودن مسیر تخلیه یا خرابی پمپ، ایراد در المنت یا ترموستات و خرابی دستگیره برنامه دستگاه از جمله مهمترین عوامل آسیب‌دیدگی تایمر هستند. در صورتی که تایمر دستگاه شما آسیبی دید، توصیه می‌کنیم که هر چه سریعتر به‌سراغ کارشناسان حرفه‌ای بروید و از آنها درخواست تعویض تایمر ماشین لباسشویی کنید. کارشناس‌ها ایرادات به‌وجودآمده در تایمر را بررسی و علت آنها را تشخیص می‌دهند. سپس با از بین‌بردن مشکلات عملکرد ماشین را درست مثل روز اول خواهند کرد.

تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی

شیربرقی ماشین لباسشویی قطعه‌ای برای کنترل جریان آب ورودی به این دستگاه است که در واقع آب را قطع یا وصل می‌کند. با دستور آبگیری از طرف برد الکتریکی، این قطعه به واسطه جریان برق ارسال‌شده به سیم‌پیچ آن، دستور را اجرا و آب را قطع یا وصل کند.

نشانه‌های خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی عبارتند از:

  • جمع شدن آب تمیز درون دیگ ماشین لباسشویی
  • آبگیری نکردن دستگاه
  • آبگیری کردن مداوم ماشین
  • قطع‌ شدن جریان آب
  • وجود نشتی در قسمت پشتی و زیر ماشین

دلایل خرابی شیر برقی عبارتند از:

  • سوختن سیم‌پیچ
  • قطع‌ شدن سیم‌پیچ
  • گرفتگی فیلتر ورودی آب
  • خرابی هیدروسنسور

به‌منظور دسترسی به شیر برقی پشت ماشین لباسشویی باید باز شود. با بازکردن پیچ‌های نگهدارنده پنل شیر برقی می‌توانید به این قطعه دسترسی داشته باشید. در صورتی که این قطعه آسیبی دیده، پیشنهاد ما درخواست تعمیرات آن از مجموعه آی پی امداد است.

تعمیر و تعویض موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی قلب تپنده آن است. زمانی که موتور کار نکند، گویی که قلب ماشین شما از کار افتاده است؛ بنابراین نباید انتظار روشن‌شدن و عملکرد مناسبی را از آن داشته باشید. موتور ماشین لباسشویی که به آن Washing Machine Motor می‌گویند، راه‌اندازی و روشن‌کردن دستگاه را بر عهده دارد. موتور نقش بزرگی برای کنترل و مدیریت امور را بر عهده داشته و کوچکترین آسیبی به آن می‌تواند کارکرد کل دستگاه را با اختلال روبرو کند. اگر موتور ماشین لباسشویی آسیبی ببیند، بوی سوختگی از دستگاه استشمام می‌کنید. خاموش‌شدن‌های ناگهانی نیز از جمله مهمترین نشانه‌های خرابی این قطعه هستند.

اگر موتور شما آسیب دیده، دلایل مختلفی منجر به بروز این اتفاق شده‌اند. مثلاً نوسان‌های جریان برق، گرما و حرارت بیش‌ازاندازه در موتور، لرزش دستگاه، آلودگی دستگاه و مقاومت پایین موتور از جمله این دلایل هستند. برای تعمیر و تعویض موتور ماشین لباسشویی باید از کارشناسی حرفه‌ای کمک بخواهید تا مبادا به این قطعه آسیب بیشتری به‌دلیل ناآگاهی در تعمیرات برساند. حرفه‌ای‌ترین متخصص‌ها در آی پی امداد فعالیت دارند، بنابراین برای دریافت خدمات می‌توانید با کارشناسان آن تماس بگیرید.

تعمیر دیگ ماشین لباسشویی

یکی از قطعاتی که در داخل بدنه فلزی ماشین لباسشویی قرار گرفته، دیگ است که قطعات مهم در داخل آن از جمله آبکش، شفت آبکش، 2 عدد بلبرینگ و 1 کاسه نمد داخل آن قرار دارد. دیگ نه‌تنها از این قطعه‌ها به‌خوبی محافظت می‌کند، بلکه جلوی نفوذ آب به بیرون از ماشین را می‌گیرد؛ برای همین اهمیت زیادی دارد. از جمله نشانه‌های خراب دیگ می‌تواند به شنیدن صدای خرخر یا جیرجیر اشاره کرد که در این صورت احتمالاً کاسه نمد آسیب دیده است. موتور دیگ را می‌چرخاند و زمانی که دیگ به درستی کار نکرد و صدای خش خش یا لرزش را از دستگاه شنیدید، یعنی احتمالاً موتور آسیبی دیده و باید برای رفع مشکل آن چاره‌ای بیندیشید.

از جمله مهمترین دلایلی که باعث آسیب‌دیدگی دیگ ماشین لباسشویی می‌شوند، عبارتند از پارگی یا شل‌شدن تسمه، اشکال در برد الکتریکی یا تایمر، ساییدگی بلبرینگ، خرابی موتور یا اجزای داخلی آن و شکستگی شفت یا فولی. اگر دیگ ماشین لباسشویی شما آسیب دید، یعنی اینکه زمان تعمیر آن فرا رسیده و باید باید کارشناس حرفه‌ای برای رفع مشکلات آن تماس بگیرید. در زمینه تعمیر بخش های مختلف دیگ نظیر تعویض پدال دیگ ماشین لباسشویی و سایر بخش‌ها، کارشناسان آی پی امداد می‌توانند به‌صورت حرفه‌ای به شما خدمت‌رسانی داشته باشند.

تعمیر و تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه یکی از مهمترین قطعات در انتقال آب کثیف حاصل از شستشوی لباس‌ها به داخل فاضلاب است. در واقع این قطعه با کمک شلنگ خرطومی دستگاه که به فاضلاب متصل شده، عملیات انتقال آب را انجام می‌دهد. اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما آسیبی ببیند، آب تخلیه نمی‌شود و داخل آبکش لباسشویی بعد از شستشوی لباس‌ها باقی می‌ماند. همچنین هنگامی که در حین انتقال آب سروصدای نامتعارفی شنیده شود یا بعد از تخلیه آبکش همچنان به چرخش خود ادامه دهد، یعنی اینکه پمپ تخلیه آسیب دیده و باید برای رفع مشکلات آن چاره‌ای بیندیشید. از جمله مهمترین عوامل ایجاد مشکل در پمپ تخلیه شامل مسدودیت پمپ، استفاده نادرست، کثیفی فیلتر و نوسان برق می‌شوند. این قطعه در برخی از مدل‌ها در پشت پنل جلویی قرار گرفته است. در برخی موارد برای اینکه به پمپ دسترسی پیدا کنید، نیاز به باز و بسته‌ کردن در جلویی دارید. مهم نیست که مشکل به‌وجود آمده برای پمپ تخلیه دستگاه به چه علتی رخ داده است، به هر حال کارشناسان آی پی امداد آماده هستند تا تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را انجام دهند.

تعمیر جاپودری ماشین لباسشویی

به جاپودری ماشین لباسشویی مخزن پودر نیز می‌گویند که استفاده‌ی زیادی از آن می‌شود و آن را به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین قطعات می‌شناسند. این محفظه در واقع جایگاهی برای قرارگیری مواد شوینده است تا ماشین با استفاده از این مواد بتواند لباس‌ها را با کیفیت بالایی بشوید. بنا به دلایل مختلفی ممکن است جاپودری آسیب ببیند و باعث نشت آب شود که از جمله آنها می‌توان به نصب غیراصولی، مسدود شدن، شکستگی و فرسودگی، فشار آب داخلی قطعه، خرابی هیدروستات، مواد شوینده نامناسب و تکان‌خوردن‌های مداوم اشاره کرد. دلایل دیگری که باعث آسیب به جاپودری ماشین می‌شوند عبارت‌اند از: وارد شدن ضربه‌هایی به سقف، نصب نادرست ماشین، استفاده بیش‌ازاندازه از مواد شوینده و پایان‌یافتن عمر مفید مخزن اگر جاپودری ماشین لباسشویی شما آسیبی دیده است، خوشبختانه کارشناسان مجموعه آی پی امداد می‌توانند آن را برایتان برطرف کنند.

تعمیر کمک فنر ماشین لباسشویی

کمک فنر قطعه‌ای جدید و متصل‌شده به دیگ و بدنه است که مخزن را از محفظه جدا می‌کند. با استفاده از این قطعه در زمان چرخش با سرعت بالا مخزن به هیچ عنوان با بدنه برخوردی نخواهد داشت. کمک فنر جلوی لرزش ماشین را نیز می‌گیرد و تجربه لذت‌بخشتری از استفاده از دستگاه را برایتان به ارمغان می‌اورد. نشانه‌هایی که خبر از آسیب دیدن کمک فنر می‌دهند، عبارتند از لرزش، ارتعاش و تکان‌خوردن‌های بیش‌ازاندازه ماشین لباسشویی، شنیدن صدا‌های ناهنجار و بلند از دستگاه، درست نچرخیدن دیگ. از جمله عواملی که می‌توانند بر روی کارکرد مطلوب کمک فنر‌ها تأثیر منفی بگذارند، رطوبت در محیط، فرسودگی قطعات، تراز نبودن ماشین و ضربه‌خوردن دستگاه هستند. اگر کمک فنر فرسوده‌شده یا آسیبی دیده است، در برخی موارد قابل تعمیر بوده و در برخی مواقع نیز باید تعویض شود. توصیه می‌کنیم که برای تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و تعمیر یا تعویض این قطعه با کارشناسان مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید تا مبادا به آن آسیبی برسانید.

تعمیر گیربکس ماشین لباسشویی

گیربکس ماشین لباسشویی قطعه‌ای برای ایجاد میدان مغناطیسی به‌منظور به چرخش درآوردن مخزن بدون نیاز به تسمه است. به ماشین لباسشویی‌هایی که این قطعه را دارند، معمولاً دایرکت اینورتر یا اینورتر نیز می‌گویند. ساختار گیربکس پیچیده بوده واز تعداد زیادی آهنربا تشکیل می‌شود. اگر ماشین لباسشویی سروصدای زیادی داشت یا در حین کار با لرزش شدید آن مواجه شدید، یعنی گیربکس آسیب دیده است. علاوه‌بر این نشانه‌های دیگری مانند چرخش کند مخزن و مصرف زیاد انرژی نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

دلایل بروز مشکل در این قطعه نیز عبارتند از بیش‌ازاندازه پر‌کردن مخزن دستگاه، روشن‌بودن مداوم دستگاه، تنظیمات اشتباه و عدم سرویس دستگاه در زمان مناسب. اگر هر یک از نشانه‌ها را در ماشین لباسشویی خود دیدید یا هر کدام از دلایل به ایرادات به‌وجودآمده در دستگاه شما نزدیکتر بود، یعنی اینکه احتمالاً گیربکس آسیب دیده و هر چه سریعتر باید برای بررسی علت خرابی گیربکس لباسشویی و رفع مشکل آن چاره‌ای بیندیشید. اگر به یک مرکز حرفه‌ای مراجعه کنید، متخصص‌های این مرکز امکان تعمیر محصول را دارند و نیازی به صرفه هزینه اضافه بابت تعویض نیست. در این زمینه می‌توانید از کارشناسان مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

تعمیر میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ در ماشین‌های لباسشویی نقش یک کلید بسیار حساس را بازی می‌کند که با یک فشار ساده فعال می‌شود. با همین فشار شما می‌توانید درب دستگاه را کاملاً ببندید تا با تنظیم کنتاکت‌های الکتریکی دستگاه شروع به کار کند. در صورتی که میکروسوئیچ دستگاه شما خراب باشد، با نشانه‌هایی مثل عدم چرخش دیگ، قفل‌نشدن درب و کار نکردن دستگاه، باز‌ نشدن درب بعد از فرآیند شستشو، روشن‌ نشدن موتور و نمایش کد خطا‌های خرابی مواجه می‌شوید؛ در این صورت هر چه سریعتر باید برای تعمیر این قطعه چاره‌ای بیندیشید.

اما چرا میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی خراب می‌شود؟ دلایل مختلفی پشت این ماجرا هستند. از بستن درب زودتر از موعد گرفته تا داغ‌شدن بیش‌ازاندازه پلاتین‌های میکروسوئیچ یا نوسان‌های برق و ریختن آب بر روی این قطعه می‌توانند دلایلی محکم برای خرابی میکروسوئیچ باشند. تولیدکننده‌ها میکروسوئیچ‌ها را در نزدیکی درب دستگاه قرار می‌دهند. اگر قصد تعمیر میکروسوئیچ را دارید، ابتدا باید واشر دور بدنه را باز کنید و آن را به داخل فشار دهید. انجام این کار شاید کمی مشکل باشد، برای همین کارشناسان آی پی امداد خدمات تعمیر میکروسوئیچ را بر عهده می‌گیرند.

تعمیر سه نظام ماشین لباسشویی

به قطعه مکانیکی تعبیه‌شده در ماشین‌های لباسشویی که به کمک آن لباس‌ها در حین شستشو داخل مخزن به چرخش در می‌آیند، سه نظام می‌گویند. اجزای تشکیل‌دهنده سه نظام شامل بلبرینگ، سیم‌پیچ و پروانه می‌شوند. سیم‌پیچ بلبرینگ‌ها را به پروانه متصل می‌کند و در نهایت لباس‌ها داخل مخزن شروع به چرخش خواهند کرد. اگر ماشین لباسشویی شما لرزش بیش‌ازاندازه‌ای دارد، صدای غیرعادی در حین کار می‌دهد، نشتی آب را از آن شاهد هستید و چرخش دیگ به‌خوبی انجام نمی‌شود، یعنی اینکه سه نظام آسیب دیده است و باید برای تعمیر آن چاره‌ای بیندیشید.

توصیه می‌کنیم که بعد از هر بار استفاده حتماً ماشین لباسشویی خود را کاملاً تخلیه کنید، چون در صورت عدم انجام این کار سه نظام آسیب می‌بیند. آب باقیمانده در آبکش نیز باید تخلیه شود، در غیر این صورت سه نظام را در معرض رطوبت قرار می‌دهد و منجر به زنگ‌زدگی آن می‌شود. شما نباید به هیچ عنوان سه نظام را در معرض مواد شوینده خانگی مثل وایتکس، الکل یا سایر مواد شیمیایی بگذارید، در غیر این صورت احتمال پوسیدگی آن وجود خواهد داشت. اگر سه نظام ماشین لباسشویی شما به هر دلیلی دچار زنگ‌زدگی یا پوسیدگی شده است، باید با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید تا این مشکل را برایتان برطرف کنند. توصیه می‌کنیم که تا زمان حل مشکل از دستگاه استفاده نکنید، در غیر این صورت شاید آسیب‌ها بیشتر شوند و به سایر قطعات نیز لطمه وارد شود.

تعویض شلنگ آب ماشین لباسشویی

شیلنگ آب ماشین لباسشویی در واقع مسیری برای خروج آب از ماشین به فاضلاب است. اگر شیلنگ وجود نداشته باشد، در تخلیه آب داخل ماشین با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. به‌مرور زمان داخل شیلنگ رسوبات زیادی شکل می‌گیرد و همین باعث از کارافتادگی آن می‌شود. ساییدگی و پارگی هم از جمله مهمترین عوامل آسیب‌رسان به شیلنگ‌ها هستند که در صورت بروز هر یک از آنها باید به فکر تعویض شیلنگ باشید. اگر شیلنگ آسیب دیده باشد، نشانه‌هایی مثل تخلیه‌نشدن کامل آب، طولانی‌تر‌شدن چرخه شستشو، سروصدای غیرعادی و بوی نامطبوع را می‌بینید که هر کدام از آنها می‌توانند خبر از خرابی شیلنگ به شما دهند.

جایگاه شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی در پشت آن قرار دارد. در برخی از محصولات نیز می‌توانید این قطعه را در قسمت پایینی ماشین ببینید. اگر شیلنگ ماشین لباسشویی شما آسیب دیده، به راحتی می‌توانید شیلنگ جدیدی بخرید و آن را روی ماشین لباسشویی خود نصب کنید. تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی هیچ چالشی ندارد، اما شاید برای برخی مشکل باشد. به‌همین منظور کارشناسان آی پی امداد در خدمت شما هستند تا شیلنگ جدیدی را روی دستگاه شما قرار دهند.

تعویض فیلتر ماشین لباسشویی

تولیدکننده‌های ماشین‌های لباسشویی برای اینکه از پمپ‌ها در برابر عوامل آسیب‌زایی مثل پرز جلوگیری کنند، فیلتر‌هایی را در این دستگاه‌ها قرار داده‌اند. ماشین لباسشویی با‌ داشتن یک فیلتر مناسب می‌تواند بر عملکرد صحیح دستگاه و تخلیه آب کمک کند. با وجود این فیلتر اشیاء خارجی وارد شیلنگ تخلیه نیز نمی‌شوند. در زمانی که لباس‌ها خشک نمی‌شوند، یعنی اینکه احتمالاً مسیر آب مسدود‌ شده است که این را به‌عنوان یکی از نشانه‌های خرابی فیلتر می‌دانند. استشمام بوی بد نیز می‌تواند خبر از کثیفی فیلتر دهد که در این صورت باید فیلتر را تمیز کرده و بوی بد آن را از بین ببرید. در برخی از ماشین‌های لباسشویی یک چراغ اخطار تعبیه کرده‌اند که به‌محض کثیف‌شدن فیلتر روشن می‌شود؛ اگر ماشین لباسشویی شما به این فناوری مجهز شده، روی همان می‌توانید به‌عنوان نشانه‌ای برای از کار افتادن فیلر حساب باز کنید.

در برخی موارد شاید فیلتر ماشین لباسشویی به‌خوبی باز نشود. مثلاً در صورتی که این فیلتر را به‌صورت مرتب تمیزکاری نکنید، این قطعه دچار شکستگی، ترک‌خوردگی یا آسیب‌های مشابه شود، قفل فیلتر آسیبی ببیند یا در پمپ تخلیه مشکلی به‌وجود بیاید، احتمال آسیب‌دیدگی فیلتر وجود دارد. در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی درب کوچکی را در قسمت پایین دستگاه می‌بینید که درب فیلتر است. کارشناس‌ها با بازکردن این درب به فیلتر دسترسی پیدا می‌کنند. پیشنهاد می‌دهیم که خود نیز از طریق آن به‌صورت دوره‌ای فیلتر را بررسی کنید و در صورت بروز مشکل با تعویض آن جلوی مشکلات جدی‌تر را بگیرید. اگر در این زمینه مهارتی ندارید، کارشناسان آی پی امداد آماده هستند تا به شما کمک کنند.

تعویض سنسور ماشین لباسشویی

سنسور ماشین‌های لباسشویی با توجه به برنامه‌ای که برای شستشوی لباس‌ها انتخاب کرده‌اید، دمای آن را کنترل می‌کند. در واقع سنسور‌ها با تنظیم برق ورودی به المنت‌ها میزان گرمای آنها را کاملاً متناسب با نوع برنامه شستشو تغییر می‌دهند. البته سنسور‌ها در ماشین‌های لباسشویی انواع مختلفی دارند. برخی سنسور‌ها برای دما و برخی برای تعیین میزان سطح آب، نشتی آب و میزان کثیفی تعبیه شده‌اند. تشخیص خرابی سنسور‌های ماشین لباسشویی به‌خصوص سنسور دما کار مشکلی است و فقط از عهده نیرو‌های متخصص بر می‌آید. در واقع آب داخل دستگاه قرار می‌گیرد و دمای آن نیز مشخص نیست، بنابراین نمی‌توانید صددرصد مطمئن شوید که سنسور خراب شده یا نه.

البته با برخی نشانه‌ها می‌توان متوجه بروز مشکل در این قطعه شد. در واقع زمانی که در دستگاه بخار مشاهده کردید، یعنی احتمالاً این قطعه آسیب دیده و باید برای تعمیر یا تعویض آن چاره‌ای بیندیشید. علاوه‌بر این اگر آب سرد از دستگاه تخلیه شود، لباس‌ها بعد از شستن کاملاً سرد خواهند بود و دستگاه چیزی را گرم نخواهد کرد. توصیه می‌کنیم ک در صورت خرابی سنسور ماشین لباسشویی حتماً از کارشناسان آی پی امداد کمک بخواهید. حتی اگر متوجه نشدید که مشکل از سنسور است یا نه، باید با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید تا ایراد به‌وجودآمده را برایتان تشخیص و سپس برطرف کنند.

تعویض تسمه ماشین لباسشویی

تسمه قطعه‌ای است که موتور را به دیگ شستشو متصل می‌کند. با وجود این قطعه زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید، به کمک موتور دیگ شروع به چرخیدن و شستن لباس‌ها می‌کند. در صورتی که تسمه آسیبی ببیند، متاسفانه دیگ ماشین لباسشویی شما دیگر نمی‌چرخد و دستگاه در حین کار دچار لرزش شدیدی می‌شود. تولید صدا‌های غیر عادی و تغییر شکل یا پارگی تسمه را نیز نمی‌توان از قلم انداخت که از جمله بزرگترین علائم خرابی این قطعه هستند. عوامل مختلفی باعث آسیب‌دیدن تسمه‌ها می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به استفاده بیش‌ازاندازه از دستگاه، قرار دادن بیش‌ازاندازه لباس در ماشین، استفاده از مواد شوینده نامناسب و قراردادن دستگاه در معرض رطوبت و گرما اشاره کرد.

برای اینکه جلوی خرابی این قطعه را بگیرید، اولاً ماشین لباسشویی را برای مدتی طولانی روشن نگذارید و داخل آن را لباس‌های زیاد پر نکنید. همچنین دستگاه را در جایگاه مناسبی قرار داده و مواد شوینده باکیفیتی برای شستن لباس‌ها بخرید. برای دسترسی به تسمه ماشین لباسشویی باید دربی را که پشت دستگاه قرار گرفته است، باز کنید. این درب شامل 4 پیج می‌شود که بعد از باز‌کردن آنها به تسمه، فولی بزرگ، دیگ و … دسترسی خواهید داشت. اینکه بخواهید تسمه جدیدی را جایگزین تسمه قدیمی کنید، شاید از نظرتان مشکلی نداشته باشد، اما با کوچکترین اشتباه احتمال آسیب‌دیدگی سایر قطعات وجود خواهد داشت. برای جلوگیری از بروز این مشکل حتماً برای تعمیر یا تعویض تسمه ماشین لباسشویی با کارشناس آی پی امداد تماس بگیرید تا برای رفع مشکل به محل اعزام شود.

تعمیر شیر ورودی آب ماشین لباسشویی

در ماشین‌های لباسشویی شیری را برای بازکردن آب سرد و گرم تعبیه می‌کنند که به آن شیر ورودی آب می‌گویند. در این شیر 2 سیم‌پیچ تعبیه‌شده باعث فعال‌شدن ورودی‌های منبع آب سرد و گرم می‌شوند. در موارد مختلفی احتمال آسیب‌دیدگی شیر ورودی آب ماشین لباسشویی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به عدم آبگیری دستگاه، آبگیری بیش‌ازاندازه، نشتی آب از زیر یا پشت، کاهش فشار آب و صدای غیرعادی از شیر ورودی اشاره کرد. بنا به‌دلایل مختلفی نیز این قطعه آسیب می‌بینید؛ مثلاً سیم‌پیچ می‌سوزد یا کاملاً قطع می‌شود. گرفتگی فیلتر ورودی آب و خرابی هیدروسنسور نیز می‌توانند عاملی برای بروز آسیب در این قطعه باشند. شیر ورودی آب را در نزدیکی شیلنگ‌های ورودی آب نصب می‌کنند که در قسمت پشت ماشین لباسشویی است. تعمیرکاران آی پی امداد برای رفع مشکلات به‌وجودآمده در این قطعه ابتدا عیب‌یابی کامل را انجام می‌دهئد و سپس اگر مطمئن شدند که مشکل به‌وجود آمده از طرف این قطعه بود، اقدام به تعمیر یا تعویض شیر ورودی آب لباسشویی خواهند کرد.

تعویض پولی ماشین لباسشویی

پولی به‌عنوان یکی از مهمترین اجزاء ماشین لباسشویی شناخته می‌شود که با تسمه کار می‌کند. این قطعه دایره‌ای‌شکل که آن را در اندازه‌های مختلفی تولید می‌کنند، محلی برای نصب تسمه است؛ در واقع تولیدکننده‌ها تسمه‌ها را برروی پولی‌ها قرار می‌دهند. در صنعت تولید ماشین لباسشویی از 2 نوع پولی بهره می‌برند که یکی را به موتور و دیگ را به دیگ وصل می‌کنند. در برخی موارد با خراب‌شدن تسمه فکر می‌کنیم که مشکل از این قطعه است، در صورتی که عامل اصلی پولی‌ها هستند. زمانی که به‌طور مداوم ماشین تسمه خراب می‌کند، یعنی پولی‌ها آسیب دیده و باید هر چه سریعتر تعویض شوند. با چرخش آهسته درام یا مخزن نیز می‌توانید متوجه خرابی این قطعه شده و چاره‌ای برای رفع مشکل بیندیشید.

در صورت شنیدن صدا‌های غیر عادی از ماشین لباسشویی یا فرسوده‌شدن پولی‌ها می‌توان به خراب‌شدن آنها شک کرد. از جمله دلایلی که باعث خرابی پولی‌ها می‌شوند، می‌توان به استفاده مداوم از دستگاه در طول یک روز، اضافه بار مداوم به هنگام روشن‌بودن دستگاه، میزان کم لباس‌ها در هنگام روشن‌کردن دستگاه یا خرابی سایر قطعه‌های مرتبط به پولی اشاره کرد. در صورتی که پولی ماشین لباسشویی شما دچار مشکلی شده است، توصیه می‌کنیم که با یک کارشناس حرفه‌ای از مجموعه آی پی امداد مشورت کنید و از او بخواهید که خدمات تعمیر را برایتان انجام دهد.

تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی

کاسه نمد یکی از قطعات کاربردی برای جلوگیری از نشت آب به بیرون از دستگاه است. در واقع از این قطعه برای آب‌بندی‌کردن دستگاه استفاده می‌کنند. این کاسه‌ها بر روی کفی پروانه‌ها قرار می‌گیرند، به‌نحوی که در زیر بوده و تماسی با آب ندارند. این محصول را معمولاً از جنس لاستیک، آهن یا فنر می‌سازند. بزرگترین نشانه‌ای که به‌واسطه آن می‌تواند متوجه خرابی کاسه نمد لباسشویی شوید، نشت‌کردن آب به داخل ماشین لباسشویی است. اگر دستگاه شما در حین کار آب و روغن را به بیرون می‌ریزد و صدای خراشی در هنگام خشک‌کردن لباس‌ها می‌دهد، یعنی اینکه کاسه نمد آسیب دیده و باید برای رفع مشکل آن چاره‌ای بیندیشید. اگر کاسه نمد از جنس پلاستیک باشد، به‌مرور زمان آسیب می‌بیند. شما باید این محصول را با کیفیت مناسب بخرید. برای تعویض یا تعمیر کاسه نمد می‌توانید روی خدمات مجموعه آی پی امداد حساب باز کنید که کارشناسان آن به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت دارند.

تعمیر هیدروستات ماشین لباسشویی

هیدروستات قطعه‌ای برای کنترل سطح آب ورودی به ماشین لباسشویی است که به‌واسطه پیچ تعبیه‌شده داخل خود میزان آب ورودی به دستگاه را کنترل خواهد کرد. هیدروستات به‌عنوان یکی از قطعات کاربردی و اصلی شناخته می‌شود، برای همین همواره باید به کارکرد مطلوب آن توجه داشته باشید. هیدروستات ماشین لباسشویی بنا به دلایل مختلفی دچار آسیب می‌شود که از جمله آنها می‌توان به تخلیه ناگهانی آب، عدم تامین آب کافی برای آغاز فرآیند شستشو، عدم آغاز روند شستشو، قطع و وصل جریان آب ورودی، عدم تأمین آب به‌صورت کلی یا آبرسانی بیش‌ازاندازه و افزایش آب بی‌رویه در سطح آب مخزن اشاره کرد.

از جمله دلایلی که باعث آسیب‌دیدگی هیدروستات می‌شود نیز می‌توان به نوسانات برق، پارگی دیافراگم، نفوذ آب و‌گرفتگی حبابی اشاره کرد. تولیدکننده‌ها هیدروستات‌ها را معمولاً در قسمت بالایی ماشین‌های لباسشویی تعبیه می‌کنند. برای اینکه به هیدروستات دسترسی داشته باشید، در مرحله اول باید پنل پشتی و جلویی این دستگاه را خارج کنید. اگر در این زمینه مهارتی ندارید، تعمیر، تعویض یا تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی را بر عهده کارشناسان آی پی امداد بگذارید تا به‌صورت تخصصی اقدام به تعمیر این قطعات کنند.

تعمیر وزنه تعادل ماشین لباسشویی

وزنه‌های تعادل در ماشین‌های لباسشویی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این وزنه‌ها برای حفظ تعادل در حین شستن لباس‌ها به کار می‌آیند. وزنه‌های تعادل در زمان خشک‌کردن و آبکشی لباس‌ها باید وجود داشته باشند، در غیر این صورت ماشین به درستی کار نمی‌کند. این وزنه‌ها در واقع نگهدارنده دیگ‌ها هستند و باید کاملاً سالم باقی بمانند. حتی اگر یک ترک کوچک روی این وزنه‌ها ایجاد شود، ماشین در هنگام خشک‌کردن لباس‌ها سروصدای زیادی به پا می‌کند. کوچکترین اشتباهی در نصب این وزنه‌ها می‌تواند منجر به لرزش ماشین شود. همچنین باید مراقب باشید تا این وزنه‌ها دچار شکستگی نشوند، در غیر این صورت تبعات آن دامن‌گیر شما می‌شود. برای تعمیر وزنه تعادل می‌توانید روی کمک کارشناسان آی پی امداد حساب باز کنید.

تعمیر شفت ماشین لباسشویی

به شفت داخل سه نظام که به دیگ ماشین لباسشویی متل است، شفت آبکش می‌گویند. این قطعه را به مرکز سه نظام متصل کرده و فولی، بلبرینگ و کاسه نمد را روی آن پیاده‌سازی می‌کنند. شفت‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشند تا علاوه‌بر دوام بالا بتوانند قدرت لازم برای به چرخش درآوردن دیگ را فراهم کنند. اگر شفت ماشین شما خراب‌ شده باشد، نشانه‌هایی مثل سرو صدای زیاد، نچرخیدن دیگ، چرخش و لرزش زیاد، کار نکردن دور تند، خوب شسته‌نشدن لباس‌ها و خشک نکردن لباس‌ها را شاهد خواهید بود. در صورتی که استفاده نادرستی از ماشین داشته باشید یا ضربه‌ای به این قطعه وارد شود، شفت از کار می‌افتد. همچنین در برخی موارد صرفاً طول عمر این قطعه به پایان می‌رسد که باید شفت جدیدی را جایگزین آن کنید. شفت ماشین لباسشویی را باید با دقت کافی بر روی سه نظام متصل کنید. اگر این کار را نمی‌توانید انجام دهید، نصب شفت جدید را بر عهده کارشناسان حرفه‌ای آی پی امداد بگذارید تا در سریعترین زمان مشکل را برایتان حل کنند.

تعویض خازن ماشین لباسشویی

خازن قطعه‌ای در ماشین‌های لباسشویی برای راه‌اندازی موتور است که صرفاً با چند ثانیه کار گشتاور موتور را افزایش می‌دهد. وقتی که موتور شروع به کار کرد، خازن متوقف می‌شود. در مواقعی که خازن خراب می‌شود، دستگاه به درستی نمی‌چرخد و در برخی مواقع کلاً کارکرد خود را از دست می‌دهد؛ در نهایت این اتفاق لباس‌ها به‌خوبی شسته نمی‌شوند. خرابی خازن نشانه‌های دیگری از جمله سوختن موتور، کاهش سرعت دور موتور و پریدن فیوز را نیز به همراه دارد.

مهمترین دلیلی که باعث خرابی خازن می‌شود، گرم‌شدن بیش‌ازاندازه آن است. برای اینکه بخواهید این قطعه را تعویض کنید، در مرحله اول باید دستگاه را از برق بکشید. حالا به بخش پشتی ماشین رفته و با باز‌کردن درب آن به‌دنبال خازن بگردید. اکنون خازن را از جای خود خارج کرده و خازن جدید را در جایگاه خازن قبلی قرار دهید. پیچیدگی سیم‌ها در این مرحله شاید کمی در نصب شما را اذیت کند، برای همین از هر مرحله عکس بگیرید. اگر نمی‌خواهید درگیر فرآیند‌های پیچیده تعویض خازن یا تعمیر آن شوید، با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید تا این خدمات را با کیفیت بالا به شما ارائه دهند.

تعویض تاخو ماشین لباسشویی

تاخو‌های ماشین لباسشویی به همراه آهنربای استوانه‌ای خود روی موتور‌های ماشین‌های اتوماتیک قرار می‌گیرند و با شفت می‌چرخند. سیم‌پیچ داخل تاخو جریان مغناطیسی را کنترل می‌کند. وظیفه سیم‌پیچ داخل تاخو در واقع همان کنترل جریان برق ورودی است. اگر تاخو ماشین شما آسیبی ببیند، لرزش و تکان‌های شدید دستگاه از جمله متداولترین نشانه‌ها خواهد بود. شسته‌نشدن صحیح لباس‌ها، سروصدای زیاد، نچرخیدن دیگ، روشن‌نشدن و کار نکردن دستگاه و پرنشدن درست مخزن آب از جمله دیگر نشانه‌های خرابی این قطعه هستند. نوسان شدید برق، نفوذ رطوبت، بار نامتعادل و استفاده نامنظم از ماشین باعث آسیب‌دیدن تاخو می‌شود. تاخو را بر روی استاتور پشت موتور دستگاه تعبیه کرده‌اند. در اغلب موارد به راحتی با برداشتن صفحه پشتی محصول می‌توانید موتور و قطعات پشتی آن از جمله تاخو را ببینید. اگر در تعویض تاخو مشکلی دارید، این کار را بر عهده کارشناسان مجموعه آی پی امداد بگذارید تا با تسلط کامل نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

تعویض زغال ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین قطعات استفاده‌شده در ماشین‌های لباسشویی زغال است که جریان الکتریکی را بین قطعه‌های ثابت و چرخشی موتور انتقال می‌دهد. زمانی که به‌طور مداوم از موتور دستگاه کار بکشید، زغال آن فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد. دلایل مختلفی باعث خرابی زغال می‌شوند. مثلاً پرکردن بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی، به هم خوردن تنظیمات، ترانز نبودن وسیله در جای خود و ایجاد اختلال در سیستم برقی موتور می‌تونند مهمترین عوامل برای آسیب‌دیدگی زغال باشند. تولیدکننده‌ها این قطعه را به‌صورت کشویی در ساختار موتور تعبیه کرده‌اند. شما می‌توانید برای تعویض ذغال کربن موتور لباسشویی خود با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید تا در سریعترین زمان به محل اعزام شوند و مشکل به‌وجودآمده را برایتان رفع کنند.

تعویض فیلتر ماشین لباسشویی

تولیدکننده‌های ماشین‌های لباسشویی برای اینکه از پمپ‌ها در برابر عوامل آسیب‌زایی مثل پرز جلوگیری کنند، فیلتر‌هایی را در این دستگاه‌ها قرار داده‌اند. ماشین لباسشویی با‌داشتن یک فیلتر مناسب می‌تواند بر عملکرد صحیح دستگاه و تخلیه آب کمک کند. با وجود این فیلتر اشیاء خارجی وارد شیلنگ تخلیه نیز نمی‌شوند. در زمانی که لباس‌ها خشک نمی‌شوند، یعنی اینکه احتمالاً مسیر آب مسدود‌شده است که این را به‌عنوان یکی از نشان ه‌های خرابی فیلتر می‌دانند. استشمام بوی بد نیز می‌تواند خبر از کثیفی فیلتر دهد که در این صورت باید فیلتر را تمیز کرده و بوی بد آن را از بین ببرید. در برخی از ماشین‌های لباسشویی یک چراغ اخطار تعبیه کرده‌اند که به‌محض کثیف‌شدن فیلتر روشن می‌شود.

اگر ماشین لباسشویی شما به این فناوری مجهز شده، روی همان می‌توانید به‌عنوان نشانه‌ای برای از کار افتادن فیلر حساب باز کنید. در برخی موارد شاید فیلتر ماشین لباسشویی به‌خوبی باز نشود. مثلاً در صورتی که این فیلتر را به‌صورت مرتب تمیزکاری نکنید، این قطعه دچار شکستگی، ترک‌خوردگی یا آسیب‌های مشابه شود، قفل فیلتر آسیبی ببیند یا در پمپ تخلیه مشکلی به‌وجود بیاید، احتمال آسیب‌دیدگی فیلتر وجود دارد. در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی درب کوچکی را در قسمت پایین دستگاه می‌بینید که درب فیلتر است. کارشناس‌ها با بازکردن این درب به فیلتر دسترسی پیدا می‌کنند. پیشنهاد می‌دهیم که خود نیز از طریق آن به‌صورت دوره‌ای فیلتر را بررسی کنید و در صورت بروز مشکل با تعویض آن جلوی مشکلات جدی‌تر را بگیرید. اگر در این زمینه مهارتی ندارید، کارشناسان آی پی امداد آماده هستند تا به شما کمک کنند.

تعمیر بدنه ماشین لباسشویی

بدنه ماشین لباسشویی قسمتی است که تمام اجزای بیرونی روی آن و تمام اجزای داخلی درون آن قرار می‌گیرند. بدنه نقش مهمی در کارکرد و حفظ زیبایی ظاهر دستگاه دارد. شما باید در نگهداری بدنه دستگاه کوشا باشد، در غیر این صورت با قرار دادن اشیاء سنگین روی آن، خراشیدگی، پوسیدگی و … می‌تواند کیفیت خود را از دست دهد و در برخی موارد حتی به قطعات بیرون و داخلی نیز آسیب برساند. اگر مشکلات ظاهری در بدنه ماشین لباسشویی به‌وجود آمده باشد، مشکل خیلی بزرگ نیست و شما به راحتی می‌توانید با استفاده از اشیاء تزئینی یا رنگ این قسمت را بپوشانید. اما وقتی مشکلی ساختاری به‌وجود می‌آید، توصیه می‌کنیم که حتماً با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید تا در اسرع وقت به محل اعزام شوند و مشکلات مربوط به بدنه را برایتان از بین ببرند.

تعمیر کلید‌های ماشین لباسشویی

کلید‌های ماشین لباسشویی وظیفه ارسال فرمان به قطعات داخلی را بر عهده دارند. در واقع شما به‌واسطه همین کلید‌ها می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را بر روی دستگاه اعمال کنید. وقتی که کلید یک برنامه خاص در ماشین لباسشویی خراب می‌شود، دیگر نمی‌توانید از آن برنامه استفاده کنید؛ چون امکان ارسال فرمان برای قطعات داخلی جهت اجرای آن برنامه را ندارید. کلید‌های ماشین‌های لباسشویی بنا به دلایل مختلفی کار نمی‌کنند که از جمله آنها می‌توان به روشن‌نبودن یا قطعی برق، داغ‌کردن بیش‌ازاندازه، مشکل در جعبه فیوز، رطوبت در پنل، خرابی در سنسور‌ها، فعال‌بودن قفل کودک یا خطا در برنامه‌نویسی اشاره کرد. کلید‌ها بر روی بدنه ماشین لباسشویی تعبیه‌شده‌اند تا کاربر به راحتی بتواند از طریق آنها برنامه شستشو و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کند. اگر هر یک از این کلید‌ها کار نکردند، توصیه می‌کنیم که با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید و از آنها بخواهید که برای تعمیر کلید‌ها به منزل یا محل کارتان بیایند.

جرم گیری ماشین لباسشویی

جرم‌گیری اقدامی ساده و کم هزینه اما بسیار تاثیرگذار در از بین‌ بردن بوی بد ماشین لباسشویی است. بخش‌های مختلفی در این دستگاه از جمله بدنه داخلی، محفظه پودر، فیلتر و … رسوب می‌گیرند که باید آنها رسوب‌گیری کنید. شما می‌توانید با استفاده از سرکه و جوش شیرین فرآیند رسوب‌گیری را به‌خوبی انجام دهید. برای این کار طبق این مراحل پیش بروید:

  1. یک لیتر سرکه تهیه کرده و آن را با 100 گرم جوش شیرین ترکیب کنید.
  2. از روی تنظیمات ماشین لباسشویی برنامه کتان را انتخاب و دما را روی 90 درجه تنظیم کنید.
  3. اجازه دهید که آبگیری و چرخش دیگ شروع شود.
  4. بعد از اینکه آب گرم شد، محلولی را که تهیه کرده‌اید در گودترین بخش جاپودری دستگاه بریزید.
  5. حالا اجازه دهید تا برنامه شستشو به اتمام برسد.
  6. بعد از اینکه شستشو به پایان رسید، درب ماشین را باز کنید و یک اسفنج نرم بردارید و روی دیواره‌ها بکشید.
  7. در پایان دستگاه را با آب ولرم شستشو دهید.

توصیه می‌کنیم که حتماً رسوب‌گیری را در بازه‌های زمانی کوتاه انجام دهید تا مبادا رسوب و میکروب‌ها جذب دستگاه شوند. اگر این کار را نمی‌تواند به‌خوبی انجام دهید، کارشناسان آی پی امداد به محل اعزام می‌شوند تا جرم گیری ماشین لباسشویی را در سریعترین زمان انجام دهند. البته این کار ساده است و شما به تنهایی می‌تواند خود اقدام به رسوب‌گیری کنید.

سرویس ماشین لباسشویی

سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی باعث جلوگیری از آسیب‌دیدگی قطعات مختلف آن می‌شود. حتماً شنیده‌اید که پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین یک برنامه برای سرویس مداوم ماشین خود بچینید تا مبادا مشکلات زیادی برای ماشین به بار بیاید. در طی سرویس ماشین لباسشویی توسط متخصصین آی پی امداد معمولاً این اقدامات انجام می‌شوند:

  • نظافت فیلتر
  • بررسی شیلنگ‌ها و اتصالات آنها
  • استفاده از مواد شوینده مناسب
  • شستشوی داخلی ماشین
  • قراردادن لباس‌ها با حجم مناسب داخل دستگاه
  • استفاده از آب سرد برای شستشو
  • توجه به نوع بستن درب که باید به آهستگی انجام شود.
  • بررسی زنگ‌زدگی اجزای مختلف
  • قراردادن دستگاه در یک سطح هموار

هر چند برخی از این کار‌ها را به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید، اما انجام برخی از آنها تخصصی است. در برخی موارد قطعات داخلی از جمله برد الکتریکی، موتور و … باید بررسی شوند که انجام این کار تخصصی بوده و از عهده شما بر نمی‌آید. اگر این کار را نمی‌توانید انجام دهید، آن را بر عهده سرویس کار ماشین لباسشویی در آی پی امداد بگذارید تا به‌صورت تخصصی اقدام به سرویس ماشین لباسشویی شما کنند.

مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

مجموعه آی پی امداد به عنوان نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران، مفتخر است که خدمات خود را به کلیه ساکنین محترم در شمال، جنوب، شرق و غرب پایتخت ارائه نماید. با بهره‌ گیری از شبکه گسترده شعبه‌ های آی پی امداد در سراسر تهران، امکان ارائه خدمات با سرعت و کیفیتی بی‌نظیر به مشتریان عزیز فراهم شده است. به نحوی که در کوتاه‌ ترین زمان ممکن، نزدیک‌ ترین تعمیرکار مجرب به محل اعزام شده و فرآیند عیب‌ یابی و تعمیر لباسشویی شما در محل انجام خواهد پذیرفت.

تعمیر لباسشویی در محل

مرکز آی پی امداد با افتخار، خدمات نوین تعمیر ماشین لباسشویی در محل را به مشتریان گرامی ارائه می‌ نماید. با اتکا به سابقه درخشان و تعهد همیشگی خود به کیفیت، در تلاشیم تا تجربه ای مطلوب و آسوده از فرآیند تعمیر را برای شما رقم بزنیم. مزایای بارز استفاده از خدمات تعمیر لباسشویی در محل شامل:

  • متخصصان مجرب ما در کوتاه‌ ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و نسبت به عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی شما اقدام می‌ کنند.
  • حمل و نقل لباسشویی ریسک آسیب به دستگاه را به همراه دارد. خدمات تعمیرات لباسشویی در منزل این ریسک را به طور کامل از بین می‌ برد.
  • دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ های اضافی حمل و نقل نخواهید داشت.
  • شما می‌ توانید به طور مستقیم بر روند تعمیر نظارت داشته باشید و از جزئیات اقدامات انجام شده توسط تعمیرکار لباسشویی آگاه شوید.
  • شفافیت کامل در فرآیند تعمیر ماشین لباسشویی در خانه، از جمله تعویض قطعات در صورت نیاز، از مزایای بارز این خدمات است.

خدمات تعمیر لباسشویی در تهران در محل

چرا مشتریان برای تعمیرات لباسشویی آی پی امداد را انتخاب می کنند؟

آی پی امداد به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، آماده ارائه انواع خدمات تعمیر ماشین لباسشویی می باشد. این مجموعه از دهه 1370 تا به امروز توانسته است با ارائه بهترین خدمات در زمینه عیب یابی و تعمیر لباسشویی با مزایای بی نظیر، رضایت مشتریان خود را جلب نماید. وجه تمایز این مرکز نسبت به سایر تعمیرگاه ها ارائه پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته خدمات در پنل کاربری مشتریان تا پایان روز گارانتی می باشد. از دیگر مزایای استفاده از خدمات تعمیرگاه ماشین لباسشویی آی پی امداد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در خصوص هر برند ماشین لباسشویی تکنسین متخصص همان برند جهت سرویس به محل اعزام می گردد.
  • کلیه خدمات ماشین لباسشویی دارای گارانتی رسمی 90 تا 365 روزه می باشد.
  • ماشین لباسشویی در محل تعمیر شده و از منزل شما خارج نمی شود.
  • کلیه قطعات مورد نیاز برای تعویض و تعمیر لباسشویی را در اختیار دارند.
  • تمامی خدمات تعمیر ماشین لباسشویی طبق برنامه زمانبندی تکنسین در یک روز انجام می شود.
  • پنل کاربری آی پی امداد، خدمات را برای مشتریان آسوده کرده است و امکان ارتباط با واحدهای پیگیری، پشتیبانی و شکایت به صورت آنلاین فراهم شده است.
  • سیستم آموزش در آی پی امداد به روز میباشد و تمامی تکنسین ها موظف به ارتقء دانش فنی خود هستند.

عیب یابی مشکلات متداول لباسشویی

رایج ترین مشکلاتی که در رابطه با تعمیر ماشین لباسشویی ایجاد می شود به شرح زیر است:

  • ماشین لباسشویی لباس ها را خوب تمیز نمیکند.
  • ماشین لباسشویی نمی چرخد.
  • لباسشویی روشن نمی شود.
  • در حین کار صدا ایجاد می کند و می لرزد.
  • درب ماشین لباسشویی قفل است و باز نمی شود.
  • تایمر یا برد الکترونیکی لباسشویی خراب است.
  • آب در ماشین لباسشویی داغ نمیشود.
  • آب را تخلیه نمیکند.
  • آب وارد لباسشویی نمیشود.

بسیاری از مشکلات ماشین لباسشویی به دلیل اشتباه انسانی رخ میدهد و یا با اندکی دانش فنی قابل تعمیر است. ما در آی پی امداد بخشی را به بررسی مشکلات رایج لباسشویی پرداخته ایم تا اگر فنی هستید بتوانید به راحتی در منزل خود مشکل را برطرف نمایید و اگر مشکل ماشین لباسشویی توسط خودتان قابل تعمیر نیست، میتوانید از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید.

تمیز نشستن ماشین لباسشویی

  • ابتدا باید توجه داشته باشید که تخلیه به خوبی انجام شود.
  • از خم نشدن شیلنگ ورودی آب یا سالم بودن شیر برقی اطمینان حاصل کنید تا آب به درستی وارد دستگاه شود.
  • اگر فرآیند آبگیری یا آبکشی دستگاه به درستی انجام نشود، منجر به تمیز نشستن لباس در لباسشویی خواهد شد.
  • همیشه به مسیر تخلیه که شامل فیلتر کف، پمپ تخلیه و شلنگ خروجی است، توجه کنید. نباید سیاه شوند.
  • همچنین اگر در تخلیه آب لباسشویی مشکل دارید، از سالم بودن پمپ تخلیه مطمئن شوید.

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

  • اگر سوئیچ درب خراب باشد، به برد لباسشویی سیگنال نمی دهد که درب بسته شده و در نتیجه دیگ نمی چرخد.
  • تسمه وظیفه انتقال قدرت از موتور به دیگ را بر عهده دارد. اگر شل یا پاره شده باشد، دیگ نمی چرخد.
  • اگر بلبرینگ ها خراب شوند، ممکن است دیگ صدا ایجاد کند یا به سختی بچرخد.
  • برای رفع مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی، کاسه نمد، دینام و خود دیگ باید توسط تعمیرکار بررسی شود.
  • همچنین باید بررسی کنید که موتور ماشین لباسشویی چرخش صحیح داشته باشد.

روشن نشدن ماشین لباسشویی

  • ابتدا باید بررسی کنید که پریز برق سالم بوده و قطعی نداشته باشد.
  • همچنین لازم است باید دوشاخه یا کابل را نیز بررسی کنید.
  • اگر مجموعه قفل درب یا میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی خراب باشد، دستگاه روشن نمی شود.
  • باید توجه داشته باشید تا زمانی که میکروسوئیچ فرمان ندهد، ماشین لباسشویی روشن نمی شود.
  • خرابی برد الکترونیکی و موتور نیز می تواند موجب روشن نشدن ماشین لباسشویی شود.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

  • مسیر تخلیه لباسشویی شامل پمپ تخلیه، شلنگ خروجی، فیلتر کف و فاضلاب می باشد.
  • در صورت نیاز باید با رفع گرفتگی مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به راحتی حل می شود.
  • اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی هم خراب است باید آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.
  • توجه داشته باشید که در اکثر مواقع به دلیل گرفتگی پروانه های پمپ مشکل تخلیه وجود دارد که این مشکل حل می شود.

برق داشتن بدنه لباسشویی

  • برق داشتن بدنه لباسشویی معمولاً به دلیل نبود چاه ارت در خانه شماست و ولتاژ برق آنقدر زیاد نیست که به شما آسیب برساند.
  • از دیگر مواردی که باعث برقی شدن دستگاه می شود و شما را به تعمیرکار ماشین لباسشویی نیاز می کند، اتصال در قطعات الکترونیکی آن است.
  • سیم کشی مشکل دارد یا یکی از قطعات الکترونیکی مشکل دارد.
  • خرابی المنت یکی از دلایل رایج این مشکل است.
  • اگر با اتصال سیم ارت مشکل برق گرفتگی دستگاه شما حل نشد، حتما از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در آی پی امداد بهره مند شوید.

صدا و لرزش در ماشین لباسشویی

  • اگر به تازگی دستگاه خود را نصب کرده اید، حتماً پیچ های حمل و نقل پشت دستگاه را بردارید.
  • باید پایه های ماشین لباسشویی را به خوبی و محکم تراز کنید.
  • خرابی کمک دیگ لباسشویی یکی از علل شایع صدای ماشین لباسشویی است که برای تعمیر ماشین لباسشویی در این مشکل باید کمک ها را تعویض کنید.
  • اگر سوراخ ماشین لباسشویی کوچکترین ترک بخورد، باعث ایجاد صدا در ماشین شما می شود.
  • وزنه ای برای حفظ تعادل در هنگام شستشو بر روی ماشین لباسشویی تعبیه شده است.
  • خرابی کاسه نمدی، بلبرینگ، شفت و سه سیستم یکی از دلایل اصلی لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی در هنگام خشک شدن است.
  • اگر جسمی در فاضلاب ماشین لباسشویی شما گیر کند، صدا ایجاد می کند.

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

آبگیری ماشین لباسشویی در فرآیند شستشو بسیار مهم است و اگر این اتفاق نیفتد لباس تمیزی نخواهید داشت و دستگاه به مرحله بعد نمی رود. برای تعمیرات ماشین لباسشویی در خصوص مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی به نکات تعمیرکار آی پی امداد توجه کنید.

  • ابتدا از باز بودن شیر ورودی آب اطمینان حاصل کنید.
  • اگر فیلتری را در ورودی آب قرار داده اید، مطمئن شوید که تاریخ انقضای آن نرسیده است یا کثیفی در آن جمع نشده است.
  • شلنگ ورودی آب خم شده که در پشت ماشین لباسشویی تعبیه شده یکی از دلایل بارز عدم ورود آب به داخل ماشین لباسشویی است.
  • اگر شیر برقی که وظیفه تامین آب را بر عهده دارد، آسیب ببیند، با مشکل ورود آب به ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد که برای تعمیر ماشین لباسشویی باید آن را تعویض کنید.

خشک نکردن ماشین لباسشویی

  • در برخی از موتور ماشین لباسشویی ها خازن و در برخی دیگر تاخو نصب می شود.
  • اگر این قطعات نیاز به تعویض داشته باشند، ماشین لباسشویی لباس را خشک نمی کند.
  • همچنین خرابی خود موتور نیز از دیگر دلایل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی است.
  • اگر به هر دلیلی مسیر تخلیه ماشین لباسشویی مسدود شود یا پمپ خراب شود، لباس ها خشک نمی شوند.

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی

  • آب داخل ماشین لباسشویی توسط المنت گرم می شود.
  • المنت توسط ترموستات یا سنسوری که در مدار قرار می گیرد، کنترل می شود.
  • برد الکترونیکی یا تایمر به ترموستات یا سنسور فرمان می دهد تا المنت را در زمان مشخص شده روشن کند.
  • اگر هریک از قطعات ذکر شده در این فرآیند مشکل داشته باشد، آبا مشکل گرم نکردن آب در لباسشویی مواجه می شوید و نیاز به تعمیرکار دارید.

باز و بسته نشدن درب لباسشویی

  • اگر قفل یا میکروسوئیچ درب خراب باشد، ممکن است با مشکل بسته یا باز نشدن درب لباسشویی مواجه شوید.
  • زبانه درب قسمتی از درب است که با قفل درب درگیر می شود. اگر خم شده یا شکسته باشد، ممکن است درب به درستی بسته نشود.
  • اگر فرسوده یا پاره شده باشد، ممکن است درب به درستی بسته نشود و آب نشت کند.
  • در صورتی که لولای درب خم شده یا شکسته باشند، ممکن است درب به درستی بسته نشود.
  • قفل کودک برای جلوگیری از باز شدن درب توسط کودکان خردسال طراحی شده است. اگر فعال باشد، ممکن است شما نتوانید درب را باز کنید.

بوی سوختگی ماشین لباسشویی

  • زمانی که قطعات داخلی دستگاه به اندازه قابل‌توجهی گرم می‌شوند، بوی سوختگی از دستگاه به مشام می‌رسد.
  • اتصالات برقی معیوب، سایش موتور و گیر‌کردن اجسام داخلی در محفظه شستشو نیز از جمله دلایل مهم برای ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی هستند.
  • البته از پارگی تسمه، نیم‌سوز‌شدن موتور، سوختگی لاستیک المنت، خرابی سیم‌کشی، بروز مشکلاتی در دوشاخه، آسیب‌دیدگی برد و خرابی میکروسوئیچ نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که از جمله مهمترین دلایل ایجاد بوی سوختگی در این وسیله هستند.
  • در صورتی که بوی سوختگی از ماشین خود استشمام کردید، مهم نیست که دلیل ایجاد آن چیست، شما باید هر چه سریعتر با کارشناس حرفه‌ای تعمیرات آی پی امداد تماس بگیرید تا برای رفع مشکل اقدام کند.

آبگیری مداوم آب در ماشین لباسشویی

دلیل آبگیری بیش از حد ماشین لباسشویی را می‌توان در موارد مختلفی جستجو کرد که از جمله آنها عبارتند از:

  • خرابی شیر ورودی یا شیر برقی
  • خرابی برد الکتریکی
  • کم‌بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه
  • خرابی تایمر یا برد کنترل
  • خرابی پمپ تخلیه

شما می‌توانید خدمات عیب یابی و رفع مشکل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی خود را بر عهده کارشناسان آی پی امداد بگذارید تا در سریعترین زمان برای رفع آن اقدام کنند.

پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی

زمانی که لباسی در ماشین لباسشویی پاره می‌شود، باید حتماً این مشکل را جدی بگیرید، در غیر این صورت با هر بار شستشو خسارات زیادی برایتان به بار می‌آید. اما دلایل پارگی لباس‌ها در این دستگاه چه هستند؟

  • تنظیم دور تند نامناسب
  • همراه‌بودن اجسام تیز در میان لباس‌ها
  • پر‌کردن بیش از ظرفیت در لباسشویی
  • کم‌بودن میزان لباس
  • تنظیم نامناسب برنامه شستشو
  • خراب‌شدن یقه شور
  • عدم کارکرد درست خشک کن
  • تیز‌بودن لبه‌های دیگ

مهم نیست که کدام یک از این دلایل موجب پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی شده‌اند، در هر صورت این مشکل باید برطرف شود که کارشناس تعمیرات آی پی امداد در این زمینه در خدمت شماست.

چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی

مهمترین دلایل چشمک‌ زدن پنل ماشین لباسشویی عبارتند از:

  • خراب‌شدن قطعات داخلی دستگاه
  • بسته نشدن درب دستگاه
  • وجود ایراد در برد الکترونیکی
  • اتمام کار ماشین لباسشویی
  • قطعی اتصالات الکترونیکی
  • عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

شما می‌توانید این مشکلات را با کمک متخصص‌های آی پی امداد برطرف کنید.

چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

وقتی که لباسی را در ماشین لباسشویی می‌اندازید، اما متوجه می‌شوید که چروک زیادی برداشته است، احتمالاً مشکلی به‌وجود آمده که باید برطرف شود. این مشکلات عبارت هستند از:

  • انتخاب دمای نامناسب
  • داغ‌شدن بیش‌ازاندازه آب
  • جدا نکردن لباس‌ها با جنس و کیفیت مختلف
  • ریختن لباس بیش از ظرفیت لباسشویی
  • استفاده از مواد شوینده نامناسب
  • اتصال نادرست شیلنگ‌های ورودی آب
  • انتخاب دور خشک‌کن نامناسب

اگر هر یک از این دلایل موجب چروک‌ شدن لباس در ماشین لباسشویی شما شده است، به‌جای اینکه خود در خانه اقدام به تعمیر دستگاه کنید، این کار را بر عهده کارشناسان آی پی امداد بگذارید تا در سریعترین زمان مشکل را برطرف کنند.

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

جمع‌ شدن آب در لباسشویی دلایل مختلفی دارد که شما برای حل مشکل باید درباره این دلایل بدانید:

  • عملکرد نامناسب پمپ تخلیه
  • مسدود شدن محل خروجی آب به‌سمت فاضلاب خانه
  • مشکل در کارکرد پروانه پمپ
  • خراب‌شدن شیر برقی

کارشناسان آی پی امداد می‌توانند هر یک از این مشکلات را خیلی سریع برطرف کنند.

جرقه زدن ماشین لباسشویی

مهمترین دلیلی که به‌واسطه آن ماشین لباسشویی جرقه می‌زند، پمپاژ نکردن آب و نچرخیدن دیگ است. در برخی موارد دیگر شاید دستگاه جرقه بزند که باید دلیل بروز این مشکل را جدی بگیرید:

  • تجمع گرد و خاک و آلودگی
  • خراب‌شدن بلبرینگ‌ها
  • فرسوده‌شدن سیم پیچ‌ها
  • لرزش بیش‌از‌حد
  • مشکل در تسمه‌ها
  • بار الکتریکی اضافی
  • گرم‌شدن بیش‌از‌حد موتور

برای رفع مشکل جرقه زدن ماشین لباسشویی یکی از بهترین راه‌های پیش‌رو شما درخواست کمک از کارشناسان تعمیرات آی پی امداد است که به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه به شما کمک می‌کنند.

حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

وقتی که پودر در ماشین لباسشویی حل نمی‌شود، یعنی مشکلاتی به‌وجود آمده که باید برطرف شوند:

  • کثیف‌بودن جاپودری
  • دیر اضافه‌کردن پودر به جاپودری
  • مسدود شدن فیلتر
  • استفاده بیش‌ازحد مواد شوینده
  • کم‌بودن فشار آب
  • وجود مواد معدنی در آب

اغلب مشکلات مربوط به باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی به‌واسطه خودتان در خانه برطرف می‌شوند؛ اما اگر نتوانستید مشکل را رفع کنید، کارشناسان تعمیرات آی پی امداد در خدمت شما هستند.

خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

چه دلایلی باعث خاموش‌ شدن ماشین لباسشویی در حین کار می‌شوند؟ دلیل هر چه که باشد، متأسفانه این مشکل به‌قدری آزاردهنده است که همان لحظه دوست دارید برطرف شود. نصف و نیمه ماندن فرایند شستشوی لباس‌ها قطعاً برای هیچکس خوشایند نیست. از جمله مهمترین دلایل خاموش‌شدن ماشین لباسشویی در حین کار عبارتند از:

  • خراب‌بودن موتور دستگاه
  • آسیب‌دیدگی دوشاخه دستگاه
  • خراب‌بودن برد الکترونیکی
  • قطع‌شدن جریان برق
  • خراب‌بودن میکروسوئیچ درب
  • خراب‌بودن پمپ تخلیه آب

برای رفع هریک از این دلایل می‌توانید با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید.

داغ شدن دوشاخه برق ماشین لباسشویی

لباسشویی یکی از انواع لوازم خانگی پرمصرف است که همین مسأله باعث بروز مشکلاتی مثل داغ‌شدن دوشاخه برق می‌شوند. اما چه دلایلی زمینه بروز این مشکل را به‌وجود می‌آورند؟

  • خرابی یا ایراد در تولید و مونتاژ دستگاه
  • وارد شدن بار اضافه
  • نابسامانی‌های فشار برق
  • کارکرد بیش‌ازاندازه
  • عدم انتظام در سیستم برقی

برای اینکه متوجه شوید علت دقیق بروز این مشکل چیست و پاسخ به این سؤال که چطور باید آن را برطرف کنید، با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید.

سفیدک زدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

آیا تا حالا شده که بعد از شستن لباس‌ها متوجه شوید که قسمت‌هایی از آنها دچار سفیدک شده‌اند؟ این مشکل می‌تواند بنا به این دلایل رخ دهد:

  • حل‌نشدن پودر ماشین لباسشویی
  • استفاده بیش‌از‌حد مواد شوینده
  • آب سخت
  • استفاده زیاد از نرم‌کننده
  • پمپ آب مسدود یا خراب‌شده
  • پر‌کردن زیاد ماشین لباسشویی
  • واشر کثیف

حالا که دلیل بروز سفیدک زدن لباس در لباسشویی را متوجه‌شده‌اید، هر چه سریعتر به‌دنبال تعمیر دستگاه خود باشید تا دیگر مسأله‌ای برایتان به‌وجود نیاید. در این زمینه می‌توانید روی کمک کارشناس تعمیرات آی پی امداد حساب باز کنید.

فیوز پراندن ماشین لباسشویی

فیوز پراندن ماشین لباسشویی یکی از مشکلات مهمی است که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. این مشکل شاید در آینده زمینه‌ساز بروز سایر مشکلات باشد. اما به چه دلیل ماشین لباسشویی فیوز می‌پراند؟

  • آب خوردگی سیم‌کشی
  • خدمات تخصصی الکتریکی ماشین
  • نبودن سیم اتصال به زمین
  • بوی بد ماشین لباسشویی
  • اختلال در جریان برق ورودی
  • خرابی سیم پاور

زمانی که کارشناس‌ها برای تعمیر مشکل فیوز پراندن ماشین لباسشویی اقدام می‌کنند، هر یک از این دلایل را در نظر می‌گیرند تا بتوانند بهترین راه‌حل برای رفع مشکل را بشناسند.

بوی بد ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما بوی بدی می‌داد، یعنی اینکه احتمالاً مشکلاتی به‌وجود آمده که آنها را نادیده گرفته‌اید:

  • خارج‌ نکردن لباس‌های خیس از داخل ماشین لباسشویی
  • کثیف‌بودن جاپودری
  • خشک‌ نکردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  • عدم سرویس به موقع ماشین لباسشویی
  • عدم تعویض فیلتر
  • خالی‌نکردن جیب لباس‌ها

مشکل بوی بد ماشین لباسشویی توسط خودتان در خانه به راحتی برطرف می‌شوند. گاهی به‌قدری مشکلات به‌وجودآمده را نادیده می‌گیرید که به مشکلات بزرگتر ختم می‌شوند که در این صورت می‌توانید از متخصص‌های آی پی امداد کمک بگیرید.

قطع شدن صدای ماشین لباسشویی

چرا صدای ماشین لباسشویی قطع می‌شود؟ در واقع با بروز مشکلات برای آلارم دستگاه شاید صدای آن دیگر مانند گذشته پخش نشود. برای این اتفاق می‌توان دلایل مختلفی را مطرح کرد:

  • خرابی بوق
  • بروز ایراداتی در منبع تغذیه
  • خرابی بیزر روی برد لباسشویی
  • بروز مشکلاتی در سیستم الکترونیکی
  • تنظیمات آلارم

کارشناسان آی پی امداد به‌خوبی این دلایل را تشخیص داده و برای رفع مشکلی که برایتان به‌وجود آمده، چاره‌ای می‌اندیشند؛ بنابراین اگر با این مشکل روبرو شده‌اید، با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید.

کند چرخیدن ماشین لباسشویی

  • دلیل کند چرخیدن ماشین لباسشویی را می‌توان در قطعه‌ای به نام بلبرینگ مشاهده کرد.
  • در واقع بلبرینگ‌ها چرخش راحت و روان دیگ را فراهم می‌کنند و زمانی که آسیب ببینند، فرآیند چرخش با اختلال روبرو می‌شود.
  • همچنین با گذشت زمان بلبرینگ‌ها دچار آسیب دیدگی‌های دائمی می‌شوند.
  • البته نباید از داغ‌شدن بیش‌ازاندازه بلبرینگ‌ها چشم‌پوشی کرد که خود یکی از مهمترین دلایل کند چرخیدن ماشین لباسشویی به شمار می‌آید.

برق‌دار شدن بدنه ماشین لباسشویی

اگر بدنه ماشین لباسشویی شما برق‌دار شد، علت بروز مشکل را می‌توان این عوامل دانست:

  • نیم‌سوز‌شدن موتور
  • اتصال خازن پارازیت‌گیر
  • اتصال اشتباه سیم ارت
  • نشتی آب
  • اتصال گراند به لوله فاضلاب
  • خرابی بخش هیتر
  • سیم‌کشی خراب
  • رطوبت در بدنه

در مجموعه آی پی امداد خدمات تعمیر و رفع مشکل برق داشتن بدنه لباسشویی ارائه می‌شود، برای همین مشکلی در زمینه تعمیرات برق‌دارشدن ماشین لباسشویی نخواهید داشت.

ماندن کف در ماشین لباسشویی

اگر در ماشین لباسشویی شما کف به‌وجود می‌آید، نباید از کنار این مشکل به سادگی عبور کنید. شما اول از همه باید دلایل ایجاد کف در دستگاه را بدانید:

  • استفاده بیش‌ازاندازه از شوینده
  • پر‌بودن مخزن لباسشویی
  • گرم‌نشدن آب لباسشویی
  • استفاده از شوینده نامناسب
  • عدم تنظیم برنامه مناسب
  • مسدود‌بودن مسیر تخلیه و یا خرابی پمپ

توصیه می‌کنیم که به‌محض بروز مشکل باقی ماندن کف در لباسشویی با کارشناس تعمیر آی پی امداد تماس بگیرید تا دیگر درگیر مشکلات اساسی‌تر نشوید.

نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

اگر از زیر ماشین لباسشویی شما آب نشت می‌کند، یعنی اینکه اتاق شستشوی لباس یا آشپزخانه شما را خیلی زود آب زیادی در بر می‌گیرد. برای اینکه این مشکل را بفهمید، در مرحله اول باید علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی را بشناسید:

  • پارگی یا پوسیدگی شلنگ ورودی یا خروجی
  • خرابی پمپ تخلیه
  • پوسیدگی یا خرابی لاستیک درب
  • ایراد در شیر برقی
  • مشکل در شیر ورودی آب
  • گرفتگی فیلتر تخلیه
  • خرابی دیگ، کاسه نمد و بلبرینگ
  • مشکل در جاپودری

خوشبختانه کارشناسان مجموعه آی پی امداد می‌توانند در سریعترین زمان برای رفع مشکل اقدام کنند. بنابراین اگر می‌خواهید که هر چه سریعتر مشکلات نشتی آب برطرف شود، با مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید

یکطرفه چرخیدن ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما به‌صورت یک طرفه می‌چرخد، چه خوب که راه‌حلی مناسب برای آن پیدا کنید. البته از قبل شناخت دلایل بروز این مشکل بسیار مهم هستند:

  • خرابی هیدروستات
  • نچرخیدن آبکش دستگاه
  • انسداد فیلتر شیر ورودی آب
  • خراب‌شدن میکروسوئیچ درب
  • خراب‌شدن تایمر
  • خرابی موتور
  • خرابی برد
  • خرابی ولوم
  • مشکلات مربوط به برق
  • خرابی پمپ تخلیه

در صورت مشاهده این مشکل بهتر است عیب یابی و تعمیر آن را به متخصصین آی پی امداد بسپارید.

سوالات متداول تعمیرات ماشین لباسشویی

در ادامه رایج ترین سوالاتی که ممکن است کاربران به هنگام استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در آی پی امداد با آن مواجه شوند را بررسی خواهیم کرد:

هزینه تعمیرات لباسشویی توسط تکنسین های متخصص آی پی امداد و پس از عیب یابی کامل دستگاه شما مشخص می شود. البته این هزینه متناسب با نرخ مصوب اتحادیه تعیین می گردد.

شما می توانید در پایان کار تعمیرات ماشین لباسشویی خود گارانتی 90 الی 365 روزه خدمات را از تعمیرکار مربوطه دریافت نموده و آن را در پنل کاربری مشاهده نمایید.

شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی قدیمی و جدید خود در مدل های مختلف از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید.

پس از ثبت درخواست شما و در سریع ترین زمان ممکن یا طبق زمانبندی که با شما صورت گرفته است، تکنسین متخصص آی پی امداد برای تعمیر لباسشویی در محل شما حاضر می شود و دستگاه از محل خارج نخواهد شد.

در مجموعه آی پی امداد برای تعمیرات ماشین لباسشویی شما تنها از قطعات اورجینال برند مورد نظر استفاده می گردد.

در صورت نیاز به تعمیرات لباسشویی خود می توانید از طریق شماره 02158941 با کارشناسان آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد 30 تیر 1403

    سلام لباسشویی دوو هست فقط روی یک‌حالت میکنه وروی دیگر دستورات کار نمیکنه وچراغها روشن میمونه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 تیر 1403

      درود، برد الکترونیکی لباسشویی شما دچار مشکل شده است و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • رفیعی 29 تیر 1403

    سلام لطفاً آدرس خدمات پس از فروش لباسشویی گرنیه در جنوب تهران را به من بدهید ممنون میشم

    پاسخ دادن
  • ابوذر 17 تیر 1403

    سلام وقتتون بخیر لباس شوی ۶کیلویی برند پاکشوما دارم زمان استارت اولیه که نیاز هست آب وارد ماشین شود فقط قسمت آب گرم وارد میشود و آب سرد فرمانی ارسال نمیشود علت چیست سلامت شیر برقی مطمن هستم چون جای فیش آب سرد و گرم رو عوض کردم و فرمانی که به سمت آب گرم بود اینبار با تعویض آب سرد آب سر عمل کرد بررسی پاور هم انجام دادم ولتاژ ۲۲۰ بود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 تیر 1403

      درود، لباسشویی تنها باید به شیر آب سرد متصل می شود. اگر پس از اتصال به آب سرد آبگیری انجام نمی شود، لازم است بوبین های شیر برقی بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • کیارش ایمانی 15 تیر 1403

    باسلام و درود خدمت شما من ماشین لباسشویی سامسونگ دارم مدینه سال هست که استفاده میکنم متاسفانه بعداز جابجایی جهت تعمیر خونه موقع شست‌وشو آب کمی از لوله خرطومی خروجی تخلیه آب مدام به لوله فاضلاب می‌ره میخواستم بپرسم مشکل از کدام قطعه می‌تونه باشه در ضمن چون آب به بیرون تخلیه میشه در نتیجه آب لباسشوئی کم شده ومدام آبگیری میکند

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 تیر 1403

      درود، ممکن است شلنگ خرطومی دستگاه ارتفاع کمی داشته باشد که لازم است ارتفاع آن را مقداری افزایش دهید.

      پاسخ دادن
  • مجید 12 تیر 1403

    قفل ماشین لباسشویی زانوسی ZWF91488WH چه طوری برطرف میشه؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 تیر 1403

      درود، دکمه Lock یا دکمه های ترکیبی Start/Pause و Rinse را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا قفل باز شود. همچنین می توانید یک بار لباسشویی را از برق کشیده و پس از چند دقیقه مجددا وصل کنید.

      پاسخ دادن
      • مجید 12 تیر 1403

        درود ولی این نبود! دکمه تخلیه و دما رو باید ۳ ثانیه فشار میدادم تا قفلش باز بشه بعد کلی سرچ تو اینترنت تونستم پیدا کنم

        پاسخ دادن
  • مجید حقانی 09 تیر 1403

    سلام لباس شویی فریجیدر قدیمی مدل A600 شستشو نمی کنه آب داخل لباس شویی باقی می ماند دلیل؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 تیر 1403

      درود، لازم است پمپ تخلیه، فیلتر و شلنگ تخلیه و هیدروستات لباسشویی بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • خانزاده 06 تیر 1403

    سلام وقتتون بخیر لباسشویی ما خیلی میلرزید و گفتن مشکل بلبرینگه وتعویض کردن ولی درست نشد پایه هاروهم عوض کردیم و ترازکردیم بازم نشد لباسشویی وقتی خالی کار میکنه کوجکترین لرزشی نداره ولی وقتی لباس میریزیم خیلی میلزره ،ممکنه از کمکی هاش باشه؟ وهزینه تعمیر رو هم لطف میکنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 تیر 1403

      درود، کمک های زیر دیگ لباسشویی و وزنه تعادل روی آن باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • یزدانی 05 تیر 1403

    سلام لباسشویی حایراتومات داریم ارور سوئیچ درب میده میکروسوئیچ هم عوض کردیم بازهم ارور میکروسوئیچ میاد مشکل چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 تیر 1403

      درود، در صورتی که میکروسوئیچ درب سالم است، مشکل مربوط به ضامن درب یا سوکت های آن است که باید آن را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • آرتمیس 02 تیر 1403

    سلام و درود به مهندس های آی پی امداد یک عدد لباسشویی ال جی مدل قدیمی بعد از یک ربع خاموش شد و الان با دکمه دستگاه روشن شده ولی صدای دستگاه خیلی کم شده و موقع آبگیری فقط 3 بار خیلی کوچک آب گرفت و الان هم فقط 2 دور میچرخد و استپ میکند علت چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 تیر 1403

      درود، مشکل می تواند مربوط به خم شدن شلنگ ورودی آب، خرابی شیر برقی یا عدم تنظیم صحیح هیدروستات باشد که باید این موارد بررسی شوند.

      پاسخ دادن
  • حامدعقیلی 26 خرداد 1403

    باسلام لباسشویی LG یکسره آبکشی میکند،برق دستگاه متصل باشد یا متصل نباشد آبکشی میکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 خرداد 1403

      درود، احتمالا شیر برقی دستگاه خراب بوده که باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • هادی حریمی 25 خرداد 1403

    وقتی دیگ را با دست میچرخانم به کندی می‌چرخد و صدای قیژ قیژ می‌دهد چرا ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 خرداد 1403

      درود، مشکل از بلبرینگ یا شفت آبکش دیگ می باشد.

      پاسخ دادن
  • Sajedrh 25 خرداد 1403

    سلام وقت بخیر لباسشویی ما هنوز روشن نکردیم از زیرش آب میده علتش چیه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 خرداد 1403

      درود، شیر برقی یا شیر ورودی آب دستگاه دچار مشکل شده است و باید تعمیر یا تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • سیدمحمدجعفرپور 24 خرداد 1403

    سلام لباسشویی هیتاچی درب بالا فقط موقع خشک کردن از زیر دیگ آبریزی داره ممنون میشم در اسرع وقت راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 خرداد 1403

      درود، زمانی که دستگاه وارد روند خشک کن می شود، باید اتصالات زیر دستگاه را بررسی کرده تا محل آبریزی را پیدا و برطرف کنید.

      پاسخ دادن
  • سرافراز 18 خرداد 1403

    سلام وقت تون بخیر ما چند ماه پیش یک دستگاه لباسشویی دوو خریداری کردیم. بعد از مدتی استفاده لکه های مشکی کوچک روی لباس ها ایجاد میشد. بعد از مدتی شرکت بلبرینگ و کاسه نمد دستگاه رو تعویض کرد اما این مشکل حل نشد. بعد از مدتی یک دستگاه جدید شرکت برای ما اوردند و دوباره بعد از چند بار استفاده لکه های مشکی روی لباس ایجاد میشد‌. الان ما باید چیکار کنیم؟ احتمال داره این مدل دستگاه این مشکل رو دارند یا آب لوله کشی منزل که برای ورودی لباسشویی استفاده میشه دچار مشکل باشه؟ البته از چند تا تیکه لباس یک یا دو لباس دچار لکه مشکی میشن.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 خرداد 1403

      درود، این مشکل تنها مربوط به بلبرینگ و کاسه نمد دیگ لباسشویی می باشد.

      پاسخ دادن
1 2 3