logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض برد ماشین لباسشویی

تعویض برد ماشین لباسشویی
تعویض برد ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض برد ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا از چگونگی تعویض برد ماشین لباسشویی اطلاع دارید؟ برد ماشین لباسشویی یکی از قطعات بسیار حساس است که می تواند در اثر عوامل مختلف خراب شود. با خراب شدن برد، عملکرد ماشین لباسشویی دچار اختلال خواهد شد. به همین دلیل باید در سریع ترین زمان ممکن تعمیر یا تعویض شود. در این مقاله از آی پی امداد راهنما و آموزش کامل در رابطه با راهنمای تعویض برد الکترونیکی ماشین لباسشویی و هزینه تعویض برد لباسشویی را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعویض برد ماشین لباسشویی مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

چه زمانی باید برد ماشین لباسشویی را تعویض کرد؟

برد ماشین لباسشویی می تواند به دلایل مختلفی مانند نوسان برق، ورود آب به دستگاه و … خراب شود. در بیشتر مواقع امکان تعمیر برد وجود ندارد و باید تعویض شود. از علائم برد معیوب می توان به خاموش شدن لباسشویی حین کار، از کار افتادن چنل جلویی ماشین لباسشویی، خاموش شدن پنل جلویی لباسشویی و … اشاره کرد.

مراحل تعویض برد ماشین لباسشویی

برای تعویض برد لباسشویی مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

از برق کشیدن و تهیه ابزار تعویض برد لباسشویی

قبل از اقدام به هرگونه تعمیر یا تعویض لوازم خانگی برقی حتما دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. (اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات لباسشویی به برق قطع است.) قبل از هر چیز شما به یک دستکش نیاز خواهید داشت تا از دستان خود در حین کار حفاظت کنید. ابزار مورد نیاز برای تعویض برد ماشین لباسشویی پیچ گوشتی دوسو و پیچ گوشتی است. در اغلب موارد شما نیاز به ابزار دیگری نخواهید داشت.

جابجا کردن ماشین لباسشویی

برای اینکه فضای کافی برای دسترسی به قطعات ماشین لباسشویی و تعویض برد داشته باشید باید ماشین لباسشویی را از کنار دیوار کمی جلوتر بکشید. بهتر است در این مرحله از یک نفر دیگر هم کمک بخواهید. همچنین توجه داشته باشید که از جابجایی ماشین لباسشویی کشیدن روی پایه‌های آن اجتناب کنید.

باز کردن درب بالای ماشین لباسشویی

برای تعویض برد لباسشویی اولین مرحله، باز کردن درب بالای دستگاه است. برای اینکه بتوانید درب را از دستگاه جدا کنید باید ابتدا دو پیچی را که در پشت ماشین لباسشویی است و درب بالایی را نگه می‌دارد باز کنید. بعد از باز کردن پیچ ها درب بالایی ماشین لباسشویی را به آرامی به سمت عقب بکشید. سپس آن را به سمت بالا برده و درب بالایی را بردارید.

باز کردن درب بالایی ماشین لباسشویی

جدا کردن محفظه کشوی جاپودری لباسشویی

برای اینکه بتوانید محفظه کشوی جاپودری ماشین لباسشویی را جدا کنید، ابتدا باید با پیچ پشت پنل را باز کنید.

  • اگر شما روبروی ماشین لباسشویی ایستاده اید، این پیچ در طرف راست شما خواهد بود. سپس پیچ هایی را که کشوی جاپودری با کمک آن ها به بدنه دستگاه وصل است را باز کنید.
  • بعد از اینکه پیچ ها باز شد به آرامی کشوی جا پودری را به سمت خود بکشید تا احساس کنید که ثابت شده است.
  • زمانی که احساس کردید کشو گیر کرده است باید زبانه قفل پشت جاپودری را آزاد کنید تا بتوانید کشو را به طور کامل خارج کنید.
  • در پایان با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های دو طرف محفظه جاپودری را باز کنید.
  • در هیچ کدام از مراحل نیازی نیست که شما نیروی بیش از اندازه به دستگاه باز کنید و هر جا که احساس کردید کار جلو نمی رود، حتما مراحل را به دقت بررسی کنید؛ زیرا ممکن است باز کردن برخی اتصالات را فراموش کرده باشید.

جدا کردن محفظه کشوی ماشین لباسشویی

خارج کردن پانل کنترل ماشین لباسشویی

در این مرحله باید پانل کنترل را از ماشین لباسشویی باز کنید.

  • ابتدا باید تمام اتصالات روی پانل کنترل برد الکترونیکی را آزاد کنید.
  • برای این کار کافی است زبانه های روی هر سوکت را فشار دهید و اتصالات سوکت را قطع کنید.
  • در پایان پانل کنترل را بالا بکشید تا بتوانید با آزاد کردن قسمت بالایی، پانل را جدا کنید.
  • روبروی ماشین لباسشویی بایستید و پانل کنترل را بالا بکشید تا قسمت بالایی آزاد شود.
  • پانل کنترل را از ماشین لباسشویی جدا کنید.

برداشتن پنل ماشین لباسشویی

خارج کردن برد الکترونیکی معیوب لباسشویی

برای تعویض برد ماشین لباسشویی، پیچ‌های نگهدارنده برد رابط کاربری در پانل کنترل را باز کنید. سپس پیچ های نگهدارنده برد را باز کنید. در پایان برد معیوب را از ماشین لباسشویی جدا کنید.

برداشتن برد معیوب ماشین لباسشویی

نصب برد جدید روی ماشین لباسشویی

برد جدید را در داخل پانل کنترل قرار دهید و پیچ‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی ببندید. با توجه به این که برد ماشین لباسشویی بسیار حساس است، هنگام بستن پیچ ها، هیچگونه فشاری به برد وارد نکنید. بعد از آنکه اطمینان حاصل کنید که تمام دکمه ها در جای خود قرار گرفته اند؛ به طوری که به راحتی می توانید کلیدهای روی برد را هنگام فشردن دکمه‌ها، به پایین فشار دهید بدون آن که احساس کنید گیر کرده باشد.

نصب برد جدید روی ماشین لباسشویی

اتصال مجدد قطعات ماشین لباسشویی

پس از تعویض برد لباسشویی برد جدید باید پانل کنترل را دوباره نصب کنید.

  • سپس پیچ‌ های محفظه جاپودری را دوباره ببندید.
  • حتما دقت داشته باشید که پیچ سمت راست در پشت پانل کنترل را که باز کرده بودید را سر جای خود قرار دهید.
  • بعد از وصل کردن اتصالات دسته سیم پانل کنترل، جاپودری را در محفظه قرار دهید و در جای خود محکم کنید.
  • در پایان پانل بالایی را در جای خود قرار دهید.
  • سپس لباسشویی را به محل اولیه خود بازگردانید و به برق وصل کنید.

اتصال مجدد قطعات ماشین لباسشویی

نکات مهم در تعویض برد ماشین لباسشویی

تعمیر و تعویض اجزای ماشین لباسشویی نیازمند داشتن تجربه و مهارت کافی در این زمینه است. اگر در حوزه تعمیرات برد لباسشویی سررشته ندارید، از نمایندگی ماشین لباسشویی خود درخواست اعزام تکنسین بکنید.

  • در تمام مراحل تعویض برد ماشین لباسشویی، نکات ایمنی را رعایت کنید و از باز کردن قطعات ماشین لباسشویی در حالی که برق وصل است اجتناب کنید.
  • بعد از تعویض برد لباسشویی در صورت شنیدن هرگونه صدای ماشین لباسشویی آن را خاموش کنید و سعی کنید با بررسی دستگاه مشکل را حل کنید؛ زیرا ممکن است هنگام تعویض برد برخی از قطعات را در جای خود قرار نداده باشید.
  • دقت کنید که در هیچ کدام از مراحل تعویض برد شما نیاز به وارد کردن نیروی اضافه برای خارج کردن یا نصب قطعات ندارید، هرگونه فشار بیش از اندازه می تواند به دستگاه آسیب برساند.
  • برد لباسشویی باید اورجینال باشد و از خرید قطعات تقلبی اجتناب کنید؛ زیرا هر چند ممکن است قیمت پایین تری داشته باشد اما در کوتاه مدت دچار اشکال خواهد شد و شما مجبور به تعویض آن خواهید شد.
  • برد ماشین لباسشویی را تنها از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

هزینه تعویض برد ماشین لباسشویی چقدر است؟

هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد. تکنسین آی پی امداد بعد از حضور در محل و عیب یابی هزینه را به شما اعلام خواهد کرد. هدف آی پی امداد ارائه خدمات با بهترین کیفیت و بهترین قیمت است.

آیا تعویض برد لباسشویی در آی پی امداد انجام می شود؟

اگر برد ماشین لباسشویی شما دچار ایراد شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان آی پی امداد در ارتباط باشید. تمام نیروهای این مجموعه افراد مجرب و متخصصی هستند که با فرا گرفتن جدیدترین دانش های روز دنیا آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز هستند. توجه داشته باشد که تعویض برد لباسشویی نیاز به تخصص دارد و از این رو بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد