logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی جهت خرید قطعات لوازم خانگی با شماره های زیر تماس حاصل نمایید 021-88986350 0933-3336936

قطعات ماشین لباسشویی

قطعات ماشین لباسشویی
قطعات ماشین لباسشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله قطعات ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مطالب عمومی و مهم که تمام کاربران ماشین لباسشویی لازم است بدانند، قطعات به ‌کار رفته در ماشین لباسشویی و وظایف آن‌ها است. بررسی کارایی و عملکرد قطعات ماشین لباسشویی به این دلیل برای کاربران حائز اهمیت است که هنگام خراب شدن و ایجاد مشکل در لباسشویی به‌ راحتی بتوانند علت آن را تشخیص دهند و در صورتی‌ که ایراد آن جزئی باشد، به‌ سادگی و بدون نیاز به تعمیرکار مشکل آن را برطرف نمایند. البته بهتر است تنها در صورتی‌ که اطلاعات و دانش کافی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی دارید، اینکار را انجام دهید. در این مقاله قصد ددارم تا به کمک متخصصین تعمیرگاه لوازم خانگی آی پی امداد به معرفی قطعات ماشین لباسشویی بپردازیم.

در این مقاله که توسط نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی نوشته ‌شده است، تمام قطعات موجود در ماشین لباسشویی برای شما توضیح داده‌ شده است. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد قطعات ماشین لباسشویی و وظایف آن، با ما در ادامه همراه باشید.

معرفی کامل قطعات ماشین لباسشویی

همان طور که پیش تر گفته شد، ماشین لباسشویی به عنوان یکی از پیچیده ترین لوازم برقی به شمار آمده و از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. امکان دارد که کیفیت و مرغوبیت هر یک از این اجزا در برند ها و محصولات هر کارخانه تولید کننده متفاوت باشد. حتی محل قرار گیری آن ها نیز می تواند تحت تاثیر کارخانه تولید کننده قرار بگیرد. اما آشنایی با قطعات ماشین لباسشویی می تواند به شما در زمان عیب یابی و تعمیر این وسیله کمک نماید. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که در جهت آشنایی بیش تر با این وسیله، معرفی کامل قطعات ماشین لباسشویی را تا انتها مطالعه کنید.

بررسی عملکرد میکروسوئیچ در قطعات ماشین لباسشویی

یکی از قطعات ماشین لباسشویی که نقش مهمی دارد، میکروسوئیچ است. این قطعه از باز شدن درب ماشین لباسشویی در حین کار جلوگیری می‌کند و این ویژگی مخصوصاً برای افرادی که در منزل خود بچه‌های کوچک دارند، ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ چون باز کردن درب ماشین لباسشویی توسط کودکان ،مخصوصاً در حین کار دستگاه و مواقع آبکشی و شستشو لباس‌ها بسیار خطرناک است و باعث به خطر افتادن جان کودکان می‌شود.

در صورت باز شدن درب لباسشویی در حین کار، به ‌احتمال‌ زیاد میکروسوئیچ لباسشویی دچار مشکل شده است. شما برای تست سالم بودن میکروسوئیچ، باید ابتدا باید درپوش ماشین لباسشویی را خارج و از درون آن، سیم‌کشی‌های میکروسوئیچ را که به ‌صورت دو سیم در پشت درب ماشین لباسشویی وجود دارد، پیدا کنید. بعد از پیدا کردن میکروسوئیچ، آن را با یک آومتر تست کنید. اگر میکروسوئیچ درست باشد، باید هنگام ارتباط دو سیم میکروسوئیچ با آومتر و باز بودن درب ماشین لباسشویی، عقربه‌های آومتر بی ‌نهایت و هنگام بسته بودن درب ماشین لباسشویی، عقربه‌های آومتر صفر را نشان دهند. در صورتی ‌که غیر از این بود و عقربه‌های آومتر هیچ حرکتی از خود نشان ندادند، میکروسوئیچ خراب‌ شده است و نیاز به تعویض دارد.

مخزن شستشو یکی از قطعات ماشین لباسشویی

یکی از اصلی ترین اجزای این دستگاه که در هنگام معرفی کامل قطعات ماشین لباسشویی باید به آن اشاره کرد مخزن شستشو می باشد؛ اگر شما هم در مورد نحوه عملکرد و کارایی این جزء از ماشین لباسشویی پرسش های زیادی را دارید در این بخش باید با ما همراه باشید. مخزن شستشو ماشین لباسشویی در واقع همان دیگ ماشین لباسشویی است که شما لباس های کثیف خود را در جهت شستشو در آن قرار می دهید. این مخزن قابلیت چرخش داشته و به طور کلی دارای دو قستم داخلی و خارجی می باشد.

  • قسمت داخلی مخزن شستشو کاملا از سوی شما قابل مشاهده است و همان بخشی می باشد که لباس های کثیف را در داخل آن قرار می دهید. اما بخش بیرونی برای شما قابل مشاهده نبوده و وظیفه جلوگیری از نشت آب به داخل سیستم ماشین لباسشویی را بر عهده دارد.
  • هم چنین از رسیدن مواد شوینده به سایر قطعات ماشین لباسشویی جلوگیری می نماید.
  • لازم به ذکر است که قسمت داخلی دیگ و یا همان مخزن شستشو دارای منافذ بسیاری است که به آب اجازه ورود و خروج را می دهد.

معرفی شیر برقی در قطعات ماشین لباسشویی

همان‌طور که می‌دانید، برای شسته شدن لباس‌ها در لباسشویی به آب نیاز است. آیا می‌دانید  ورود آب به درون ماشین لباسشویی توسط کدام ‌یک از قطعات لباسشویی انجام می‌شود؟ بله، درست تشخیص داده‌اید. قطعه‌ای که باعث وصل شدن جریان آب به درون دستگاه می‌شود، شیر برقی است. با رسیدن جریان برق به قسمت بوبین شیربرقی ماشین لباسشویی، مغناطیسی درون آن تولید می‌شود که باعث ورود آب به درون دستگاه می‌شود.

اگر به درون ماشین لباسشویی شما آب وارد نمی‌شود، به ‌احتمال ‌زیاد شیر برقی خراب ‌شده است. شما برای تست کردن شیر برقی، باید ابتدا جایگاه شیر برقی درون ماشین لباسشویی را پیدا و سپس، سیم‌های آن را جدا کنید. پس از جدا کردن سیم‌های شیر برقی، آن را به‌ صورت مستقیم به برق 220 ولت وصل نمایید. در صورت سالم بودن شیر برقی، با متصل شدن برق آب به درون ماشین لباسشویی وارد می‌شود اما اگر شیر برقی دچار مشکل شده باشد، هیچ آبی به درون دستگاه وارد نمی‌شود.

در صورت نیاز به خرید قطعات ماشین لباسشویی اعم از شیربرقی، ترموستات، هیدروستات و … می توانید به سایت آی پی یدک مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

نقش هیدروستات در قطعات ماشین لباسشویی چیست؟

یکی دیگر از قطعات ماشین، هیدروستات است. این قطعه در ماشین لباسشویی به عنوان تنظیم ‌کننده میزان آب به درون دستگاه است و با رسیدن آب به میزان مشخص ‌شده در ماشین لباسشویی، ورود آب به درون دستگاه را متوقف می‌کند. در واقع، می‌توان گفت هیدرواستات لباسشویی از سرریز شدن و نشت کردن آب از درون ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. پس، در صورتی ‌که متوجه وجود نشتی و خروج آب از درون دستگاه خود شده‌اید، یکی از قطعات ماشین لباسشویی را که باید چک کنید، هیدروستات است.

درون هیدرواستات پیچ رنگی وجود دارد که این پیچ میزان آب وارد شده به درون ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند. دستکاری این پیچ و شل و سفت کردن آن باعث تغییر میزان ارتفاع آب وارد شده به ماشین لباسشویی می‌شود.

المنت در قطعات لباسشویی چه نقشی دارد؟

برای تمیز شسته شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، وجود آب گرم ضروری و لازم است. در بین قطعات ماشین لباسشویی قطعه‌ای که باعث گرم شدن آب در دستگاه می‌شود، المنت نام دارد. اگر احساس می‌کنید لباس‌هایتان مانند گذشته تمیز شسته نمی‌شوند، به‌ احتمال ‌زیاد المنت دستگاه دچار مشکل شده است. در این هنگام شما باید المنت را با استفاده از یک آومتر و چراغ سری بررسی کنید و در صورت خراب بودن، آن را تعویض نمایید.

بهتر است بدانید در صورتی‌ که خودتان تعویض المنت را انجام داده‌اید، بعد از قرار دادن المنت جدید و قبل از اینکه ماشین لباسشویی را روشن کنید، ابتدا با دستتان درام را حرکت دهید تا از عدم برخورد درام و المنت در حین کار مطمئن شوید و پس از اطمینان از این موضوع، ماشین لباسشویی را روشن کنید.

بررسی عملکرد ترموستات در قطعات ماشین لباسشویی

ترموستات یکی از قطعات ماشین لباسشویی است که باعث تنظیم کردن دما آب در دستگاه می‌شود. نحوه کار ترموستات بدین ‌صورت است که با افزایش دما آب، ترموستات فعال ‌شده و باعث قطع شدن تولید گرما توسط المنت می‌شود. همچنین هنگام کاهش دما آب نیز ترموستات کارش را انجام می‌دهد و باعث کار کردن مجدداً المنت می‌شود.

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از قطعات ماشین لباسشویی، لاستیک درب ماشین لباسشویی می باشد؛ در این بخش از معرفی قطعات ماشین لباسشویی قصد داریم تا به بررسی کارایی این قطعه بپردازیم. این لاستیک فضای خالی ما بین ماشین و درب را پر می نماید. همین طور از ایجاد سر و صدا و لرزش شدید در زمان کار کردن ماشین لباسشویی جلوگیری می نماید. از سایر وظایف لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می توانیم از جلوگیریر نشت آب به بیرون و عدم وارد شدن آسیب به شیشه درب در زمان لرزش های شدید ماشین لباسشویی، نام ببریم.

بررسی عملکرد کاسه نمد ماشین های لباسشویی

کاسه نمد ماشین لباسشویی یکی از قطعاتی است که معمولا مصرف کنندان کمترین میزان آشنایی را با آن دارند؛ در این بخش از معرفی قطعات ماشین لباسشویی قصد داریم تا نگاهی به کارایی کاسه نمد لباسشویی بیاندازیم. کاسه نمد در واقع نوعی واشر آهنی پلاستیک دار است که بیش تر در جهت آببندی مورد استفاده قرار می گیرد. محل قرار گیری کاسه نمد بر روی شفت، در کنار بلبرینگ و پولی بزرگ است تا از نشت آب به بیرون جلوگیری نماید.

پولی ماشین های لباسشویی چه نقشی دارد؟

یکی از قطعاتی که کمتر کسی نام آن را شنیده است پولی ماشین لباسشویی می باشد؛ در این بخش از معرفی و بررسی کارایی قطعات ماشین لباسشویی قصد بررسی عملکرد و کارایی این قطعه را داریم.

  • پولی یکی از قطعات ماشین لباسشویی می باشد که مسئولیت انتقال نیرو در بین محرک و متحرکی که از یکدیگر فاصله دارند را بر عهده دارد. پولی می تواند تغییر سرعت ایجاد کند.
  • به طور کلی هر ماشین لباسشویی دارای دو پولی می باشد. پولی کوچک و پولی بزرگ. لازم به ذکر است که پولی کوچک بر روی محور الکتروموتور تعبیه شده است.

کارایی تسمه در قطعات ماشین لباسشویی چیست؟

تسمه یکی دیگر از قطعات ماشین لباسشویی می باشد که موتور را به دیگ شستشو متصل کرده است. همچنین باعث چرخیدن مخزن شستشو در زمان روشن بودن و اجرای برنامه های شستشو می شود. انواع تسمه ماشین لباسشویی وظیفه دارند تا انرژی موتور را از دو پولی که در میان آن ها قرار گرفته است، انتقال دهند.

نقش پمپ تخلیه در قطعات ماشین لباسشویی چیست؟

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی که به آن واتر پمپ نیز گفته می‌شود، ازجمله قطعات ماشین لباسشویی است که نقش مهمی را در دستگاه ایفا می‌کند. نحوه کار پمپ تخلیه بدین ‌صورت است که بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی، آب کثیف درون دستگاه را به ‌وسیله شیلنگ به فاضلاب منتقل می‌کند.

تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی، نشان دهنده خراب شدن پمپ تخلیه است. شما در صورت مشاهده تخلیه نشدن آب کثیف لباسشویی، باید پمپ تخلیه، سیم‌پیچی‌های آن و وجود انسداد در پروانه‌های پمپ را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف نمایید. در صورت نیاز به خرید هر کدام از قطعات ماشین لباسشویی می توانید به سایت آی پی یدک مراجعه کنید.

وظیفه تایمر در میان قطعات ماشین لباسشویی

اینکه کدام از یک از قطعات در چه زمانی کارش را انجام دهد بر عهده تایمر لباسشویی است. تایمر در لباسشویی شامل دو بخش موتور و جعبه اتصالات است که این دو بخش با همکاری یکدیگر باعث فرمان دادن به بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی می‌شوند. البته باید بدانید که تایمر در ماشین لباسشویی‌های قدیمی کاربرد داشته است و در ماشین لباسشویی‌های جدید این وظیفه بر عهده برد الکتریکی است.

نقش سوییچ پاور (روشن و خاموش) در قطعات ماشین لباسشویی

یکی از اساسی ترین قطعات ماشین لباسشویی، سوییچ پاور و یا همان دکمه روشن و خاموش می باشد. این قطعه در ماشین لباسشویی به طور کلی به دو دسته لمسی و فشاری دسته بندی می شود. در مدل های قدیمی از ماشین لباسشویی شما می توانید این دکمه را بر روی قسمت جلویی بدنه مشاهده کنید. اما در مدل های امروزی تر این دکمه به صورت لمسی و بر روی نمایشگر دیجیتالی تعبیه شده است.

نحوه کارکرد موتور در بین قطعات ماشین لباسشویی

مهم‌ترین قطعه در بین قطعات ماشین لباسشویی، موتور است که خراب شدن آن باعث کار نکردن لباسشویی می‌شود. موتور ماشین لباسشویی معمولاً از نوع آسنکرون است که برای خشک‌ کردن و شستن لباس‌ها از دو سرعت مختلف در آن استفاده‌ شده است. این قطعه، ازجمله قطعاتی است که تعمیر و تعویض آن به‌ وسیله افراد عادی امکان‌پذیر نیست و باید توسط تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی انجام شود.

تعمیر و تعویض قطعات ماشین لباسشویی

برای اینکه ماشین لباسشویی کار کند، لازم است تمام قطعات موجود در آن مانند شیربرقی، هیدرواستات، موتور و… کار خود را به ‌درستی و در زمان مناسب انجام بدهند. حالا تصور کنید که یکی از قطعات ماشین لباسشویی دچار مشکل شده و دستگاه روشن نمی‌شود یا اینکه عملکرد خود را به ‌درستی انجام نمی‌دهد. آیا می‌دانید بهترین کار در این مواقع چیست؟ برخی از افراد هنگام خراب شدن ماشین لباسشویی، خودشان اقدام به تعمیر قطعات آن می‌کنند و ممکن است در حین انجام این کار علاوه بر قطعه خراب‌ شده، قطعات دیگری نیز در ماشین لباسشویی دچار مشکل شوند.

برای جلوگیری از آسیب جدی به ماشین لباسشویی و خراب شدن دائم دستگاه، پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز هر مشکلی در قطعات ماشین لباسشویی‌تان با آی.پی امداد که به ‌عنوان تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی برند‌های مختلف شناخته شده است، تماس بگیرید و تعمیر و تعویض قطعات دستگاه خود را به کارشناسان متخصص این نمایندگی که تعویض قطعات را با قطعات اصل و فابریک و با قیمت مناسب انجام می‌دهند، بسپارید. علاوه بر این در صورتی نیاز به خرید هر کدام از قطعات ماشین ظرفشویی می توانید به سایت فروشگاه قطعات لوازم خانگی آی پی یدک مراجعه کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد