logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی جهت خرید قطعات لوازم خانگی با شماره های زیر تماس حاصل نمایید 021-88986350 0933-3336936

قطعات آبمیوه گیری

قطعات آبمیوه گیری
قطعات آبمیوه گیری
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله قطعات آبمیوه گیری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

امروزه آبمیوه گیری های موجود در بازار در اندازه و مدل های مختلف طراحی و روانه بازار شد اند، که میتوانند این امکان را برای شما فراهم کنند که تنها با مخلوط کردن چند میوه در منزل از لذت نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی در منزل بهره مند شوید. شاید شما جرو آن دسته از نوعروسانی باشید که به تازگی اقدام به استفاده از آبمیوه گیری خود کرده و یا آن را خریداری کرده اید و آشنایی با قطعات آبمیوه گیری در استفاده همه جانبه از توانایی های دستگاه شما برای شما مفید میباشد، اگر شما نیز علاقه مند به آشنایی با این اجزا هستید با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی اجزای مختلف آبمیوه گیری بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه برای تعمیر آبمیوه گیری خود نیاز به هر قطعه ای در این دستگاه دارید به شما توصیه می کنیم تا در این بخش با متخصصین آی پی امداد همراه باشید.

نحوه کارکرد آبمیوه گیری و معرفی قطعات مختلف آن

آبمیوه گیری ها دستگاه هایی هستند که امروزه در انواع مختلف اعم از چند کاره و تک کاره در سایزهای مختلف به منظور استفاده در منزل و یا استفاده در کافه رستوران ها طراحی شده اند و به جز نوع قدیمی آبمیوه گیری یا دستی که نیاز به برق نداشت و با فشار و چرخش دست عمل آبگیری را انجام میداد آبمیوه گیری های امروزی با استفاده از برق شهری کار میکنند، نحوه کارکرد آبمیوه گیری در همه مدل ها مشابه یکدیگر بوده و از یک قاعده ثابت پیروی میکند، برای شناخت و آشنایی بیشتربا قطعات آبمیوه گری را در ادامه برای شما عزیزان شرح داده ایم:

نحوه کارکرد موتور آبمیوه گیری

نحوه  کارکرد موتور آبمیوه گیری مانند سایر وسایل برقی قلب آبمیوه گیری محسوب میشود، موتور دستگاه آبمیوه گیری اصلی ترین کار یعنی روشن شدن دستگاه را بر عهده دارد که از قسمت های داخلی مثل سیم های رابط، بلبرینگ، لاستیک زیر پیچ موتور، زغال های کربنی ،و محفظه موتور که قسمت های نام برده شده را از مخزن آبمیوه گیری جدا میکند تشکیل شده است. به منظور کارکرد بهتر موتور لازم است که دستگاه آبمیوه گیری شما روی سطحی صاف و بدون حرکت و لرزش قرار داشته باشد.

معرفی مخزن آبمیوه گیری

مخزن آبمیوه گیری در واقع به محفظه ای که در روی صفحه بالای موتور قرار دارد گفته میشود که شما برای آبگیری میوه ها را داخل این مخزن قرار میدهید درب آن را بسته و برای شروع فرآیند آبگیری اقدام مینمایید. و با توجه به مدل و اندازه دستگاه خربداری شده توسط شما حجم این مخزن آبمیوه گیری نیز متفاوت بوده و ممکن است در سایزهای کوچک، متوسط و یا بزرگ باشد و یا از نوع پارچی یا رومیزی باشد.

نقش تیغه برنده در آبمیوه گیری چیست؟

نقش تیغه برنده در آبمیوه گیری را میتوان اصلی ترین نقش دانست،  زیرا پس از قرار دادن تکه های میوه درون آبمیوه گیری و روشن کردن دستگاه  تیغه برنده با سرعت بسیار بالا شرع با چرخش کرده و باعث انجام فرآیند آبگیری میگردد.

نقش صفحه بالای موتور در آبمیوه گیری چیست؟

اگر شما مخزن آبمیوه گیری را بردارید با یک صفحه فلزی در کف مخزن و درست بالای محفظه موتور برخورد خواهید کرد که نقش صفحه بالای موتور در آبمیوه گیری در واقع جلوگیری از ورود آبمیوه ها به محفظه موتورو قسمت های داخلی آن میباشد.

کارایی لوله خروج آبمیوه در آبمیوه گیری چگونه است؟

از دیگر اجزای آبمیوه گیری میتوان به لوله خروج آبمیوه در آبمیوه گیری اشاره کرد، این لوله در واقع از یک قسمت مخزن خارج شده و وظیفه انتقال آبمیوه را از مخزن به ظرف محتوی آبمیوه بر عهده داد.توجه داشته باشید گرفتگی در اثر ورود تفاله ها به مخزن موجب گرفتگی این لوله میشود پس بهتر است پس از هربار استفاده از آبمیوه گیری خود حتما اقدام به شست و شوی لوله آبمیوه گیری نمایید.

کوبه آبمیوه گیری چیست؟

کوبه آبمیوه گیری به قطعه ای  لوله ای شکل گفته میشود که وظیفه فشردن و هدایت تکه های میوه رادر لوله آبمیوه گیری بر عهده دارد تا با استفاده از کوبه آبمیوه گیری حرکت میوه ها به سمت مخزن آبمیوه گیری بهتر و سریعتر انجام شود.

نقش صافی یا توری در آبمیوه گیری چیست؟

صافی یا توری آبمیوه گیری از دیگر اجزای داخلی ابمیوه گیری میباشد که در اطراف تیغه برنده قرار دارد و وظیفه جمع و نگه داری تفاله های میوه را بر عهده دارد. زمانی که آبمیوه گیری روشن میشود و تکه های میوه با سرعت بالا به صفحه شیار دار برخورد کرده و آب میوه گرفته میشود نقش صافی یا توری آبمیوه گیری  شروع شده ، زیرا با جلوگیری از ورود تفاله به داخل آبمیوه و سایر قسمت های دستگاه  به کیفیت آبمیوه خروجی و سلانت دستگاه شما کمک میکند.

کلید روشن و خاموش در آبمیوه گیری

بعد از آماده شدن میوه ها و بستن درب آبمیوه گیری با فشردن دکمه روشن دستگاه آبمیوه گیری شما روشن شده و شروع به کار میکند. کلید روشن و خاموش در آبمیوه گیری میتواند به صورت چراغ های سبز و قرمز و یا دکمه های On و Off  باشد.

معرفی لوازم جانبی آبمیوه گیری

در آبمیوه گیری های برندهای مختلف شما میتوانید با سوار کردن لوازم جانبی مناسب این دستگاه به تهیه آبمیوه ها با قطعات میوه در اندازه های مختلف بپردازید که معمولا در بسته بندی شرکتی آبمیوه گیری ها قرار ندارد که در ادامه برای شما به معرفی لوازم جانبی آبمیوه گیری میپردازیم:

  • تیغه های برنده در مدل های مختلف برای برش میوه ها در هنگام آبمیوه گیری وجو دارد که شما میتوانید با استفاده از آنها در آبمیوه خود قطعات میوه در اندازه های مختلف را داشته باشید.
  • پارچ های لیوانی نیز از دیگر لوازم جانبی هستند که شما میتوانید برای آبمیوه گیری خود تهیه کنید.

بورس قطعات یدکی و جانبی آبمیوه گیری در تهران

معمولا اکثر پخش کننده لوازم جانبی و یدکی لوازم خانگی در تهران هستند و این بازار متشکل از قطعات یدکی و جانبی آبمیوه گیری و سایر لوازم خانگی است که به منظور آن شما میتوانید به فروشگاه اینترنتی آی پی یدک که زیر مجموعه آی پی امداد است مراجعه نمایید.

نتیجه گیری از آشنایی با قطعات آبمیوه گیری

الگوی استفاده از یکی وسیله برقی مانند آبمیوه گیری در طول عمر دستگاه و کارایی دستگاه شما نقش اساسی دارد، قطعا شما بعد از شناخت اجزای مختلف دستگاه خود بیشتر با کارایی قسمت های مختلف آشنا شده و بهتر میتوانید از آبمیوه گیری خود استفاده کنید.امیدورایم مطلب فوق مورد پسند شما واقع شده باشد.

3.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد