logo logo تعمیر لباسشویی در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض تایمر ماشین لباسشویی

تعویض تایمر ماشین لباسشویی
تعویض تایمر ماشین لباسشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض تایمر ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

حتما برایتان پیش آمده است که قصد شستن لباس هایتان را در لباسشویی داشتید، ولی متوجه شدید که تایمر لباسشویی کار نمی کند. البته خرابی ماشین لباسشویی علل مختلفی دارد. برخی خرابی ها ساده می باشند ولی برخی دیگر باید توسط تعمیرکار تعمیر شود. در این حین باید به فکر تعمیر و یا تعویض تایمر ماشین لباسشویی خود باشید. کنترل برنامه‌ شستشو در لباسشویی بر عهده تایمر می باشد.

در هنگام خرید ماشین لباسشویی، توجه ویژه‌ای به ساختار تایمرها در هنگام خرید داشته باشید. اگر اطلاعات کافی ندارید، می توانید از فروشنده سوال کنید. محور اصلی فعالیت لباسشویی توسط تایمر انجام می گیرد. پس باید در هنگام خرید خوب دقت کنید. در این مقاله می خواهیم به شما اطلاعاتی درباره عمل نکردن تایمر ماشین لباسشویی دهیم.

کاربران گرامی، سوالات خود را در زمینه عیب یابی تایمر لباسشویی در انتهای صفحه، قسمت دیدگاه یا بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا کارشناسان وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

تایمر ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟

تایمر اطلاعات را از سنسورها دریافت می کند و دستورالعمل های لازم را در زمان‌های خاصی با توجه به برنامه به پمپ‌ها، موتور لباسشویی و سلونوید‌ها ارسال می‌کند. اگر در تایمر یا قسمت‌های مرتبط با آن اشکالی یافت شود، کار شستشوی لباس به درستی شکل نخواهد گرفت.

تایمر لباسشویی چگونه کار میکند

در موارد زیر می خواهیم علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی را به شما بگوییم. اگر خودتان فنی کار و دست به آچاری هستید، می توانید خودتان به تعویض تایمر ماشین لباسشویی بپردازید، ولی اگر دست به آچار نیستید، می توانید از یک تعمیرکار مخصوص ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

ارتباط میکروسوئیچ درب با تایمر لباسشویی

زمان فعال شدن تایمر ماشین لباسشویی هنگامی است که درب ماشین لباسشویی کاملاً بسته شده باشد. میکروسوییچی که در قفل درب لباسشویی تعبیه شده است، وظیفه‌ی بررسی بسته بودن درب را دارد. اگر متوجه شدید که تایمر کار نمی‌کند، اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی قفل و سوییچ درب ماشین لباسشویی است.

ارتباط میکروسوئیچ درب با تایمر لباسشویی

اگر درب درست بسته شده باشد، میکروسویچ فعال می‌شود ولی ممکن است تایمر کار نکند، اینکه میکروسوییچ عمل جریان برق را به تایمر هدایت می کند، بررسی نمایید. برای این کار ابتدا دو شاخه برق ماشین لباسشویی را از پریز جدا کرده و میکروسوییچ را با یک دستگاه مولتی‌متر آزمایش کنید. در صورت خراب بودن بایستی تعویض شود.

بررسی تایمر و موتور تایمر لباسشویی

تایمر وظیفه‌ کنترل تمامی عملکردهای ماشین لباسشویی را بر عهده دارد.

  • سیم‌های زیادی به تایمر ماشین لباسشویی وصل می باشند و فرآیند ساختشان پیچیده است و عملکرد خاصی دارند.
  • داخل تایمر شفت قرار گرفته است که این شفت با چرخش و فعال و غیرفعال کردن کلیدهای مخصوص، عملکرد موتور، پمپ و شیر برقی را کنترل می‌کند.
  • این چرخش شفت توسط یکی از موتورهای تایمر انجام می‌گردد.
  • وقتی ماشین لباسشویی را روشن می کنیم، تایمر موتور با یک سرعت مشخصی شروع به چرخش می‌کند.
  • کنترل کردن این موتور نیز توسط تایمر کنترل می‌شود.
  • تایمر ممکن است پس از مدتی دچار خرابی شود.
  • برای تست تایمر باید تمامی ترمینال‌های خروجی و ورودی آن توسط مولتی‌متر در موقعیت‌های مختلف شفت آزمایش شود.
  • موتور تایمر در بعضی مدل‌ها از تایمر جدا می‌گردد ولی در بعضی مدل‌ها جزء ساختار اصلی تایمر می باشد.
  • عیب‌یابی و تعمیر تایمر لباسشویی بدون اینکه دانش فنی باشید، تقریبا غیرممکن است.
  • اگر واقعا فکر می کنید که مشکل کار نکردن ماشین لباسشویی از تایمر است با یک تعمیرکار مخصوص ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا به تعویض تایمر ماشین لباسشویی بپردازد.

ارتباط کنترلر سطح آب (هیدرواستات) با تایمر لباسشویی

تنظیم سطح آب ماشین لباسشویی توسط کنترلر سطح آب یا هیدرواستات کنترل می گردد. میکروسویچ کنترلر سطح از یک طرف جریان برق شیر برقی را کنترل می‌کند و از طرفی دیگر وقتی آب به سطح مناسبی رسید برق، تایمر را وصل می‌کند. اگر آب به سطح مناسبی در مخزن رسید ولی تایمر شروع به کار نکرد، ایراد باید به میکروسویچ مربوط باشد. اول اجازه دهید تا ماشین لباسشویی عملیات آبگیری را انجام دهد و شیر برقی خاموش شود.

ارتباط هیدروستات با تایمر لباسشویی

سپس میکروسویچ را با دستگاهی به نام مولتی‌متر بررسی کنید. برای این کار دو شاخه برق را از ماشین لباسشویی قطع کنید و سیم‌های کنترل کننده سطح آب را جدا کنید و تست را با مولتی متر انجام دهید. برای این کار باید نقشه سیم‌کشی که در دفترچه ماشین لباسشویی که توسط کارخانه سازنده نگارش شده است را داشته باشید تا بدانید کدام اتصالات را باید مورد تست و بررسی قرار دهید. اگر مشگلی بود باید به تعویض تایمر ماشین لباسشویی بپردازید.

دستگیره‌ تایمر لباسشویی

تایمرها از قطعاتی مکانیکی مانند، شامل شفت و چرخ دنده‌ها ساخته شده‌اند. چرخش شفت به وسیله موتور تایمر انجام می شود و بدین ترتیب برنامه‌ها یکی پس از دیگری انجام می‌شوند. شفت تایمر ماشین لباسشویی از جلوی ماشین بیرون می آید و به آن یک دستگیره یا ولوم تایمر متصل می باشد که می‌توان با پیچاندن آن برنامه‌ی مورد نظرمان را انتخاب کنیم. برای شروع برنامه شست و شو دستگیره باید به بیرون کشیده شود. معمولا جنس دستگیره از پلاستیک ساخته می شود و قسمتی که به شفت متصل می‌باشد، برای اینکه دستگیره نشکند، با یک فلز محکم شده است.

حتی در استفاده عادی و درست هم این دستگیره و محل اتصال آن ممکن است شکسته شود و چرخاندن و انتخاب برنامه را سخت می‌کند. حتی ممکن است دستگیره بچرخد ولی شفت ثابت بماند. اگر دستگیره ساییده و خراب شده باید تعویض گردد. نحوه‌ی در آوردن دستگیره در مدل‌های مختلف تایمرها کاملا متفاوت می‌باشد. اگر احساس کردید که مشکلی وجود دارد، باید به تعویض تایمر ماشین لباسشویی بپردازید.

ارتباط پمپ تخلیه آب با تایمر ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه، آب را تخلیه می کند. آب کثیف از مخزن ماشین لباسشویی توسط پمپ تخلیه در پایان مراحل شستشو و آب‌کشی جمع‌آوری و خارج می‌شود. اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی دچار خرابی باشد، لباسشویی نخواهد فهمید که مخزن خالی است و تایمر به مرحله‌ی بعد نخواهد رفت. اگر ماشین لباسشویی در پایان مراحل شستشو یا آب‌کشی متوقف می‌شود، باید نحوۀ عملکرد پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید.

ارتباط پمپ تخلیه با تایمر لباسشویی

شاید در ذهنتان خطور کرده باشد که باید به تعویض تایمر ماشین لباسشویی بپردازید ولی لازم است بیشتر بررسی کنید. برخی مدل‌های دیجیتالی در همچین شرایطی یک کد خطا را نمایش می‌دهند. اگر ماشین لباسشویی کد خطایی را نشان داد به دفترچه‌ی راهنمای موجود که در موقع خرید در کارتن لباسشویی قرار داشت، مراجعه کرده و علت را بخوانید. اگر دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی تان را ندارید می توانید با مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی تماس حاصل فرمایید.

ارتباط شیر برقی آب با تایمر ماشین لباسشویی

یکی از عللی که باعث تعویض تایمر ماشین لباسشویی می شود، شیر برقی آب می باشد. شیر برقی لباسشویی وظیفۀ تأمین نمودن آب گرم و سرد هنگام برنامۀ آبگیری را دارد. این شیر حداقل دو سلنوید دارد که هنگام نیاز دریچه را باز می‌کنند. اگر در حین کار با ماشین لباسشویی  متوجه شدید هنگام برنامه آبگیری و شستشو عملکرد ماشین متوقف می شود، احتمالا مشکل از شیر برقی می باشد. اول مطمئن شوید که شیلنگ‌ها سالم بوده و خم شدگی و گرفتگی ندارند و ابتدای دریچه‌ی دچار گرفتگی نیست. اگر همه چیز درست و در جای خود بود، خود سیم‌هایی که به شیر برقی متصل می باشند را جدا کرده و رسانندگی آن را با دستگاهی به نام مولتی‌متر اندازه بگیرید.

ارتباط شیربرقی با تایمر لباسشویی

در صورتی که مدار سیم‌پیچ‌ها هیچ رسانندگی از خود نشان نداد، باید تعویض گردند. اگر سلنویدها سالم بودند، باید ولتاژ ورودی به آن‌ها را بررسی کنید. چون این کار در حالت روشن بودن ماشین لباسشویی بایستی توسط یک تعمیرکار ماهر لباسشویی مورد انجام واقع شود. اگر ولتاژی در جریان نبود، باید سیم‌کشی‌ها، تایمر، میکروسویچ سطح آب و میکروسویچ قفل درب مورد بررسی و تست قرار گیرند.

تعمیرات و تعویض تایمر ماشین لباسشویی

تایمر پیچیده‌ترین قسمت ماشین لباسشویی می باشد که دارای بخش‌های الکتریکی و مکانیکی می باشد و روی برد دیجیتالی قرار دارد. تنوع تایمرها و نحوۀ کارکرد با آن‌ها به خصوص انواع دیجیتالی‌شان، تعمیر آن‌ها را به یک کار کاملاً تخصصی تبدیل کرده است. اگر ماشین لباسشویی تان دچار خرابی شده است و یا تایمر آن دچار مشکل گردیده است می توانید با مرکز آی پی امداد تماس حاصل فرمایید تا به تعویض تایمر ماشین لباسشویی بپردازد. مرکز تخصصی آی پی امداد به تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی می پردازد. کارشناسان و تعمیرکاران و متخصصین مرکز آی پی امداد دارای صلاحیت های فنی بسیار بالا در امر تعمیر لباسشویی با برندهای مختلف می باشند. کافیست که گوشی را بردارید و با مرکز آی پی امداد تماس حاصل فرمایید. تا کارشناسان مرکز به راهنمایی شما عزیزان در امر مشکلات به وجود آمده در ماشین لباسشویی‌تان بپردازند.

4.1/5 - (13 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

16 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سارا طوسی 03 اسفند 1402

    سلام وقت بخیر من لباسشویی اتوماتیک زیروات دارم اما قدیمی که تایمر لباسشویی دستی هست. موقع روشن کردن وتنظیم اب داخل لباسشویی میاد ولی تایمر کارنمیکنه مشکل ازکجاست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 اسفند 1402

      درود، شفت داخلی تایمر و پروانه های دچار مشکل شده است که باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • سارا 24 آذر 1401

    سلام لباسشویی من سامسونگه لباسا رو خیلی خوب میشوره مشکلی نداره ولی فقط دیر خاموش میشه مثلا رو ۲۹ دقیقه تنظیم کنم ۴۵ یا یه ساعت خاموش میشه این طبیعیه یا مشکلی هس؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 آذر 1401

      در ابتدا تایمر باید بررسی شود

      پاسخ دادن
  • افشین 09 آبان 1401

    سلام خسته نباشید یه ماشین لباسشویی ایندزیت مدل w84tx هست که وقتی تایمر روی یه برنامه شستشو تنظیم میشه شستشو رو انجام میده وقتی که میخواد تایمر بره رو مرحله بعد و آبگیری کنه شروع میکنه به skip کردن و میچرخه ممنون میشم بفرمایید مشکلش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 آبان 1401

      سلام، خود تایمر احتمالا مشکل دارد و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • احسان 29 مرداد 1401

    سلام خوبید..وقتی اب برای شستن مایع لباس میاد که حلش کنه..این کارو انجام میده..اما مایع لباس از شیر تخلیه خارج میکنه...و همینطور اب تو جایگاه مایع به شدت میاد..آب برای دیگه نمیره...اب وکف نمیره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 مرداد 1401

      سلام، شیلنگ زیر جا پودری چک شود

      پاسخ دادن
  • او لیاای هستم 26 اسفند 1399

    سلام خسته نباشید بنده راکمک کنید تایمر لباسشوی ارج راباز کردم ولوم ستیکه جلو را تعوض کردم و بستم و شفت به آسانی جلو عقب. نمیرود تشکر و در ضمن تایمرا سرجای خودش بستم و تایمر درست کارنمکند مچکرم راهنمامکند

    پاسخ دادن
  • سعید 30 بهمن 1399

    سلام تایمر حایر خراب شده کار میکنه ولی گیر میکنه بادست باید بچرخونی تا کار بکنه

    پاسخ دادن
  • شهریاری 18 دی 1399

    با سلام ماشین لباس شویی من ابگیری میکنه وقتی رو 45دقیقه میزارم روی 43دقیقه میمونه دیگه تایمر کم نمکنه تادوباره ابگیری میکنه خواستم ببینم مشکلش چی هست لباس شویی پاکشوما هست مرسی ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 دی 1399

      سلام، تایمر لباسشویی پاکشوما شما مشکل دارد و باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • کمالی نژاد 04 مرداد 1399

    سلام خدا قوت لبسشویی ما آبساله موقع آبکشی آخر دستگاه خاموش میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مرداد 1399

      سلام، تایمر لباسشویی آبسال شما باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • رنجبر 09 تیر 1399

    شمارش دستگاه بعد از دو تا پایین اومدن تو یه شماره گیر میکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 تیر 1399

      تایمر باید تعمیر شود

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد