logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی می تواند به موارد مختلفی مرتبط باشد که در این میان می توان به میزان استفاده از مواد شوینده اشاره کرد. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به حل نشدن پودر ماشین لباسشویی علت اصلی سفیدک زدن لباس ها، باقی ماندن مواد شوینده برروی لباس ها به دلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب، خرابی یا مسدود شدن پمپ آب، به ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کنید، سختی آب می تواند باعث سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی شود و چگونه سفیدک لباس را از بین ببریم؟ اشاره کرد.

خلاصه ای از دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی را مطرح کرده ایم.

دلایل سفیدک زدن لباس ها در لباسشویی
  • حل نشدن پودر ماشین لباسشویی
  • عدم توجه به میزان مواد شوینده
  • استفاده از مواد شوینده نامناسب
  • خرابی یا مسدود شدن پمپ آب
  • عدم توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی
  • زیاد بودن سختی آب لباسشویی
حل نشدن پودر ماشین لباسشویی
  • اضافه کردن یک لیوان آب گرم به مواد شوینده
  • ریختن مواد شوینده برروی لباس ها
  • شستشوی مخزن مواد شوینده با 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر
  • اجرای یک چرخه کوتاه و شستشو
باقی ماندن مواد شوینده برروی لباس ها به دلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب
  • توجه به میزان لباس برای شستشوی
  • توجه به دما آب جهت شستشوی
خرابی یا مسدود شدن پمپ آب
  • اگر آب ماشین لباسشویی سخت شود، پرز، مواد شوینده محلول و خاک روی لباس شما باقی ماند، مشکلاتی مانند خرابی پمپ آب را به همراه خواهد داشت.
به ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کنید
  • بسته به میزان ظرفیت دستگاه، لباس وارد آن کنید.
  • برای متوجه شدن میزان ظرفیت، برروی بدنه دستگاه یا دفترچه راهنما نوشته شده است.
سختی آب می تواند باعث سفیدک زدن لباس در لباسشویی شود
  • از بین بردن رسوبات و … از لباسشویی به صورت دوره ای
  • استفاده از خدمات تعمیرات آی پی امداد
چگونه سفیدک لباس را از بین ببریم؟
  • شستن دوباره لباس است.

چرا لباس ها در لباسشویی سفیدک میزند؟

در برخی مواقع ممکن است پس از خارج کردن لباس ها از ماشین لباسشویی پس از شستشو متوجه وجود لکه هایی که سفید بر روی آنها و در نهایت تمیز شسته نشدن لباس ها در دستگاه خود شوید. این امر ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حل نشدن پودر ماشین لباسشویی
  2. عدم توجه به میزان مواد شوینده
  3. استفاده از مواد شوینده نامناسب
  4. خرابی یا مسدود شدن پمپ آب
  5. عدم توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی
  6. زیاد بودن سختی آب لباسشویی

در ادامه هریک از دلایل را توضیح خواهیم داد.

حل نشدن پودر ماشین لباسشویی

هنگامی که از پودر ماشین لباسشویی برای شستن لباس استفاده می شود، گاهی اوقات ممکن است پودر کاملاً حل نشود، به خصوص اگر از روش شستن لباس با آب سرد در لباسشویی استفاده می کنید. برای بهترین نتیجه با آب سرد و پودر لباسشویی، قبل از اضافه کردن به ماشین در یک لیوان آب گرم، مواد شوینده را حل کنید. هرگز مواد شوینده را مستقیماً بر روی لباس های خشک نریزید. این امر مانع از پخش یکنواخت مواد شوینده خواهد شد.

حل نشدن پودر ماشین لباسشویی

ممکن است به دلیل تجمع مواد شوینده در جاپودری، ورود آب مسدود شود و لباس ها سفیدک بزنند. حتی مواد شوینده مایع در آنجا جمع می شوند. مخازن مواد شوینده را با آب گرم مخلوط شده با 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر تمیز کنید. دستگاه را با یک سرکه سفید گرم پر کرده و بگذارید حداقل 30 دقیقه بایستد. برای تمیز کردن مخازن، کار را با اجرای یک چرخه کوتاه و شستشو به پایان برسانید.

عدم توجه به میزان مواد شوینده

شاید سال ها پیش زمانی از کلرید سدیم یا نمک در فرمولاسیون پودر استفاده می شد، اما در حال حاضر تولید کنندگان مجبور هستند از آنزیم ها برای تمیز کردن لباس ها استفاده کنند. اما ترکیب پودرهای امروزی بسیار متفاوت است و میزان کلرید سدیم به حداقل رسیده است. به همین دلیل است که حتی کثیف ترین لباس ها را می توان با مواد شوینده بسیار کمی تمیز کرد. اگر می خواهید عمر دستگاه خود را افزایش دهید، بهتر است پودر لباسشویی و مایع مصرفی را کاهش دهید.

  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده در ماشین لباسشویی می تواند علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی در نظر گرفته شود.
  • این ممکن است به کنترل پنل حساس دستگاه شما آسیب برساند.
  • دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار ماده شوینده برای دستگاه شما مناسب است و سپس از آن به عنوان راهنمای اندازه گیری استفاده کنید.
  • به خصوص اگر یک ماشین لباسشویی جدید با عملکرد مدرن دارید.
  • دستورالعمل مقدار مواد شوینده باید دقیقاً رعایت شود. استفاده زیاد از مواد شوینده باعث آسیب به لباس و ماشین لباسشویی می شود.
  • مواد شوینده شستشوی دستی معمولاً مقدار زیادی حباب ایجاد می کنند و در نتیجه شستشوی با این مواد شوینده دشوار است.
  • حباب های اضافی به دستگاه آسیب می زند و حتی ممکن است دستگاه را از کار بیندازد از کار بیفتد.
  • استفاده مناسب از مواد شوینده از پوسیدگی لباس ها جلوگیری می کند.
  • استفاده مناسب از مواد شوینده از باقی ماندن مواد شوینده در پایان شستشوی جلوگیری می کند.

عدم توجه به میزان مواد شوینده ماشین لباسشویی

استفاده از مواد شوینده نامناسب

یکی از مهمترین عواملی که در کیفیت شستن لباس در لباسشویی تاثیرگذار است، انواع مواد شوینده است. امروزه مواد شوینده ماشین لباسشویی به شکل های مختلفی چون مایع و پودری تولید می شوند. در صورتی که از مواد شوینده نامناسب استفاده کنید، ممکن است مواد شوینده به خوبی با آب قاطی نشده و مشکلاتی مانند سفیدک زدن لباس در لباسشویی را همراه آورد.

برخی از مواد شوینده با نفوذ به درون بافت لباس باعث تمیزی بیشتر لباس می شوند. سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود، این است که شوینده مناسب برای لباسشویی چیست؟ در هنگام خرید شوینده مناسب باید به چه نکاتی توجه شود؟ قطعاً شست و شوی لباس با کیفیت بالا از موضوعات حائز اهمیت در امر شست و شو است؛ زیرا باعث بهبود کیفیت شست و شو شده و باید بهبود عملکرد ماشین لباسشویی می شود.

خرابی یا مسدود شدن پمپ آب

اگر آب ماشین لباسشویی سخت شود، پرز، مواد شوینده محلول و خاک روی لباس شما باقی می ماند. بسیاری از واشرهای جدید برای دسترسی به فیلتر دارای یک درب کوچک در نزدیکی پمپ آب هستند. برای تمیز کردن پمپ ماشین لباسشویی احتمالاً باید به واشر دسترسی پیدا کنید. فیلتر تخلیه را باز کنید و موانعی مانند لکه ها یا اشیاء کوچک را که می توانند جریان آب را مسدود کنند، بررسی کنید. اگر بینید که چگونه یک دکمه، سکه یا پین می تواند در عملکرد تخلیه ماشین لباسشویی تداخل داشته باشد، شگفت زده خواهید شد. اگر فیلتر را تمیز کنید و ماشین لباسشویی به کندی خود ادامه می دهد، احتمالاً پمپ آب شکسته است. کتابچه ماشین لباسشویی را مطالعه کنید و در صورتی ک مشکل همچنان برقرار است از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.

خرابی یا مسدود شدن پمپ آب ماشین لباسشویی

عدم توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی

پر کردن لباس در محفظه لباس ها نیز می تواند علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی باشد. همچنین این امر چرخه شستشوی را متوقف می کند. ماشین لباسشویی نباید بیش از حد پر شود. بارهای بیشتر ممکن است باعث شود پودر در محفظه جای پودر ماشین لباسشویی بماند. شستشوی کامل لباس های کثیف برای صرفه جویی در وقت و هزینه مفید است. اما قرار دادن لباس های بیش از حد در ماشین لباسشویی جایی برای پاکسازی و کثیفی ها باقی نمی گذارد.

عدم توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی

زیاد بودن سختی آب لباسشویی

آب سخت با مواد شوینده و رسوبات معدنی تأثیر منفی بر روی لباس خواهد داشت. برای برطرف کردن این مشکل از میزان سختی آب اطمینان حاصل فرمایید و در صورت نیاز می توانید دفترچه راهنما را مطالعه کنید. همچنین پیشنهاد می شود در صورتی که مشکل همچنان پابرجا است، از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.

چگونه سفیدک لباس را از بین ببریم؟

هنگامی که علت سفیدک زدن لباس در لباسشویی را بررسی کردید، تنها راه خلاص شدن از شر این مشکل، شستن دوباره لباس است. دوباره لباس ها را در آب گرم مناسب بشویید، اما مواد شوینده را اضافه نکنید. در عوض، یک فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه شستشو اضافه کنید تا الیاف پارچه را شل کرده و مواد شوینده را آزاد کند. مواد شوینده یا نرم کننده اضافی از قبل خشک شدن برروی لباس قرار گرفته اند. سینک یا سطل را با آب گرم پر کرده و مطابق دستورالعمل دستگاه، سفید کننده اکسیژن را اضافه کنید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • Elnaz 19 آبان 1402

    درود ، لباس شویی من دوو ۸ کیلویی گزینه کتان و میزنم تایم نداره ۳ خط تیره می افته جای تایمش! طبیعیه یا باید کاری کرد که تایم مشخص کنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 آبان 1402

      درود، یک بار لباسشویی را از برق کشیده و مجددا وصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، برد اتصالی داشته و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • فاطمه سادات حسینی 30 بهمن 1401

    چرا بعد از شستن لباس، لکه های سفید بر روی لباس می ماند و چطور باید برطرف کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 بهمن 1401

      لکه های سفید روی لباس ها پس از شستن آن ها در ماشین لباسشویی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. در اینجا چند دلیل و راه حل ممکن وجود دارد: باقی مانده مواد شوینده: اگر از مواد شوینده بیش از حد استفاده می کنید، یا اگر مواد شوینده به درستی حل نشده باشد، می تواند لکه های سفیدی روی لباس شما باقی بگذارد. برای جلوگیری از این امر، حتماً دستورالعمل‌های مصرف توصیه شده سازنده مواد شوینده را دنبال کنید و قبل از اضافه کردن لباس به دستگاه، از حل شدن کامل مواد شوینده اطمینان حاصل کنید. همچنین می توانید یک چرخه آبکشی اضافی اضافه کنید تا مواد شوینده اضافی را پاک کنید. آب سخت: آب سخت حاوی مواد معدنی است که می تواند لکه های سفیدی روی لباس ایجاد کند. برای مبارزه با این، می توانید از نرم کننده آب در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید یا یک فنجان سرکه را به چرخه آبکشی اضافه کنید. سفید کننده: اگر از سفید کننده روی لباس خود استفاده می کنید، اگر به درستی رقیق نشود یا در تماس مستقیم با پارچه باشد، می تواند باعث ایجاد لکه های سفید شود. برای جلوگیری از این امر، دستورالعمل های مصرف توصیه شده توسط سازنده سفید کننده را دنبال کنید و از ریختن مستقیم سفید کننده روی لباس خودداری کنید. نرم کننده پارچه: اگر به درستی رقیق نشده باشد یا مستقیماً روی لباس اضافه شود، گاهی اوقات نرم کننده می تواند لکه های سفیدی روی لباس ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر، نرم کننده پارچه را به محفظه تعیین شده در ماشین لباسشویی خود اضافه کنید و مطمئن شوید که به درستی رقیق شده است. انتقال رنگ: اگر لباس‌های رنگی را با لباس‌های سفید بشویید، رنگ‌های لباس‌های رنگی می‌توانند به لباس‌های سفید منتقل شوند و باعث ایجاد لکه‌های سفید شوند. برای جلوگیری از این امر، لباس های خود را بر اساس رنگ دسته بندی کنید و لباس های سفید را جداگانه بشویید. برای از بین بردن لکه‌های سفید از روی لباس، می‌توانید لباس‌ها را با یک چرخه آبکشی اضافی بشویید یا از محصول لکه‌بر مخصوص لکه‌های سفید استفاده کنید. همچنین می توانید قبل از شستن لباس ها را در مخلوطی از آب و سرکه خیس کنید یا از محلول جوش شیرین استفاده کنید. اگر لکه های سفید باقی ماندند، ممکن است لازم باشد لباس ها را نزد یک تمیزکننده حرفه ای ببرید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد