logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چقدر مایع یا پودر لباسشویی بریزیم؟

چقدر مایع یا پودر لباسشویی بریزیم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چقدر مایع یا پودر لباسشویی بریزیم؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مهمترین موارد در شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی اطلاع از این که چقدر مایع یا پودر لباسشویی بریزیم؟ می باشد. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به چه مقدار مایع ماشین لباسشویی باید ریخت؟، چقدر پودر لباسشویی بریزیم؟، اگر از مواد شوینده زیاد استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟ و نکات مهم در تعیین مقدار مصرفی مایع یا پودر لباسشویی برای شستشوی لباس ها اشاره کرد.

خلاصه ای از چه مقدار مایع یا پودر لباسشویی باید ریخت؟

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم در این قسمت خلاصه ای از مقاله چه مقدار مایع یا پودر لباسشویی باید ریخت؟ را مطرح کرده ایم.

اهمیت استفاده مناسب از مواد شوینده در لباسشویی
  • استفاده مناسب از مواد شوینده از پوسیدگی لباس جلوگیری می کند.
  • استفاده مناسب از مواد شوینده از باقی ماندن مواد شوینده در پایان شستشو جلوگیری می کند.
اگر از مواد شوینده زیاد استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟
  • اگر از مواد شوینده زیاد استفاده کنید، شاهد پوسیدگی خواهید بود.
  • در صورت استفاده بیش از حد از مواد شوینده، ممکن است ماشین لباسشویی آسیب ببیند.
  • اگر از مواد شوینده بیش از حد استفاده کنید، ممکن است در پایان شستشو باقیمانده مواد شوینده باقی بماند.
آیا کف بیشتر نشانه تمیزی بیشتر است؟
  • خیر، بلکه ممکن است در نهایت شاهد باقی ماندن مواد شوینده برروی لباس ها باشیم.
چه مقدار مایع ماشین لباسشویی باید استفاده کرد؟
  • اگر لباس‌ های شما خیلی کثیف است، میانگین مقدار مورد نیاز برای تمیز کردن کامل حدود 50 میلی‌ لیتر خواهد بود.
  • با این حال، برای چندین بار شستشو، 30-35 میلی لیتر مواد شوینده در هر شستشو باید خوب باشد.
چقدر پودر لباسشویی بریزیم؟
  • گفته می شود حدود 110 میلی لیتر پودر برای یک بار شستشوی ماشینی مناسب است.
  • اگر لباس‌ هایتان خیلی کثیف است یا می‌ خواهید آن‌ ها را قبل از شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید، توصیه می‌ شود 100 میلی‌ لیتر پودر اضافی اضافه کنید.
  • برای لباس هایی که چین و چروک کمتری دارند می توانید از چند قاشق چای خوری پودر استفاده کنید.

استفاده مناسب از مواد شوینده در ماشین لباسشویی چقدر اهمیت دارد؟

مایع و پودر لباسشویی یکی از رایج ترین و ارزان ترین شوینده های موجود است، اما استفاده صحیح از آن بسیار مهم است. مقدار مناسب مواد شوینده و مقداری که در ماشین لباسشویی قرار می دهید، روی لباس ها و حتی ماشین لباسشویی شما تأثیر می گذارد. یک تصور غلط و رایج هنگام شستن لباس ها این است که هرچه مواد شوینده بیشتری استفاده کنید، لباس های شما تمیزتر می شود. اما اصل اساسی مواد شوینده لباسشویی با این باور منافات دارد و افزودن بیش از حد مواد شوینده در حین شستشو نه تنها لباس های شما را تمیزتر می کند، بلکه باعث می شود مواد شوینده از پارچه بیرون بیاید و مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

  • استفاده مناسب از مواد شوینده از پوسیدگی لباس ها جلوگیری می کند.
  • استفاده مناسب از مواد شوینده از باقی ماندن مواد شوینده در پایان شستشوی جلوگیری می کند.

استفاده مناسب از مواد شوینده در ماشین لباسشویی چقدر اهمیت دارد؟

مواد شوینده باقی مانده روی پارچه باعث می شود تا پارچه کثیفی بیشتری جذب کند و باید بیشتر شسته شود که همه اینها باعث افزایش هزینه برق و آب می شود. علاوه بر این، مقدار کمی مایع لباسشویی از تمیز شدن کامل لباس ها جلوگیری می کند و کثیفی و املاح معدنی باقی مانده در آب روی لباس های شما جمع می شود و تمیز کردن آن ها را غیرممکن می کند. به همین دلیل است که استفاده از مقدار مناسب مواد شوینده در هنگام مراقبت از لباس‌ هایتان بسیار مهم است و قطعاً ارزش توجه دارد.

اگر از مواد شوینده زیاد استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

شاید سال ها پیش زمانی که از کلرید سدیم یا نمک در فرمولاسیون پودر استفاده می شد، اما در حال حاضر تولید کنندگان مجبور هستند از آنزیم ها برای تمیز کردن لباس ها استفاده کنند. اما ترکیب پودرهای امروزی بسیار متفاوت است و میزان کلرید سدیم به حداقل رسیده است. به همین دلیل است که حتی کثیف ترین لباس ها را می توان با مواد شوینده بسیار کمی تمیز کرد. اگر می خواهید عمر دستگاه خود را افزایش دهید، بهتر است پودر لباسشویی و مایع مصرفی را کاهش دهید.

اگر از مواد شوینده زیاد استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

آیا کف بیشتر نشانه تمیزی بیشتر است؟

فکر نکنید استفاده از پودر زیاد در ماشین لباسشویی باعث تمیزتر شدن لباس شما می شود. این کار فقط به الیاف لباس و ماشین لباسشویی شما آسیب می زند و پس از چندین مرحله تکرار این کار، به دلیل رسوب مواد شوینده، بوی متفاوتی را در لباسشویی شاهد خواهید بود. باقیمانده ها همچنین می توانند به عنوان یک گچ روی لباس شما ظاهر شوند و احساس چسبندگی روی لباس و حوله ایجاد کنند.

  • اغلب در تصور ما، وجود حباب و کف زیاد در لباسشویی به معنای تمیزتر است، اما در اکثر مواقع اینطور نخواهد بود.
  • حباب ها به سادگی مخلوطی از مواد شوینده و هوا هستند، در حالی که مواد شوینده می تواند لباس ها را بدون کف به خوبی تمیز کند، تولید کنندگان این کار را انجام می دهند؛ زیرا مصرف کنندگان شوینده هایی که بیشتر کف کند را ترجیح می دهند.
  • بنابراین اگر کف زیادی در طول فرآیند شستشو نمی بینید، این بدان معنا نیست که ماشین لباسشویی شما خوب کار نمی کند.
  • شستشو با کف بیش از حد برای لباس ها و ماشین لباسشویی مضر است به خصوص در ماشین های لباسشویی درب جلو، می تواند حتی به دستگاه آسیب برساند.

وجود حباب و کف زیاد در لباسشویی

چه مقدار مایع لباسشویی باید استفاده کرد؟

شوینده‌ های مایع ممکن است گران باشند، اما معمولاً حاوی نرم‌ کننده‌ های پارچه هستند، بنابراین با هر بار شستشو، لباس‌ های نرم‌ تری خواهید داشت. با این حال، دانستن اینکه چقدر برای شستشوی لباس نیاز است، هنوز برای بسیاری از مردم یک مشکل است.

  • اگر لباس‌ های شما خیلی کثیف است، میانگین مقدار مورد نیاز برای تمیز کردن کامل حدود 50 میلی‌ لیتر خواهد بود.
  • با این حال، برای چندین بار شستشو، 30-35 میلی لیتر مواد شوینده در هر شستشو باید خوب باشد.

چه مقدار مایع لباسشویی باید استفاده کرد؟

از آنجایی که مواد شوینده مایع بسیار غلیظ تر از پودر شوینده است، گاهی اوقات هزینه بیشتری دارد. می توانید مواد شوینده را مستقیماً در کشوی مخصوص بریزید (توجه داشته باشید که محل نرم کننده با محل مواد شوینده متفاوت است).

مواد شوینده و نرم کننده پارچه مضرتر از پودرهای لباسشویی هستند و بهتر است سعی کنید از آنها استفاده نکنید. اما اگر مجبور به استفاده از ترکیبات شیمیایی هستید، بهتر است یک قاشق از آن را در یک لیوان آب مخلوط کنید و کم کم اضافه کنید تا ماشین لباسشویی خالی شود. اگر بپرسید چرا شرکت های تعمیر ماشین لباسشویی یا شرکت های تولید کننده پودر لباسشویی این موارد را به تفصیل بیان نمی کنند، باید بگویم که مشکلات این شرکت ها در همین موارد است. وقتی از پودر زیاد استفاده می کنید باید هر چند روز یک بار پودر لباسشویی بیشتری بخرید و چرخ کارخانه را بچرخانید. همچنین استرس بیشتری به ماشین لباسشویی شما وارد می شود و باید از تعمیرکار بخواهید که به طور همزمان دستگاه را برای شما سرویس و تعمیر کند.

چقدر پودر لباسشویی بریزیم؟

  • گفته می شود حدود 110 میلی لیتر پودر برای یک بار شستشوی ماشینی مناسب است.
  • اگر لباس‌ هایتان خیلی کثیف است یا می‌ خواهید آن‌ ها را قبل از شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید، توصیه می‌ شود 100 میلی‌ لیتر پودر اضافی اضافه کنید.
  • برای لباس هایی که چین و چروک کمتری دارند، می توانید از چند قاشق چای خوری پودر استفاده کنید.

چقدر پودر لباسشویی بریزیم؟

استفاده کمتر از مواد شوینده یکی از نکات ما برای مقابله با حوله های بدبو است. در موارد شدید، قرار دادن بیش از حد مواد شوینده لباسشویی می تواند باعث ایجاد خطا و آسیب به ماشین لباسشویی شود. علیرغم عادت کلی مردم در استفاده بیش از حد از مواد شوینده، اگر به طور تصادفی چرخه شستشو را بدون مواد شوینده شروع کرده اید، بدانید که مواد شوینده واقعاً مهم نیست مگر اینکه لباس های شما به شدت کثیف باشد.

آب گرم بهترین پاک کننده نیست و یک ساعت شستن در آب ولرم یا سرد کار بسیار بهتری برای تمیز کردن لباس ها انجام می دهد. کار با پودرها در این نوع دستگاه ها بسیار آسان است و کافی است پودر را در ظرف مخصوصی بریزید تا محفظه شما مطابق با سطح مشخص شده پر شود. مواد شوینده را خاموش کنید و لباس ها را از جلو در دیگ دستگاه قرار دهید. برنامه شستشو را که می خواهید دستگاه اجرا کند، انتخاب کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد