logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مایع یا پودر لباسشویی بهتر است؟

مایع یا پودر لباسشویی بهتر است؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مایع یا پودر لباسشویی بهتر است؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مایع یا پودر لباسشویی بهتر است؟ برای شستشوی لباس ها، انواع مختلف مواد شوینده وجود دارد که باید از تفاوت های آن ها اطلاع داشته باشید تا بتوانید برای خرید، بهترین انتخاب را انجام دهید. برای انجام این کار باید از چندین موضوع بسیار مهم اطلاع کامل داشته باشید که در این مقاله از آی‌ پی امداد، به موضوعات بسیار مهم اشاره کرده ایم که در این میان می توان به معرفی مایع و پودر ماشین لباسشویی، تفاوت پودر و مایع لباسشویی، مقایسه میزان حلالیت در آب مایع و پودر لباسشویی، مقایسه قدرت لکه بری مایع و پودر لباسشویی، میزان حفظ بافت لباس مایع و پودر لباسشویی، میزان حفظ رنگ لباس ها پودر و مایع لباسشویی و برای شستن لباس نوزاد و کودک از مایع لباسشویی یا پودر ماشین لباسشویی استفاده کنیم، اشاره کرد.

خلاصه ای از مایع ماشین لباسشویی بهتر است یا پودر لباسشویی؟

کاربران گرامی مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد برای این که وقت کمتری از شما بگیریم در این قسمت خلاصه ای از مقاله مایع یا پودر لباسشویی بهتر است؟ را مطرح کرده ایم.

برای شستن لباس نوزاد و کودک از مایع لباسشویی یا پودر ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟
  • از مواد شوینده ملایم استفاده کنید.
  • مایع لباسشویی برای شستشوی لباس های کودکان پیشنهاد می شود.
  • سعی کنید از مواد شوینده بدون عطر و بو استفاده کنید.
  • از برنامه شستشوی مناسب کودکان استفاده کنید.
تفاوت در سهولت استفاده مایع و پودر لباسشویی
  • مایع لباسشویی به دلیل حلالیت بالاتر، کار با آن ساده تر است.
مقایسه میزان حلالیت در آب مایع و پودر لباسشویی
  • مایع لباسشویی حلالیت بسیار بالاتری نسبت به پودر لباسشویی دارد.
مقایسه قدرت لکه بری مایع و پودر لباسشویی
  • پودر لباسشویی قدرت بالاتری در لکه بری دارد.
میزان حفظ بافت لباس مایع و پودر لباسشویی
  • مایع لباسشویی به دلیل مواد شیمیایی ملایم تر، به حفظ بافت لباس کمک ویژه ای می کند.
میزان حفظ رنگ لباس ها پودر و مایع لباسشویی
  • مایع لباسشویی به دلیل مواد شیمیایی ملایم تر، به حفظ رنگ لباس کمک چشم گیری می کند.
تفاوت در عطر و بوی خوش پودر و مایع لباسشویی
  • مایع لباسشویی عطر و بوی خوش بهتر و ماندگارتری دارد.

معرفی مایع و پودر ماشین لباسشویی

به طور کلی انواع شوینده هایی وجود دارند که از محبوب ترین آن ها می توان به پودر و مایع لباسشویی اشاره کرد. در ادام به طور تکمیلی به تفاوت های این دو شوینده محبوب خواهیم پرداخت:

  • پودر لباسشویی ملحفه و لباس تمیز: این نوع پودر لباسشویی ارزان تر از سایر پودرهای لباسشویی موجود در بازار است و وظیفه آن تمیز کردن و جلوگیری از کم رنگ شدن لباس های سفید است.
  • پودر لباسشویی لباس های رنگی: این نوع پودر لباسشویی در تمامی مغازه ها موجود است و دارای آنزیم های قوی برای از بین بردن لکه های خون، چربی، گل و لای و … است و به پارچه آسیبی نمی رساند.
  • مایع لباسشویی کودکان: همه کودکان پوست حساسی دارند و اغلب پس از شستن لباس ها با انواع مواد شوینده معمولی متوجه جوش های ریز روی پوست می شوید. برای رفع این مشکل بهتر است از پودر برای شستن لباس نوزاد استفاده کنید.
آیا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد
آیا مایع لباسشویی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

برای شستن لباس نوزاد و کودک از مایع لباسشویی یا پودر ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

هنگام شستن لباس نوزاد و کودک باید همیشه به یاد داشته باشید که پوست آن ها بسیار حساس است و از آنجایی که پودرها قدرت نفوذ بالایی دارند و حتی بعد از شستن هم مقداری مواد شیمیایی در پارچه باقی می ماند، انتخاب ایده آلی برای شستشو است. بی توجهی به این امر باعث آسیب به پوست کودکان و ایجاد حساسیت های پوستی در آن ها می شود. به طور کلی در بیشتر موارد شستن هر روز لباس کودکان ضروری است، به همین دلیل لکه های قدیمی روی لباس آن ها باقی نمی ماند، بنابراین توصیه می شود لباس های خود را با مواد شوینده ملایم بشویید و از برنامه شستشوی مناسب برای کودکان استفاده کنید. پیشنهاد می شود ترجیحا از مایع لباسشویی برای شستشوی استفاده کنید و سعی کنید از مواد شوینده بدون عطر و بوی استفاده کنید.

برای شستن لباس نوزاد و کودک از مایع لباسشویی یا پودر ماشین لباسشویی استفاده کنیم

تفاوت در سهولت استفاده مایع و پودر لباسشویی

از آنجایی که مایع لباسشویی از قبل حل شده است، لازم نیست نگران این باشید که آیا مواد فعال در طول شستشو به خوبی حل می شوند یا خیر. البته پودر لباسشویی امروزی کمتر دچار این مشکل می شود. استفاده از مایع تمیز کننده بسیار آسان است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که مایع را مستقیماً در ماشین لباسشویی بریزید تا خیس بخورد و کار خود را شروع کند.

تفاوت در سهولت استفاده مایع و پودر لباسشویی

مقایسه میزان حلالیت در آب مایع و پودر لباسشویی

مایع یا پودر لباسشویی بهتر است؟ پودر لباسشویی به دلیل دانه بندی بودن زمان بیشتری برای حل شدن در آب نیاز دارد. حل شدن کامل تمام قسمت های پودر به شرطی بستگی دارد که آب لوله کشی سرد نباشد و پودر بیش از حد لازم وارد دیگ نشود. در غیر این صورت پس از شستشو شاهد باقی ماندن روی لباس ها خواهیم بود و با مشکل باقی ماندن پودر روی لباس مواجه خواهید شد. شوینده مایع به دلیل ماهیت مایع خود در مدت کوتاهی در آب حل می شود و در آب سرد حلالیت بالایی دارد. به همین دلیل اگر برای شستن لباس با آب سرد مشکل دارید، حتما از مواد شوینده مایع استفاده کنید. بنابراین هنگام انتخاب پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی بر اساس حلالیت در آب، انتخاب مایع لباسشویی عاقلانه است.

مقایسه میزان حلالیت در آب مایع و پودر لباسشویی

مقایسه قدرت لکه بری مایع و پودر لباسشویی

اگر لکه های سرسختی روی لباس‌ هایتان دارید که شستشوی منظم آن ها را از بین نمی‌ برد، از شوینده‌ های قوی‌ تر استفاده کنید. به دلیل محتوای بالای آنزیم ها و ترکیبات چربی زدای شیمیایی، شوینده های پودری تمیزتر از مایعات هستند. بنابراین شستن لباس‌ های سفید یا لباس‌ های دارای لکه‌ های سرسخت با بهترین پودر شوینده نتیجه رضایت‌ بخش‌ تری به شما می‌ دهد.

مقایسه قدرت لکه بری مایع و پودر لباسشویی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که بین مایع لباسشویی و پودر لباسشویی به آن باید توجه داشته باشیم، قدرت لکه بری آنهاست. به طور کلی پودر لباسشویی پیوندهای شیمیایی قوی تری نسبت به مایع لباسشویی دارد، بنابراین قدرت لکه بری در پودر بیشتر از مایع لباسشویی است. این شوینده با وجود برتری پودرها در از بین بردن لکه ها، به دلیل آنزیم های به کار رفته در مایع لباسشویی و ساختار شیمیایی، در از بین بردن لکه های روغنی و چرب بهتر از پودر لباسشویی عمل می کند.

نکته قابل توجه دیگر مقایسه قدرت لکه بری این دو شوینده در دمای مختلف آب است. علاوه بر دماهای بالا، مواد شوینده لباسشویی حتی در دمای پایین آب نیز اثربخشی خود را حفظ می کنند، اما پودرها تنها در دمای بالا می توانند در آب حل شوند و لکه ها را از بین ببرند. پس اگر می خواهید سطح لباس را بشویید و لکه قابل توجهی روی آن نمی بینید از مایع شوینده استفاده کنید و اگر لکه ها سفت و قدیمی و لباس ها بسیار کثیف هستند از پودر شوینده استفاده کنید.

میزان حفظ بافت لباس مایع و پودر لباسشویی

مایع یا پودر لباسشویی بهتر است؟ در استفاده از نوع شوینده باید دقت بیشتری داشته باشیم؛ زیرا لباس ها با یکدیگر متفاوت بوده و حفظ بافت پارچه و درزهای آن از اولویت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال همانطور که گفته شد قدرت پودر لباسشویی در از بین بردن لکه فقط در دمای بالا امکان پذیر است؛ زیرا پودرها در دمای پایین در آب حل نمی شوند و به صورت لکه های سفید روی لباس و پارچه باقی می مانند.

میزان حفظ بافت لباس مایع و پودر لباسشویی

از طرفی شستن لباس ها در دمای بالا می تواند به پارچه لباس های رنگی و تیره آسیب برساند، در نتیجه بهتر است برای شستشو از مایع لباسشویی استفاده کنید. برای شستن لباس‌های روشن با بافت قوی‌ تر و مقاوم‌ تر، اگر لکه سمج باشد، مانند لکه خون، گل و لای و… از پودر شوینده استفاده کنید.

میزان حفظ رنگ لباس ها پودر و مایع لباسشویی

همانطور که قبلا ذکر شد، در ترکیب پودر از مواد شیمیایی قوی استفاده می شود که باعث تغییر و قاطی شدن رنگ لباس در ماشین لباسشویی می شود. دمای بالای آب هنگام شستشوی لباس ها با پودر باعث تداخل رنگ آن ها با یکدیگر می شود، بنابراین توصیه می شود برای شستن لباس های رنگی و تیره از مایع لباسشویی استفاده کنید. شایان ذکر است که پودر لباسشویی در ترکیبات خود دارای مواد سفید کننده است که باعث درخشندگی لباس های رنگ روشن شما می شود. بنابراین، اگر به دنبال شفافیت لباس های سبک خود هستید، پودر لباسشویی انتخاب بهتری نسبت به مایع است.

میزان حفظ رنگ لباس ها پودر و مایع لباسشویی

تفاوت در عطر و بوی خوش پودر و مایع لباسشویی

اگر به دلیل بوی لباس های شسته شده در انتخاب پودر لباسشویی یا مواد شوینده تردید دارید، باید به شما بگوییم که هر دو در پایان شستشو بوی خاصی به لباس می دهند، اما بوی خوش پودر ماشین لباسشویی بسیار کم و برای مدت کوتاهی خواهد بود. در عین حال از عطر گل و طبیعت در مایع لباسشویی برای کنترل بوی مواد شوینده استفاده می شود. لازم به ذکر است در صورتی که پوست شما حساسیت دارد، بهتر است تا از مواد شوینده بدون عطر و بو استفاده کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد