logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم
ظریقه باز کردن درب ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟ در ماشین لباسشویی قفل شده را چگونه باز کنیم؟ این سوالاتی است که کاربران به صورت مکرر از تعمیرکاران آی پی امداد میپرسند. بدین منظورر در این مقاله به همراه یک ویدیو طریقه باز کردن درب لباسشویی را آموزش میدهیم تا به راحتی در منزل خودتان مشکل را برطرف نمایید و اگر نتوانستید درب لباسشویی که قفل شده است را باز کنید میتوانید از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید.

ماشین های لباسشویی دستگاه هایی هستند که علاوه بر سروکار داشتن با برق و آب، به صورت همزمان از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشند. بدین صورت که درب آنها در حین شستشو باز نمی شود. همچنین پس از بستن درب و قفل شدن آن نمیتوانید مجددا بلافاصله درب دستگاه را باز نمایید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل درست باز نشدن درب ماشن لباسشویی مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله به نحوه رفع و حل این مشکل در منزل بپردازید و اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح نمایید.

در ماشین لباسشویی قفل شده را چگونه باز کنیم؟ (فیلم آموزشی)

برخی مواقع ممکن است در پایان مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی، درب دستگاه به طور خودکار باز نشود. در این شرایط لازم است درب دستگاه را به کمک ترفندهایی خاص باز نمایید. در ویدیو آموزشی زیر، متخصص آی پی امداد روش هایی را جهت باز کردن درب لباسشویی به شما نشان خواهد داد.

چه عواملی باعث باز نشدن درب ماشین لباسشویی می شود؟

باز نشدن درب ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است بسیاری از مصرف کنندگان به هنگام کار با دستگاه خود با آن مواجه شوند. بطور کلی عوامل مختلفی می تواند در زمینه بروز این مشکل نقش داشته باشند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

چه عواملی سبب باز نشدن درب ماشین لباسشویی می شود؟

در صورت بروز هریک از موارد ذکر شده، درب دستگاه پس از پایان مدت زمان شستشو به صورت خودکار باز نخواهد شد. در این شرایط لازم است به کمک روش هایی خاص، اقدامات لازم را در جهت باز کردن درب انجام دهید.

چه زمانی میتوانیم درب ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

درب ماشین های لباسشویی بلافاصله بعد از بسته شدن و اعمال دستورات بر روی صفحه کلید، به وسیله سنسورها قفل شده و تا پایان فرآیند شست و شو باز نخواهد شد. این امنیت به دنبال خارج نشدن آب داغ از درون دیگ لباسشویی ایجاد شده است. در ادامه به پاسخ این سوال مصرف کنندگان که چه زمانی میتوانیم درب لباسشویی را باز کنیم، می پردازیم:

  • پس از اتمام فرآیند شستشو و اتمام چرخش در ماشین لباسشویی، آب های درون دیگ لباسشویی باید به طور کامل تخلیه گردند.
  • پس از تخلیه آب از دیگ لباسشویی، به صورت خودکار سنسورهای درب دستگاه باز خواهند شد.
  • در این وضعیت شما می توانید به راحتی و با کشیدن شاسی درب ماشین لباسشویی، اقدام به باز کردن آن نمایید.
  • دقت داشته باشید که برای باز کردن درب لباسشویی اصلا درب آن را با فشار به سمت خود نکشید. باز نشدن خودکار درب می تواند به دنبال ادامه داشتن فرآیند تخلیه آب پیش آید.

طریقه باز کردن درب ماشین لباسشویی که قفل شده است

حال که با عوامل موثر در بروز مشکل باز نشدن درب لباسشویی خود آشنا شدید، می توانید در صورت بروز هریک از مشکلات ذکر شده، اقدامات لازم را در جهت رفع آن انجام دهید تا درب لباسشویی باز شود. در ادامه به بررسی هریک از این موارد پرداخته ایم:

  • ممکن است آب درون دیگ لباسشویی شما به صورت کامل تخلیه نشده باشد که در اینصورت می توانید فیلتر کف لباسشویی را باز نمایید تا آب درون آن تخلیه شده و درب دستگاه باز شود.
  • در صورتی که قفل کودک دستگاه شما فعال باشد، نمی توانید درب آن را باز کنید. بدین منظور لازم است با توجه به اطلاعات دفترچه راهنما یا کشیدن دستگاه از برق، اقدام به غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی خود نمایید تا درب آن باز شود.
  • ممکن است قفل درب لباسشویی شما خراب شده باشد که در این شرایط به کمک ضامن قفل که معمولا در زیر درب ماشین لباسشویی قرار دارد، می توانید اقدام به باز کردن آن نمایید.
  • چنانچه پس از بررسی متوجه شدید که باز نشدن درب لباسشویی به دلیل خرابی میکروسوئیچ درب آن است، لازم است اقدام به تعویض این قطعه نمایید.
  • اگر لاستیک درب ماشین لباسشویی شما در اثر پارگی و کهنگی در بین درب گیر کرده باشد و مانع از باز شدن درب گردد، با سرد شدن آن می توانید درب آن را باز کنید.

باز کردن درب ماشین لباسشویی در صورت قفل شدن

باز کردن قفل درب لباسشویی بوش
باز کردن قفل درب لباسشویی بوش

اگر از لباسشویی بوش استفاده کرده و نحوه باز کردن قفل در آن را نمیدانید، این مقاله از آی پی امداد را از دست ندهید.

مشاهده مقاله

در صورت باز نشدن درب لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

در حالت طبیعی باید بعد از تمام شدن فرآیند شست و شوی ماشین لباسشویی، درب آن به راحتی و به صورت اتوماتیک باز شده تا شما بتوانید لباس ها را از درون آن بیرون بیاورید. اما ممکن است گاهی برای باز کردن درب ماشین لباسشویی خود دچار مشکل شوید. در این وضعیت می توانید با مطالعه مقاله بالا و بکارگیری راهکارهایی که برای شما مطرح کردیم، به باز کردن درب ماشین لباسشویی خود بپردازید. در صورت نیاز به خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی می توانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

9 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • آتوسا 29 دی 1402

    عالللی بود من بچه م زیر سیگاری انداخته بود تو ماشین لباسشویی هنوز تایمش تموم نشده بود با راه حل بالا درشو باز کردم

    پاسخ دادن
  • محمد مسعودنیا 12 آذر 1402

    لباسشویی در حین کار و پس از خشک کردن خاموش شده و درب باز نمیشود. آیا میتوان درب را به صورتی باز کرد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 آذر 1402

      درود، می توانید فیلتر کف لباسشویی را باز کنید تا آب درون آن تخلیه شده و درب لباسشویی باز شود.

      پاسخ دادن
  • محدثه کریمی 20 آبان 1402

    برای باز کردن اضطراری درب ماشین لباسشویی کروپ که حین شستشو صدای زیادی در اثر زیادبودن لباس ها میده، چه کار باید کرد تا خرابی ایجاد نشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 آبان 1402

      درود، بلبرینگ دیگ یا موتور، لاستیک دور درب و کمک های زیر لباسشویی را بررسی کنید. برای باز کردن درب لباسشویی می توانید فیلتر کف را باز کنید تا آب خارج شده و درب باز شود.

      پاسخ دادن
  • محمد 26 مهر 1402

    چطوری درب لباسشویی یونیوا که قفل شده و لباس داخلش گیر کرده باز کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 مهر 1402

      درود، فیلتر کف دستگاه را باز کنید تا پس از تخلیه آب داخل آن، درب لباسشویی باز شود.

      پاسخ دادن
  • محسنی کبیر 23 تیر 1402

    سلام و وقت بخیر، بعد از روشن کردن ماشین لباسشویی اسنوا (دارای آب هست) متوجه اینکه سوییچ ماشین داخل جیب شلوار مانده است، شده‌ ایم. چگونه میتوانیم درب آن که قفل است را باز کنیم و سوییچ را خارج کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 تیر 1402

      درود، فیلتر تخلیه کف دستگاه را باز کنید تا آب لباسشویی به صورت کامل تخلیه شده و درب باز شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد