logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

با زندگی در نواحی ساحلی به ویژه نزدیک دریا، اشیاء فلزی سریعتر زنگ می‌ زنند و به همین دلیل در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به چه عواملی باعث زنگ زدگی ماشین لباسشویی می شود، اشاره کرد که می تواند کمک ویژه ای در رفع این مشکل به شما کنند. اما در صورت بروز چنین مشکلی لازم نیست ماشین لباسشویی خود را کنار بگذارید و دیگر از آن استفاده نکنید چرا که در این مقاله به شما می گوییم که چگونه ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید و مشکل را برطرف کنید. شما می توانید با انجام کارهایی ساده اقدام به رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی خود نمایی

خلاصه ای از چگونگی رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

کاربران گرامی سایت تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از چگونگی رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی را مطرح کرده ایم.

عوامل زنگ زدگی ماشین لباسشویی
  • رطوبت
  • آب خوردگی
چگونگی برطرف کردن زنگ زدگی لباسشویی
  • استفاده از کاردک
  • اسپری ضد زنگ
  • رنگ
  • سمباده
چگونه از زنگ زدگی ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟
  • قرار ندادن لباسشویی در معرض رطوبت و آب خوردگی

چه عواملی باعث زنگ زدگی ماشین لباسشویی می شود؟

آب یکی از عوامل پوسیدگی ماشین لباسشویی و سایر قطعات فلزی است. در واقع آب از شیر آب ماشین لباسشویی تامین می شود و حاوی مقدار زیادی آهن است. در برخی از شهرهای کشور به طور طبیعی میزان اکسید آهن آب زیاد است که باعث زنگ زدگی ماشین لباسشویی می شود. اگر لکه های قهوه ای یا قرمز روی لباس شما وجود دارد، دلیل آن این است. آهن زیاد در آب چرخه شستشو را تغییر می دهد و این به نوبه خود باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

چه عواملی باعث زنگ زدگی ماشین لباسشویی می شود؟

مورد بعدی در خط خرابی ماشین لباسشویی مربوط به رسوبات و اشیاء داخل لوله است. در واقع زنگ زدگی که روی لوله دیده می شود بر اساس ذراتی بوده که داخل لوله های آب بوده و وارد دستگاه شده است. اگر لوله ها قدیمی و گالوانیزه باشند، این احتمال بیشتر است. با نصب فیلتر ورودی می توان از ورود اجسام و زنگ زدگی جلوگیری کرد. همانطور که تحقیقات نشان می دهد، نمک یا پولیش بزرگترین و مهمترین عامل زنگ زدگی واشر است. واکنش شیمیایی که بین این مواد در دمای بالا انجام می شود، یک سری رسوبات ایجاد می کند که باعث زنگ زدگی می شود.

چگونه زنگ زدگی لباسشویی را برطرف کنیم؟

برای از بین بردن زنگ زدگی ماشین لباسشویی، به مجموعه ای از ابزارها نیاز دارید. شما باید یک کاردک، سنباده و ضد زنگ یا رنگ سفید برای آن خریداری کنید. ابتدا باید درب ماشین لباسشویی را بردارید و سپس با استفاده از کاردک زنگ زدگی را از روی سطح پاک کنید. البته این کار نیاز به زمان زیادی ندارد و به راحتی انجام می شود. حالا باید از کاغذ استفاده کنید و به صورت سایشی بر روی همه زنگ زدگی ها بکشید. به طور کلی باید سطح را صاف کنید و این باید به خوبی انجام شود، در غیر این صورت دوباره با مشکل زنگ زدگی مواجه خواهید شد. باید زنگ زدگی را با حوله پاک کنید و از صابون یا چیز دیگری برای تمیز کردن آن به درستی استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام قطعات تمیز و کاملا خشک هستند.

یکی از راه های رفع زنگ زدگی در ماشین لباسشویی استفاده از ضد زنگ است. این محصول را می توانید از فروشگاه های لوازم خانگی یا لوازم خانگی خریداری کنید. البته می توانید از مواد طبیعی نیز برای ترمیم پوسیدگی و زدودن زنگ استفاده کنید. چندین روش طبیعی برای از بین بردن جزئی زنگ زدگی در و بدنه ماشین لباسشویی وجود دارد.

یکی دیگر از راه طبیعی برای تعمیر ماشین لباسشویی پوسیده استفاده از جوش شیرین است. این روند کمی زمان می برد، اما نتایج خوبی به همراه دارد. می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب برای تهیه خمیر استفاده کنید. از یک مسواک قدیمی استفاده کنید تا این مخلوط را روی ناحیه زنگ زده بمالید تا زمانی که زنگ زدگی از بین برود.

  1. استفاده از کاردک برای رفع زنگ زدگی لباسشویی
  2. تعمیر زنگ زدگی لباسشویی با استفاده از اسپری
  3. استفاده از جوش شیرین برای رفع زنگ زدگی لباسشویی
  4. تعویض درب یا بدنه ماشین لباسشویی

استفاده از کاردک برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

برای از بین بردن زنگ زدگی ماشین لباسشویی، باید از کاردک استفاده کنید تا زنگ زدگی ها از بین بروند و سطحی صاف در اختیار داشته باشید. باید درپوش ماشین لباسشویی را بردارید و سپس با کاردک زنگ زدگی را از روی سطح پاک کنید. البته این کار نیاز به زمان زیادی ندارد و به راحتی انجام می شود. می توانید از سمباده نیز استفاده کنید تا سطح به خوبی صاف شود و بتوانید برروی آن از ضد زنگ و یا رنگ استفاده کنید.

استفاده از کاردک برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

تعمیر زنگ زدگی لباسشویی با استفاده از اسپری

اگر از اسپری برای ترمیم پوسیدگی ماشین لباسشویی استفاده می کنید، ابتدا باید اسپری را خوب تکان دهید، در غیر این صورت رنگ پوسته پوسته می شود و در نهایت سطح کار ناهموار می شود. به عنوان مثال، به جای استفاده سریع از اسپری، چند بار به آرامی اسپری کنید، بگذارید خشک شود و دوباره استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام گوشه ها رنگ شده اند. در نهایت اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.

تعمیر زنگ زدگی لباسشویی با استفاده از اسپری

استفاده از جوش شیرین برای رفع زنگ زدگی لباسشویی

یکی از راه های طبیعی برای از بین بردن پوسیدگی ماشین لباسشویی استفاده از جوش شیرین است. این روش زمان کمی می برد اما نتیجه خوبی نیز دریافت می کنید. می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب برای تهیه خمیر استفاده کنید. از یک مسواک قدیمی استفاده کنید و این مخلوط را روی ناحیه زنگ زده بمالید تا زنگ زدگی از بین برود.

استفاده از جوش شیرین برای رفع زنگ زدگی لباسشویی

تعویض درب یا بدنه جهت رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

در بعضی از موارد ممکن است که زنگ زدگی به حدی باشد که با تعمیر نتواند همانند روز اول کار کند و بهتر باشد تا درب ماشین لباسشویی تعویض گردد. در این شرایط بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید و پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تعمیرکار آی پی امداد است.

تعویض درب یا بدنه جهت رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

چگونگی جلوگیری از زنگ زدگی ماشین لباسشویی

اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید، بهتر است ماشین لباسشویی را در مکانی به دور از رطوبت نگهداری کنید؛ زیرا رطوبت عامل اصلی زنگ زدگی است. برای تمیز کردن سطح ماشین لباسشویی بهتر است از دستمال های مخصوص استفاده کنید و مستقیماً به آن آب نپاشید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از زنگ زدن ماشین لباسشویی باید بتوانید وضعیت اتصال آن به دیوار یا سایر قسمت های دیوار را بررسی کنید. بدنه ماشین لباسشویی نباید با مواد شوینده غیر استاندارد شسته شود. بهتر است بدنه ماشین لباسشویی زیاد شسته نشود.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • امیر حکیمی زنوز 12 بهمن 1402

    سلام و عرض و ادب، من ساکن یک زیر زمین نم دار هستم، بنا بر احتیاج ماشین لباسشویی باید بخرم، اما خیلی ها بهم میگن بدنه و اتصالات ماشین لباسشویی ات در آنجا دچار زنگ زدگی خواهد شد. بنظر شما من باید چکار کنم؟ هزینه گزافی بپردازم بابت خرید ماشین لباسشویی نو یا بگردم یک ماشین دست دو پیدا کنم!؟ با تشکر.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 بهمن 1402

      درود، هر دو راهکار می تواند مناسب باشد، اما به طور کلی خرید ماشین لباسشویی نو با کیفیت بالا گزینه بهتری است. اگر بودجه محدودی دارید، می توانید یک ماشین لباسشویی دست دوم با کیفیت بالا خریداری کنید. همچنین بهتر است ماشین لباسشویی با بدنه و اتصالات ضدزنگ خریداری کرده و آن را در مکانی نسبتا خشک قرار داده و یا پس از هر بار استفاده آن را به صورت کامل خشک کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد