logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله پد ضد لرزش ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی یکی از اجناسی می باشد که در زمانی باید از آن استفاده کرد که ماشین لباسشویی دچار مشکلاتی از جمله لرزش می شود و برای استفاده از این محصول بهتر است تا ابتدا از موضوعات بسیار مهمی مانند پد ضد لرزش ماشین لباسشویی چیست؟، انواع پدهای ضد لرزش لباسشویی، جنس پد ضد لرزش ماشین لباسشویی، دلایل لرزش لباسشویی چیست و چگونگی برطرف کردن آن و چگونگی نصب پد ضد لرزش ماشین لباسشویی اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از پد ضد لرزش لباسشویی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از مقاله پد ضد لرزش لباسشویی را مطرح کرده ایم.

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی چیست؟
  • پدهای ضد لرزش ماشین لباسشویی، لرزش ماشین لباسشویی را از بین می برد.
انواع پدهای ضد لرزش لباسشویی
  • پد ضد لرزش پایه ثابت
  • پد ضد لرزش پیچ‌دار
جنس پد ضد لرزش ماشین لباسشویی
  • پلاستیک فشرده
  • فوم فشرده
  • پلاستیک سوربوتان
دلایل لرزش لباسشویی چیست؟
  • تراز نبودن ماشین لباسشویی و عدم تنظیم صحیح
  • نادیده گرفتن حداقل و حداکثر ظرفیت شستشو لباسشویی
  • تنظیم نبودن پایه های ماشین لباسشویی
  • مشکلات فنی دلیل اصلی لرزش و صدای لباسشویی
استفاده از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی و جلوگیری از لرزش و صدای آن
  • در صورتی که مشکل از قطعات سخت افزاری نمی باشد، می توانید از این پد برای جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی استفاده کنید.
چگونگی نصب پد ضد لرزش لباسشویی
  • ابتدا باید ماشین لباسشویی به طور کامل بلند شود.
  • پایه را با پد هماهنگ کنید.
  • بررسی کنید که واشرهای لاستیکی به درستی در پایه ها قرار گرفته باشند.

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

پدهای ضد لرزش ماشین لباسشویی، لرزش ماشین لباسشویی را از بین می برند و امروزه در دو نوع خانگی و صنعتی طراحی و تولید می شوند. این ضربه گیرها دارای فیلتری در قسمت بالایی هستند که گردش هوا را تامین می کند و در قسمت پایین ضربه بسیار قوی با سطح زمین ایجاد می کند که به حفظ موقعیت ماشین لباسشویی و کاهش صدا و لرزش کمک می کند.

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی از پلاستیک فشرده ساخته شده است. این محصول از حرکت و لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. همانطور که می دانید، برخی از مشکلات و صدا معمولا از طریق تکان خوردن های بیش از حد ایجاد می شوند. یکی از موثرترین راه ها برای کاهش این صدا، قرار دادن یک مانع بین پایه دستگاه و سطح است. البته نمی توان از همه چیز به عنوان پایه استفاده کرد. پایه علاوه بر جلوگیری از حرکات اضافی و لرزش ها، باید بتواند آنها را خنثی کند. این محصول از رسیدن امواج صوتی به کف خانه جلوگیری می کند و بیشتر ارتعاشات را جذب می کند. لنت های ضد لرزش ماشین لباسشویی انواع مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود و شرایط منزلتان آن ها را انتخاب کنید.

انواع پدهای ضد لرزش لباسشویی

دو نوع پد ضد لرزش در ماشین های لباسشویی وجود دارد که باید قبل از خرید به نوع ماشین لباسشویی خود و محصول خریداری شده دقت کنید. در ادامه به انواع پدهای ضد لرزش ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

  1. پد ضد لرزش پایه ثابت
  2. پد ضد لرزش پیچ‌دار

پد ضد لرزش پایه ثابت

این نوع پدهای ضد لرزش انعطاف پذیر نیستند و می توانید پایه های ماشین لباسشویی را مستقیماً به آنها وصل کنید. برای انجام این کار تنها کافی است پد ضد لرزش را با پایه لباسشویی هماهنگ کنید تا دیگر شاهد تکان خوردن این دستگاه به دلیل لرزش نباشیم.

پد ضد لرزش ثابت ماشین لباسشویی

پد ضد لرزش پیچ‌دار

همانطور که از نام آنها پیداست، این نوع پدها دارای پیچ هایی هستند که با استفاده از آنها می توان ارتفاع واشر را تنظیم کرد. برای نصب آن ابتدا باید پایه های ماشین لباسشویی را کاملا باز کنید و سپس با آن هماهنگ کنید.

پد ضد لرزش پیچ‌دار ماشین لباسشویی

جنس پد ضد لرزش ماشین لباسشویی

جنس پد ضد لرزش بسیار مهم است و قبل از خرید حتما باید به نوع ماشین لباسشویی خود و جنس خریداری شده دقت کنید. در ادامه به انواع جنس پد ضد لرزش خواهیم پرداخت:

  1. پلاستیک فشرده
  2. فوم فشرده
  3. پلاستیک سوربوتان

پلاستیک فشرده

این نوع از پد ضد لرزش ارزان است و به خوبی کار می کند. پلاستیک سخت یک جاذب ارتعاش موثر است. این موضوع آن را برای بسیاری از مصرف کنندگان جذاب می کند زیرا گزینه خوبی برای کاهش لرزش های ایجاد شده توسط ماشین لباسشویی یا خشک کن شما است. مولکول های آن بسیار انعطاف پذیر هستند. این امر به مولکول‌ های پلاستیکی اجازه می‌ دهد انرژی را برای مدت طولانی‌ تری نسبت به سایر مواد ذخیره کنند و در طول زمان آن را آهسته‌ تر آزاد کرده و ارتعاش را راحت‌ تر کاهش دهند.

پلاستیک فشرده

فوم فشرده

فوم فشرده یک پلاستیک بسیار نرم و اسفنجی است که در حین تولید از عبور گاز از لاستیک ساخته می شود. هوا را با پلاستیک بسته نگه می دارد و برای جذب ضربه عالی است. همچنین به کاهش لرزش کمک زیادی می کند. اما گفته می شود طول عمر کمتری نسبت به مدل های دیگر دارد.

فوم فشرده

پلاستیک سوربوتان

پلاستیک سوربوتان نوع خاصی از پلاستیک است که برای داشتن ضریب ارتعاش بالا طراحی شده است. این بدان معنی است که می تواند انرژی بیشتری نسبت به سایر پلاستیک ها جذب کند و به آن اجازه می دهد لرزش را بهبود بخشد. سوربوتان یکی از گران ترین پلاستیک های موجود در بازار است، اما در جذب ارتعاشات به خوبی عمل می کند. در واقع این جنس بهترین پدهای ضد لرزش ماشین لباسشویی را تشکیل می دهد. بخشی از این امر به دلیل ماندگاری طولانی آن است زیرا نرمی و انعطاف پذیری خود را برای مدت طولانی حفظ می کند.

پلاستیک سوربوتان

دلایل لرزش لباسشویی چیست؟

مهم نیست که از چه برند ماشین لباسشویی در خانه استفاده می کنید، لرزش های بلند و صدای ماشین لباسشویی مشکلاتی هستند که ممکن است با آن مواجه شوید. به خصوص اگر ماشین لباسشویی شما سالهاست که در بازار موجود است و به اندازه روز اول جدید نیست. اگرچه در بیشتر موارد لرزش ماشین لباسشویی بر عملکرد کلی ماشین تاثیر منفی نمی گذارد، اما آلودگی صوتی و لرزش آن، آرامش خانه را از بین می برد.

قرار دادن صحیح لباس ها در ماشین لباسشویی، نبستن لباس ها و رعایت استانداردهای وزن ماشین لباسشویی نکاتی هستند که می توانند لرزش ماشین را کاهش دهند. اگر مشکل فنی دستگاه شما دارد، دلایل دیگری وجود دارد که ماشین لباسشویی شما لرزش و صدا ایجاد می کند. در ادامه به دلایل اصلی لرزش ماشین لباسشویی اشاره خواهیم کرد:

  1. تراز نبودن ماشین لباسشویی و عدم تنظیم صحیح
  2. نادیده گرفتن حداقل و حداکثر ظرفیت ماشین لباسشویی
  3. تنظیم نبودن پایه های ماشین لباسشویی
  4. مشکلات فنی دلیل اصلی لرزش و صدای لباسشویی

تراز نبودن ماشین لباسشویی و عدم تنظیم صحیح

یکی از رایج ترین دلایل تکان دادن ماشین لباسشویی، تنظیم نامناسب ماشین لباسشویی است. اغلب دلیل لرزش ماشین لباسشویی هنگام شستن و خشک کردن لباس ها، تراز نبودن ماشین است. اگر دستگاه ترازسنج در خانه دارید، باید ترازسنج را روی ماشین لباسشویی قرار دهید و پایه های پایینی ماشین را طوری تنظیم کنید که محور افقی و عمودی آن کاملاً در یک راستا قرار گیرند. اگر در منزل ترازسنج ندارید می توانید از تخته های سه لایه نیز استفاده کنید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی و عدم تنظیم صحیح

یکی دیگر از راه های مناسب برای کاهش یا از بین بردن لرزش و ضربه ماشین لباسشویی در حین کار استفاده از پدهای ضد لرزش ماشین لباسشویی است. با استفاده از سطح صاف، دستگاه به طور کامل و مستقیم روی زمین قرار می گیرد و امکان لرزش کاهش می یابد. البته به شما توصیه می کنیم از تراز بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید. زیرا تراز بودن ماشین لباسشویی علاوه بر از بین بردن لرزش شدید ماشین، سلامت فنی ماشین را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و از تعمیر ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

نادیده گرفتن حداقل و حداکثر ظرفیت شستشو لباسشویی

هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید به ظرفیت آن توجه ویژه ای داشت. اضافه بار ظرفیت ماشین لباسشویی نه تنها در دراز مدت مضر است، بلکه باعث کاهش عمر مفید ماشین لباسشویی می شود. همیشه کمتر از وزنی که روی دستگاه نشان داده شده است، لباس های شسته شده را در مخزن قرار دهید تا چرخه تمیز کردن به آرامی اجرا شود و ماشین لباسشویی حرکت نکند. اگر وزن بیشتری نسبت به توان ماشین لباسشویی داخل آن قرار دهید، کمک فنرهای ماشین به مرور زمان فرسوده می شوند.

نادیده گرفتن حداقل و حداکثر ظرفیت شستشو لباسشویی

تنظیم نبودن پایه های ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل رایجی که باعث تکان شدید ماشین لباسشویی می شود تنظیم نشدن پایه های ماشین لباسشویی است. تقریباً همه ماشین های لباسشویی دارای پایه هایی در زیر دستگاه هستند که ارتفاع را از کف تنظیم می کنند. هنگام تنظیم پایه ها، در صورت استفاده از پد ضد لرزش، می توانید از حرکت و لرزش دستگاه جلوگیری کرده و از آسیب دیدن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

تنظیم نبودن پایه های ماشین لباسشویی

مشکلات فنی دلیل اصلی لرزش و صدای لباسشویی

یکی از دلایل اصلی لرزش و صدای لباسشویی مربوط به مشکلات فنی دستگاه می شود. معمولا این مشکلات فنی مربوط به قطعاتی از جمله کمک فنر، فنر دیگ و تسمه ماشین لباسشویی می شود. در صورتی که احساس کردید این مشکل از سوی این قطعات می شود و شما تمامی نکات ذکر شده را انجام می دهید، با دقت بررسی کنید که آیا مشکل فنی می باشد یا خیر.

استفاده از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی و جلوگیری از لرزش و صدای آن

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی استفاده از پدهای ضد لرزش است. در واقع زمانی که از علت لرزش ماشین لباسشویی های سانوا، پاکشوما، بوش، سامسونگ یا برندهای دیگر خود مطمئن شدید، می توانید از این پدها برای از بین بردن لرزش های قوی در ماشین خود استفاده کنید. این پدها بیشتر در زمانی قابل استفاده خواهند بود که مشکلات فنی در کار نباشد و تنها به دلیل مشکلاتی مانند نادیده گرفتن حداقل و حداکثر ظرفیت شستشو لباسشویی به وجود آمده باشند.

استفاده از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی و جلوگیری از لرزش و صدای آن

چگونگی نصب پد ضد لرزش لباسشویی

برای این منظور پایه را زیر ماشین لباسشویی قرار دهید و از بالا بودن پایه اطمینان حاصل کنید و از حرکت و لرزش ماشین لباسشویی در هنگام شستشو و چرخش جلوگیری کنید.

  • ابتدا باید ماشین لباسشویی به طور کامل بلند شود.
  • پایه را با پد هماهنگ کنید.
  • بررسی کنید که واشرهای لاستیکی به درستی در پایه ها قرار گرفته باشند.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد