logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش طول عمر لباسشویی

افزایش طول عمر لباسشویی
افزایش طول عمر لباسشویی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش طول عمر لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از لوازم خانگی هایی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد، ماشین لباسشویی است. قرار گرفتن امکانات جدید و درخواست زیاد مشتریان برای خرید این محصول موجب افزایش قیمت آن نیز شده است. به همین علت باید در نگهداری از آن بسیار دقت شود. با توجه به افزایش قیمت، افزایش طول عمر لباسشویی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت ما در این مطلب به معرفی عواملی که موجب افزایش عمر مفید لباسشویی می شوند، می پردازیم. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه افزایش طول عمر لباسشویی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از نکات مهم افزایش عمر مفید لباسشویی

یکی از ضروری ترین و پراستفاده ترین لوازم خانگی ماشین لباسشویی می باشد که در صورت رعایت برخی نکات و دستورالعمل ها می توان از آن به صورت مداوم  بدون بروز هیچگونه مشکلی استفاده نمود. به طور کلی برای اینکه اقدام به بالا بردن طول عمر لباسشویی خود نموده و به خوبی از آن نگهداری کنید، لازم است برخی نکات را مدنظر قرار دهید که در ادامه برای شما ذکر کرده ایم.

نکات افزایش عمر لباسشویی
  • به ظرفیت ماشین لباسشویی خود توجه کنید.
  • هر چند وقت یک بار فیلتر را بررسی و تعویض کنید.
  • پس از استفاده از لباسشویی درب آن را باز نگذارید.
  • بعد از هر بار استفاده لباسشویی را تمیز کنید.
  • از آب مناسب با املاح کم برای لباسشویی استفاده کنید.
  • در ساعت اوج مصرف لباسشویی را روشن نکنید.
  • از آب داغ برای شستشوی لباس استفاده نکنید.
  • از محافظ برای اتصال لباسشویی به برق استفاده کنید.
  • واشر درب لباسشویی را به موقع تمیز یا تعویض نمایید.

عمر مفید ماشین لباسشویی چقدر است؟

ممکن است پیش از اینکه اقدامات لازم را در جهت افزایش عمر مفید لباسشویی خود انجام دهید، این پرسش برایتان ایجاد شود که عمر مفید این دستگاه چقدر است؟ به طور کلی عمر مفید لباسشویی های مختلف بین 10 الی 14 سال می باشد. اما در نظر گرفتن برخی نکات مهم در زمینه مراقبت و نگهداری از این دستگاه می تواند منجر به بالا رفتن عمر لباسشویی شما شود. از این رو می توان گفت که بهبود عملکرد کلی لباسشویی و کاگرد صحیح است مستلزم این است که به خوبی از آن نگهداری نمایید.

چه عواملی باعث افزایش طول عمر لباسشویی می شود؟

چه عواملی باعث افزایش طول عمر لباسشویی می شود؟ قطعاً استفاده نادرست و غیر اصولی از ماشین لباسشویی از دلایلی اصلی کاهش طول عمر و خراب شدن آن است. اکثر افراد اصول استفاده از ماشین لباسشویی را نمی دانند و با استفاده نادرست باعث خراب شدن لباسشویی و کاهش طول عمر آن می شوند. بنابراین بهتر است برای افزایش عمر مفید لباسشویی و بالا بردن کیفیت و کارایی آن به نکات مهمی که در سطر زیر گفته می شود، توجه کنید.

افزایش طول عمر یخچال
افزایش طول عمر یخچال

افزایش طول عمر یخچال با رعایت چه نکاتی امکان پذیر است؟

مشاهده مقاله

به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه کنید

برای افزایش عمر لباسشویی به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه کنید

قطعاً مهم ترین دلیلی که باعث کاهش طول عمر لباسشویی می شود، توجه نکردن به ظرفیت ماشین لباسشویی است. در بسیاری از موارد ممکن است مصرف کننده بدون توجه به ظرفیت لباسشویی، حجم زیادی از لباس را با استفاده از دستگاه بشوید. این کار موجب می شود تا فشار زیادی به موتور لباسشویی وارد شود و دستگاه بلد از مدتی خراب شود. ظرفشویی ها دارای ظرفیت های متعددی چون 4، 6، 7، 9، 10، 11 کیلویی و … هستند که در اکثر مواقع میزان ظرفیت آن روی دستگاه درج شده است. بنابراین در هنگام شست و شوی لباس با ماشین ظرفشویی به ظرفیت دستگاه توجه کنید و از بار اضافه پرهیز کنید.

تمیز کردن و تعویض به موقع واشر اطراف درب لباسشویی

برای افزایش کیفیت لباسشویی تمیز کردن و تعویض به موقع واشر اطراف درب انجام دهید

یکی از بهترین راه حل ها برای افزایش طول عمر لباسشویی این است که اطراف و داخل واشر درب را تمیز کنید. اطراف درب لباسشویی واشر پلاستیکی وجود دارد که باعث چفت شدن درب به بدنه لباسشویی می شود. در صورتی که واشر اطراف درب کثیف باشد، ممکن است نتواند چسبندگی لازم برای چسبیدن درب به بدنه را فراهم کند و باعث نشت آب به بیرون شود. همچنین خراب شدن واشر پلاستیکی موضوعی است که باید به آن توجه شود. در صورت کم شدن میزان چسبندگی واشر، از تعمیرکار بخواهید آن را تعویض کند. تمام کارهای بالا باعث افزایش عمر لباسشویی و بهبود کیفیت و کارایی دستگاه می شود.

استفاده از آب مناسب و با املاح کم در لباسشویی

چگونه می توان طول عمر لباسشویی را افزایش داد؟ یکی از بهترین کارها برای افزایش طول عمر لباسشویی این است که از آبی با املاح کم استفاده کنید. همانطور که می دانید آب هایی که دارای املاح زیادی هستند ممکن است باعث ایجاد رسوباتی درون لوله و قطعات ماشین لباسشویی شوند و بعد از مدتی علاوه بر کاهش عملکرد لباسشویی، باعث خراب شدن دستگاه شوند. بنابراین با استفاده از آب تمیز و با املاح کم نه تنها باعث تمیزی بیشتر لباسشویی می شود، بلکه کیفیت کار دستگاه را افزایش داده و باعث افزایش طول عمر لباسشویی می شود.

در ساعت اوج مصرف لباسشویی را روشن نکنید

موضوع دیگری که ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت لباسشویی شود، روشن کردن آن در ساعات اوج مصرف است. قطعاً می دانید که در برخی از ساعت های روز میزان مصرف برق به شدن افزایش پیدا می کند. در طی این ساعت امکان نوسان برق و نرسیدن برق کافی برای روشن شدن لباسشویی زیاد است. به همین جهت اگر در این ساعت لباسشویی خود را روشن کنید ممکن است لباسشویی به دلیل نوسان برق روشن نشود یا در اثر اتصالی بسوزد. با توجه به توضیحات داده شده بهتر است برای بیشتر شدن طول عمر لباسشویی، در آخر شب یا اول صبح ماشین لباسشویی را روشن کنید.

به هیچ عنوان از آب داغ در لباسشویی استفاده نکنید

برای افزایش عمر لباسشویی به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید

چه عاملی باعث کاهش طول عمر ماشین لباسشویی می شود؟ شست و شوی لباس با استفاده از آب گرم موجب از بین رفتن بسیاری از لکه ها و کثیفی ها می شود. اما نکته بسیار مهمی که ممکن است عده زیادی از افراد به آن توجه نداشته باشند این است که به جای آب گرم از آب داغ استفاده می شود. آب داغ از دمای بسیار زیادی برخوردار است و ممکن است باعث آسیب زدن به قطعات لباسشویی شود. چنانچه از آب داغ برای شست و شو استفاده می کنید بهتر است برای افزایش طول عمر لباسشویی به جای آن از آب ولرم یا آب گرم در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار فیلتر را بررسی و تعویض کنید

برای حفظ کیفیت لباسشویی هر چند وقت یک بار فیلتر را بررسی و تعویض کنید

ماشین هایی چون لباسشویی و ظرفشویی دارای فیلتری هستند که در اکثر اوقات باعث جلوگیری از ورود نا خالصی ها به درون لباسشویی می شود. یکی از کارهای موثری که باعث بیشتر شدن طول عمر لباسشویی می شود، تمیز کردن فیلتر یا تعویض آن است. فیلترها در صورت خراب شدن باید تعویض شوند و در صورت کثیفی شدن باید تمیز شوند. بنابراین بهتر است برای عملکرد بهتر لباسشویی و افزایش طول عمر لباسشویی، طی زمان منظم فیلتر لباسشویی را بررسی کنید.

بعد از استفاده از لباسشویی درب آن را باز نگذارید

بعد از استفاده از لباسشویی درب آب را باز نگذارید

باز گذاشتن درب لباسشویی موضوعی است که بسیاری از مصرف کنندگان به آن توجه نمی کنند‌. باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی باعث می شود تا انواع کپک روی واشر درب رشد کرده و باعث خراب شدن واشر شوند. به همین علت بهتر است بعد از هر بار استفاده برای افزایش عمر مفید لباسشویی و جلوگیری از خراب شدن آن درب لباسشویی را ببندید.

بعد از هر بار استفاده لباسشویی را تمیز کنید

بعد از هر بار استفاده لباسشویی را تمیز کنید

بعد از هر بار استفاده لباسشویی را تمیز کنید. تمیز نکردن لباسشویی باعث کمتر شدن طول عمر لباسشویی می شود. تمیز نکردن لباسشویی باعث می شود تا کثیفی ها به درون آبکش درون لباسشویی جمع شدن و باعث خراب شدن دستگاه شود. بنابراین برای افزایش طول عمر لباسشویی پس از هر بار استفاده درون آن را با استفاده از پارچه ای نمدار، تمیز کنید.

از محافظ هنگام اتصال لباسشویی به برق استفاده کنید

از محافظ هنگام اتصال لباسشویی به برق استفاده کنید

متاسفانه یکی از مهم ترین دلایلی که باعث سوختن موتور لباسشویی و کاهش طول عمر  لباسشویی می شود، نوسانات جریان برق است. قطع و وصل شدن مداوم لباسشویی باعث می شود تا موتور لباسشویی بسوزد یا خراب شود. برای جلوگیری از سوختن لباسشویی بهتر است از محافظ استفاده کنید که تا در صورت نوسان برق، آسیبی به دستگاه وارد نشود.

سخن پایانی از افزایش طول عمر لباسشویی

در این مطلب به بررسی عواملی که باعث افزایش طول عمر لباسشویی می شوند، پرداختیم. لباسشویی دستگاهی است که به دلیل کارایی بالایی که دارد، بهتر است همیشه در نگهداری آن دقت بالایی شود. شما با رعایت برخی نکات نظیرعدم استفاده از آب داغ، عدم استفاده از لباسشویی در ساعات اوج مصرف، تعویض به موقع فیلتر، تمیز کردن دستگاه و … می توانید به راحتی اقدام به افزایش عمر مفید لباسشویی خود نمایید. با این حال اگر به هر علتی لباسشویی شما خراب شده است و به تعمیرات نیاز دارد، می توانید به شرکت بزرگ آی پی امداد مراجعه کنید. تیم آی پی امداد بیشتر از 50 سال است که در حوزه تعمیرات لباسشویی فعالیت کرده و تعمیرات لباسشویی را به صورت تخصصی انجام می دهد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد