logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف میکنه؟

ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف میکنه؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف میکنه؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مطمئنا برای بسیاری از افراد سوال هایی در رابطه با برق مصرفی لوازم خانگی پیش آمده که در این میان می توان به ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف میکنه؟ اشاره کرد. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به برق مصرفی لباسشویی چه مقدار می باشد؟، المنت گرمکن داخلی و مولد بخار ماشین لباسشوییچه مقدار برق مصرف می کنند؟ و نکات مهم برای کاهش برق مصرفی لباسشویی اشاره کرد.

خلاصه ای از مصرف برق لباسشویی چه مقدار می باشد؟

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم در این قسمت خلاصه ای از مقاله مصرف برق لباسشویی چه مقدار می باشد؟ را مطرح کرده ایم.

ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف میکنه؟
  • ماشین لباسشویی نسبت به سایر محصولات آشپزخانه برق بیشتری مصرف می کند.
  • مصرف برق ماشین لباسشویی با توجه به مدل آن متفاوت است.
میزات مصرف برق المنت گرمکن داخلی و مولد بخار لباسشویی
  • مقدار برق مصرفی مولدهای بخار بر اساس مدل متفاوت است، اما معمولاً از 0.25 کیلووات ساعت بیشتر نخواهد شد.
نقش ماشین لباسشویی در قبض برق
  • ماشین لباسشویی نسبت به سایر محصولات آشپزخانه برق بیشتری مصرف می کند.
  • برای کاهش هزینه برق سعی کنید با جمع آوری لباس ها و به طور کلی شستن آنها از ماشین لباسشویی کمتر استفاده کنید.
روش های کاهش برق مصرفی لباسشویی
  • به برچسب انرژی دقت کنید.
  • از آب سرد استفاده کنید.
  • انتخاب برنامه شستشو مناسب
  • عدم استفاده از لباسشویی در اوج مصرف برق
  • کاهش دور موتور لباسشویی
  • با توجه به تعداد افراد خانواده ماشین لباسشویی بخرید.
  • لباس های خود را در هوای آزاد خشک کنید.

برق مصرفی لباسشویی چه مقدار می باشد؟

ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف میکنه؟ اکثر ماشین های لباسشویی برای انجام کارهای اساسی مانند بارگیری، شستشو، تخلیه و خشک کردن لباس ها از برق زیادی استفاده نمی کنند. تنها 10 درصد برق مصرفی برای شستن لباس در لباسشویی مصرف می شود. 90 درصد برق مصرفی برای شستن لباس ها برای گرم کردن آب مصرف خواهد شد. سایر ویژگی های ماشین لباسشویی مانند شیر آب، پمپ تخلیه و کنترل ها برق کمی مصرف می کنند. یک ماشین لباسشویی کمتر از 250 وات برق در هر بار مصرف می کند. اگر هفته ای 6 بار از لباسشویی خود استفاده می کنید، مصرف انرژی ماشین لباسشویی از نظر قبض برق هزینه زیادی نخواهد داشت.

برق مصرفی لباسشویی چه مقدار می باشد؟

مقدار برقی که یک آبگرمکن برای تنظیم آب گرم لباسشویی شما استفاده می کند به عوامل زیادی مانند دمای آب که انتخاب می کنید، سطح آب شستشو و نوع آبگرمکن شما (گازی یا برقی) بستگی دارد. اگر دمای شستشو و آبکشی سرد را انتخاب کنید، آبگرمکن در طول برنامه از برق استفاده نخواهد کرد. برخی از ماشین های لباسشویی دارای ویژگی های خاصی هستند که نسبت به ماشین های لباسشویی معمولی برق بیشتری مصرف می کنند. ماشین های لباسشویی با برنامه بهداشتی دارای یک بخاری تعبیه شده در پایین لوله هستند تا دمای آب را بالا برده و میکروب ها را از بین ببرد. شوینده ها از یک مخزن آب کوچک با یک عنصر گرمایش داخلی برای تولید گرمکن داخلی برای بهداشت، حذف لکه و اهداف دیگر استفاده می کنند.

المنت گرمکن داخلی و مولد بخار ماشین لباسشویی چه مقدار برق مصرف می کنند؟

اگر برنامه شستشویی را انتخاب کنید که از گرمکن داخلی استفاده می کند، برق بیشتری نسبت به موتور مصرف خواهد شد. به عنوان مثال، ماشین لباسشویی که یک گرمکن داخلی 1000 واتی را به مدت 30 دقیقه برای گرم کردن آب در یک برنامه بهداشتی کار می کند، 0.5 کیلووات ساعت برق اضافی مصرف می کند. استفاده از این برنامه یک بار در هفته باعث افزایش 26 کیلووات ساعت برق در سال می شود. قدرت بخار و زمان استفاده پکیج به مدل متفاوت است.

المنت گرمکن داخلی و مولد بخار ماشین لباسشویی چه مقدار برق مصرف می کنند؟

از سال 2006، تولید کنندگان مولد بخار به برخی از ماشین های لباسشویی اضافه کردند. اگر برنامه بخار را انتخاب کنید، مولد بخار مصرف برق ماشین لباسشویی را افزایش می دهد. مقدار برق مصرفی مولدهای بخار بر اساس مدل متفاوت است، اما معمولاً از 0.25 کیلووات ساعت بیشتر نخواهد شد. ماشین های بخار معمولاً از آب کمتری برای تمیز کردن لباس ها در طول چرخه شستشوی استفاده می کنند. استفاده از آب کمتر به این معنی است که آبگرمکن برق کمتری برای تمیز کردن لباس ها مصرف می کند. این حذف اغلب باعث می‌ شود که ماشین‌ های لباسشویی از برق بیشتری برای تمیز کردن لباس‌ ها نسبت به ماشین‌ های لباسشویی معمولی استفاده کنند. سالم نگه داشتن ماشین لباسشویی از مصرف برق بیشتر از حد مورد نظر جلوگیری می کند.

نقش ماشین لباسشویی در قبض برق

ماشین لباسشویی چقدر برق مصرف میکنه؟ اگرچه اهمیت و ضرورت ماشین لباسشویی بر هیچکس پوشیده نیست، اما استفاده و کاربرد آن در زندگی امروزی رنگ تازه ای بخشیده است، اما تاثیر بسزایی در قبض برق شما در پایان هر ماه می گذارد. ماشین لباسشویی به قدری برق و انرژی مصرف می کند که طبق بررسی های انجام شده و آمارهای به دست آمده میانگین هزینه هر خانوار ایرانی برای یک ماشین لباسشویی بیشتر از هر وسیله خانگی دیگری است.

نقش ماشین لباسشویی در قبض برق

شاید فکر کرده باشید که برقی ترین وسیله آشپزخانه یخچال است اما این کاملا اشتباه می باشد. ممکن است نتوانیم به طور مستقیم و 100 درصد در مقدار برق مصرفی ماشین لباسشویی صرفه جویی کنیم، اما می توانیم بر میزان برق مصرفی لباسشویی تأثیر بگذاریم. با اقدامات ساده و ابتدایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، می توانید هزینه برق خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

نکات مهم برای کاهش برق مصرفی لباسشویی

به طور معمول نمی توان برق مصرفی لباسشویی را کاهش داد، اما می توان با استفاده از روش های مختلفی از جمله استفاده از آب سرد، کاهش دور موتور لباسشویی و خشک کردن لباس ها در هوای آزاد در استفاده از برق صرفه جویی کنیم. در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که می تواند در مصرف برق صرفه جویی کنند:

  1. به برچسب انرژی دقت کنید.
  2. از آب سرد استفاده کنید.
  3. انتخاب برنامه شستشو مناسب
  4. عدم استفاده از لباسشویی در اوج مصرف برق
  5. کاهش دور موتور لباسشویی
  6. با توجه به تعداد افراد خانواده ماشین لباسشویی بخرید.
  7. لباس های خود را در هوای آزاد خشک کنید.

به برچسب انرژی دقت کنید

تولید کنندگان سعی کرده است استانداردهای زیست محیطی را برای حفظ صنعت لوازم خانگی در محدوده حفاظت از محیط زیست و تعادل انرژی تعیین کند. به این نماد توجه کنید و مطمئن شوید که هر سه قدرتمند هستند. امروزه برندهای مختلفی در بازار وجود دارد. شرکت هایی که هر کدام از ساختار خاصی در تولید و تولید لوازم خانگی استفاده می کنند. بنابراین، برای هر یک از آن ها دستورالعمل خاصی در مورد استفاده از محصول مربوطه وجود دارد.

به برچسب انرژی دقت کنید

پس از خرید ماشین لباسشویی مناسب حتما دستورالعمل آن را مطالعه کرده و با توجه به نوع و عملکرد دستگاه از آن استفاده کنید. این به طور قابل توجهی بر مصرف برق ماشین لباسشویی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، برخی از ماشین های لباسشویی دارای یک برنامه شستشوی مقرون به صرفه هستند، نحوه استفاده از آن در دستورالعمل نوشته و چاپ شده است. اگر از این ویژگی اطلاعی ندارید، تا سال ها از این گزینه استفاده نخواهید کرد.

از آب سرد استفاده کنید

یکی از مهم ترین دلایل بالا بودن مصرف برق در ماشین لباسشویی تبدیل آب سرد به آب گرم لباسشویی است. تحقیقات و آمارها نشان می دهد که حدود 80 درصد برق مصرفی ماشین های لباسشویی صرف گرمایش آب می شود. با انجام اقدامات ظریف، می توانید از مصرف بیشتر این انرژی جلوگیری کنید. ماشینی بخرید که دو لوله مجزا برای آب سرد و گرم داشته باشد و بدانید که مصرف برق لباسشویی در محور افقی کمتر از محور عمودی است. برای شستشو از آب سرد استفاده کنید و به یاد داشته باشید که تغییر دمای آب از 60 درجه سانتی گراد به 40 درجه سانتی گراد باعث کاهش 40 درصدی انرژی می شود.

تنظیم دمای ماشین لباسشویی

انتخاب برنامه شستشو مناسب

بسیاری از ماشین لباسشویی ها مجهز به برنامه شستشوی ECO هستند که به برنامه اقتصادی نیز معروف است. استفاده از این ویژگی راهی آسان برای بهینه سازی مصرف انرژی است. این نوع شستشو از آب 50 درجه سانتی گراد استفاده می کند و مصرف برق ماشین لباسشویی را به میزان قابل توجهی به حداقل می رساند.

انتخاب برنامه شستشو مناسب

از برنامه شستشوی مناسب بر اساس جنس و سایز لباس خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از برنامه شستشوی سریع یا دمای آب بالای 30 درجه، مصرف برق ماشین لباسشویی را بین 30 تا 100 درصد افزایش می دهد. اگر از برنامه شستشوی ECO استفاده می کنید، می توانید تا 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. همچنین استفاده از چرخه خشک موتور، مصرف برق را 25 درصد افزایش می دهد.

عدم استفاده از لباسشویی در اوج مصرف برق

استفاده از ماشین لباسشویی در زمانی که اوج مصرف برق می باشد، مصرف برق را قابل توجه می کند. توصیه می کنیم در شرایط زیر از دستگاه خود استفاده نکنید. چون هزینه برق بالاست. همچنین می تواند به دستگاه شما آسیب برساند و برخی از قسمت های داخلی دستگاه را بسوزاند. در این صورت با مشکلاتی مانند پمپ نکردن آب توسط ماشین لباسشویی یا گرم نشدن آب مخزن مواجه خواهید شد و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خواهید داشت که هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت.

حداکثر میزان برق در دو نیمه سال متفاوت است و در نیمه اول سال علاوه بر شب، استفاده از وسایل برقی را در نیمه روز محدود کنید تا از شستشوی وسایل برقی استفاده شود. شاید بپرسید چه ساعاتی زمان اوج مصرف برق می باشد؟ روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: پیک مصرف در نیمه اول سال از ساعت 20 الی 12 و در نیمه دوم سال از ساعت 17 تا 21 می باشد. برای به حداکثر رساندن مصرف انرژی، توصیه می کنیم در این مدت ماشین لباسشویی را روشن نکنید.

کاهش دور موتور لباسشویی

اگر به شدت نگران مصرف برق ماشین لباسشویی خود هستید و می خواهید آن را تا حد امکان کاهش دهید، می توانید با کاهش سرعت موتور خشک کن لباسشویی این کار را انجام دهید. این کار به صورت دستی نیز قابل انجام است و با فشار دادن دکمه SPIN می توان سرعت موتور خشک کن را کاهش داد. بهترین سرعت خشک شدن زیر 1000 است زیرا بافت لباس را تا حد زیادی حفظ می کند. به محض اینکه سرعت چرخش ماشین لباسشویی زیر 1000 باشد، صدای زیاد ماشین لباسشویی کاهش می یابد و مصرف برق ماشین لباسشویی کاهش می یابد. به این ترتیب می توانید بقیه مراحل خشک شدن را به گرمای هوا و نور خورشید بسپارید.

کاهش دور موتور لباسشویی

با توجه به تعداد افراد خانواده ماشین لباسشویی بخرید

ممکن است برخی فکر کنند که هر چه اتاق رختشویی بزرگتر و حجیم تر باشد، آشپزخانه مجلل و مجلل تر، خودنمایی می توان کرد. توصیه می کنیم این تصورات پوچ و نادرست را کنار بگذارید و با توجه به نیاز خود ماشین لباسشویی با ظرفیت مناسب خریداری کنید. اگر ظرفیت ماشین لباسشویی شما بیشتر از نیاز شماست باید لباس کمتری قرار دهید که باعث افزایش مصرف برق و مصرف انرژی ماشین لباسشویی می شود.

لباس های خود را در هوای آزاد خشک کنید

ماشین لباسشویی به طور خودکار سه فرآیند شستشو، آبکشی و خشک کردن را انجام می دهد. خشک کردن لباس در این سه مرحله نسبت به مراحل دیگر برق و انرژی بیشتری مصرف می کند. توصیه ما این است که در صورت امکان به جای خشک کردن لباس ها در ماشین لباسشویی، پس از شستن لباس ها را از ماشین خارج کرده و بیرون بگذارید تا با اشعه و گرمای خورشید به طور طبیعی خشک شوند.

اگر به بالکن یا حیاط دسترسی ندارید و مجبورید لباس های خود را در ماشین لباسشویی خشک کنید، توصیه می کنیم بعد از شستشو در مرحله آبکشی سرعت موتور را افزایش دهید تا رطوبت بیشتری از لباس خارج شود. با چرخاندن محفظه استوانه ای دستگاه، زمان خشک شدن را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد. به یاد داشته باشید که ماشین لباسشویی در هنگام آبکشی نسبت به خشک کردن لباس، برق کمتری مصرف می کند.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حمید دهقانی 21 آبان 1401

    با سلام من یک لباس شویی بگو دارم مامور اداره برق پس از مراجع و اندازه گیری میزان مصرف برق خونه اعلام کرد که به علت خرابی بوش و یا بلبرینگ های دستگاه مصرف برق دستگاه زیاد شده اگر ممکنه بهم بگید مصرف برق لباسشویی بگو چقدر هست و آیا خرابی این قطعات در مصرف برق تاثیری دارد ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 آبان 1401

      سلام، خرابی بلبرینگ باعث صدا در لباسشویی میششود. به مصرف برق مرتبط نیست. میزان مصرف برق لباسشویی بکو هم در پلاک پشت دستگاه تعبیه شده است

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد