logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست؟

سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

احتمالا تاکنون کمتر با نام سنسور کثیفی آب در لباسشویی نسبت به دیگر قطعات ماشین لباسشویی آشنا هستید. در این مقاله به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟، معرفی سنسورهای ماشین لباسشویی و عملکرد سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟ خواهیم پرداخت.

خلاصه ای از سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست؟

کاربران گرامی سایت تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از مقاله سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟ را مطرح کرده ایم.

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی
  • این سنسور کثیف بودن آب ماشین لباسشویی را بررسی می کند.
معرفی سنسورهای ماشین لباسشویی
  • سنسور دما
  • سنسور سطح آب
  • سنسور میزان کثیفی آب
  • سنسور نشتی آب
وظیفه سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی
  • این دستگاه وظیفه دارد تا زمانی که آب در فرآیند شستشوی لباس ها کثیف است به شستشو ادامه دهد.
آیا این سنسور در همه ماشین لباسشویی ها وجود دارد؟
  • این سنسور در تمامی ماشین لباسشویی های امروزی وجود دارد.

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی وسیله ای است که یک وان را بین مخزن آب و مواد شوینده می چرخاند تا تمام لباس ها و پارچه های کثیف را بشویید. این دستگاه با گذشت زمان بهبود می یابد و سازندگان آن با افزودن مواد شوینده سعی در بهبود عملکرد دستگاه دارند. یکی از امکانات لباسشویی که به تازگی مدل های جدیدی را ارائه کرده و تاثیر مثبتی روی لباسشویی دارد، سنسور آلودگی آب لباسشویی است. این بخش چندان پیچیده نیست، اما در دستگاه است که نتایج شگفت انگیزی ایجاد می کند.

سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی چیست؟

مدت زیادی از تولید اولین ماشین لباسشویی می گذرد و در این مدت همه تولید کنندگان سعی کرده اند هر روز این ابزار ارزشمند را بهبود ببخشند تا بتوانیم لباس ها را بهتر و راحت تر بشویم مخصوصا با کاهش انرژی. اما یکی از این فناوری‌ ها حسگر کثیفی آب است، این دستگاه می‌ تواند میزان کیثیفی آب را تشخیص دهد و برای شستن لباس‌ های ما از مواد شوینده کمتری استفاده کند؛ زیرا اگر سیستم هوشمند نباشد، نمی‌ تواند این را تشخیص دهد.

عدم وجود خطا در شستشو نشان دهنده کثیف بودن بیش از حد لباس و آب مخزن است. به همین دلیل سنسور آلودگی آب ماشین لباسشویی به گونه ای ساخته شده است که دستگاه می تواند در صورت نیاز تعداد شستشو را تا 3 برابر افزایش دهد. به این ترتیب تمام کثیفی ها و لکه ها از روی پارچه پاک می شود و تمیزترین و خوشبوترین لباس ها را خواهید داشت.

معرفی سنسورهای ماشین لباسشویی

چندین سنسور در ماشین لباسشویی وجود دارد:

  • سنسور دما
  • سنسور سطح آب
  • سنسور میزان کثیفی آب
  • سنسور نشتی آب

معرفی سنسورهای ماشین لباسشویی

سنسورها نقش مهم و حساسی در عملکرد لباسشویی دارند. یکی از مهمترین سنسورها جدا از سنسور کثیفی آب، سنسور تنظیم سطح آب ماشین لباسشویی است. وجود این سنسور در ماشین لباسشویی اهمیت ویژه ای دارد و در تمامی ماشین لباسشویی ها وجود دارد. اگر این سنسور به درستی کار نکند و مشکل داشته باشد، اگر آب زیادی وارد واشر شود، فرمان توقف آب را نمی دهد. زمانی که دستور قطع آب اجرا نمی شود، آب افزایش یافته است، بنابراین به راحتی می توانید مقدار زیادی آب را از شیشه درب ماشین لباسشویی مشاهده کنید. در برخی موارد سطح آب دیگ به قدری افزایش می یابد که آب دستگاه تمام می شود.

وظیفه سنسور کثیفی آب در لباسشویی چیست؟

بسیاری از ماشین لباسشویی های جدید دارای سنسورهایی برای تشخیص کثیفی در آب هستند، اما آیا می دانید عملکرد این سنسورها در ماشین لباسشویی چیست و چگونه کار می کنند؟ مدت زیادی از اختراع اولین ماشین لباسشویی می گذرد، اما نحوه کار این ماشین ها تقریباً مشابه مدل های اولیه است، فقط سازندگان ویژگی های جدیدی را برای افزایش کارایی این ماشین ها اضافه کرده اند. یکی از این ویژگی ها اضافه شدن سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی است.

  • این دستگاه مقدار آب داخل دستگاه را بین قسمت های U شکل می خواند.
  • در این زمان که زمان تعیین شده برای سیستم است، فرستنده مادون قرمز سیگنالی را به گیرنده می فرستد و این سیگنال پس از عبور به گیرنده می رسد.
  • از طریق. گیرنده آب در وسط قسمت U شکل، مادربرد و میکرو کامپیوتر دستگاه تعداد، سرعت و حجم سیگنال این گیرنده را بررسی می کند و کثیفی آب را مشخص می کند، زیرا آب بسیار کدر و تاریک است، سرعت انتقال این فرکانس کاهش می یابد و این سرعت پیش نیاز است.

تعداد دورهای سنسور به برد منتقل می شود و برد این اطلاعات را پردازش می کند. اگر سرعت چرخش کمتر از حد استاندارد باشد، فرآیند شستشو و آبکشی بیشتر طول می کشد. این اتفاق تا زمانی که آب داخل مخزن تمیزتر شود و سرعت چرخش سنسور به سرعت چرخش اولیه دستگاه برسد. هنگامی که آب مخزن تمیز شد، فرآیند شستشو و آبکشی متوقف شده و فرآیند خشک کردن آغاز می شود.

توجه داشته باشید که این نوع شستشو در چرخه شستشوی خودکار انجام می شود که کاربر به ماشین لباسشویی اجازه می دهد تا زمان شستشو را بر اساس میزان کثیف بودن لباس افزایش دهد. در غیر این صورت چرخه شستشو بدون توجه به میزان کثیفی ادامه خواهد داشت و سنسور کثیفی آب ماشین لباسشویی فعال نمی شود.

  • سنسور کثیفی آب لباسشویی یک تخته U شکل است که یک شاخه آن به عنوان فرستنده اشعه مادون قرمز و دیگری به عنوان گیرنده است.
  • این سنسور در هنگام شستشو فعال می شود و پرتوهای مادون قرمز را به شاخه مقابل می فرستد.
  • هر چه آب مخزن آلوده تر باشد، تشعشع کمتری به گیرنده می رسد و سنسور کندتر حرکت می کند.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد