logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تاریخچه ماشین لباسشویی

تاریخچه ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تاریخچه ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

متوجه شدن در رابطه با تاریخچه لباسشویی می تواند برای بسیاری از افراد بسیار مفید بوده باشد. در این مقاله از آی‌پی امداد به موضوعات بسیار مهمی از جمله هدف از اختراع ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی قدیمی، اولین ماشین لباسشویی در جهان و مخترع ماشین لباسشویی کیست؟ خواهیم پرداخت.

خلاصه ای از مقاله تاریخچه لباسشویی

کاربران گرامی آی‌پی امداد برای این که وقت کمتری از شما بگیریم در این قسمت خلاصه ای از مقاله تاریخچه لباسشویی را مطرح کرده ایم.

مخترع ماشین لباسشویی کیست؟
  • لباسشویی دارای چندین اختراع کننده دارد.
  • ماشین لباسشویی برای اولین بار توسط یعقوب کریستین شوفر تولید شد.
هدف از اختراع لباسشویی چیست؟
  • نشستن لباس با دست
  • وقت نگذاشتن برای شستشو
ماشین لباسشویی در گذشته به چه شکل بوده است؟
  • ماشین لباسشویی های قدیمی به دلیل این که الکتریکی نبودند، فرق بالایی با شستشوی دستی نداشتند.
  • در گذشته با تکان دادن اهرمی لباس ها شسته می شدند.

تاریخچه ماشین لباسشویی

امروزه بعد از یخچال، ماشین لباسشویی رایج ترین محصول در آشپزخانه های دنیاست. از زمان های قدیم، تمدن منجر به طراحی دستگاهی برای شستن بهتر لباس ها، سریع تر و آسان تر شده است. بشر آن را با شستن لباس در رودخانه آغاز کرد و به تدریج موفق به طراحی تجهیزات ماشین لباسشویی سنتی و محبوب امروزی شد. دستاورد امروزه این دستگاه امروزه در اکثر خانه ها موجود می باشد و مورد استقبال گسترده قرار می گیرد، بنابراین تحلیل توسعه و معرفی این دستگاه در تاریخ شستشو و تکامل آن در اینجا مورد تحلیل قرار می گیرد.

آشنای با تاریخچه ماشین لباسشویی

در گذشته، بسیاری از افراد، به ویژه زنان خانه دار، اغلب روزهای شستشوی روزانه لباس را پشت سر می گذاشتند. لباس همه اعضای خانواده را با آب رودخانه و آتش می شستند. این امر باعث شد تا مردم وقت کمتری را با خانواده خود بگذرانند یا کارهای دیگری انجام دهند. با گذشت زمان، بسیاری از لوازم خانگی اختراع و در دسترس مردم قرار گرفتند. با مطالعه تاریخچه ماشین لباسشویی و جزئیات آن، خواهید فهمید که اختراع و طراحی این دستگاه چگونه بوده است.

در اواسط قرن 19، ایالات متحده به یک انقلاب صنعتی تبدیل شد. با حرکت این کشور و رشد صنعت، جمعیت شهری به سرعت رشد کرد و طبقه متوسط برای ایجاد اشتیاق برای بسیاری از وسایل حمل و نقل کار، پول بیشتری کسب کرد.  اولین ماشین لباسشویی برقی در دهه 1930 ساخته شد. آن ها به گونه ای طراحی شده بودند که در کمد لباس قرار داشته باشند و بیشتر با ایمنی الکتریکی و مکانیکی طراحی شده بودند.

مخترع ماشین لباسشویی کیست؟

طراحی اولیه ماشین لباسشویی در سال 1767 توسط یعقوب کریستین شوفر ترسیم شد و در آلمان منتشر یافت. اختراع اولین ماشین لباسشویی در این زمان آغاز شد و سال ها ادامه داشت تا این که به ماشین لباسشویی هوشمند امروز برسد. طراحی ماشین لباسشویی به این صورت بود که وقتی کاربران در حال چرخش دسته ماشین بودند، یک تخته چوبی روی لباس حرکت می کرد و لباس های کثیف را پاک می کرد و در قسمت پایین وارد یک محفظه چوبی می شد. با این حال، این دستگاه هرگز به تولید انبوه نرسید.

مخترع ماشین لباسشویی کیست؟

یکی دیگر از نوآوری ها در اختراع ماشین لباسشویی گلدان و یک محفظه بسته است و سوراخ هایی در داخل آن برای کمک به شستن و خشک کردن لباس آن ها است. کاربر می تواند با چرخاندن ماشین لباسشویی لباس ها را اداره کند تا کثیفی پارچه را از بین ببرد. کاربرد و عملکرد این دستگاه شبیه به شستشوی دست است اما بدون اغراق بهتر از شستشوی دستی است.

دو آمریکایی، جیمز کینگ در سال 1851 و همیلتون اسمیت در سال 1858، ثبت اختراعاتی انجام دادند که مشابه با دیگر اختراعات می باشد، که گاهی اوقات به عنوان اولین ماشین لباسشویی “مدرن” یاد می شوند. با این حال، از جمله اعضای جوامع در پنسیلوانیا، در فناوری اساسی پیشرفت کردند. پیشرفت با گسترش ایده ها در دهه 1850 آغاز شد که برای کار در مقیاس تجاری کوچک ساخته شده اند. یکی از مشهورترین نمونه های آنها در سال 1876 در نمایشگاه سالگرد فیلادلفیا به نمایش گذاشته شد.

اولین اختراع ایالات متحده در حوزه ماشین های لباسشویی در سال 1797 توسط ناتانیل بریگز به ثبت رسید، اما به دلیل آتش سوزی در دفتر ثبت اختراع در سال 1836 هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. در اوایل سال 1904، بسیاری از مقالات در روزنامه ها و مجلات درباره ماشین لباسشویی برقی منتشر شد. الوا جی فیشر به عنوان مخترع اولین ماشین لباسشویی برقی شناخته می شود. فروش ماشین لباسشویی برقی در ایالات متحده در سال 1928 به 913،000 واحد رسید و مورد استقبال بسیاری از شهروندان آمریکایی قرار گرفت.

هدف از اختراع لباسشویی چیست؟

در بسیاری از فرهنگ های باستانی، مردم با خرد کردن لباس خود یا مالیدن آن ها به ماسه ها و رودخانه ها لباس های خود را تمیز می کردند. رومی ها صابون خام ساخته شده از خاکستر و چربی حیوانات ذبح شده را اختراع کردند. در دوره استعمار، متداول ترین روش برای شستشوی لباس، آن ها را در یک مخزن یا گلدان بزرگ جوشانده می ریختند، سپس روی یک تخته تخت قرار داده و با چوب مخصوص ضربه می زدند.

هدف از اختراع لباسشویی چیست؟

مدت ها پیش، شستن لباس یکی از کسل کننده ترین چیزها در هر خانه بود. مردم مسافت های زیادی را برای شستن لباس های خود به رودخانه سفر می کردند، جایی که ابتدا لباس ها را در آب خیس می کردند، سپس آن ها را روی تخته سنگ سنگی پخش می کردند و اگر لکه ای وجود داشت با استفده از دست پاک می کردند. قبل از این که آن ها لباس را با چوب بزنند، تا آنجا که ممکن است، آن ها از آب استفاده می کردند. این روند منجر به استخدام و دستمزد کارگران به عنوان یک شغل شده بود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد