logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از سوالاتی که معمولا پرسیده می شود، مربوط به ریختن وایتکس در لباسشویی می باشد. در این مقاله از آی‌ پی امداد سعی خواهیم کرد تا به تمامی سوالات رایج شما پاسخ دهیم، سوالاتی مانند آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟، محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی، تمیز کردن لباسشویی با وایتکس و نکات مهم برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی پاسخ خواهیم داد.

خلاصه ای از آیا می توان در لباسشویی وایتکس ریخت؟

کاربران گرامی سایت تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از مقاله آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟ را مطرح کرده ایم.

آشنایی با وایتکس
  • وایتکس یکی از بهترین انواع مواد شوینده محسوب می شود.
  • وایتکس بسیار قدرتمند است و دارای خواصی از جمله سفید کنندگی است.
آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟
  • بله می توان با استفاده از وایتکس لباس ها را کاملا تمیز کرد.
محل ریختن وایتکس در لباسشویی
تمیز کردن لباسشویی با وایتکس
  • استفاده از وایتکس
  • استفاده از دمای بالای آب

وایتکس چیست؟

سفید کننده ها انواع مختلفی دارند که همگی برای از بین بردن لکه ها و تمیز کردن سطوح استفاده می شوند. یکی از شناخته شده ترین سفید کننده ها هیپوکلریت سدیم است. این ماده جامد است اما با حل شدن این ترکیب در آب، محلول های سفید کننده قوی از آن تهیه می شود. این ماده در غلظت (3 تا 6 درصد) یا غلظت (50 درصد برای مصارف صنعتی یا کلرزنی استخر) استفاده می شود.

وایتکس چیست؟

آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم، مایعی زرد رنگ، دارای خاصیت سفید کنندگی، ضدعفونی کنندگی و پاک کنندگی است و برای تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود. این ماده با نام های مختلفی مانند وایتکس، مایع سفید کننده، هیپوکلریت سدیم و کلر مایع شناخته می شود. در واقع این ماده را می توان با افزودن هیپوکلریت 16-10 درصد به آب به دست آورد. مهمترین خواص آب ژاول به شرح زیر است:

  • وایتکس در تماس با نور و گرما ناپایدار است، بنابراین در ظروف مات و در بسته نگهداری می شود.
  • خاصیت اکسید کنندگی بالایی دارد و باعث تحریک چشم و پوست می شود.
  • قدرت خورندگی بالایی دارد.
  • مخلوط کردن آب میوه با سایر مواد شیمیایی بسیار خطرناک است و گاز سمی کلرامین تولید می کند.
  • مواد به دست آمده از آب و متانول مواد منفجره هستند.
  • استفاده از آب ژاول در محیط بسته باعث آسیب به دستگاه تنفسی و حتی خفگی و مرگ می شود.

آیا امکان ریختن وایتکس در لباسشویی وجود دارد؟

آیا میشود در لباسشویی وایتکس ریخت؟ لک شدن لباس های سفید مشکلی است که ممکن است هریک از ما با آن مواجه شده باشیم. اما یکی از راه های از بین بردن لکه لباس های سفید، شستن آن ها با وایتکس است. اما آیا می توان از وایتکس برای شستن لباس های بسیار کثیف و لکه دار استفاده کرد؟ گاهی اوقات ممکن است لازم باشد از وایتکس یا سفید کننده برای تمیز کردن لباس های خود با ماشین لباسشویی استفاده کنید.

آیا امکان ریختن وایتکس در لباسشویی وجود دارد؟

توصیه می شود حداقل از وایتکس در ماشین لباسشویی خود با مدل ها و برندهای مختلف استفاده نکنید؛ زیرا استفاده از این مایع سفید کننده نیاز به آب زیادی دارد تا اثر آن از ماشین لباسشویی پاک شود و دوم اینکه اکثر خانم ها آن را با هم ترکیب می کنند. با توجه به قدرت مواد شیمیایی این ماده، ممکن است از خود بپرسید که آیا می توان از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویید بله، اما باید بدانید وایتکس را در کجای ماشین لباسشویی قرار دهید.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی

بهترین راه این است که ابتدا یاد بگیرید که فقط باید از وایتکس یا حتی سفید کننده برای لباس های سفید استفاده کنید. مواد شوینده را در ظرف 2 لیتری بریزید. آب داغ بریزید و روی لباس های در اصلی بریزید، سپس ماشین لباسشویی را در دمای 60 درجه قرار دهید و شروع به شستشو کنید.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی

چگونه وایتکس را وارد لباسشویی ال جی کنیم؟

وایتکس در برندهای مختلف ماشین لباسشویی قابل استفاده است. شاید شما صاحب یکی از مدل های برند محبوب ال جی هستید و می خواهید بدانید که آیا وایتکس را می توان در ماشین لباسشویی ال جی خود استفاده کرد یا خیر و وایتکس باید از چه طریقی وارد لباسشویی شود؟ اکثر ماشین های لباسشویی در قسمت جاپودری لباسشویی دارای محفظه ای برای سفید کننده هستند که باید در یک محفظه جداگانه قرار گیرد. محل قرار دادن وایتکس در ماشین لباسشویی ال جی مانند بسیاری از ماشین لباسشویی های دیگر در محفظه ای است که برای سفید کننده مایع در نظر گرفته شده است. محفظه سفید کننده در ماشین های ال جی در گوشه سمت چپ بالای جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد. از سفید کننده زیاد استفاده نکنید. استفاده زیاد از این مواد به لباس شما آسیب می رساند.

محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ

محل تخلیه وایتکس در ماشین لباسشویی سامسونگ شما بستگی به نوع ماشین لباسشویی دارد.

  • اگر از ماشین لباسشویی با درب بالا استفاده می کنید، درب ماشین لباسشویی را باز کنید. مخزن سفید کننده در سمت چپ جلو قرار دارد.
  • اگر از ماشین لباسشویی درب جلو استفاده می کنید، کشوی مواد شوینده را در سمت چپ جلوی ماشین لباسشویی باز کنید. محفظه سفید کننده به وضوح به عنوان بخشی از کشو مشخص شده است.
  • اگر ماشین لباسشویی شما مدل Flex Wash است، درب بالایی ماشین لباسشویی را باز کنید. بخش Bleach در بالا سمت چپ است. درب پایین ماشین لباسشویی را باز کنید. بخش بلیچینگ بین قسمت تمیز کننده اصلی (سمت چپ) و ناحیه تمیز کردن (راست) قرار دارد.

تمیز کردن لباسشویی با وایتکس

اگر ماشین لباسشویی شما برای مدت طولانی تمیز نشده است، برای از بین بردن زنگ زدگی و تمیز کردن ماشین لباسشویی باید از وایتکس کلردار استفاده کنید. با این حال، این توصیه برای زمانی که نیاز به تمیز کردن دارد صدق نمی کند. برای چنین شرایطی بهتر است از وایتکس همراه با اکسیژن استفاده شود. جهت انجام این کار موارد زیر را تهیه کنید و ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

  • نصف فنجان وایتکس
  • 4 لیتر آب

تمیز کردن لباسشویی با وایتکس

برای تمیز کردن محفظه ماشین لباسشویی می توانید از وایتکس در لباسشویی خالی با برنامه شستشو استفاده کنید. حالا دمای آب را در بالاترین حد قرار دهید و ماشین لباسشویی را در حالت عادی قرار دهید. پس از فشار دادن دکمه شروع، ماشین لباسشویی را تا پایان چرخه شستشو به حال خود رها کنید. همین مراحل را با آب بدون وایتکس تکرار کنید تا مطمئن شوید که وایتکس کاملاً پاک شده است.

نکات مهم برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی

سفید کننده سازگار با محیط زیست است. همچنین اگر در زمان مناسب و روی لباس هایی که مناسب آنهاست، استفاده شوند، اثرات پاک کنندگی خوبی دارند. هنگام استفاده بر روی لباس هایی که مناسب نیستند، می تواند موجب پوسیدگی شود.  همچنین اگر مقدار زیادی وایتکس در ماشین لباسشویی وجود داشته باشد به لباس ها و حتی خود ماشین آسیب می رساند. در ادامه به موضوعات بسیار مهمی که ذکر خواهد شد خواهیم پرداخت:

  • انتخاب سفید کننده مناسب
  • استفاده از سفید کننده کلردار

انتخاب سفید کننده مناسب برای ماشین لباسشویی

دو نوع سفید کننده برای ماشین لباسشویی وجود دارد: کلر و غیر کلر یا اکسیژن دار. سفید کننده بدون کلر به عنوان سفید کننده ایمن رنگ نیز شناخته می شود. سفید کننده برای از بین بردن لکه از روی لباس های سفید عالی است، اما برای پارچه های رنگی نه چون لکه می کند. این نوع سفید کننده قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد. سفید کننده بدون کلر برای تمیز کردن و روشن کردن لباس های رنگی و طرح دار استفاده می شود. به برچسب توصیه شده روی محصول توجه کنید. برچسب را بررسی کنید تا ببینید سفید کننده برای لباس شما مناسب است یا خیر. می توانید قبل از استفاده از سفید کننده را تست کنید تا مطمئن شوید که کار می کند و رنگ لباس شما را تغییر نمی دهد.

انتخاب سفید کننده مناسب

استفاده از سفید کننده کلردار برای لباسشویی

اگر بدانید کجا و در چه شرایطی باید از آن استفاده کنید، یک لکه‌ بر با کارایی بالا نتایج عالی به شما خواهد داد. این نوع سفید کننده روی لباس های سفید بهترین عملکرد را دارد. مانند سفید کننده کلر، نمی تواند لکه ها یا سایر لکه های روی لباس های سفید را پاک کند. این ماده خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. بنابراین قادر است لکه ها و بوهای کپک را از بین ببرد. در اینجا نحوه استفاده از وایتکس کلر در ماشین لباسشویی برای روشن کردن لباس های سفید آورده شده است.

استفاده از سفید کننده کلردار[

  • برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید استفاده از وایتکس کلردار روی لباس شما بی خطر است و مشکلی برای آن ها ایجاد نمی کند.
  • ماشین لباسشویی را در بالاترین دمایی که ماشین اجازه می دهد روشن کنید. این به سفید شدن بهتر لباس کمک می کند.
  • مواد شوینده معمولی خود را اضافه کنید.
  • 3.4 فنجان سفید کننده کلر را به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید.
  • لباس های خود را طبق معمول بشویید.
3.3/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • میرلوحی 21 مهر 1402

    شستشو با وایتکس در ماشین لباسشویی به چه صورت انجام شود؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 مهر 1402

      درود، ابتدا شوینده را در ظرف دو لیتری و سپس آب داغ ریخته و روی لباس های در اصلی بریزید. لباسشویی را روی دمای 60 درجه قرار دهید و شستشو را آغاز نمایید.

      پاسخ دادن
      • فرشته 16 دی 1402

        سلام یعنی توی محفظه ی جاپودری نریزیم؟

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد