logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه استفاده از نرم کننده در لباسشویی

نحوه استفاده از نرم کننده در لباسشویی
نحوه استفاده از نرم کننده در لباسشویی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه استفاده از نرم کننده در لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

این روزها با تولید نرم کننده های لباس بعد از بیرون آوردن آن شاهد لطافت و نرمی هرچه بیشتر لباس ها هم چنین الکتریسیته کمتر و رایحه مطبوع تری هستیم. اما ممکن است شما اولین باری باشد که می خواهید از یک مایع نرم کننده ماشین لباسشویی استفاده نمایید. در این صورت پیشنهاد ما به شما برای به دست آوردن اطلاعات کامل در زمینه زمان ریختن نرم کننده در لباسشویی یا جای نرم کننده در ماشین لباسشویی ادامه دادن به خواندن مقاله نحوه استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی از آی پی امداد است.

کاربران گرامی؛ چنانچه قصد استفاده از نرم کننده در لباسشویی را دارید به شما توصیه می کنیم تا با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد با نحوه انجام این کار اشنا شوید.

خلاصه ای از نکات استفاده از نرم کننده ماشین لباسشویی

در صورتی که تابحال برای شستشوی لباس های خو در ماشین لباسشویی از نرم کننده استفاده نکرده اید، ممکن است با نحوه استفاده از مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی و نکات مربوط به آن آشنایی لازم را نداشته باشید. در بسیاری از مواقع کاربران به دلیل عدم برخورداری از اطلاعات کافی در این زمینه ممکن است موجب باقی ماندن لکه هایی بر روی لباس های خود و یا عدم نرم شدن لباس ها شوند. از این رو در این بخش به بررسی نکات مهم کاربرد نرم کننده ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از نرم کننده لباسشویی
  • اتوکشی آسان لباس ها
  • از بین بردن الکتریسیته لباس و نرمی آنها
  • ایجاد بوی مطبوع و ملایم برای البسه
  • عدم ایجاد چروک بر روی لباس ها
  • ممانعت از کهنه شدن بافت لباس و افزایش عمر آن
زمان ریختن نرم کننده در لباسشویی
  • پس از به اتمام رسیدن برنامه شستشو و شروع برنامه آبکشی البسه
محل نرم کننده در ماشین لباسشویی
  • قسمت میانی محفظه مواد شوینده لباسشویی که با نام softener مشخص شده است.
علت پخش نشدن نرم کننده در لباسشویی
  1. بیش از اندازه بودن مقدار لباس در لباسشویی
  2. کم بودن مقدار نرم کننده
  3. عدم قرارگیری صحیح درپوش آبکشی لباسشویی
  4. کم بودن فشار آب ماشین لباسشویی
دلیل باقی ماندن نرم کننده در جاپودری لباسشویی
  1. ریختن نرم کننده در زمان نامناسب
  2. پایین بودن دمای آب لباسشویی
  3. زیاد بودن حجم نرم کننده در لباسشویی
  4. بی کیفیت بودن مایع نرم کننده

آشنایی با نحوه عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی

نحوه عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی

نرم کننده ها معمولا از ابتدای شروع فرآیند شستشو وارد عمل نشده و پس از شستن لباس ها کار این مایع شروع می گردد. به منظور آشنایی با نحوه عملکرد نرم کننده ماشین لباسشویی توضیحات زیر را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • همانطور که گفته شد، نرم کننده باعث می شود لباس ها و پارچه ها منعطف تر شده و همچنین دیرتر خراب شوند.
  • بعد از ریختن نرم کننده در محفظه ماشین لباسشویی و شروع شدن فرآیند شستشو این ماده در بین پارچه ها به گردش در آمده و با نفوذ در بین الیاف آن سبب نرم شدن لباس ها می گردد.
  • یکی دیگر از عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی می تواند از بین بردن الکتریسیته ساکن لباس ها به دنبال نرمی زیاد آنها باشد.
  • استفاده از نرم کننده در هنگام شستشوی لباس ها و پارچه ها همچنین برای ما اتو زدن راحت تر و بی دردسرتری را به همراه خواهد داشت.

مزایای استفاده از نرم کننده ماشین لباسشویی

در بررسی نحوه کارکرد مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی می توان به بررسی این مسئله پرداخت که این مایع چگونه موجب نرم شدن پارچه می گردد و به طور کلی استفاده از آن برای شستشوی لباس های مختلف چه مزایایی به دنبال دارد.

  • با استفاده از نرم کننده مانع از کهنه شدن بافت لباس ها شده و بر عمر لباس افزوده می شود.
  • نرم کننده می تواند بوی بسیار مطلوع و مناسبی را برای لباس ها ایجاد نماید.
  • این مایع پس از شستشوی لباس ها مانع از چروک شدن آنها می شود.
  • با استفاده از نرم کننده می توان به راحتی لباس ها را اتو نمود.
  • از آنجایی که این مایع می تواند الکتریسیته لباس ها را از بین ببرد، موجب نرم آنها خواهد شد.

زمان ریختن مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی

چه زمانی نرم کننده را در لباسشویی بریزیم؟

ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شده باشد که چه زمانی مایع نرم کننده را در لباسشویی بریزیم. به طور کلی نرم کننده ها زمانی برای ما حس لطافت و نرمی در پارچه ها را به همراه دارند که به میزان مشخص و در زمان درست مورد استفاده قرار گیرند. به منظور اطلاع از زمان ریختن نرم کننده در لباسشویی با ما همراه باشید:

  • همواره باید این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر مایع نرم کننده را همزمان با پودر شونیده درون لباسشویی بریزید، می تواند اثر نرم کننده را از بین ببرد.
  • بنابراین هر زمانی که برنامه شستشوی ماشین لباسشویی شما به مرحله آبکشی برسد، می توانید نرم کننده را اضافه کنید تا هنگام ترکیب با آب کاملا رقیق شود.
  • این کار موجب می شود تا نرم کننده به خوبی درون تار و پود و الیاف لباس وارد شده و نرمی و لطافت ایجاد نماید.

نرم کننده را در کدام قسمت لباسشویی بریزیم؟

محل ریختن نرم کننده در ماشین لباسشویی

پیدا کردن جای نرم کننده در ماشین لباسشویی می تواند برای بسیاری از کاربران امری دشوار به نظر برسد. از این رو در این بخش قصد داریم تا محل مناسب برای ریختن مایع نرم کننده درون لباسشویی را برای شما شرح دهیم. به طور کلی در مدل ها و برندهای مختلف ماشین لباسشویی می توانید بخشی مخصوص در قسمت میانی محفظه مواد شوینده که با نام softener مشخص شده است را پیدا نمایید. پس از اینکه برنامه شستشو به اتمام رسیده و مرحله آبکشی آغاز شود، می توانید مقدار مناسبی از این مایع را با توجه به حجم لباس ها درون این قسمت بریزید. بر روی بسته بندی نرم کننده ها می توانید از نحوه استفاده و مقدار مناسب آن اطلاع پیدا کنید.

طریقه استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی

نحوه استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی

به طور کلی می توان گفت زمانی استفاده از نرم کننده می تواند موثر واقع شود که از آن به درستی استفاده گردد. شما با رعایت چندین نکته به هنگام استفاده از مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی می توانید بهترین نتیجه را از این ماده شوینده دریافت نمایید. در ادامه به بررسی نکات مهم در این زمینه پرداخته ایم.

  • اولین نکته که به صورت کلی باید در هنگام شستشوی لباس مد نظر قرار دهید، دانستن این موضوع است که شما نباید لباسشویی خود را به طور کامل پر از لباس کنید.
  • بهتر است دو سوم این فضا را پر کنید تا آب، ماده شوینده و همچنین مایع نرم کننده به راحتی در میان لباس ها گردش داشته باشد.
  • مایع نرم کننده را نباید به طور مستقیم بر روی لباس ها بریزید، بلکه باید آنها را درون محفظه جاپودری ماشین لباسشویی خود بریزید تا از آن طریق به داخل دیگ لباسشویی شما وارد گردد.
  • در برخی از مدل های ماشین لباسشویی جدید محل مجزایی برای نرم کننده وجود دارد.
  • در غیر اینصورت شما می توانید این مایع را به همراه پودر در محفظه بریزید تا در هنگام شستشو وارد دیگ لباسشویی شما گردد.
  • با توجه به جنس لباس ها و پارچه هایی که درون ماشین لباسشویی قرار می دهید، میتوانید تنظیم کنید که چه میزان نرم کننده باید استفاده کنید.

چرا نرم کننده در لباسشویی پخش نمیشود؟

گاهی ممکن است بعد از بیرون آوردن لباس ها متوجه شوید که لباس ها و پارچه های شما بسیار زبر بوده و همچنینی در هنگام تماس دارای الکتریسیته نیز هستند. در اینگونه مواقع اولین دلیلی که به ذهنتان می رسد، نرم کننده است! با وجود اینکه شما درون محفظه ماشین لباسشویی خود مایع نرم کننده را ریخته اید، اما لباس های شما نرم و لطیف نشده اند. در این موقعیت این سوال پیش می آید که چرا نرم کننده در لباسشویی پخش نمیشود؟

  • ممکن است مقدار لباس در لباسشویی زیاد باشد و مایع نتواند به راحتی در بین لباس ها و پارچه ها گردش داشته باشد.
  • ممکن است میزان مایع نرم کننده ای که درون محفظه ریخته اید، اندک باشد و نتواند به درستی لباس های شما را نرم و لطیف کند.
  • امکان دارد درپوش آبکشی لباسشویی را به درستی در محل خود قرار نداده باشید.
  • ممکن است فشار آب لباسشویی شما کافی نباشد.

علت باقی ماندن نرم کننده در جا پودری لباسشویی

ممکن است پس از اتمام استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی شما شاهد باقی ماندن نرم کننده در جاپودری خود باشید. در اینصورت هم لباس های شما به خوبی به مایع نرم کننده آغشته نشده و همچنین برای مایع مانده در محفظه لباسشویی شما باید آن را تمیز نمایید. در ادامه به بررسی علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی می پردازیم:

  • امکان دارد دمای آب مورد استفاده شما پایین باشد. در این هنگام که آب شما سرد است مایع نرم کننده شما به خوبی و راحتی از دورن محفظه تخلیه نشده و در آن باقی میماند.
  • ممکن است حجم مایعی که در محفظه ریخته اید، زیاد باشد.
  • امکان دارد مایع نرم کننده شما نامرغوب بوده که این موضوع باعث کاهش سرعت تخلیه آن شده باشد.
  • ممکن است نرم کننده را در زمان نامناسبی از شستشو درون محفظه ریخته باشید، در اینصورت شاهد باقی ماندن آن در محفظه لباسشویی هستید.

نحوه استفاده از نرم کننده لباس با دست

نحوه استفاده از نرم کننده با دست

شما به هنگام شستشوی لباس های خود با دست نیز می توانید از مایع نرم کننده استفاده نمایید. برای استفاده از نرم کننده در شستشوی دستی می توانید مقدار مناسبی از این مایع را با توجه به حجم لباس های خود درون سطل ریخته و به کمک دست آن را در آب حل نمایید. برای اینکه لباس های شما صاف و نرم شوند، می توانید به آرامی لباس ها را درون سطح به کمک نرم کننده بشویید. البته از آنجایی که مایع نرم کننده دارای مواد شیمیایی است، در صورتی که پوستتان حساس است، می توانید از دست زدن طولانی مدت به نرم کننده اجتناب نموده و یا از دستکش برای انجام این کار استفاده نمایید. پس از شستشوی لباس ها می توانید آنها را آبکشی نمایید.

خلاصه ای از نحوه استفاده نرم کننده در لباسشویی

همانطور که در مقاله طریقه استفاده از نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی برای شما عزیران توضیح دادیم، نرم کننده ها مایعاتی هستند که در صورت استفاده از آنها به میزان مشخص و زمان مناسب پس از اتمام برنامه شستشو و به هنگام آبکشی لباس ها می توانند باعث نرمی و لطافت در پارچه و لباس های شما شده و همچنین اتوکشی را برای شما آسان کنند. اما همه این مزیت های استفاده از نرم کننده تنها زمانی ایجاد می شود که شما از این ماده به درستی استفاده نمایید و این ماده بتواند به تمام لباس های شما نفوذ کند. پس شما می توانید با مطالعه مقاله بالا و به کار بردن راهکارهای استفاده از نرم کننده در لباسشویی به این امر دست پیدا کنید.

4.5/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

10 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • عدالت ابراهیمی 05 اسفند 1401

    من لباسشویی دوو دارم هفت کیلویی هوشمند هست جدیدا مایع نرم کننده رو تخلیه نمیکنه این اتفاق از زمانی افتاده که برق یکبار قطع وصل شده ضمنا جدیدا بعضی اوقات خود بخود استپ میزنه وکار نمیکنه دوباره باید خاموش روشن کنیم تا کار کنه لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اسفند 1401

      جاپودری را باز و کاملا تمیز کنید. مایع نرم کننده رسوب کرده. اگر هم قطع و وصل میکنه یا خوب آبگیری نمیکنه یا مشکل از برد الکترونیکی است

      پاسخ دادن
  • سمیه 24 دی 1401

    سلام درمان‌های لباسشویی دوقلو که آبکشی با دست انجام میشه نرم کننده رو کی اضافه کنیم؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 دی 1401

      سلام. نرم کننده را باید در آخرین لحظات شستشوی لباس ها در لباسشویی اضافه نمایید.

      پاسخ دادن
  • گلاره 08 شهریور 1401

    سلام و خسته نباشید جای نرم کننده و سفید کننده در لباسشویی من (اسنوا سری اکتا) یکیه الان میخوام ملحفه بشورم هم سفید کننده بریزم هم نرم کننده چجوری بریزم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1401

      اول سفید کننده رو بریزید ودر انتهای برنامه نرم کننده رو بریزید

      پاسخ دادن
      • سایرا بانو 10 فروردین 1402

        ببخشین لباسشویی من اسنوا هس انتهای برنامه منظور کی هستش

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 10 فروردین 1402

          سلام. منظور از انتهای برنامه، اتمام مدت زمان شستشوی برنامه ای است که انتخاب کرده اید.

          پاسخ دادن
  • لیلا شرفی 12 خرداد 1401

    سلام . من مقاله شما را مطالعه کردم مایع نرم کننده را به موقع در جای مخصوص میریزم اما استفاده نمیشه . چیکار باید بکنم ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 خرداد 1401

      سلام، جا پودری را دربیارید و تمیز کنید

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد