logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه

نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شستن لباس های زیر مهمتر از لباس های دیگر ماست. استفاده از دمای مناسب برای شستن این لباس ها در کنار ضد عفونی و از بین بردن باکتری ها، نکته ای است که قبل از شستن لباس زیر باید به آن توجه کنید. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی مانند نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه، تنظیم دمای آب برای شستشوی لباس زیر، نحوه خشک کردن لباس زیر زنانه و مردانه و همچنین بررسی بهترين شوينده براي لباس زير اشاره خواهیم کرد.

خلاصه از از طریقه شستشوی لباس زیر زنانه و مردانه

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای این که وقت کمتری از شما بگیریم در این قسمت خلاصه ای از مقاله نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه را مطرح کرده ایم.

روش های شستن لباس زیر زنانه و مردانه
  • به صورت دستی
  • استفاده از ماشین لباسشویی
شستشوی لباس زیر با ماشین لباسشویی بهتر است یا دستی؟
  • شستشوی لباس زیر به صورت دستی پیشنهاد می شود.
تنظیم دمای آب برای شست و شوی لباس زیر
  • پیشنهاد می شود لباس های زیر خود را در آب سرد شست و شوی دهید.
نحوه خشک کردن لباس زیر زنانه و مردانه
  • استفاده از هوای آزاد
  • استفاده از حوله برای خشک کردن
بهترين شوينده براي لباس زير
  • شوینده های ملایم
  • شوینده های ترجیحا بدون عطر و بو

روش های شستن لباس زیر زنانه و مردانه

بسیاری از مردم فکر می کنند که نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه مانند شستن لباس های دیگر است. شستن لباس زیر در آب یا محیط آلوده می تواند باعث گسترش بیماری یا عفونت شود. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، توصیه می کنیم هنگام شستن لباس های زیر مردانه یا زنانه دقت ویژه ای داشته باشید. اگر فکر می کنید باید لباس زیر خود را با لباس های دیگر در ماشین لباسشویی بشویید، سخت در اشتباهید. لباس زیر بیش از سایر لباس ها در معرض باکتری ها و ویروس ها قرار دارد، بنابراین اگر آن را جدا از لباس های دیگر یا با لباس های دیگری مانند تی شرت و شلوار می شویید، لطفاً آنها را در یک کیسه توری قرار دهید؛ زیرا می تواند ویروس هایی را منتقل کند که از لباس های دیگر قابل انتقال هستند.

روش های شستن لباس زیر زنانه و مردانه

شستشوی لباس زیر به صورت دستی

بهترین روش و نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه، روش سنتی و دستی است. شما باید لباس های خود را با دست در یک کاسه آب و مواد شوینده بشویید. در این صورت آسیب به پارچه کمتر می شود و عمر لباس زیر زنانه و مردانه بیشتر می شود. اگرچه می توانید لباس زیر خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید. اما شستن دستی بهترین گزینه است. به طور کلی جنس لباس زیر نخی و نازک است، بنابراین شستن لباس زیر زنانه و مردانه با دست باعث کاهش آسیب می‌شود، اما شستن لباس‌ های زیر توری یا ابریشمی را به خانم‌ ها توصیه می‌ کنیم. جنس توری و ابریشم نازک است و ممکن است با شستشو در ماشین لباسشویی آسیب ببیند، علاوه بر این بهتر است لباس زیر ابری به روش سنتی شسته شود تا به پارچه لباس زیر آسیبی وارد نشود.

شستشوی لباس زیر به صورت دستی

  • برخی افراد معتقدند که بهترین راه شستن لباس ها با دست است. این به ویژه برای لباس های حساس یا لکه دار مهم است. برای شستن شلوار با دست مقداری آب داغ داخل کاسه بریزید. مقداری پودر شوینده داخل آب بریزید و کاملا مخلوط کنید. سپس لباس زیر را داخل لگن فرو کنید. لباس ها را به مدت 30 دقیقه خیس کنید. سپس لباس های خود را بشویید.
  • برخی از لباس‌های زیر که از مواد ظریف ساخته شده‌اند یا دارای طرح توری نازکی هستند، فقط باید با دست شسته شوند. پس از یادگیری نحوه شستن لباس ها، باید بدانید که هرگز نباید لباس های زیر خود را فشار دهید. بهترین راه برای خشک کردن لباس زیر بعد از شستن دستی این است که لباس را روی حوله بگذارید و سپس حوله را فشار دهید تا آب اضافی آن جذب شود.

نحوه شستشوی لباس زیر در ماشین لباسشویی

برای اطلاع پیدا کردن از نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه باید برچسب مراقبت از لباس را بخوانید. این نشان می دهد که لباس های شما چگونه باید شسته شوند. اگر لباس زیر شما برچسب مراقبتی ندارد، می توانید براساس تجربیات خود و نوع و جنس آن متوجه شوید که آیا امکان شستشوی با ماشین لباسشویی وجود دارد یا خیر.  برخی از لباس های زیر ظریف را فقط می توان با دست شست و این روی برچسب مراقبت از لباس مشخص شده است. هر لکه ای را فوراً پاک کنید. از لکه‌ برهای قوی یا شوینده‌ های لباسشویی مانند مایع ماشین لباسشویی استفاده کنید و آن را روی پارچه لکه‌ دار بمالید. لباس زیر خود را رول نکنید؛ زیرا ممکن است کشیده یا تغییر شکل دهد. در عوض، آب اضافی را فشار دهید و لباس ها را به سمت بیرون بچرخانید.

نحوه شستشوی لباس زیر در ماشین لباسشویی

لباس‌ های ظریف مانند لباس‌ های زیر و برای محافظت باید در یک کیسه توری پیچیده شوند. اما لباس زیر بسیار کثیف را چگونه باید شست؟ در صورتی که در داخل لباسشویی، علاوه بر لباس های زیر، لباس های کتان و … را وارد کنید، ممکن است به لباس های زیر شما آسیب جدی وارد کنند. همه این ها می تواند به لباس زیر شما آسیب برساند. باید تنظیم دمای آب ماشین لباسشویی روی چرخه صحیح قرار دهید. یک شوینده ملایم انتخاب کنید. برای لباس زیر، مایع لباسشویی که روی پارچه و پوست ملایم باشد، بهترین کارایی را دارد. لباس های شسته شده خود را فورا خارج کنید. این کار از رشد کپک یا بو جلوگیری می کند.

تنظیم دمای آب برای شست و شوی لباس زیر

اغراق نیست اگر بگوییم تنها یک راه برای جلوگیری از آسیب دیدن و پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی وجود دارد، حتی اگر نخی خالص باشد. در غیر این صورت، ممکن است بخواهید به شستن آن ها به صورت دستی فکر کنید. این راه تنها مربوط به شست و شوی با آب سرد می شود. شستن با دست ها نیز باید ملایم باشد. لباس زیر خود را نکشید. همچنین برای محافظت از الیاف پارچه در برابر آسیب از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. اگر مجبور به استفاده از ماشین لباسشویی هستید، لباس زیر را در یک کیسه توری قرار دهید. این کیسه ها از ساییده شدن لباس زیر به دور ظرف لباسشویی یا کشیده شدن آن ها در هنگام شستشو جلوگیری می کنند.

تنظیم دمای آب برای شست و شوی لباس زیر

نحوه خشک کردن لباس زیر زنانه و مردانه

خشک کردن لباس در هوای آزاد بهترین و راحت ترین روش است، اما با روش هایی می توانید لباس ها را در زمان کوتاه تری خشک کنید. برای خشک شدن سریع لباس ها و استفاده از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید که قبل از انجام هر کاری به برچسب لباس و ردهای روی آن دقت کنید. در ادامه چند روش خشک کردن سریع را به شما معرفی می کنیم.

  • برای خشک کردن سریع لباس ها در خانه، می توانید از حوله استفاده کنید.
  • پس از برداشتن آب اضافی از لباس، آن ها را در یک حوله تمیز و خشک بپیچید و آن ها را بغلتانید.
  • سپس لباس را در هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید تا سریع خشک شود.
  • هرچه حوله ضخیم تر و بزرگتر باشد، آب بیشتری از لباس جذب می کند و لباس شما سریع تر خشک می شود.
  • برای خشک کردن سریع لباس ها می توانید از خشک کن لباسشویی استفاده کنید.
  • برای این کار لباس ها را در ماشین لباسشویی بشویید و اگر عجله دارید هنگام خشک کردن لباس های خیس یک حوله خشک تمیز به آن اضافه کنید.

نحوه خشک کردن لباس زیر زنانه و مردانه

بهترين شوينده براي لباس زير

از آنجایی که لباس زیر مستقیماً با پوست ما تماس دارد، باید از یک شوینده ملایم برای شستن آن استفاده کرد. معمولا بهترین شوینده لباس های زیر مایع لباسشویی است. همچنین می توانید از مایع لباسشویی ملایم یا پودر برای شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی استفاده کنید. بهترین ضد عفونی کننده لباس زیر مایع یا پودر ماشین لباسشویی یا دستی است.

بهترين شوينده براي لباس زير

وایتکس و سفید کننده برای شستن لباس زیر توصیه نمی شود؛ زیرا این مواد باعث آسیب به پارچه لباس زیر می شود و می تواند باعث ایجاد حساسیت شود. روش صحیح شستن لباس زیر شستن بلافاصله پس از لکه یا آلودگی است. برای این کار باید مقداری مواد شوینده یا صابون بریزید. سپس پارچه را بکشید و این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود. به یاد داشته باشید که لباس هایی که زیاد کشیده و چرخانده می شوند می توانند کشیده و تغییر شکل دهند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد