logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بهترین دمای آب برای شستن لباس در ماشین لباسشویی

بهترین دمای آب برای شستن لباس در ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بهترین دمای آب برای شستن لباس در ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دمای آب از مهم ترین موارد در شستشو می باشد که باید به آن توجه ویژه ای شود. دمای آب علاوه بر کمک کردن به شستشوی مناسب لباس ها، در طول عمر آن ها نیز بسیار مهم است و برای متوجه شدن از این که چه دمایی از آب برای شستشو مناسب است؟، پیشنهاد می شود به موارد ذکر شده در این مقاله از آی‌پی امداد توجه ویژه کنید. در این مقاله به موضوعات بسیار مهمی خواهیم پرداخت که در این میان می توان به اهمیت دمای آب در شستشو، بهترین دمای شستشو به چه معنی است؟، دمای مناسب آب چگونه تعیین می‌ شود؟، بهترین روش شستن لباس در ماشین لباسشویی، بهترین دما برای شستن لباس و برای شستن چه لباس هایی باید از آب سرد، گرم و ولرم استفاده کرد؟ اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از بهترین دما برای شستن لباس در ماشین لباسشویی

کاربران گرامی مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد برای این که وقت کمتری از شما بگیرد، در این قسمت خلاصه ای از مقاله بهترین دما برای شستن لباس در ماشین لباسشویی را مطرح کرده است.

اهمیت دمای آب در شستشو لباس در لباسشویی
  • دمای آب برای تمیزی بهتر لباس ها بسیار مهم است.
  • تشخیص استفاده از دمای آب سرد، ولرم و گرم برای تمیزی بهتر استفاده می شود.
بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی به چه معنی است؟
  • بهترین دما برای شستن لباس در لباسشویی پایین تر از 40 درجه سانتی گراد است.
  • استفاده از دماهای مختلف آب برای از بین بردن لکه و چربی ها ضرروی است.
برای شستن چه لباس هایی باید از آب سرد استفاده کنیم؟
  • برای لباس های حساس و کثیفی کم بهتر است از آب سرد استفاده کنید.
در چه مواقعی باید از آب ولرم برای شستشو استفاده کنیم؟
  • در صورتی که لباس های رنگی با کثیفی متوسط دارید، می توانید از آب ولرم استفاده کنید.
برای شستن چه لباس هایی باید از آب داغ استفاده کنیم؟
  • برای شستن لباس های با کثیفی زیاد، بهتر است از آب داغ استفاده کنید.

اهمیت دمای آب در شستشو لباس در لباسشویی

دمای آب همیشه هنگام شستشوی انواع الیاف مهم است، بسته به نوع الیاف به خصوص در ماشین لباسشویی، بی توجهی به این موضوع می تواند باعث از بین رفتن شکل و ساختار الیاف و لباس شود. در شستشو باید به موضوعات مختلفی از جمله رنگ و نوع لباس دقت فراوان شود. انواع لباس ها در هر فصلی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین ساختار پارچه و الیاف آن ها معمولا به هم نزدیک است و برای شستشوی موثر و صرفه جویی در وقت و انرژی می توان با انتخاب مناسب ترین دمای آب، لباس ها را شستشو داد. دمای آب و تجربه بدون دردسر شستشوی صحیح و کارآمد. حال با توجه به مباحث ذکر شده تنها با اطلاع از دمای آب شستشو می توان به حداکثر تمیزی دست یافت.

اهمیت دمای آب در شستشو لباس در لباسشویی

بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی به چه معنی است؟

بهترین دما برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی پایین تر از 40 درجه سانتی گراد است. این عدد برای شستشو در ماشین لباسشویی است، اما این دما برای هر لباس متغییر است. بسته به نوع پوشش، کثیف شدن لباس یا ترس از آسیب دیدن لباس، ممکن است برای هر یک از شرایط فوق دماهای متفاوتی در نظر گرفته شود. نکته مهم در انتخاب دمای مناسب آب این است که انواع شوینده ها را می توان در آب گرم یا سرد استفاده کرد اما اثربخشی آن ها یکسان نخواهد بود و با کاهش دمای آب، قدرت پاک کنندگی مواد شوینده کاهش می یابد. البته برخی از شوینده ها به گونه ای تولید شده اند که در آب سرد به خوبی عمل کنند و با در نظر گرفتن این عوامل دمای آب ایده آل برای شستن لباس ها در صورت استفاده از مواد شوینده مناسب 30 درجه سانتی گراد است.

بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی به چه معنی است؟

بهترین دما برای شستن لباس در ماشین لباسشویی

لباس های حساس نسبت به سایر لباس های الیافی بافت ریزتری خواهند داشت و بهتر است این نوع لباس ها را جداگانه در دمای آب مناسب بشویید. این موضوع ربطی به روش شستشو ندارد و باید به خاطر داشت که لباس های دارای الیاف حساس باید به صورت جداگانه و بر حسب نوع با دمای مشخصی از آب شسته شوند چه در شستشوی دستی و چه در ماشین لباسشویی. بهترین شرایط آب برای شستن لباس با پارچه های حساس و قابل شستشو دمای 20 درجه یا همان آب سرد است، شما می توانید بر اساس مقدار لباس در لباسشویی دمای آب سرد را برای شستن لباس های حساس خود تنظیم کنید. در ادامه در رابطه با موضوعات مهم توضیحات تکمیلی ارائه خواهد شد:

  1. برای شستن چه لباس هایی باید از آب سرد استفاده کنیم؟
  2. در چه مواقعی باید از آب ولرم برای شستشو استفاده کنیم؟
  3. برای شستن چه لباس هایی باید از آب داغ استفاده کنیم؟

 

بهترین دما برای شستن لباس در ماشین لباسشویی[

برای شستن چه لباس هایی باید از آب سرد استفاده کنیم؟

یکی از دماهای شستشو 20 درجه سانتیگراد است. در این دما مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش می یابد. از سال 2010، اکثر ماشین های لباسشویی موجود در بازار قادر به شستشوی لباس ها در این دما هستند. با کاهش دمای ماشین لباسشویی از 40 درجه سانتیگراد به 20 درجه، تغییر محسوسی در عملکرد این ماشین ایجاد نمی شود، برعکس مصرف انرژی را از 60 به 70 درصد کاهش می دهد. برای لکه های ناشی از پارچه های ضخیم مانند روغن، استفاده از دمای 20 درجه ماشین لباسشویی ممکن است نتیجه رضایت بخشی نداشته باشد، اما در سایر موارد و برای اکثر پارچه ها، این دما بهترین انتخاب است. استفاده از این دما نیاز به یک شوینده مناسب دارد.

What clothes should we use cold water to wash?

در چه مواقعی باید از آب ولرم برای شستشو استفاده کنیم؟

بیش از 25 سال است که مصرف کنندگان از برنامه های شستشو با دمای 30 درجه سانتیگراد استفاده می کنند. شاید فکر کنید که این دما برای بسیاری از الیاف مانند پشم و ابریشم توصیه می شود، اما نکته اینجاست که همیشه باید برچسب روی لباس را از نظر دمای شستشو بررسی کنید. همچنین برای حفظ الیاف پارچه رنگی بهتر است از حرارت کم استفاده شود. به یاد داشته باشید که داشتن مایع لباسشویی مناسب در این شرایط می تواند بسیار مفید باشد. همانند برنامه های شستشوی پنبه در دمای 20 درجه سانتی گراد، لکه های مربوط به روغن در این دما پاک نمی شوند.

به دلیل دمای بالاتر، لباس ها بهتر شسته می شوند و نسبت به دمای 20 درجه عملکرد بهتری دارند. این اثر شستن لکه های ضخیم در مقایسه با بیست درجه غیرممکن است و برای شستن این کثیفی ها بهتر است از حرارت بالاتر استفاده شود. این دما بهترین انتخاب برای لباس های رنگی است.

در چه مواقعی باید از آب ولرم برای شستشو استفاده کنیم

برای شستن چه لباس هایی باید از آب داغ استفاده کنیم؟

برنامه دمای شستشوی 30 درجه برای لباس های ظریف بسیار مفید است و دمای 40 درجه برای لباس هایی با الیاف قوی توصیه می شود. دمای 30 درجه برای شستشوی لباس های از نوع پنبه، کتان، ویسکوز، اکریلیک، استات، پشم و مخلوط پشم و پلی استر مناسب است. به زبان ساده، الیافی که روزانه استفاده می شوند معمولاً در این دما بهتر شستشو می شوند. دمای بالای آب برای الیاف مخلوط مانند پلی استر و نخ، نایلون، پنبه و ویسکوز مناسب است، اما بسیاری از افراد معتقدند که این الیاف را می توان با شوینده های مدرن در دمای 40 درجه شستشو داد.

برای شستن چه لباس هایی باید از آب داغ استفاده کنیم

دمای 60 درجه بهتر از دمای 40 درجه در از بین بردن لکه ها عمل می کند، به خصوص اگر لکه های روغن روی الیاف وجود داشته باشد. این دما برای ملحفه و حوله نیز مناسب است. عیب استفاده از این دما انرژی آن است که در مقایسه با دمای 40 درجه بیش از 50 درصد انرژی را افزایش می دهد. می توانید از آن استفاده کنید زیرا این دما باکتری ها را از بین می برد. اما باید بدانید که این دما به تنهایی این کار را نمی کند. هنگام استفاده از این دما، باید از مواد شوینده با کیفیت برای از بین بردن ویروس ها و باکتری های مضر استفاده کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد