logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت باقی ماندن کف در لباسشویی

علت باقی ماندن کف در لباسشویی
علت باقی ماندن کف در لباسشویی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت باقی ماندن کف در لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جمع شدن کف در ماشین لباسشویی مشکلی رایج است که می تواند بر عملکرد دستگاه و کیفیت لباس های شما تاثیر بگذارد. این مشکل می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند استفاده بیش از حد از مواد شوینده، انتخاب برنامه شستشوی نامناسب یا وجود ایراد در دستگاه باشد. در این مقاله از آی پی امداد علت باقی ماندن کف در لباسشویی و راه حل های مختلف برای رفع این مشکل و تخلیه کف از لباسشویی را بررسی خواهیم کرد. بنابراین برای کسی اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مطالعه مقاله زیر پرداخته و فیلم آموزشی آماده شده را نیز مشاهده نمایید. تا انتهای مقاله همراه آی‌ پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد علت باقی ماندن کف در لباسشویی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

ویدیو آموزشی علت باقی ماندن کف در لباسشویی

در صورتی که در حال شستشوی لباس ها خود در لباسشویی هستید و متوجه جمع شدن کف در آن شده اید، می توانید با مشاهده ویدیو آموزشی زیر، از دلایل بروز این مشکل و رفع آن اطلاع پیدا نمایید.

6 دلیل جمع شدن کف زیاد در ماشین لباسشویی + راه‌حل

جمع شدن کف در ماشین لباسشویی، پدیده‌ ای رایج است که می‌ تواند بر عملکرد دستگاه و کیفیت شستشو تاثیر منفی بگذارد. به طور کلی طبق گفته موسس ذکر قم، باقی مانده کف و ذرات پودر شوینده مشکلی ندارد؛ زیرا همه آنها مظهر و پاک هستند. البته صحت این موضوع هیچ ارتباطی به آی‌ پی امداد ندارد. دلایل متعددی هستند که باعث باقی ماندن کف در ماشین لباسشویی می شوند، از جمله:

  1. استفاده از شوینده نامناسب
  2. پر بودن مخزن لباسشویی
  3. عدم تنظیم برنامه مناسب
  4. مسدود بودن مسیر تخلیه و یا خرابی پمپ
  5. استفاده بیش از اندازه از شوینده
  6. گرم نشدن آب لباسشویی

در ادامه هریک از موارد بالا را بررسی خواهیم کرد و به شما راهکارهای رفع مشکل را خواهیم گفت.

1. استفاده از شوینده نامناسب

اولین علت باقی ماندن کف در لباسشویی، استفاده از شوینده نامناسب است. با توجه به اینکه امروزه شوینده های بسیار زیادی توسط برندهای مختلف تولید می شود، برخی از شوینده ها، به خصوص شوینده های ارزان قیمت، حاوی مواد کف زای زیادی هستند که برای ایجاد کف زیاد طراحی شده اند. این نوع شوینده ها برای استفاده در ماشین لباسشویی مناسب نیستند؛ زیرا می توانند باعث ایجاد کف بیش از حد شوند که در مرحله آبکشی به طور کامل از بین نمی رود. همچنین استفاده از شوینده های مخصوص ظرف یا پودر لباس دستی در ماشین لباسشویی نیز باعث تولید حجم زیادی از کف و تجمع آن در لباسشویی می شود.

  • شوینده های مختلف برای هریک از جنس های لباس ها طراحی شده اند. به عنوان مثال، شوینده های مخصوص لباس های ظریف ملایم تر هستند و کف کمتری تولید می کنند.
  • همواره از شوینده مناسب برای نوع لباس و ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

چرا کف در لباسشویی باقی میمونه

2. پر بودن مخزن ماشین لباسشویی

در مواقعی ممکن است (احتمال پایین) علت جمع شدن کف در لباسشویی به دلیل پر بودن مخزن و عدم توجه به وزن ماشین لباسشویی باشد. در واقع اگر مخزن لباسشویی پر شود، ممکن است کف درون ماشین لباسشویی تجمع کرده و راهی برای خروج نداشته باشد. وقتی مخزن بیش از حد پر باشد، فضای کافی برای حرکت آزادانه آب و لباس وجود ندارد. این امر باعث می شود که کف به جای پخش شدن در مخزن، در یک جا جمع شود. همچنین هنگامی که لباس های زیادی را در مخزن قرار می دهید، سطح بیشتری برای جذب مواد شوینده وجود دارد. این مسئله باعث تولید کف بیشتر از حد معمول می شود دستگاه توان تخلیه آن را ندارد.

  • برای رفع این مشکل بهتر است هر چه سریع تر به تخلیه مخزن لباسشویی بپردازید تا آسیبی به دستگاه و سایر قطعات آن وارد نشود.
  • همچنین به اندازه ای لباس داخل مخزن ماشین لباسشویی بریزید که تا نصف یا دو سوم آن پر شود.

مخزن لباسشویی پر باشه کف جمع میشه

3. عدم تنظیم برنامه متناسب با نوع لباس و شستشو

یکی از شایع ترین عواملی که باعث جمع شدن کف در لباسشویی می شود، تنظیم نبودن برنامه مطابق با میزان لباس و زمان آن است‌. در مواقعی ممکن است به دلیل انتخاب برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی کوتاه مدت، دستگاه توانایی شست و شوی کامل لباس را نداشته باشد و کف در ماشین لباسشویی باقی بماند. برخی از برنامه های شستشو از آب کمتری استفاده می کنند که می تواند حل شدن کامل مواد شوینده را دشوارتر کند.

  • برای رفع این موضوع بهتر است برنامه شستشوی لباس را با توجه به نوع لباس و میزان لباس تنظیم کنید تا کف باقی مانده روی لباس در اثر شست و شوی کامل از بین برود.

سومین علت جمع شدن کف در لباسشویی، عدم تنظیم برنامه متناسب با نوع لباس و شست و شو

4. مسدود بودن مسیر تخلیه و یا خرابی پمپ لباسشویی

عامل دیگری که ممکن است باعث باقی ماندن کف در لباسشویی شود، خراب شدن پمپ تخلیه است که در این صورت تخلیه آب و کف به درستی انجام نمی شود. اگر مسیر تخلیه شامل شلنگ، فیلتر یا پمپ مسدود شده باشد، آب کثیف و کف آلود به طور کامل از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود. این مسئله باعث می شود که کف در دیگ باقی بماند و حتی ممکن است از درز ماشین لباسشویی بیرون بریزد.

  • به مسیر تخلیه توجه نمایید تا مسدود نباشد. مسیر تخلیه شامل (پمپ تخلیه، فیلتر پمپ، شیلنگ خروجی و فاضلاب) می باشد.
  • در صورتی که پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب شده باشد، می توان از طریق تعویض یا تعمیر آن به رفع مشکل آن پرداخت.

خرابی پمپ تخلیه باعث باقی ماندن کف در لباسشویی کیشود

5. استفاده بیش از حد از شوینده در لباسشویی

استفاده بیش از حد شوینده نیز از دیگر مواردی است که موجب جمع شدن مقدار زیادی از کف در ماشین لباسشویی می شود. لازم به ذکر است که استفاده از شوینده زیاد نه تنها باعث شستشو تمیزتر لباس نمی شود بلکه ممکن است مواد شوینده درون لباس ها نفوذ کرده و به درستی شسته نشود. باقی ماندن کف در ماشین لباسشویی باعث ایجاد لکه های سفید رنگ روی لباس ها نیز می شود.

  • بهتر است با توجه به مقدار ظرف و ظرفیت مخزن، از مقدار معینی مواد شوینده لباسشویی استفاده کنید.
  • به دستورالعمل های روی بسته بندی شوینده توجه کنید و از مقدار توصیه شده استفاده کنید.

از پودر لباسشویی بیش از اندازه استفاده کنید کف باقی میمونه

6. گرم نشدن آب لباسشویی

گرم نشدن آب نیز می تواند یکی از دلایل باقی ماندن کف در لباسشویی پس از شستشو باشد. شوینده‌ ها در آب گرم به طور کامل حل می‌ شوند و قدرت پاک کنندگی خود را به خوبی اعمال می‌ کنند.  آب سرد به اندازه آب گرم قدرت حل کنندگی مواد شوینده را ندارد. اگر آب به طور کامل گرم نشود، مقداری از مواد شوینده حل نشده باقی مانده و در حین چرخش دیگ به صورت کف درمی آید.

  • اولین کار برای رفع مشکل، بررسی المنت گرم کننده آب در لباسشویی است. اگر المنت خراب شده باشد، باید آن را تعویض کنید.
  • همچنین ترموستات نیز وظیفه تنظیم دمای آب را دارد و لازم است اقدام به بررسی آن نموده و در صورت نیاز ترموستات را تعمیر یا تعویض کنید.
  • اتصالات مربوط به المنت و ترموستات را بررسی کنید که خراب نشده باشند.
  • همچنین با گذشت زمان ممکن است رسوبات در المنت و لوله‌ های آب جمع شده و مانع از گرم شدن آب شوند که برای رفع این مشکل باید آنها را رسوب زدایی نمایید.

نحوه تخلیه کف ماشین لباسشویی چگونه است؟

برای از بین بردن کف زیاد ماشین لباسشویی لازم است موارد زیر را انجام دهید:

  • باید دستگاه را خاموش کنید و صبر کنید تا کف به مایع تبدیل شود.
  • سپس دستگاه را روی قسمت تخلیه روشن کنید.
  • مجددا ماشین را روی حالت شستشو قرار دهید. اگر دوباره کف کرد، کار بالا را تکرار کرده و اگر کف نکرد، اجازه دهید دستگاه برنامه شستشو را تا آخر کامل کند.

استفاده از دیگر روش های برای تخلیه کردن کف ماشین لباسشویی:

  • اولین راه برای پاک کردن کف، شستشوی ماشین لباسشویی با آب است‌.
  • همچنین می توانید درون مخزن لباسشویی را با آب نمک پر کنید. نمک عامل دیگری است که باعث از بین رفتن کف ماشین لباسشویی می شود.
  • در صورتی که هیچ یک از روش های بالا باعث از بین رفتن کف ماشین لباسشویی نشده باشد، می توانید با کمک اسفنج یا پارچه ای خشک برای پاک کردن کف دستگاه اقدام کنید.
  • دقت داشته باشید که برای تمیز کردن ماشین لباسشویی از کف باید در ابتدا پریز را از برق بکشید تا دچار برق گرفتگی نشوید.
  • در ادامه بعد از چند دقیقه درون ماشین لباسشویی را با اسفنج و پارچه به آرامی تمیز کنید.

حال ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که آیا کف زیاد برای ماشین لباسشویی ضرر دارد یا لازم است آن را از بین ببرید یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش لازم است بگوییم که بله، زمانی که ماشین لباسشویی به دلیل استفاده از پودر یا لباس های بی کیفیت کف می کند؛ کف از طریق کانال ها و از طریق جاپودری به دیگ به بیرون نشت کرده و با ریختن روی برد یا پمپ یا دینام باعث سوختن قطعات می شود. بنابراین لازم است سریعا آن را برطرف کنید.

برای رفع مشکل ماندن کف در لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به بررسی عوامل متعددی که باعث جمع شدن کف در ماشین لباسشویی می شود، پرداختیم. مواردی چون خراب شدن پمپ آب، دریچه ورودی، استفاده از شوینده نامناسب و تنظیم نکردن برنامه از عوامل متعددی هستند که باعث جمع شدن کف در لباسشویی می شوند. در صورتی که لباسشویی شما خراب شده است، بهتر است در صورت نداشتن اطلاعات در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی، جهت رفع مشکل آن اقدام نکنید. بهتر است تعمیر لباسشویی خود را از هر برندی اعم بوش، ال جی، سامسونگ، دوو، بکو و … را به مجموعه ای معتبر و باتجربه بسپارید. آی پی امداد یکی از مراکز حرفه ای و با تجربه است که تعمیرات انواع ماشین لباسشویی را انجام می دهد و شما می توانید با خیال راحت با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید و از خدمات تیم متخصص این مجموعه بهره مند شوید.

4.1/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی محمدزاده 25 اردیبهشت 1402

    سلام خسته نباشین ، مشکلی داشتیم اگر راهنمایی کنید خیلی لطف میکنین…، هنگام ابکشی حتی اخرین ابکشی ها روی لباس و اب کف هست و با همون کف میره روی خشک کن و دست اخر کف لای لاستیک و پشت شیشه کمس میمونه ؛ مایع هم کم استفاده میکنیم مشکل از کجاست؟ همه راه ها رو رفتیم اخه.تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 اردیبهشت 1402

      درود، باید هیدروستات را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • هانا سلطانی 21 اسفند 1401

    سلام. ماشین لباسشویی میدیا من امروز پرده انداختم توش تمام پر کف شده به طوری که از جا پودریش و قسمت پایینی سمت چپ ماشین کف و آب خارج میشه چیکار کنم.. بعد وختی رو دور تنده صدای بدی ازش میاد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 اسفند 1401

      درود، بیش از حد از پودر استفاده کردید.

      پاسخ دادن
  • حسن 04 بهمن 1401

    سلام هنگام شستن لباس ، از درب لباس شویی کف و آب میاد بیرون علت چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 بهمن 1401

      سلام. باید لاستیک دور درب لباسشویی را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • مرادی 11 مرداد 1401

    سلام. بعد از اتمام شستشو لباس که پهن میشن از پودر ماشین لباسشویی روی لباس میمونه.لطفا دلیل را بفرمایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 مرداد 1401

      سلام، یا مشکل از بی کیفیت بودنه پودره یا آبگیری مشکل داره. بررسی نمایید تا آبگیری کامل انجام شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد