logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟

چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟
چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از موضوعاتی که ممکن است در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی رخ دهد، چشمک زدن پنل لباسشویی است که نشانه های متعددی را با خود به همراه دارد. در مواقعی بسیاری از نواقص، خرابی ها و اختلالات در عملکرد ماشین لباسشویی از طریق پنل لباسشویی به نمایش در آید. در واقع چشمک زدن پنل ممکن است ناشی از خراب شدن قطعه یا وجود نقصی در لباسشویی باشد که نیاز به تعمیرات دارد. بر این اساس ما در این مطلب به بررسی چند مورد از دلایلی که موجب روشن شدن تمام چراغ های ماشین لباسشویی می شود، نظیر خرابی برد، ایراد در اتصالات دستگاه و … می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت چشمک زدن پنل لباسشویی خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی در یک نگاه کلی

پنل لباسشویی بخشی از دستگاه است که می توانید بر روی آن علائم، دکمه ها، ولوم و چراغ هایی را مشاهده نمایید که در زمینه تغییر در تنظیمات و انتخاب برنامه های لباسشویی تعبیه شده اند. اما در برخی مواقع چراغ های این پنل شروع به چشمک زدن می کنند. در این شرایط کاربران به دنبال اطلاع پیدا کردن از علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی خود هستند. در ادامه به بررسی مختصر عوامل موثر در چشمک زدن پنل خواهیم پرداخت.

سوال علت
علت چشمک زدن پنل لباسشویی
  1. اتمام کار ماشین لباسشویی
  2. قطعی اتصالات الکترونیکی
  3. بروز ایراد در برد الکترونیکی
  4. عدم تخلیه کامل آب
  5. خرابی قطعات داخلی دستگاه

چشمک زدن پنل لباسشویی نشانه دهنده چیست؟

چشمک زدن پنل لباسشویی

چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ لازم است بدانید که اگر چراغ های پنل ماشین لباسشویی شما شروع به چشمک زدن می کنند، به این معناست که احتمالا ایراداتی در کارکرد هریک از قطعات یا بخش های دستگاه شما وجود دارد. در این شرایط اولین کاری که باید انجام دهید، این است که علت چشمک زدن پنل لباسشویی خود را پیدا کرده و سریعا اقدامات لازم را برای رفع مشکل آن انجام دهید. به طور کلی عوامل مختلفی نظیر اتمام کار لباسشویی، خرابی برد، قطعی اتصالات و خرابی سایر قطعات داخلی منجر به چشمک زدن و روشن و خاموش شدن چراغ های پنل دستگاه شما می شوند که باید سریعا رفع گردند. البته لازم به ذکر است که اکثر مدل های ماشین لباسشویی های امروزی دارای صفحه نمایشی هستند که در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد در قطعات، کد ارور مربوط به آن نمایش داده می شود

5 علت چشمک زدن پنل ماشین لباسشویی

چشمک زدن و روشن شدن تمام چراغ های ماشین لباسشویی دارای معنا و مفهوم مشخصی است که می تواند نشان دهنده بروز یک ایراد خاص در هریک از بخش های دستگاه باشد. از این رو باید توجه داشته باشید که به هنگام روشن شدن چراغ ها، برای رفع مشکل دستگاه خود اقدام نمایید. در برخی مواقع می توانید خودتان ایراد را برطرف کنید و گاهی نیاز به یک فرد متخصص خواهید داشت. در ادامه به برخی از علت های چشمک زدن پنل لباسشویی خواهیم پرداخت:

  1. اتمام کار ماشین لباسشویی
  2. قطعی اتصالات الکترونیکی
  3. وجود ایراد در برد الکترونیکی
  4. عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی
  5. خراب شدن قطعات داخلی دستگاه

اتمام کار دستگاه به صورت چشمک زن پنل لباسشویی نمایش داده می شود

اتمام کار ماشین لباسشویی به صورت چشمک زن نمایش داده می شود

لباسشویی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد و پراستفاده است که امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای ماشین لباسشویی نمایش داده می شود. تقاضای خرید بالا و پیشرفت تکنولوژی و امکانات باعث شده است که امروزه بسیاری از لباسشویی ها به صورت هوشمند باشند. امروزه در اکثر دستگاه های لباسشویی، اتمام کار آن به صورت چشمک زدن و بوق نسبتاً کوچکی همراه است که اعلام می کند زمان کار لباسشویی تمام شده است و می توان بعد از باز کردن درب لباسشویی، لباس ها را از آن خارج کرد. بنابراین در صورتی که چشمک زدن چراغ روی دکمه استارت باشد، قطعاً مهم ترین دلیل چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی از اتمام کار آن دستگاه است.

قطع شدن اتصالات الکترونیکی با چشمک زدن پنل لباسشویی همراه است

دومین علت چشمک زدن پنل لباسشویی به دلیل قطع شدن اتصالات الکترونیکی است که در بسیاری از مواقع باعث اختلال در عملکرد بخش های دیگر ماشین لباسشویی و در نتیجه چشمک زدن پنل می شود. اتصالات الکتریکی یا الکترونیکی در بسیاری از مواقع به دلیل استفاده مداوم از لباسشویی، قدیمی شدن دستگاه، فرسودگی و … اتفاق می افتد. در صورتی اتصالات الکترونیکی در ماشین لباسشویی دچار اختلال شده اند یا خراب شده اند، توصیه می شود از یک تعمیرکار معتبر بخواهید تا این اتصالات را تعویض کند تا آسیبی به ماشین لباسشویی وارد نشود.

خرابی برد باعث چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی می شود

خراب شدن برد این دستگاه باعث چشمک زدن پنل لباسشویی می شود

چرا پنل لباسشویی  چشمک میزند؟ علت دیگر چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی ممکن است ناشی از خراب شدن برد الکترونیکی باشد. همانطور که می دانید، که از اجزای اصلی ماشین لباسشویی که مانند مغز در دستگاه های برقی فعالیت می کند، برد الکتریکی است. برد الکتریکی ماشین لباسشویی با فرمان دادن به بخش های مختلف ماشین لباسشویی باعث عملکرد صحیح ماشین لباسشویی می شود. بر این اساس بهتر است در صورت خراب شدن برد الکتریکی، حتما از تعمیرکار بخواهید تا به صورت تخصصی تعمیر یا تعویض برد ماشین لباسشویی را انجام دهید.

تخلیه نشدن آب باعث چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی می شود

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

تخلیه نشدن آب دستگاه چگونه باعث چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی می شود؟ دلیل دیگری که باعث چشمک زدن پنل لباسشویی می شود، تخلیه نشدن آب در لباسشویی است که به عوامل متعددی بستگی دارد. در بسیاری از مواقع خراب شدن پمپ تخلیه، خراب شدن فیلتر، گرفتگی لوله های تخلیه و … باعث چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی می شود. بنابراین اگر علت چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی به دلیل تخلیه نشدن آب باشد، بهتر است هر چه سریع تر عیب یابی آن را انجام دهید و به رفع مشکل عدم تخلیه آب لباسشویی بپردازید.

خرابی قطعات داخلی دستگاه علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی

از اصلی ترین عواملی که می توند منجر به چشمک زدن پنل لباسشویی شود، مربوط به بروز هرگونه خرابی در قطعات و اجزای داخلی دستگاه باشد. رد برخی مواقع ممکن است به دلایل مختلفی نظیر نوسانات برق، فرسودگی و … قطعات داخلی لباسشویی دچار ایراداتی در کارکرد خود شوند و چراغ روی پنل شروع به چشمک زدن نماید. در این مواقع شما می توانید به کمک ارورهایی که همراه با بروز این مشکل بر روی نمایشگر لباسشویی نشان داده می شود، پی به قطعه خراب دستگاه برده و آن را تعمیر یا تعویض کنید.

بررسی علت روشن شدن چراغ لباسشویی برندهای مختلف

علت روشن شدن چراغ لباسشویی برندهای مختلف

اطلاع پیدا کردن از علت چشمک زدن پنل لباسشویی برندهای مختلف می تواند به کاربران در زمینه بررسی علل و نحوه رفع مشکل دستگاه کمک زیادی نماید. همچنین این مسئله موجب جلوگیری از بروز خسارات ناشی از خرابی قطعات ماشین لباسشویی خواهد شد. در ادامه به بررسی علل چشمک زدن پنل نمایشگر برندهای مختلف لباسشویی می پردازیم.

  • علت چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی بوش می تواند مربوط به ایراد در عملکرد هریک از قطعات داخلی باشد.
  • چشمک زدن چراغ های پنل لباسشویی اسنوا ممکن است ناشی از بروز ایراد در هریک از اجزا نظیر پمپ تخلیه، ترمیستور، المنت، موتور، هیدروستات یا عدم ورود آب به دستگاه باشد.
  • دلیل روشن شدن چراغ های لباسشویی ایندزیت می تواند مربوط به خراب شدن برد، اتصالات الکتریکی و خرابی قطعات دیگر ناشی از نوسانات برق باشد.
  • برای بررسی علت چشمک زدن لباسشویی پاکشوما می توانید عدد اروری که بر روی نمایشگر دستگاه نشان داده می شود را مشاهده نمایید.
  • در صورتی که چراغ های لباسشویی حایر چشمک می زند، احتمالا قطعاتی نظیر هیتر، هیدروستات لباسشویی، برد، پمپ تخلیه یا موتور دچار مشکل یا خرابی شده باشند.
  • روشن شدن چراغ ماشین لباسشویی سامسونگ معمولا به دلیل بروز مشکل در فرآیند شستشو یا تخلیه آب دستگاه می باشد.
  • در صورت چشمک زدن پنل لباسشویی الجی باید به بررسی مشکل در تخلیه آب، آبگیری، سنسور سطح آب، سیستم گرمایشی، عدم بسته بودن درب یا ایراد در موتور بپردازید.

در چه شرایطی چشمک زدن پنل لباسشویی مشکلی ندارد؟

برخی مواقع ممکن است چراغ روی پنل ماشین لباسشویی شما شروع به چشمک زدن نماید و مربوط به بروز مشکل یا ایرادی در بخش های مختلف دستگاه نباشد. معمولا کاربران به هنگام روشن شدن چراغ ماشین لباسشویی خود فکر می کنند که قطعه ای در دستگاه آنها خراب شده است و نیاز به تعمیر دارد. بنابراین نگران شده و سریعا به دنبال یافتن یک تعمیرکار برای رفع مشکل دستگاه خود هستند. اما لازم است بدانید که چشمک زدن این چراغ ها همواره نشان دهنده بروز خرابی در دستگاه نیست و می تواند دلیل نگران کننده ای نداشته باشد.

زمانی که لباس های خود را درون لباسشویی برای شستشو قرار می دهید، پس از پایان یافتن برنامه شستشو، دستگاه بوق زده و چراغ روی پنل چشمک می زند که نشان دهنده پایان کار لباسشویی و عملکرد صحیح آن است و با خارج کردن لباس ها و آب دستگاه، چراغ دیگر چشمک نخواهد زد.

خلاصه ای از اینکه چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟

در مطلب فوق به بررسی علل چشمک زدن پنل لباسشویی مانند خرابی برد، ایراد در اتصالات دستگاه، پایان کار لباسشویی و خرابی سایر قطعات پرداختیم. اینکه چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ باید با توجه به نوع هشدار ها و علامت ها روی لباسشویی نمایش داده شود. بر این اساس در صورتی که خودتان قابلیت تشخیص علت روش شدن چراغ ماشین لباسشویی را ندارید، توصیه می شود از کسانی که در این حوزه مهارت دارند کمک بگیرید.

باید به این نکته توجه کنید که ممکن است چشمک زدن پنل لباسشویی نشانه نوعی نقص فنی باشد. از این رو باید جهت تعمیرات آن هر چه سریع تر به یک مرکز معتبر و با تجربه مانند تیم آی پی امداد مراجعه شود. مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد از کارشناسان حرفه ای و متخصصان حاذق برای تعمیر لباسشویی استفاده می کند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت به این تیم حرفه ای و با سابقه مراجعه کنید.

3.2/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

19 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حسین اسدی 22 دی 1402

    همزمان باروشن نمودن ماشین لباسشویی زانوسی، چراغ زرد رنگ روشن و ثابت است، چند چشمک قرمز میزند و گاها ماشین شروع بکار نمیکند تا یکبار درب را باز کرده و لباسهای داخل را جابجا میکنیم و مجددا کلید روشن را زده که ماشین شروع بکار میکند و گاهی چراغ چشمک قرمز رنگ میزند و زرد شده عادی میشود؟ علت آن چیست؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 دی 1402

      درود، میکروسوئیچ درب و سپس برد الکترونیکی آن را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • سجاد 10 دی 1402

    سلام لباسشویی قدیمی الجی که دکمه ای هست و ولوم نداره دکمه ی پلی و میزنیم روشن نمیشه بعد اینکه چراغش پلی/استاپ ام چشمک میزنه هی این ینی چیش خرابه؟! بردشم چند تا از مقاومتا و خازنا از توشون ی مایع قرمز رنگی دراومده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 دی 1402

      درود، مشکل مربوط به برد دستگاه بوده و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • طناز خاموشی 06 آذر 1402

    سلام وقت بخیر علت چشمک زدن علامت قفل روی صفحه نمایش لباسشویی موقع شستشو چی میتونه باشه؟ لباسشویی پاکشوما ۸ کیلویی مدل Tbf_ 86404 wt

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 آذر 1402

      درود، اگر این علامت به هنگام شستشو نمایش داده می شود، مشکلی ندارد. اما اگر پس از اتمام شستشو همچنان قفل بوده و درب باز نمی شود، می توانید دست خود را روی علامت قفل سه الی شش ثانیه نگه دارید تا غیرفعال شود.

      پاسخ دادن
      • مریم 28 بهمن 1402

        سلام،وقت بخیر،علت چشمک زده علامت قطره ماشین لباسشویی بوش چیه؟ چشمک نرم کنندشو آاف کردم با تنظیمات idos ولی قطره رو هرکاری میکنم اوکی نمیشه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 29 بهمن 1402

          درود، ممکن است در سیستم تخلیه، شیر برقی، هیدروستات یا برنامه شستشو مشکلی وجود داشته باشد.

          پاسخ دادن
  • شهرام 10 شهریور 1402

    سلام ماشین لباسشویی من اسنوا هست روشنش میکنم چراغش شروع به چشمک زدن میکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 شهریور 1402

      درود، هیدروستات و برد لباسشویی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • Sogand rezapour 12 مرداد 1402

    ماشین لباسشویی ایندوزیت مدل iwc8128 دارم و متاسفانه لامپ قفلش وقتی استارت میزنم، شروع میکنه به چشمک زدن و ماشین شروع به کار نمیکنه. چیکار کنم تا درست بشه؟ ممنون میشم از راهنماییتون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 مرداد 1402

      درود، مشکل از میکروسوئیچ درب دستگاه است.

      پاسخ دادن
  • محمد 13 اردیبهشت 1402

    سلام وخسته نباشید لباسشویی ۷کیلویی ال جی دارم وقتی که روشن میکنم وبرنامه شستشو بهش میدم بعد ده ثانیه شروع به چشمک زدن چراغهای پنل میشود مثل موقعی که در خوب چفت نشده باشه ویه سوال دیگه علائم خرابی پمپ تخلیه اب چیه ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 اردیبهشت 1402

      درود، زمانی که درب لباسشویی به درستی چفت نشده باشد، عملیات شستشو آغاز نمی شود که مشکل می تواند از میکروسوئیچ درب باشد. چنانچه چراغ های پنل چشمک می زنند، لازم است برد الکترونیکی، هیدروستات و شیر برقی را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • الناز 20 اسفند 1401

    سلام ماشین لباسشویی لایف دارم برای شستن پرده از مرحله ی لباس خیلی چرک استفاده کردم که سه ساعت زمان داشت ولی در آخر نمایشگر شروع به قطع و وصل شدن کرد و بوی سوختگی زیادی داشت . خاموشش کردم و روشن نکردم

    پاسخ دادن
  • امید بلاژ 08 اسفند 1401

    تشکر از خدمات آی پی امداد، لباسشویی ایندزیت مدل wil100 دارم وقتی دکمه شروع شستشو را میزنیم چراغ مربوطه روشن میشود و درب قفل میشود ولی شروع بکار نمیکند چراغ قفل ماشین لباسشویی هم خاموش است سپس ماشبن لباسشویی را ریست میکنم تمام چراغها روشن میشود و عمل ریست انجام میشود ولی با وجود اینکه درب قفل است چراغ شروع به چشمک زدن میکند و پس از چند دقیقه قفل درب باز میشود. لطفا راهنماییم کنید ایراد کجا میتواند باشد. با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 اسفند 1401

      سلام، ابتدا بررسی نمایید که آبگیری انجام میشود یا خیر یا میکروسوئیچ به درستی عمل میکند؟ اطلاع دهید

      پاسخ دادن
  • مهنا 18 مرداد 1401

    سلام ببخشید من لباسشویی پارس دارم قبلن که میخواستم دکمه ی ریستارت رو بزنم سه بار چراغش روشن و خاموش میشد بعد شروع به کار میکرد اما الان اینطور نیست اگه بخوام روشن کنم و دکمه ی ریستارت رو بزنم چراغش دیگه روشن خاموش نمیشه میشه بگین مشکلی داره یا نه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 مرداد 1401

      سلام خاموش روشن آن موقع به خاطر ریست شدن بوده. هرگاه دستگاه لازم بدونه ریست میشه و چراغ خاموش روشن میشه

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد