logo logo تعمیر لباسشویی در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه
podcast

پادکست دلیل های آبگیری بدون توقف در لباسشویی

منتظر خواندن دیدگاه شما بعد از گوش کردن به این پادکست خواهیم بود.
374

علت پُر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی چیست؟ چرا ماشین لباسشویی یکسره آبگیری میکند؟ علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی را همراه با نکات و نحوه عیب یابی و تعمیر برای شما در آی پی امداد شرح داده ایم تا چنانچه عمل آبگیری در لباسشویی شما متوقف نمی شود، بدانید که چه قطعاتی باید بررسی شود.

قبل از پاسخ به این سؤال بهتر است بدانید شسته شدن لباس‌ها در لباسشویی طی مراحل مختلفی مانند چرخش، خشک‌کردن و … انجام می‌شود که تنها یکی از مراحل آن، آبگیری کردن است. اگر ماشین لباسشویی شما بعد از روشن کردن تنها عملیات آبگیری را انجام دهد، این بدان معناست که مشکلی در دستگاه وجود دارد و یکی از قطعات ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است که شما باید سریعاً مشکل را شناسایی و برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

کاربران گرامی هرگونه سوالی در زمینه علت پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی دارید، کافی است در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) پرسش نمایید تا تعمیرکاران آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

چرا آبگیری لباسشویی قطع نمیشود؟

اگر میخواهید بدانید که چرا آبگیری لباسشویی قطع نمیشود؟ در ابتدا باید با نحوه آبگیری در ماشین لباسشویی آشنا شوید.

  • وقتیکه دکمه استارت ماشین لباسشویی را فشار میدهید، برد الکترونیکی به میکروسوئیچ فرمان بسته شدن درب را میدهد.
  • بعد از اینکه درب بسته شد، میکروسوئیچ به بُرد الکترونیکی اطلاع میدهد تا فرایند شستشو آغاز شود.
  • اولیل عمل در شستشو، آبگیری میباشد.
  • برد الکترونیکی به شیربرقی فرمان میدهد تا آبگیری را آغاز کند.
  • اما چه میزان آب برای شستشو لازم است؟
  • تشخیص میزان آب شستشو، به عهده قطعه ای به نام هیدروستات است.
  • هیدروستات به مانند سنسور عمل میکند.
  • بعد از اینکه آبگیری با تشخیص هیدروستات به میزان کافی رسید، هیدروستات به بُرد الکترونیکی اطلاع میدهد.
  • در نهایت برد الکترونیکی، فرمان قطع را به شیربرقی میدهد تا فرایند لباسشویی ادامه پیدا کند.

حالا که با فرایند آبگیری در ماشین لباسشویی آشنا شدید، در ادامه 4 علت پُر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی را دنبال نمایید.

 4 علت پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی

در این قسمت به چهار 4 علت پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی و در انتها به شرح کامل عیب یابی آن ها می پردازیم:

  1. خراب شدن شیربرقی
  2. مشکل در هیدروستات
  3. کم بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه آب
  4. خراب شدن برد الکترونیکی یا تایمر

در ادامه با آی پی امداد همراه باشید تا با عیب یابی مشکل آبگیری زیاد لباسشویی آشنا شوید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی
علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

اگر میخواهید بدانید که چرا ماشین لباسشویی شما آبگیری نمیکند و برای عیب یابی و رفع مشکل چه قطعاتی باید بررسی شود کلیک نمایید.

مشاهده مقاله

خراب شدن شیر برقی یکی از علت های آبگیری زیاد ماشین لباسشویی است

خرابی شیربرقی لباسشویی باعث آبگیری مکرر میشود

همانطور که می‌دانید، لباسشویی برای انجام کار خود به آب نیاز دارد و شیر برقی نیز قطعه‌ای در لباسشویی است که وظیفه پر کردن مخزن ماشین لباسشویی را با آب دارد. علت آبگیری مداوم لباسشویی در برخی از موارد به دلیل خراب شدن شیر برقی ماشین لباسشویی است. درون شیر برقی قسمتی به نام بوبین وجود دارد که تایمر، برد الکتریکی و هیدروستات تنظیم کردن و کنترل این قسمت را بر عهده دارند.

شما به ‌راحتی و با انجام یک کار ساده می‌توانید تشخیص دهید که آیا علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی ناشی از خراب شدن شیر برقی است یا نه؟ برای تست شیر برقی لباسشویی ابتدا باید:

  • کابل برق لباسشویی را از برق بکشید.
  • سپس جریان آب در لباسشویی را چک کنید.
  • اگر آب با خاموش شدن لباسشویی همچنان به درون آن وارد شود، به این معناست که شیر برقی در حالت باز خراب‌ شده و نیاز به تعویض دارد.
  • در صورتی‌ که جریان آب با خاموش شدن دستگاه ادامه پیدا نکند، نشانگر این موضوع است که شیر برقی سالم و قطعات دیگری در لباسشویی دچار مشکل شده است.

خراب شدن هیدروستات علت یکسره آبگیری کردن ماشین لباسشویی است

هیدروستات در لباسشویی وظیفه تنظیم میزان آب در مخزن دستگاه را برعهده دارد. نحوه کار هیدروستات به این‌ صورت است که در هنگام ورود آب به ماشین لباسشویی با رسیدن سطح آب به میزان مشخص ‌شده، هیدروستات فعال ‌شده و باعث غیرفعال شدن شیر برقی می‌شود و از ورود بیشتر آب به درون دستگاه جلوگیری می‌کند. این قطعه در قسمت پشتی لباسشویی قرار دارد و با استفاده از یک شیلنگ به مخزن آب ماشین لباسشویی متصل شده است. شما برای شناسایی یکسره آبگیری ماشین لباسشویی باید:

  • شیلنگ متصل به هیدروستات را از نظر وجود نشتی چک کنید.
  • برای تشخیص این امر، می‌توانید شیلنگ را از محل اتصالش به هیدروستات در آورید و سپس یک سر آن را در آب و در سر دیگر فوت کنید و وجود حباب در آب را چک نمایید.
  • درصورت وجود حباب، لازم است شیلنگ را تعویض کنید.
  • اگر حباب وجود نداشت، باید قسمت‌های دیگر هیدروستات را بررسی نمایید.
  • امکان دارد مخزن هیدروستات کثیف باشد.

کم بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه آب علت قطع نشدن آبگیری لباسشویی

کم بودن ارتفاق شیلنگ لباسشویی باعث آبگیری زیاد میشود

علت قطع نشدن آبگیریماشین لباسشویی در موارد اندکی به دلیل کم شدن فاصله شیلنگ تخلیه آب از سطح زمین است. اگر علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی به دلیل موارد ذکر شده در بالا نباشد، بهتر است ارتفاع شیلنگ تخلیه را نیز بررسی کنید و در صورت کم بودن فاصله آن از میزان 50 تا 55 سانتی متر از زمین، کمی آن را فاصله دهید.

خراب شدن برد الکتریکی دستگاه یکی از دلیل های متوقف نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی

خراب شدن برد الکتریکی دستگاه یکی از دلیل های متوقف نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی

برد الکتریکی قطعه‌ای در لباسشویی است که وظیفه آن فرمان دادن به قطعات دیگر مانند شیر برقی است. بهتر است قبل از چک کردن برد، ابتدا تمام موارد گفته‌ شده در بالا را چک کرده و سپس برد دستگاه را بررسی نمایید. برد الکتریکی ماشین لباسشویی از جمله قطعات گران در دستگاه است که خراب شدن و تعویض آن هزینه زیادی را برای شما به دنبال دارد.

کاربران گرامی آی‌پی امداد اگر بُرد آسیب ببیند و شیربرقی قطع نشود، امکان آبگیری زیاد ماشین لباسشویی وجود دارد. توجه داشته باشید که شیربرقی با فرمان بُرد یا تایمر قطع می‌شود.

تعمرکار آی پی امداد درباره علت پُر شدن بیش از حد آب در لباسشویی چه می‌گوید؟

اگر میخواهید بدانید که چرا ورود آب به لباسشویی قطع نمیشود، شرح کامل این مشکل را از دیدگاه تعمیرکار آی پی امداد در ادامه بررسی نمایید:

  • تامین آب در لباسشویی به وسیله شیربرقی، هیدروستات و برد الکترونیکی انجام میگردد.
  • در زمان فرایند شستشو، بعد از فعال شدن میکروسوئیچ درب و فرمان برد الکترونیکی، فرایند آبگیری آغاز میشود.
  • زمانیکه آب از شیر ورودی به شیلنگی که به شیربرقی متصل است، وارد لباسشویی میشود، هیدروستات باید تشخیص دهد تا چه میزان آب برای دستگاه کافی است.
  • اگر شیربرقی سالم باشد و آب وارد دستگاه شود، اما هیدروستات نتواند تشخیص دهد که چه میزان آب کافی است، مکرر آب وارد لباسشویی و از مسیر تخلیه خارج میشود.

مهمترین علت پر شدن بیش از حد آب در لباسشویی مربوط به خرابی هیدرروستات است.

  • در این زمان باید هیدروستات را تنظیم نمایید.
  • در مواردی دیگر، خرابی شیربرقی، برد الکترونیکی و یا کم بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه میتواند منجر به مشکل آبگیری زیاد لباسشویی باشد.

نتیجه گیری از علت و تعمیر آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

در متن بالا علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی و نحوه رفع مشکل به‌ صورت کامل برای شما شرح داده شد. اگر قصد دارید خودتان مشکل لباسشویی را برطرف کنید، باید بدانید که شناسایی و حل مشکل این دستگاه به ‌آسانی امکان‌پذیر نیست و باید توسط تعمیرکار متخصص در این زمینه انجام شود.

اگر به دنبال یک تعمیرگاه مجاز برای رفع مشکلات ماشین لباسشویی خود می‌باشید، پیشنهاد ما به شما این است که آی پی امداد را برای این کار انتخاب کنید. آی پی امداد دارای تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی است که در هنگام آبگیری مداوم دستگاه سریعاً علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی را تشخیص داده و مشکل آن را در کوتاه‌ترین زمان برطرف می‌کند. هر کجای تهران هستید و ماشین لباسشویی شما از هر برندی که باشد، تفاوتی ندارد؛ شما می‌توانید تنها با یک تماس ساده مشکل لباسشویی را در محل و منزلتان و با قیمت مناسب حل نمایید.

4.2/5 - (17 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

27 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • فهیمه 19 آذر 1402

    سلام لباسشویی سوپرفراست دارم مدتی روبرنامه تایم نیم ساعت میزارم ۲ساعت میشوره نمایندگی اومده میگه برد مشکل داره وپمپ تخلیه ،خواستم بدونم تعمیر برد وتعویض پمپ چقدر هزینه داره،آیا امکان داره چون پمپ تخلیه خرابه برد خوب کارنکنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 آذر 1402

      درود، احتمال بروز همزمان خرابی در برد و پمپ تخلیه وجود ندارد. برد دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • فیضی 23 آبان 1402

    سلام لباسشویی سامسونگ بعد از آبگیری ارور میده روی 4E. وقتی دکمه پلی میزنم، دوباره آبگیری انجام میده. البته پمپش رو عوض کردیم و برد رو تعمیر اما باز دوبار آبگیری انجام میده ممنونم پاسخ بدید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 آبان 1402

      درود، ممکن است ارتفاع شلنگ دستگاه پایین باشد که باید ارتفاع آن را افزایش دهید. همچنین هیدروستات لباسشویی را نیز بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • رضا شریف 30 شهریور 1402

    سلام ممنون از توضیحات عالی لباسشویی بوش دارم - یه مدت بیش از حد نرمال آب گیری میکرد اما الان آب خیلی زیادی میگیره و بدون حتی یک دور چرخش آب رو تخلیه میکنه. لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 شهریور 1402

      درود، مشکل از هیدروستات لباسشویی است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • مهرداد حیدری 18 مرداد 1402

    با سلام خدمت شما دوستان ماشین لباسشویی من کندی همین مشکل آبگیری مدام رو داشتم قبلش بگم من شلنگ تخلیه آب رو از بست بالا باز کرده بودم با گوش کردن پادکست شما مشکلم حل شد، به تعمیر کار های زیادی زنگ زدم همه گفتن یک تومن هزینش میشه ممنونم از شما بابت مشاوره های عالیتون، فقط من برنامه شستشوی لباسشویی کندی GOF127رو میخوام نمیدونم چه کارایی های داره اگه لطف کنید دفترچه راهنما رو بذارید ممنون میشم، باتشکر فراوان

    پاسخ دادن
  • علی احمدی 19 تیر 1402

    سلام و وقت به خیر من یک دستگاه لباسشویی ال‌جی دارم مدت زمان آبگیری آن خیلی زیاد است و آب بطور مداوم تخلیه میشود علت آن چیست؟ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 تیر 1402

      درود، ارتفاع شلنگ تخلیه لباسشویی را مقداری افزایش دهید.

      پاسخ دادن
  • سامان 18 تیر 1402

    یک مطلب به درد بخور ممنونم

    پاسخ دادن
  • علی 22 آذر 1401

    سلام لباسشویی حایر ما به محض روشن شدن. اب تخلیه میکنه. ولی دیگه قطع نمیکنه همین طور اب تخلیه میکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 آذر 1401

      سلام، شیلنگ را به سمت بالا بگیرید

      پاسخ دادن
  • فرشید زمانی 07 تیر 1401

    سلام لباسشویی ما زیمنس هست و تست کردم مشکل از برد هست.میشه بگید مربوط به کدام قسمت برد و قطعه میشه که درستش کنم چون خودم تعمیرکار الکترونیک هستم

    پاسخ دادن
  • حوری قلندری 31 فروردین 1401

    باسلام واقعا بخاطر این سایت و اطلاعات دقیق که در این سایت به زبان ساده و روان بیان میکنید از شما نهایت تشکر و قدر دانی را دارم . من که خانم خانه هستم و تونستم دست تنها علت ابگیری مداوم لباسشویی رو طبق راهنمایی های شما پیدا کنم . هیدروستات شیلنگش دراومده بود . واقعا ممنونم .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 اردیبهشت 1401

      سلام، ممنون از توجه شما

      پاسخ دادن
  • علی اکبر 11 بهمن 1400

    توضیحات شما بسیارخوب وکاربردی میباشدوجاداردازتلاشتان قدردان باشیم

    پاسخ دادن
  • معصومه 11 اسفند 1399

    موقع آبگیری آب قطع نمیشود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 اسفند 1399

      هیدروستات مشکل دارد

      پاسخ دادن
  • عیسی 21 آبان 1399

    سلام من ماشین لباسشویی روشن میکنم روی تایمی که میخواد بشوره میزارم بعد یک دقیقه از تایمش کم میشه دیگه تایمش تکون نمیخوره یکسره ابش تخلیه میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 آبان 1399

      سلام، ابتدا بررسی نمایید تا تنظیم آب هیدروستات درست باشد و سپس به تعمیر تایمر بپردازید.

      پاسخ دادن
  • مصطفی 26 مهر 1399

    سلام. وقتی ما لباس و داخل لباس شویی میندازیم وقتی لباس ها رو میشوره اصن واینمیسه اگه سی دقیقه هم تایمش پوره میشه باز هم واینمیسه همینجوری میشوره تا خودمون خاموش نکنیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 مهر 1399

      با سلام، اشکال از تایمر لباسشویی میباشد.

      پاسخ دادن
  • حسینیان 20 تیر 1399

    سلام ماشین لباس شویی ما هایر هست زمانی که روشن میکنیم و برنامه میدیدم بعد از پنچ دقیقه ابگیری ماشین دیگه برنامه قطع میکنه و چراغ درب ماشین شروع به چمک زدن میکنه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 تیر 1399

      سلام، تایمر برسی شود.

      پاسخ دادن
      • بهنام 23 آذر 1400

        سلام وقت بخیر ماشین لباسشویی دوو درب از بالا داریم اومدم فیلتر اب رو تمیز کردم و لوله های اصلی رو هم جدا کردم که رسوب نگرفته باشه ، وقتی تمیزش کردم و فیلتر رو بستم و شلینگ رو وصل کردم ، و وقتی اب رو باز میکنم..آب سرد یهو شروع به ابگیری میکنه ، در صورتی که تو برق نیس ، اما به محض ابنکه شیر اب رو باز میکنم مستقیم وارد لباسشویی میشه قبلش این مشکلو نداشت..اما بغد تمیزکاری یهو اینطور شد

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 24 آذر 1400

          سلام، شیربرقی باید تعویض شود.

          پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد