logo logo تعمیر لباسشویی در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی
علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خشک نکردن ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه
podcast

پادکست دلیل خشک نشدن لباس در لباسشویی همراه با راهنمای رفع مشکل

منتظر خواندن دیدگاه شما بعد از گوش کردن به این پادکست خواهیم بود.
5430

یکی از بهترین‌ و مهمترین مزایای ماشین لباسشویی این است که تا حد زیادی رطوبت موجود در لباس را می‌گیرد و لباس‌ها را تقریباً خشک‌ شده به شما تحویل می‌دهد. اهمیت این ویژگی مخصوصاً در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان که خشک شدن لباس‌ها به‌ سختی امکان‌پذیر است، پررنگ‌تر می‌شود. خشک نکردن ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایج در بین کاربران این دستگاه است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی پرداخته و راهکارهایی را نیز برای رفع مشکل ذکر کنیم. بنابراین اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید و اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه همین مقاله پرسش نمایید تا متخصصین آی پی امداد شما را راهنمایی نمایند.

اقدامات اولیه در هنگام خشک نکردن ماشین لباسشویی

یکی از کارهایی که شما می‌توانید در هنگام خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی قبل از تماس با متخصصین انجام دهید، این است که دستگاه خود را ریست کنید. مراحل ریست کردن لباسشویی عبارت‌ است از:

  1. دستگاه را خاموش‌ کنید و کابل برق آن را نیز از پریز بکشید.
  2. بعد از گذشت یک دقیقه، کابل برق ماشین لباسشویی را مجدداً به پریز بزنید.
  3. به تعداد دفعات 6 بار و هر بار نیز به ‌اندازه 12 ثانیه درب ماشین لباسشویی را باز و بسته کنید.

با انجام کارهای فوق، ماشین لباسشویی شما ریست می‌شود و ممکن است به صورت موقت مشکل خشک نشدن لباس‌ها برطرف شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از ریست کردن ماشین لباسشویی، حتماً دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه نمایید و بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه این کار را انجام دهید.

  • در بعضی از لباسشویی ها مانند اسنوا و دوو کدی در بُرد دستگاه به نام کد بالانس تعریف شده است.
  • زمانی که کد بالانس در حافظه دستگاه بهم بخورد یا به علت لرزش، سبک یا سنگینی بیش از حد لباس، کد بالانس با دور موتور سِت نمی شود و عملا فرمان خشک کردن از سمت برد به دینام ارسال نمی گردد.
  • البته باید ذکر کنم در بعضی از مدل ها به مانند اسنوا و دوو این اتفاق می افتد.
  • همچنین در این مدل ها با تعویض کردن تسمه مشکل کد بالانس حل می شود.
  • در بسیاری از موارد، زمانی که چند سال از کار تسمه می گذرد، تسمه روی شیار فولی به خوبی نمیشینه و حتما باید تعویض شود.

خشک کن ماشین لباسشویی چگونه کار میکند؟

خشک کن ماشین لباسشویی با استفاده از گرما و گردش هوا، رطوبت لباس ها را از بین می برد و باعث خشک شدن آنها می شود. در خشک کن های ماشین لباسشویی، معمولا از دو روش برای خشک کردن لباس ها استفاده می شود:

  • در یک روش گرمای تولید شده توسط المنت خشک کن، باعث تبخیر رطوبت لباس ها می شود. سپس بخار آب تولید شده توسط یک کندانسور به مایع تبدیل شده و از طریق یک شلنگ تخلیه، از دستگاه خارج می شود.
  • در روش دیگر گرمای تولید شده توسط المنت خشک کن، به صورت مستقیم به لباس ها منتقل می شود و باعث خشک شدن آنها می گردد. در هر دو روش، گردش هوا توسط یک فن تامین می شود.

به طور کلی مراحل خشک کردن لباس ها در ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

  1. ابتدا لباس ها در محفظه خشک کن قرار می گیرند.
  2. سپس درب خشک کن بسته و برنامه خشک کن انتخاب می شود.
  3. المنت خشک کن شروع به گرم شدن کرده و فن شروع به کار می کند.
  4. گرمای تولید شده توسط المنت خشک کن، باعث تبخیر رطوبت لباس ها می شود.
  5. بخار آب تولید شده توسط رطوبت لباس ها، توسط کندانسور به مایع تبدیل شده و از طریق یک شلنگ تخلیه از دستگاه خارج می شود.
  6. فن باعث می شود که رطوبت از سطح لباس ها به سرعت تبخیر شود و لباس ها به طور کامل خشک شوند.
  7. پس از خشک شدن لباس ها، برنامه خشک کن به پایان می رسد و درب خشک کن باز می شود.
  8. معمولا خشک کردن لباس ها با برنامه خشک کن معمولی حدود 60 دقیقه طول می کشد.

خشک کن ماشین لباسشویی چگونه کار میکند؟

چرا ماشین لباسشویی خشک نمیکنه؟ 7 علت + راه‌حل

خشک نشدن لباس ها در لباسشویی می تواند نگران کننده باشد. اگر لباس ها به طور کامل خشک نشوند، باید آنها را به سرعت خشک کنید یا آنها را دوباره در ماشین لباسشویی قرار دهید و برنامه خشک کن را مجدداً اجرا کنید. همین امر باعث می شود که مشکل را هرچه سریعا عیب یابی و برطرف نمایید.

در این قسمت به 7 علت نرفتن ماشین لباسشویی روی خشک کن و در ادامه به نحوه عیب یابی و رفع مشکل هر کدام از این موارد می پردازیم:

  1. نوسانات برق
  2. مشکل در برد الکترونیکی
  3. معیوب شدن موتور لباسشویی یا اجزای آن
  4. انتخاب اشتباه برنامه شستشو
  5. عدم رعایت استاندارد ظرفیت لباسشویی
  6. معیوب شدن پمپ تخلیه
  7. انسداد مسیر شلنگ و فیلتر تخلیه

1. نوسان برق در ماشین لباسشویی

در برخی از مواقع ممکن است خشک نکردن لباسشویی به دلیل وجود نوسانات برقی در ساختمان ایجاد شده باشد. این امر می تواند باعث شود که المنت خشک کن نتواند به درستی کار کند و دمای خشک کن به اندازه کافی بالا نرود. در نتیجه، لباس ها به طور کامل خشک نمی شوند. علاوه بر این، نوسان برق می تواند باعث آسیب دیدن قطعات داخلی ماشین لباسشویی و اختلال در عملکرد خشک کن نیز گردد.

لازم به ذکر است که نوسان برق در بعضی از مدل های لباسشویی مانند بوش باعث اختلال در عملکرد خشک کن میشود؛ یعنی در لباسشویی بوش اگر آمپر یا ولتاژ برق خانه زیر 200 ولت باشد، در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند. برای جلوگیری از خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی به دلیل نوسان برق، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از محافظ برق برای ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • از پریز برقی استفاده کنید که دارای سیم ارت باشد.
  • از ماشین لباسشویی در مناطقی که احتمال نوسان برق زیاد است، استفاده نکنید.

2. مشکل در برد الکتریکی لباسشویی

سوختن آی سی یا مدار خشک کن برد یا خرابی کد بالانس در برد الکترونیکی نیز می تواند دلیل خشک نکردن لباسشویی باشد. همچنین سوختن و خراب شدن ترانس برد می‌ تواند خشک‌ کن لباسشویی را از کار بیندازد که در این هنگام تعویض ترانس برد ماشین لباسشویی یا بررسی آی سی و مدار خشک کن می‌تواند مشکل دستگاه شما را برطرف کند. اگر اطلاعات کافی در زمینه‌ تعمیر برد الکترونیکی ندارید، می‌توانید در هنگام خراب شدن این قطعه، با مرکز تخصصی آی‌ پی امداد تماس بگیرید تا از خدمات ویژه تعمیر یا تعویض برد لباسشویی خود بهره مند شوید.

خراب شدن ترانس برد لباسشویی باعث روشن نشدن میشود

3. خراب شدن موتور ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی روی خشک کن نمی رود، این امکان وجود دارد که موتور دستگاه دچار خرابی یا ایراداتی شده باشد. موتور ماشین لباسشویی از قطعاتی برای راه اندازی و تنظیم دور موتور تشکیل شده است. موتور در دور تند آبکش را می چرخاند تا لباس ها خشک شوند. اگر موتور ماشین لباسشویی خراب شود، دیگ نمی تواند به درستی بچرخد و لباس ها به طور کامل خشک نمی شوند.

  • راه انداز موتور خازن، ذغال و در مدل های اینورتر، برد الکترونیکی کنار موتور می باشد.
  • تاخو هم وظیفه تنظیم دور موتور لباسشویی را بر عهده دارد.
  • اگر هر کدام از قطعات موتور مشکل داشته باشند، آبکش نمیچرخد و این بدان معنا است که خشک کن کار نمی کند.
  • احتمال دارد که موتور لباسشویی به دلیل کار کردن بیش ‌از حد داغ شده باشد و برای مدتی از کار بی‌افتد. (از لباسشویی به صورت مداوم استفاده نکنید.)
  • نگران نشوید این مشکل معمولاً بعد از خنک شدن موتور برطرف می‌شود.
  • در موتورهای خازنی و قدیمی لباسشویی، سیم پیچ موتور در زمان خشک کن از دور چپ و راست جدا است که امکان سوختگی فقط در دور خشک کن لباسشویی امکان دارد و در این صورت باید اقدام به تعویض موتور یا تعویض سیم پیچ موتور نمایید.
  • تعمیر موتور ماشین لباسشویی کار تخصصی است و باید توسط یک تکنسین متخصص انجام شود.

خرابی موتور لباسشویی باعث خشک نشدن لباس میشود

4. انتخاب اشتباه برنامه شستشو یا درست نبودن تنظیمات خشک کن

شما باید با توجه به جنس لباسی که درون ماشین لباسشویی قرار داده‌اید، تنظیمات دستگاه (برنامه لباسشویی) را که شامل زمان شستشو، درجه حرارت و … می‌شود، انتخاب کنید. اگر شما تنظیمات دستگاه را با توجه به جنس پارچه تنظیم نکنید، خشک‌کن عملکرد خود را به‌ درستی انجام نمی‌دهد و این مسئله نیز باعث خیس ماندن لباس‌های شما می‌شود.

  • بعضی از برنامه های لباسشویی بخاطر محافظت از بلبرینگ ها، شفت، کمک دستگاه و همچنین فشار کمتر به موتور، دارای دور موتور پایین تر نسبت به بقیه برنامه ها هستند. زمانیکه این برنامه ها رو انتخاب می کنید، لباس در پایان کار با آب بیشتر تحویل داده می شود یا اینکه دکمه حذف خشک کن به اشتباه توسط شما یا کودکتان فعال شده باشد.

5. قرار دادن لباس بیش از ظرفیت لباسشویی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از عوامل خشک نکردن ماشین لباسشویی، قرار دادن لباس‌ها بیش از ظرفیت لباسشویی درون مخزن آن است. وقتی لباس ها بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی قرار می گیرند، فضای کافی برای گردش هوا باقی نمی ماند. این امر باعث می شود که رطوبت لباس ها به طور کامل تبخیر نشود و لباس ها به طور کامل خشک نشوند.

  • همواره باید متناسب با ظرفیت ماشین لباسشویی، درون آن لباس بریزید و از قرار دادن لباس بیش از ظرفیت دستگاه خودداری نمایید.
  • با مراجعه به دفترچه راهنما می توانیم بفهمیم که چه مقدار لباس در لباسشویی بریزیم.
  • این کار ممکن است علاوه بر اینکه عملکرد خشک‌کن را دچار اختلال کند، بر قطعات دیگر نیز اثرات منفی گذاشته و عملکرد آن‌ها را مختل نماید.
  • احتمالاً توجه کرده‌اید که ظرفیت لباسشویی برحسب کیلو مشخص می‌شود.
  • باید بدانید که در هنگام ریختن لباس در مخزن احتیاجی به وزن کردن لباس‌ها نیست.
  • کافی است شما فضای درون مخزن را به حدی پر کنید تا به ‌اندازه یک‌ چهارم در اطراف آن فضای خالی وجود داشته باشد.
  • در لباسشویی هایی که مجهز به سنسور وزن و سنسور لرزش هستند، در صورت سنگینی بار و یا لرزش بیش از اندازه، برد الکترونیکی فرآیند دور خشک کن را انجام نمی دهد.

قرار دادن لباس بیش از ظرفیت لباسشویی

6. خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

یکی از دلایل تخلیه نشدن آب در لباسشویی، وجود انسداد و گرفتگی در پمپ تخلیه است. پمپ تخلیه در لباسشویی وظیفه تخلیه کردن آب کثیف درون دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه یکی از قطعات مهم درون لباسشویی است که خراب شدن آن‌، یکی از علت های کار نکردن دور خشک کن لباسشویی است. معمولاً پرزهای لباس و یا اشیا باقی‌ مانده در لباس‌ها به پروانه پمپ گیر می کنند. در نهایت پمپ تخلیه عملکرد خود را به‌ درستی انجام نمی‌دهد و لباس‌های شما همچنان خیس می‌ماند.

  • برای بررسی پمپ تخلیه ابتدا باید آن را که در پایین ماشین لباسشویی قرار دارد، پیدا کنید.
  • سپس پیچ های اتصال پمپ تخلیه را شل کرده و آن را خارج نمایید.
  • قطعه را به دقت بررسی کرده و از خرابی یا سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • بهتر است قبل از تعویض پمپ، گرفتگی در پروانه پمپ نیز بررسی شود.
  • همچنین باید عواملی که باعث انسداد و گرفتگی آن شده است را از درون پمپ تخلیه کنید.
  • در صورت خراب شدن کامل این قطعه، باید اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید.

خراب پمپ تخلیه لباسشویی باعث خشک نشدن لباس میشود

7. وجود انسداد و گرفتگی در شیلنگ و فیلتر تخلیه لباسشویی

وجود هرگونه انسداد و گرفتگی در خرطومی دیگ به پمپ، فیلتر پمپ تخلیه، شیلنگ خروجی و مسدود بودن دریچه فاضلاب نیز میتواند مانع از خر‌وج و تخلیه آب در لباسشویی شود و همانطور که توضیح داده ایم، عدم تخلیه آب به هر دلیلی، مانع از خشک کردن لباس می گردد. تخلیه نشدن آب در لباسشویی باعث می‌شود که آب‌هایی که لازم است از درون دستگاه خارج نشود و این مسئله باعث خشک نشدن لباس‌ها در لباسشویی خواهد شد.

  • برای حل این مشکل کافی است فیلتر کف را باز نمایید و سپس خود فیلتر و پوسته داخلی آن را کاملا تمیز کنید.
  • شما به‌ سادگی و بدون نیاز به تماس با مرکز تعمیر لباسشویی می‌توانید شیلنگ تخلیه آب و فیلتر کف را چک کنید و هرگونه مواد اضافی را از درون آن خارج نمایید.

گرفتگی در فیلتر کف لباسشویی باعث خشک نشدن لباس میشود

برای تعمیر مشکل خشک نکردن لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

به طور کلی با سرویس سالیانه و رعایت نظافت و تمیزی دستگاه و رفع گرفتگی در فیلتر کف و پمپ تخلیه، می توانید تا حدودی از پیش آمدن این مشکل جلوگیری نمایید. همانطور که در این مقاله برای شما توضیح داده‌ایم، مشکل خشک نشدن لباس‌ها در لباسشویی به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود. از آنجایی که لباسشویی یکی از گران‌ترین و پرکاربردترین لوازم برقی آشپزخانه است، بهتر است در صورت بروز این مشکل، از دستکاری آن خودداری کنید و لباسشویی را به‌ مراکز مجاز و تخصصی بسپارید. اگر در تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید در هنگام مشاهده این مشکل، از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با آی پی امداد که به‌ عنوان یکی از بهترین نمایندگی‌های تعمیرات انواع برندهای ماشین لباسشویی در تهران است، تماس بگیرید و مشکل دستگاه خود را با هزینه مناسب و در زمانی کوتاه در منزلتان برطرف نمایید.

4.4/5 - (40 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

100 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد وفایی 28 اسفند 1402

    سلام لباسشویی من وقتی میاد روی دقیقه یازدهم، دستگاه کار میکند ولی دقیقه کم نمی شود. 10 الی 20 دقیقه روی یازدهم میماند بعد خشک کن عمل میکند. لطفاً بگید مشکل ماشین لباسشویی من چی هست ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 اسفند 1402

      درود، آبگیری دستگاه مشکل داشته یا فیلتر لباسشویی دچار گرفتگی شده است.

      پاسخ دادن
  • پارسا صابریان 24 اسفند 1402

    سلام و خسته نباشید، یک ماشین لباسشویی سطلی سامسونگ داریم. وقتی که میخواد خشک کنه، کفش می‌چرخه ولی دورش نمیچرخه. علت این خرابی از کجاست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 اسفند 1402

      درود، احتمالا تسمه دستگاه شل شده است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • سهیل 29 دی 1402

    سلام وقت بخیر ماشین لباسشویی 9 کیلویی سامسونگ داریم همه چیز رو خوب میشوره و کامل خشک میکنه اما وقتی هودی زمستانی رو داخلش میندازیم در مرحله خشک کن هنگ میکنه و فقط میچرخه و روی دور تند خشک کن نمیره، در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 دی 1402

      درود، ممکن است لباس آب زیادی به خود گرفته و در یک قسمت از دیگ جمع شده و منجر به بهم ریختن بالانس دستگاه شود که بهتر است هودی های ضخیم و پشمی را درون آن شستشو ندهید.

      پاسخ دادن
      • سهیل 30 دی 1402

        با سپاس . دقیقا فقط مشکل شستن هودی پشمی هستش . تمام برنامه های شست و شو رو هم تست کردم درست نشد .

        پاسخ دادن
      • سهیل 02 بهمن 1402

        آقا من از فرمایش شما که گفتین"لباس آب زیادی به خود گرفته " یه کدی گرفتم رفتم انجام دادم جواب داد روی یکی از برنامه های شست و شوی نیم ساعته عملیات آبکشی طولانی ( علامتش یه ظرف پر از آبه) رو غیر فعال کردم ، اینطوری دیگه لباس رو داخل آب زیاد نگه نداشت و به راحتی خشک کرد . ممنون

        پاسخ دادن
  • مجید 26 دی 1402

    با سلام ماشین لباسشویی ال جی وقتی که لباس ها رو میریزیم توی ماشین به مرحله خشک کردن که میرسه ماشین چند بار هی دور می‌زند ولی فرمان خشک کردن نمی گیره اما زمانی که ماشین رو خاموش می کنم بعد از حدود ده دقیقه روشن کنم لباس ها رو خشک می کنه لطفاً راهنمایی بفرمایید مشکل کدوم قطعه هست؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 دی 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به بالانس نبودن دستگاه، هیدروستات، پمپ و تاخو لباسشویی باشد که باید هریک از این موارد بررسی شوند.

      پاسخ دادن
  • خسروی 05 مهر 1402

    امروز ماشین لباسشویی بوش wAv28m80me را راه اندازی کردم و روی دکمه Quick/Mix59 زدم که بشوره. در آخر کار صدای زنگ ساعت میده ولی هنوز هم آب داره و هم خشک نکرده. میشه کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 مهر 1402

      درود، اگر روی برنامه های دیگر نیز این مشکل ایجاد می شود، پمپ، هیدروستات و فیلتر لباسشویی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • مرتضی 25 مرداد 1402

    لباسشویی کنوود وقتی روشن می شود، کلید کوئیک واش روشن نمیشود و در ادامه آبکشی تکمیل و خشک نمیشود.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 مرداد 1402

      درود، هیدروستات، پمپ تخلیه، موتور و فیلتر کف دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • حسبن 16 خرداد 1402

    سلام روش ریست کردن لباسشویی ایندزیت مدلwil146sp رولطف کنید. ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 خرداد 1402

      درود، دکمه Reset روی لباسشویی را سه الی 6 ثانیه نگه دارید. همچنین می توانید یک بار لباسشویی را از برق کشیده و پس از چند دقیقه مجددا وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • محمدحامد شیرزاده 30 بهمن 1401

    باسلام کمتر از یک ماه است که لباسشویی اسنوا مدل ۹۴۵۳۷ خریده ام لباسشویی گاهی لباسها را خیس تحویل می‌دهد، طوریکه از آن آب نمیچکد ولی کاملا خیس است و اگر با دست فشار دهیم مقدار اندکی از لباسها آب خارج می‌شود و گاهی هم لباس ها را خشک می‌کند و نمدار تحویل می‌دهد. گاهی هم در مرحله آخر یعنی همان خشک کن تایمر ثابت میماند و لباس ها الکی در دستگاه می‌چرخد و بعضی وقت‌ها با اینکه هنوز عدد تایمر مانده تا تمام شود مثلا روی عدد ۷ است کار دستگاه تمام می‌شود و کلمه end نمایش داده می‌شود از نمایندگی هم آمدند و گفتنددستگاه ایرادی ندارد ولی من همچنان درگیر این مشکلات هستم ممنون میشوم راهنمایی کنید که چرا لباسشویی اسنوا لباس ها را خشک نمیکند؟ اصلا خشکن جدا نداره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 بهمن 1401

      سلام، یا در دور خشک کن موتور به خوبی عمل نمیکند، که در ابتدا باید تاخو موتور بررسی شود. یا مسیر تخلیه مشکل دارد که شیلنگ تخلیه، فیلتر و پمپ باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • حیدراعظمی پناه 19 بهمن 1401

    باسلام مایه لباسشویی ۹کیلو اسنوا گرفتیم بعضی وقتها روی دور تند نمیره و لباسها رو خوب خشک نمیکنه دوباره همون برنامه بهش میدیم خشک میکنه علتش چیه ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 بهمن 1401

      سلام، هیدروستات، تاخو موتور، پمپ و فیلتر بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • ماریا منصوری 01 بهمن 1401

    سلام، لباسشویی ۹ کیلویی اسنوا مدل SWM_94537 دارم لباسا رو متاسفانه خوب خشک‌ نمیکنه و لباسا بعد شست‌ و شو رطوبت زیادی دارن، چکار کنم که خوب خشک کنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 بهمن 1401

      سلام، در ابتدا مسیر تخلیه را بررسی نمایید تا مسدود نباشد یا گرفتگی نداشته باشد. پمپ تخلیه و فیلتر را چک نمایید. سپس تاخو موتور بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • محمد توحیدی کیا 27 دی 1401

    سلام من لباس شویی بوش دارم مدل روش نزده نوشته meister stuck وقتی لباس شویی رو روشن میکنم میزارم رو گزینه spulen / schleudern تایم ۲۲ دقیقه بعد از شستن خشک نمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 دی 1401

      سلام، این برنامه های مخصوص آبکشی و خشک کن میباشد. اگر در انتها خشک نمیکند و با مقداری آب کار دستگاه به پایان میرسد، امکان دارد دور خشک کن موتور پایین باشد، پمپ خوب عمل نکند یا فیلتر آب کثیف باشد یا در نهایت برد الکترونیکی مشکل داشته باشد.

      پاسخ دادن
  • سارا رضایی 12 دی 1401

    لباسشویی دوو داریم ولی خشکنش کار نمیکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 دی 1401

      موتور هیدروستات ودر نهایت برد چک شود

      پاسخ دادن
  • فاطمه محمودخانی 10 دی 1401

    سلام و عرض ادب ببخشید من لباسشویی هفت کیلویی کنوود دارم متاسفانه جدیدا به مرحله خشک کن که میرسه خشک نمیکنه و فقط الکی لباس می‌چرخه داخل لباسشویی وقتی هم که خاموش و روشن میکنم باز هم خشک نمیکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 دی 1401

      سلام، موتور، تسمه، هیدروستات و در نهایت برد چک شود

      پاسخ دادن
  • اصلانی 21 آذر 1401

    سلام امروز ماشینو روشن کردم خاموش که شد هیچ کدوم از لباسا خشک نبود و کاملا خیس بودن دوباره خشک کن و روشن کردم اما اصلا حرکت نکرد و تایمر روشم از چهار پرید رو دو و بعد خاموش شد دوباره از اول ماشینو روشن کردم رو حالت خشک کن که کلا نمیرفت و وقتی میرفت رو تایم ۸ یهو میپرید رو ۱۴ میشه لطف کنین بگین مشکلش چیه در ضمن ماشین اسنواس

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 آذر 1401

      سلام، هیدروستات، موتور و در نهابت برد بررسی شود

      پاسخ دادن
  • مریم آزاده 19 آذر 1401

    سلام شب خوش. امروز لباس انداختم تو ماشین لباسشویی شست وقتی کارشستن تموم شد جلوی درب لباسشویی یذره کف بود با لباسا خوب خشک نشده بودن از بعضی لباسا آب چکه میکرد دلیلش چیه؟ (درضمن مایع لباسشویی هم کم ریختم ولی نمیدونم چرا کف داشت تو ماشین)

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 آذر 1401

      سلام، خشک کن آخر بدرستی انجام نشده دوباره لباسها رو روی خشک کن بزارید و روشن کنید اگر انجام نشد موتور یا برد ایراد دارد

      پاسخ دادن
    • ساجده 27 آذر 1401

      سلام خسته نباشید ماشبن لباسشویی اسنوا دارم لباسشویی اصلا رو دور تند نمیچرخه و لباسا را خیسه خیس تحویل میده حتی رو خشک کن هم که میذارم همونطور خیس و حتی حالت خیس تر تحویل میده با اینکه دیروز درست کار کرده ولی امروز یکدفعه اینطور شده ممنون میشم از راهنماییتون

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 28 آذر 1401

        سلام، مقدار نا مناسب لباس، تراز نبودن دستگاه، خرابی هیدروستات، خرابی موتور و در نهایت خرابی برد باید بررسی شود

        پاسخ دادن
    • زهرا خمر 19 دی 1401

      سلام لباسشویی هایر ۸کیلو بدون تسمه دارم لباس رو خشک میکنه اما بالشت اینارو خشک نمیکنه قبلا خشک میکرد دلیلش چی میتونه باشه؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 19 دی 1401

        سلام. فیلتر کف دستگاه دچار گرفتگی شده و باید رفع شود.

        پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد