logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال ال جی

علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال ال جی
علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال ال جی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال‌ های ال‌ جی معمولا دارای فیلتری برای تصفیه آب و یخ‌ هستند و زمانی که چراغ فیلتر روشن می‌شود، زمان تعویض فیلتر را نشان می دهد. با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با ناخالصی ها مسدود شود و کارایی خود را از دست بدهد. به همین دلیل نیاز به تعویض دوره ای دارد. چراغ فیلتر به عنوان یادآوری برای تعویض فیلتر یخچال ال جی به صورت دوره ای شروع به چشمک زدن می کند. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال ال جی و همچنین راهکارهای رفع مشکل برای شما بپردازیم تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی ایراد دستگاه خود را برطرف نمایید.

مفهوم چراغ فیلتر در یخچال ساید ال جی چیست؟

با گذشت زمان فیلتر آب یخچال الجی ممکن است با رسوبات و سایر ناخالصی ها مسدود شود که می تواند بر کیفیت آب و یخ تولید شده در یخچال شما تأثیر بگذارد. چراغ فیلتر که روی کنترل پنل نمایشگر دستگاه وجود دارد، هر چند وقت یکبار روشن شده و یا چشمک می زند که نشان دهنده رسیدن زمان تعویض فیلتر می باشد. همچنین در صورتی که پس از تعویض فیلتر یخچال، اقدام به ریست کردن آن نکنید، چراغ فیلتر روشن مانده و خاموش نمی شود. اگر با روشن شدن چراغ، فیلتر را تعویض نکنید، ممکن است آب و یخ شما طعم بدی پیدا کند یا بوی نامطبوعی داشته باشد.

مفهوم چراغ فیلتر یخچال ال جی

چرا چراغ فیلتر یخچال ال جی روشن می شود؟

به طور کلی می توان دلایل مختلفی را برای چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال الجی بررسی نمود که در ادامه هریک از این موارد را بررسی خواهیم کرد:

  • بسیاری از یخچال‌ های ال‌جی دارای چراغ فیلتر هستند که پس از گذشت مدت زمان مشخصی روشن می‌شود. این چراغ به شما یادآوری می کند که فیلتر را به طور مرتب تعویض کنید و اطمینان حاصل کنید که آب و یخ شما تمیز و تازه هستند.
  • برخی از مدل های یخچال های ال جی دارای یک چراغ فیلتر هستند که با مقدار آبی که از فیلتر عبور کرده است، فعال می شوند. در این حالت فیلتر می تواند با رسوبات و سایر ناخالصی ها مسدود شود که بر جریان و کیفیت آب تاثیر خواهد گذاشت. هنگامی که مقدار مشخصی آب از فیلتر عبور کند، چراغ روشن می شود تا به شما یادآوری کند که باید آن را تعویض کنید.
  • دیگر مدل ها دارای نشانگر عمر فیلتر هستند که میزان استفاده واقعی از فیلتر را بر اساس جریان و کیفیت آب اندازه گیری می کند. هنگامی که فیلتر به پایان عمر خود می رسد، چراغ روشن می شود تا به شما یادآوری کند که زمان تعویض آن فرا رسیده است.

نحوه رفع مشکل روشن ماندن چراغ فیلتر یخچال الجی

برای اینکه بتوانید مشکل چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال ال جی را برطرف کنید، می توانید نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • فیلتر را بررسی کنید: مطمئن شوید که فیلتر به درستی نصب شده است و کاملاً در محفظه فیلتر قرار گرفته است. اگر فیلتر به درستی نصب نشده باشد، ممکن است آب را به طور موثر فیلتر نکند.
  • فیلتر را تعویض کنید: اگر فیلتر قدیمی یا گرفته است، آن را با فیلتر جدید تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید که از فیلتر مناسب برای مدل یخچال خود استفاده کنید.
  • محفظه فیلتر را بررسی کنید: اگر محفظه فیلتر آسیب دیده باشد یا به درستی آب بندی نشده باشد، ممکن است باعث چشمک زدن چراغ فیلتر شود. محفظه را از نظر ترک یا آسیب دیدگی بررسی کنید و مطمئن شوید که اورینگ یا واشر در وضعیت خوبی قرار دارد و به درستی قرار گرفته است. در صورت لزوم، محفظه را تعویض کنید.
  • فیلتر را ریست کنید: اگر مراحل بالا جواب نداد، اقدام به ریست فیلتر یخچال ال جی کنید. این کار ممکن است چراغ چشمک زن فیلتر را خاموش کند. برای یافتن نحوه انجام این کار می توانید از دفترچه راهنمای یخچال ال جی کمک بگیرید.

رفع مشکل روشن ماندن چراغ فیلتر یخچال الجی

نتیجه گیری از علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال الجی

به طور کلی چراغ فیلتر یخچال ال جی روشن می شود تا نشان دهد که زمان تعویض فیلتر آب یخچال شما فرا رسیده است. با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با رسوبات و سایر ناخالصی ها مسدود شود که می تواند بر کیفیت آب و یخ تولید شده در یخچال شما تأثیر بگذارد. چراغ فیلتر معمولاً بسته به مدل یخچال شما پس از گذشت مدت زمان مشخص یا پس از تخلیه مقدار معینی آب روشن می شود. از این رو باید فیلتر را مرتباً تعویض کنید تا مطمئن شوید که آب و یخ شما تمیز و تازه هستند. اگر چراغ فیلتر چشمک می زند، ممکن است نشان دهنده مشکل در فیلتر یا محفظه فیلتر باشد که ممکن است نیاز به عیب یابی بیشتر یا تعمیر حرفه ای توسط تعمیرکار یخچال داشته باشد.

5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • زارع 27 فروردین 1403

    سلام وقت بخير، رو يخچال ال جي من يك گزينه اي هست روشن شده نوشته replace filter فكر كنم براي اب هست بايد چكار كنم و از كجا تهيه كنم براي عوض كردنش...و يك سوال ديگه هم كه دارم اين هست كه ميوه و سبزيجات خيلي زود در يخچال من خراب ميشن و كپك ميزنن چندروز ميمونن فقط علت اين مشكل چي هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 فروردین 1403

      درود، دریچه دمپر یخچال باید بررسی شود. برای تعویض فیلتر آب یخچال خود نیز می توانید با شماره 02158941 تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  • صديقه 01 بهمن 1402

    من ب تازگي يخچال ال جي مدل ايكس ٣٤٨ خريدم ولي در حال حاضر ب آب شهري وصل نيست.ميشه راهنمايي بفرمايين چطور ميتونم خاموش كنم اين قسمت رو ك در حال حاضر استفاده ندارم؟!؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 بهمن 1402

      درود، در صورتی که آب وصل نباشد، یخساز و آبسردکن کارکردی نخواهند داشت و نیازی به خاموش کردن چیزی نیست.

      پاسخ دادن
      • صديقه 02 بهمن 1402

        ممنونم از پاسخگوييتون.همش ي صدايي ميده يخچال مثل وقتي يخ ميسازه و ب دنبالش چراغ يووي روشن ميشه

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد