logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی

علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال به‌عنوان یک وسیله ضروری در هر خانه تلقی می‌شود و همیشه به‌عنوان قلب آشپزخانه شناخته می‌شود. اگر هرگونه مشکلی در یخچال به‌وجود آید، می‌تواند با دردسرهای زیادی همراه باشد. یکی از سوالات رایج درباره یخچال، این است که چرا بدنه آن داغ می‌شود؟ چرا در زیر یخچال و در دیواره‌های آن حرارت حس می‌شود؟ آیا این نشانه‌ای از مشکل جدی است؟ در این مقاله از آی پی امداد، ما قصد داریم شما را با علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی و راه‌های رفع آن آشنا کنیم. پس برای پاسخ به سوالات خود در ادامه این محتوا با ما همراه شوید. چنانچه سوالی درباره‌ی این مشکل دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما راه‌حل‌های مناسب را برای شما ارائه دهند.

آیا همیشه داغ شدن بدنه یخچال غیرطبیعی و نگران‌کننده است؟

وقتی بدنه یخچال را لمس می‌کنید، حتما گرمایی را احساس خواهید کرد. این گرما در واقع کاملا طبیعی است، اما اگر این گرما از حد معمول بیشتر شود، لازم است علت داغ شدن بدنه یخچال و افزایش دمای آن را سریعا بررسی و راهکارهای لازم برای رفع مشکل را دنبال نمایید.

6 علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی

داغ شدن بدنه یخچال و دیواره‌های یخچال و فریزر ال جی ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. در ادامه این مقاله، به معرفی دلایل داغ شدن بدنه یخچال ال جی می‌پردازیم:

  1. وجود حجم بالایی از مواد‌غذایی
  2. فاصله کم یخچال با دیوار و سقف
  3. کثیف شدن کندانسور یخچال
  4. کمبود گاز در یخچال
  5. تنظیمات اشتباه دمای یخچال
  6. اختلال در رادیاتور یا فن یخچال

۶ علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی

چرا بدنه یخچال فریزر ال جی داغ می شود؟

در ادامه به توضیح هریک از دلایل ذکر شده و نحوه رفع آنها پرداخته خواهد شد.

1. وجود حجم بالایی از مواد‌غذایی

دلایل داغ شدن بدنه یخچال ال جی ممکن است به عوامل مختلفی برگردد. یکی از این دلایل، وجود حجم بالایی از مواد‌غذایی در یخچال است؛ زیرا این مواد باعث افزایش زمان و انرژی مورد نیاز برای خنک کردن و نگهداری آن‌ها و بیشتر کار کردن کمپرسور می‌شود. همچنین، لوله‌های کندانسور که در پشت و در بعضی موارد در کنار درب یخچال قرار دارند، گرمای بیشتری تولید می‌کنند.

وجود حجم بالایی از مواد‌غذایی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، در صورتی که حجم زیادی از مواد‌غذایی در یخچال قرار داده شده است، توصیه می‌شود درب یخچال را برای مدت طولانی و مکرر باز نکنید.
  • با هر بار باز کردن درب، سرمای موجود در یخچال از دست می‌رود و این باعث بیشتر کار کردن کمپرسور می‌شود. بهتر است تا قبل از رسیدن به دمای نرمال، درب یخچال را باز نکنید.

2. فاصله کم یخچال با دیوار و سقف

یکی از عللی که باعث داغ شدن بدنه یخچال ال جی می‌شود، فاصله کم بین یخچال و دیواره پشت و سقف آن است. در هنگام گردش گاز، لوله‌های کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند، بسیار گرم می‌شوند. به همین دلیل، برای خنک کردن این لوله‌ها باید جریان هوا به‌صورت درست و مناسب انجام گیرد. اگر یخچال به دیوار چسبیده باشد و اطراف آن توسط کابینت محاصره شده باشد، جریان هوا به‌خوبی صورت نخواهد گرفت و این باعث گرم شدن لوله‌های کندانسور می‌شود.

راه‌حل:

بنابراین برای رفع این مشکل باید به فاصله استاندارد بین دستگاه و اطراف آن توجه داشت. فواصل استاندارد برای یخچال ال جی به شرح زیر است:

  • از قسمت عقب 10 سانتی‌متر
  • از طرفین 5 سانتی‌متر
  • از بالا (سقف) 30 سانتی‌متر

رعایت فواصل و جای مناسب یخچال در آشپزخانه باعث می‌شود که هوا به‌درستی در دستگاه گردش یابد و موتور به‌درستی کار کند.

3. کثیف شدن کندانسور یخچال

با گذشت زمان، کندانسور یخچال ال جی کثیف می‌شود و گرد‌و‌غبار به میزان زیادی روی کندانسور جمع می‌گردد. این ذرات گرد‌و‌غبار باعث می‌شوند جریان هوا و تبادل حرارت و خنک شدن لوله‌های کندانسور به‌درستی صورت نگیرد. از این‌رو، کندانسور گرم و موجب داغ شدن بدنه یخچال ال جی می‌شود.

کثیف شدن کندانسور یخچال

راه‌حل:

  • برای تمیز کردن کندانسور یخچال، بهتر است هر شش ماه یک‌بار سرویس دوره‌ای را انجام دهید. اگر بیش از شش ماه از آخرین سرویس یخچال شما گذشته است، کافی است درخواست سرویس یخچال ال جی را در سایت آی پی امداد ثبت کنید تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تکنسین ماهر را به محل شما اعزام کنیم.

4. کمبود گاز در یخچال

گاز مبرد یکی از مواد مهم در سیستم سرمایشی یخچال است که باعث می‌شود که گرما از داخل یخچال به خارج منتقل شود. اگر گاز یخچال کم باشد، باعث می‌شود که کمپرسور برای تولید سرما، فشار بیشتری تحمل کند و در نتیجه گرمای بیشتری تولید کند. این گرما نیز به بدنه یخچال منتقل می‌شود و باعث داغ شدن بدنه یخچال ال جی می‌شود.

کمبود گاز در یخچال

راه‌حل:

5. تنظیمات اشتباه دمای یخچال

دمای یخچال باید به گونه‌ای تنظیم شود که نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم. اگر دمای یخچال خیلی سرد باشد، باعث می‌شود که کمپرسور بیشتر کار کند و گرمای بیشتری تولید کند. اگر دمای یخچال خیلی گرم باشد، باعث می‌شود که مواد‌غذایی داخل یخچال فاسد شوند و گرمای بیشتری تولید کنند. هر دو حالت، باعث داغ شدن بدنه یخچال ال جی می‌شود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید دمای یخچال را بر روی حد متوسط تنظیم کنید.

6. اختلال در رادیاتور یا فن یخچال

رادیاتور و فن دو قطعه مهم در سیستم سرمایشی یخچال هستند که وظیفه دارند که گرما را از کمپرسور و لوله‌های کندانسور بگیرند و به محیط خارج از یخچال پخش کنند. اگر این دو قطعه خراب شوند یا کار نکنند، باعث می‌شود که گرما در داخل یخچال ذخیره شود و به بدنه یخچال منتقل شود و باعث داغ شدن بدنه یخچال ال جی می‌شود.

اختلال در رادیاتور یا فن یخچال

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید این دو قطعه را توسط تعمیرکاران متخصص آی پی امداد تعمیر یا تعویض کنید.

جهت رفع مشکل داغ شدن بدنه یخچال ال جی با کجا تماس بگیریم؟

علت داغ شدن بدنه یخچال ال جی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای رفع این مشکل، ابتدا می‌توانید خودتان اقداماتی نظیر جلوگیری از تماس مستقیم با دیوار یا قرارگیری صحیح یخچال را انجام دهید. اگر مشکل ادامه داشت، بهتر است با تعمیرکاران آی پی امداد تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهند و رفع کنند. توجه داشته باشید که جهت موارد فنی، بهتر است از خدمات تخصصی استفاده کنید. در زمان تعمیرات یخچال، اگر دانش کافی درباره آن ندارید، ممکن است به قطعات دیگر دستگاه آسیب برسانید و مشکلات بیشتری ایجاد شود. بنابراین، از بهتر است با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از تیم تخصصی آی پی امداد کمک بگیرید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد