logo logo تعمیرات یخچال در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تنظیم دما یخچال

نحوه تنظیم دما یخچال
نحوه تنظیم دما یخچال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تنظیم دما یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بازدهی یخچال فریزر یکی از مهمترین مسائلی است که به صورت مستقیم با تنظیم دمای آن در ارتباط است. هنگامی که شما یخچال فریزر خود را بر روی یک درجه دمای ایمن قرار دهید، از فاسد شدن مواد غذایی محافظت می کنید و حتی آن را برای مدت طولانی تر و تازه تر نگه می دارید. همچنین این کار به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک زیادی خواهد کرد. به طور کلی تنظیم درجه یخچال و تعیین دمای مناسب در هریک از مدل های یخچال ها تفاوت هایی دارد. از این رو در این مقاله به شما می آموزیم که نحوه تنظیم دما یخچال به چه صورت است، بهترین دما برای یخچال فریزر کدام است، کدام درجه یخچال سردتر است و سایر مسائل مهمی که با تنظیم درجه یخچال در ارتباط می باشد. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی اگر بعد از مطالعه مقاله طریقه تنظیم درجه دمای یخچال فریزر سوالی داشتید در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

درجه یخچال فریزر باید روی چند باشد؟

به طور کلی تنظیمات درجه دمای یخچال و فریزر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که تنظیمات نامناسب و غیراصولی درجه یخچال می تواند موجب بروز مشکلات متعددی در کارکرد یخچال و همچنین فاسد شدن مواد غذایی گردد. این روزها هریک از یخچال های موجود در بازار در نوع مدل مکانیکی و الکترونیکی به مصرف کنندگان ارائه می شوند که درجه نرمال یخچال در هریک از این یخچال ها نسبت به دیگری متفاوت است. در همین راستا قصد داریم به بررسی دمای مناسب یخچال در هریک از این یخچال ها برای کاربران بپردازیم.

تنظیمات دما یخچال مکانیکی (ترموستاتی) یخچال الکترونیکی (دیجیتالی)
درجه یخچال 2 7
درجه فریزر -18 -18
دمای یخچال در تابستان 4 الی 5 3 الی 4
دمای فریزر در تابستان -20 -18 الی -20
درجه یخچال در زمستان 2 الی 3 4 الی 5
درجه فریزر در زمستان -18 -16 الی -19

درجه یخچال چگونه تنظیم میشود؟

شاید انتظار داشته باشید که درجه دمای یخچال همه یخچال فریزرها یکسان باشند. در حالی که همه یخچال ها کار یکسانی انجام می دهند، اما شما نمی دانید چه نوع دمایی برای دستگاهتان مناسب است. از این رو باید درجه یخچال را مطابق با استاندارد دستگاهتان انتخاب کنید و به یاد داشته باشید همیشه به جای تغییرات بزرگی که می تواند دما داخلی را یکباره تغییر دهد، تنظیمات کوچک و تدریجی انجام دهید. اگر مطمئن نیستید کنترل کننده دما کجاست، دفترچه راهنما یخچال را بررسی کنید.

نحوه تنظیم درجه ترموستات یخچال مکانیکی

در مدل های مکانیکی، تنظیمات یخچال با یک ترموستات یا مدل شاسی اهرم دار کنترل می شود. این بخش غالباً داخل یخچال فریزر است و در نزدیکی لامپ تعبیه شده است.

  • در مدل های یخچال های مکانیکی اعداد از 1 تا 5 یا 1 تا 9 هستند.
  • اگر ولوم را به سمت اعداد پایین تر بچرخانید، دمای یخچال کاهش پیدا می کند.
  • یخچال روی درجه 9 یا 5 نیز در حداکثر توان خود کار می کند.
  • اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را تنظیم کنید، درجه را در جایی مانند وسط قرار دهید.
  • در صورتی که درجه دارای شماره 1 تا 5 باشد، آن را بر روی 3 تنظیم کنید.
  • اگر شماره 1 تا 9 بود، پس درجه را بر روی 4 را تنظیم کنید.
  • به طور خاص، هر چه تعداد شماره های کنترل دما بیشتر باشد، تنظیمات یخچال شما قابلیت سردتر شدن را دارد.
  • 12 تا 24 ساعت بعد تست کنید تا ببینید آیا مواد غذاییتان در دما مورد نظر شما قرار گرفته است یا خیر.

تنظیم درجه دمای یخچال معمولی توسط ترموستات

نحوه تنظیم دمای یخچال الکترونیکی و دیجیتالی

یخچال فریزرهای جدید دارای کنترل تنظیم دمای یخچال از نوع دیجیتالی یا لمسی هستند که دمای دقیق یخچال را نشان می دهند. این امر، شناخت و کنترل دقیق دما یخچال یا فریزر شما را بسیار ساده تر می کند. مراحل زیر را چک نمایید تا با نحوه تنظیم دمای یخچال های الکترونیکی آشنا شوید:

  • بر روی نمایشگر این مدل یخچال ها می توانید نوشته هایی به صورت Fridg/Ref/tempRef مشاهده نمایید که برای تنظیم دمای یخچال به کار می رود.
  • همچنین دکمه هایی مانند Frz/Freezer/Freezer temp برای تعیین دمای فریزر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای تعیین دما در این مدل یخچال ها شما می توانید دکمه های فلش بالا پایین را فشار دهید تا دما را به میزان دلخواه افزایش یا کاهش تنظیم کنید.
  • بازه دمایی در این مدل یخچال ها معمولا بین 1 تا 9 می باشد که هرچه اعداد به سمت بالاتر برود، یخچال گرمتر و به سمت پایین سردتر خواهد شد.
  • بنابراین بهتر است دمای یخچال خود را اعدادی بین 6 الی 7 قرار دهید که دمای دستگاه متعادل باشد.

تنظیم دمای یخچال دیجیتالی

درجه دمای مناسب یخچال در سیستم های الکترونیکی و مکانیکی

به طور کلی، درجه نرمال یخچال در مدل های مکانیکی بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد و در مدل های الکترونیکی بین 6 تا 7 درجه سانتیگراد است. این دما از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و مواد غذایی را تازه نگه می دارد. در تابستان، دمای یخچال را باید کمی پایین تر تنظیم کرد تا از فاسد شدن مواد غذایی در اثر گرمای هوا جلوگیری شود. محل قرارگیری مواد غذایی در یخچال نیز بر دمای آنها تأثیر می گذارد. معمولا، قسمت پایینی یخچال سردترین دما را دارد. بنابراین، مواد غذایی که به سرعت فاسد می شوند، مانند لبنیات، گوشت و سبزیجات، باید در قسمت پایینی یخچال نگهداری شوند. قسمت بالایی یخچال گرمترین دما را دارد. بنابراین، مواد غذایی که نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارند، مانند میوه ها، می توانند در قسمت بالایی یخچال نگهداری شوند.

کدام درجه یخچال سردتر است؟

یخچال های قدیمی و جدید دارای تنظیمات دمایی نسبتا متفاوتی هستند و معمولا اکثر کاربران در این زمینه که کدام درجه یخچال سردتر یا گرم تر است، دچار تردید می شوند. از این رو در ادامه این موضوع را به صورت شفاف برای شما ذکر کرده ایم:

  • در یخچال های مکانیکی ترموستاتی، هرچه درجه به سمت صفر نزدیک تر باشد، دمای یخچال گرم تر می شود. به عنوان مثال، اگر دکمه تنظیم دما روی شماره 1 باشد، یخچال گرمترین دما را خواهد داشت. اگر دکمه تنظیم دما روی شماره 5 یا 6 و آخرین درجه باشد، یخچال سردترین دما را خواهد داشت.
  • در یخچال های مکانیکی که درجه آنها از Min تا Max می باشد، هرچه عقربه به سمت Max برود، دمای یخچال سردتر شده و هرچه به سمت Min برود، یخچال دارای گرمای بیشتری خواهد بود.
  • در یخچال های الکترونیکی، درجه ها معمولا از 1 تا 9 یا 0 تا 9 هستند. در این مدل یخچال ها درجه های پایین تر سردتر هستند. بنابراین می توان گفت که درجه 1 سردتر و هرچه درجه یه سمت اعداد بالاتر برود، دمای یخچال گرم تر می شود.

کدام درجه فریزر سردتر است؟

به طور کلی درجه دمای تعیین شده برای فریزرهای مختلف بین 14- الی 25- درجه سانتی گراد می باشد.

  • هرچقدر که اعداد به سمت بالاتر بروند، دمای فریزر سردتر و به هر اندازه اعداد کاهش پیدا کنند، دمای فریزر گرم تر می شود.
  • از این رو 25- درجه سانتی گراد سردترین دما برای فریزر می باشد که موجب افزایش کارکرد موتور شده و 14- نیز کمترین دما می باشد.
  • بنابراین می توان گفت که بهترین و سردترین دمای فریزر بین 16- الی 18- درجه سانتی گراد می باشد.

نحوه تنظیم درجه یخچال در زمستان و تابستان

عوامل تغییرات ساده دمای محیط ناشی از تغییر هر فصل میتوانند درجه یخچال را تحت تأثیر قرار دهند. با آموزش نکات زیر میتوانید به راحتی به تنظیم دمای یخچال در فصول مختلف بپردازید. در زمستان، دمای سردتر در خانه به طور طبیعی می تواند باعث شود که دما یخچال شما پایین بیاید و در تابستان اثر متضاد ممکن است رخ دهد. همچنین، با باز کردن درب می توانید هوا خنک را خارج کرده یا هوا گرم را وارد یخچال کرده و دما آن را تغییر دهید. نشت در آب بندی در اطراف درب یخچال شما نیز می تواند منجر به تغییر در دما داخلی شود و کار تنظیم درجه یخچال را با مشکل مواجه کند. تنظیمات یخچال در فصل تابستان و زمستان را شرح داده ایم تا با آگاهی به استفاده از دستگاه خود بپردازید.

درجه یخچال در تابستان

  1. اگر یخچال شما مدل ترموستاتی است، درجه یخچال را روی 4 یا 5 قرار دهید.
  2. اگر یخچال شما مدل اتوماتیک است، بنابراین دمای یخچال را روی +3 یا +4 قرار دهید و دمای فریزر را روی -18 تا -20 قرار دهید.

دمای یخچال در زمستان

  1. اگر یخچال شما مدل ترموستاتی است، درجه دما را روی 2 یا 3 قرار دهید.
  2. اگر یخچال شما مدل اتوماتیک است، بنابراین درجه یخچال را روی +4 یا +5 قرار دهید و دمای فریزر را روی -16 تا -19 قرار دهید.

ایمنی ذخیره سازی مواد غذایی با تنظیم دمای استاندارد یخچال

یکی از مهمترین مسائل به هنگام نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال، حفظ ایمنی و سلامت آنها می باشد. با توجه به اعلامیه سازمان غذا و دارو، لازم است مواد غذایی درون یخچال را در دمای 35 تا 39 درجه فارنهایت (2 تا 4 درجه سانتی گراد) تا کمتر از آن نگهداری کنید؛ زیرا این دما می تواند از رشد باکتری هایی مانند سالمونلا و …جلوگیری کرده و باعث طولانی تر شدن عمر مواد غذایی نگهداری شده گردد.

لازم به ذکر است که عدم جدی گرفتن این مسئله بسیار مهم، می تواند منجر به فاسد یا خراب شدن مواد غذایی درون یخچال شده و در نهایت خطراتی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. همچنین دمای فریزر نیز می تواند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. در صورتی که فریزر شما در دمای 0 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم شده و کارکرد آن مناسب است، بهترین حالت جهت نگهداری ایمن و طولانی مدت مواد غذایی می باشد.

دمای مناسب یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی

نحوه استفاده از دماسنج برای آزمایش و تنظیم دمای یخچال فریزر

یک روش آسان برای بررسی درجه دمای یخچال استفاده از یک دماسنج ساده و ارزان قیمت در یخچال است. اکثر کنترل های دمایی یخچال فریزر، دمای واقعی را نشان نمی دهند. بنابراین، استفاده از دماسنج ایده خوبی است. به دنبال دماسنج های فولادی و ضد زنگ باشید که احتمال شکستن آن نسبت به جنس شیشه ای کمتر است. بسیاری از آن ها روی قفسه های یخچال شما قفل می شوند و تنظیم آن ها بسیار آسان است.

استفاده از دماسنج برای تنظیم درجه یخچال

اگر به نظر می رسد که کنترل تنظیم دمای یخچال دستگاه شما را خیلی سرد یا خیلی گرم می کند، از دماسنج برای تنظیم شماره های کنترل برای کسب بهترین درجه حرارت استفاده کنید. بین هر تنظیم، 12 تا 24 ساعت فاصله دهید. دماسنج ها نسبتاً ارزان هستند و هزینه آن به علت درجه تنظیم یخچال و طولانی تر نگه داشتن عمر مواد غذایی، مقرون به صرفه است.

نحوه استفاده از دماسنج برای تنظیم دمای یخچال:

  • دماسنج را روی قفسه میانی یخچال قرار دهید.
  • سعی کنید دماسنج را تا حد امکان در یخچال قرار دهید.
  • ابتدایی ترین دماسنج ها بدون استفاده از گیره می ایستند اما می توانید از گیره داخلی نیز استفاده کنید تا آن ها را در قسمت جلویی قفسه، آویزان کنید.
  • اگر از دماسنج به شکل چوب استفاده می کنید، آن را در یک لیوان پر از آب نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که یخچال در تمام نقاط، یک دما ثابت ندارد و همیشه چند نقطه گرم و چند نقطه سرد وجود دارد؛ بنابراین، از قفسه مرکزی برای رسیدن به دقیق‌ترین نتیجه ممکن برای تنظیم دما یخچال استفاده کنید.

نحوه تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد و برعکس در یخچال

در بسیاری از مدل های یخچال فریزر درجه دمای یخچال برحسب فارنهایت درج شده است. اما در آموزش نحوه تنظیم دما یخچال با واحد درجه سانتیگراد ذکر شده است. بنابراین طبق راهنمای زیر به تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد بپردازید:

  1. عدد درجه فارنهایت را منهای 32 نمایید.
  2. عدد به دست آمده را بر 1/8 تقسیم نمایید.

فرمول تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد : C=(F-32)/1.8

برای تبدیل درجه سانتی گراد به فارنهایت موارد زیر را انجام دهید:

  1. عدد درجه سانتی گراد را در 1/8 ضرب نمایید.
  2. عدد حاصل را با 32 جمع نمایید.

فرمول تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد : F=(C*1.8)+32

 

تبدیل درجه یخچال از فارنهایت به سانتیگراد

جمع بندی از مقاله تنظیم دمای یخچال فریزر در آی پی امداد

تعمیرکار آی پی امداد در سخن پایان و جمع بندی از نحوه تنظیم دما یخچال به موارد زیر اشاره نموده است:

  • بعضی از یخچال ها درجه مینیمم و ماکسیمم دارند که بهتر است درجه یخچال را روی مینیمم بگذارید.
  • اگر درجه یخچال خود را به درستی تنظیم نموده اید ولی دستگاه شما دمای مطلوبی ندارد، مشکل از ترموستات، سنسور یا گاز است.
  • همچنین مشکل نداشتن دمای مناسب در یخچال فریزرها میتواند از دمپر باشد که برای رفع این مشکل چک نمایید تا مواد غذایی جلوی محفظه دمپر را اشغال نکرده باشد.
  • در آخر بدانید که اگر فن به درستی کار نکند، درجه سرمای یخچال را به حد نساب نمیرساند.
  • اگر درجه دمای یخچال فریزر خود را به درستی تنظیم نکنید، با مشکل شبنم زدن یخچال و بررسی علت عرق کردن یخچال مواجه خواهید شد.

اگر دستگاه شما مشکلی دارد یا درجه دمای آن به درستی تنظیم نمی شود، برای رفع عیب و تعمیر یخچال می توانید از خدمات مرکز مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.

3.8/5 - (132 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

584 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • احمد 27 فروردین 1403

    سلام یخچال من مدلش قدیمیه و برندش ارج هست اتومات نمیکرد درجه تنظیم دما رو فشار دادم به داخل و خاموش شد چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنماییم کنین ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 فروردین 1403

      درود، ترموستات یخچال را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  • نیل 16 فروردین 1403

    خسته نباشید من از مسافرت برگشتم و دیدم فیوز خونه پریده و وقتی فریزرمو روشن کردم هرکار میکنم نمیتونم ببرمش رو منفی انگار اصن منفی نداره و دیشب تا ۱۶ درجه رفت بالا و الان دوباره ۶ درجه شده..فریزر تک عه و نمیدونم باید چیکارش کنم جدی

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 فروردین 1403

      درود، ابتدا باید 12 الی 14 ساعت صبر کنید تا به دمای مورد نظر برسد. اگر مشکل رفع نشد، سنسور محیطی یا ترموستات، کمپرسور و گاز یخچال باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • عليرضا 10 فروردین 1403

    سلام دستگاه من هاير است و چند روزه دما فريزر روي -٦ و دواي يخچال روي ٢٠ درجه متوقف شده و هرچي از روي دفترچه راهنما اعداد را تغيير ميدهم ، اتفاقي نمي افتد ؟ چه كنم ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 فروردین 1403

      درود، سیستم یخزدایی، برد، سنسور محیطی یا ترموستات یخچال باید بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  • محمد 09 فروردین 1403

    سلام من یه یخچال امرسان درب شیشه ای دارم. درجه دما سرد ترین و گرم ترین از 1تا8 کدوم میباشد. درجه یخچال و فریزر از یه کلید تنظیم میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 فروردین 1403

      درود، سردترین دما عدد 8 و گرم ترین دما عدد 1 می باشد که می توانید درجه را روی 3 الی 5 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • مصطفی سروری 23 بهمن 1402

    سلام من یخچال مارک بهسرما دارم. هر 4 یا 5 ساعت اتومات می‌کنه. درجه هم از 1 تا 6 داره. باید برای دمای مناسب روی چند باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 بهمن 1402

      درود، درجه یخچال را روی 2 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • ذبیحی 06 بهمن 1402

    سلام یخچال من ساده مدل whirpool هست اون بالا درجه داره که روی دکمه ۳ بود خیلی همه چی یخ زده اس گذاشتم روی min درسته؟ داخل فریزر هم فقط درجه روز گرم روز سرد متوسط داره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 بهمن 1402

      درود، درجه را روی همان min که حالت متوسط است، قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • رضا 27 دی 1402

    سلام من یخچال فریزر ۷ فوت سینجر مدل 1150T خریدم و با تنظیم دمای مشکل دارم. درجه‌اش از صفر شروع میشه تا ۵ ، من باید روی چه درجه ای بگذارم که فریزرش هم منجمد کنه؟ صفر سردترین درجه است یا پنج؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 دی 1402

      درود، درجه را روی 1 یا 2 قرار دهید. سردترین درجه 5 است.

      پاسخ دادن
      • بیلت 27 دی 1402

        سلام من یخچال تمام استیل خریدم درجه روی ۵ بود همه چی یخ زده .نوشابه ها پپپسی ترکیده .بعد دما را روی ۱۰ تنظیم کردم

        پاسخ دادن
  • امیتریس 18 دی 1402

    سلام یخچال من مدل تکنوسان هست روی درجه ۳ یخچال خیلی سرد میشه بطوری که یخ میبنده وسایل روی چند تنظیم کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 دی 1402

      درود، اگر سیستم الکترونیکی است، درجه را روی 7 و اگر مکانیکی است، روی 2 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • محمد 12 دی 1402

    سلام یخچال مدل کلور دو در است دمای یخچال رو EH نشون میده باید چه کار کرد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 دی 1402

      یخچال شما روی حالت نمایشگاهی قرار دارد که باید کلیدهای لیوان آب، لیوان یخ و برگ رو فشار دهید.

      پاسخ دادن
  • باران 24 آذر 1402

    باسلام یخچال مدل استیلون هست دمای یخچال هر چی میزنیم روی ۲ میاد بالا و پایین نمیره لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 آذر 1402

      درود، اگر سرمای یخچال خوب است، سنسور محیطی مشکل دارد و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • قهرمانی 30 مهر 1402

    سلام یخچال معمولی مارک التو خیلی دماش بالاس که وسیله ها یخ میزنه درجه باید رو چند باشه تا دماش پایین بیاد الان دماش ۳۳

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 آبان 1402

      درود، اگر مدل یخچال ترموستاتی است، درجه را روی 2 و اگر الکترونیکی است، روی 6 یا 7 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • رز 27 مهر 1402

    سلام دمای یخچال دوقلو پارس خزر ۱۷۰۰ سه دکمه ای چطوری بالا ببرم؟ هرچی دکمه نگه میدارم، دما یدونه پایین میاد. قبلا ۴ بود، الان شده ۳. میخوام بازم ۴ کنم ولی میترسم بازم پایین بیاد.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 مهر 1402

      درود، ممکن است کلید دستگاه دچار خرابی شده باشد.

      پاسخ دادن
  • اسدالله 26 مهر 1402

    سلام یخچال فریزر دو درب جنرال پین کمبی عرض درجش پایین میاد بالا نمیره، هرچه میزنم میاد پایین. میشه راهنمایی بفرمایید؟ ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 مهر 1402

      درود، سنسور محیطی و برد الکترونیکی یخچال را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • نسترن زمانیان 24 مهر 1402

    سلام وقت بخیر. من دماسنج یخچال را داخل یخچال ساید سامسونگ گذاشتم ولی هر درجه ای که یخچال را تنظیم میکنم، دماسنج اون را نشون نمیده. مثلا درجه یخچال ۷ یا ۵ تنظیم کردم. دماسنج ۱۲ درجه نشون میده. دما را ۳ تنظیم کردم، دماسنج  ۹ درجه نشون میده و تفاوت داره. دماسنجم کاملا سالمه. با ۳ تا دماسنج مختلف تست کردم و همین بوده. دمای فریزر را هم‌ متفاوت نشون میده با اختلاف زیاد. مشکل چیه؟ چرا دمایی که دماسنج نشون میده، خیلی بیشتر هست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 مهر 1402

      درود، سنسور محیطی یخچال مشکل دارد و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • حمید 23 مهر 1402

    باسلام ببخشید طریقه ریست کردن ساید برد الکترونیکی را میفرمایید فریزر به ۹ درجه منفی فارنهایت میره در صورتیکه بر روی صفر درجه ست میکنیم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مهر 1402

      درود، یک بار یخچال را از برق کشیده و پس از چند دقیقه مجدد به برق وصل کنید. اگر مشکل رفع نشد، سنسور محیطی یا برد الکترونیکی یخچال خراب شده است.

      پاسخ دادن
1 11 12 13
اینستاگرام آی پی امداد