logo logo تعمیرات یخچال در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تنظیم دما یخچال

نحوه تنظیم دما یخچال
نحوه تنظیم دما یخچال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تنظیم دما یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بازدهی یخچال فریزر یکی از مهمترین مسائلی است که به صورت مستقیم با تنظیم دمای آن در ارتباط است. هنگامی که شما یخچال فریزر خود را بر روی یک درجه دمای ایمن قرار دهید، از فاسد شدن مواد غذایی محافظت می کنید و حتی آن را برای مدت طولانی تر و تازه تر نگه می دارید. همچنین این کار به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک زیادی خواهد کرد. به طور کلی تنظیم درجه یخچال و تعیین دمای مناسب در هریک از مدل های یخچال ها تفاوت هایی دارد. از این رو در این مقاله به شما می آموزیم که نحوه تنظیم دما یخچال به چه صورت است، بهترین دما برای یخچال فریزر کدام است، کدام درجه یخچال سردتر است و سایر مسائل مهمی که با تنظیم درجه یخچال در ارتباط می باشد. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی اگر بعد از مطالعه مقاله طریقه تنظیم درجه دمای یخچال فریزر سوالی داشتید در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

درجه یخچال فریزر باید روی چند باشد؟

به طور کلی تنظیمات درجه دمای یخچال و فریزر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که تنظیمات نامناسب و غیراصولی درجه یخچال می تواند موجب بروز مشکلات متعددی در کارکرد یخچال و همچنین فاسد شدن مواد غذایی گردد. این روزها هریک از یخچال های موجود در بازار در نوع مدل مکانیکی و الکترونیکی به مصرف کنندگان ارائه می شوند که درجه نرمال یخچال در هریک از این یخچال ها نسبت به دیگری متفاوت است. در همین راستا قصد داریم به بررسی دمای مناسب یخچال در هریک از این یخچال ها برای کاربران بپردازیم.

تنظیمات دما یخچال مکانیکی (ترموستاتی) یخچال الکترونیکی (دیجیتالی)
درجه یخچال 2 7
درجه فریزر -18 -18
دمای یخچال در تابستان 4 الی 5 3 الی 4
دمای فریزر در تابستان -20 -18 الی -20
درجه یخچال در زمستان 2 الی 3 4 الی 5
درجه فریزر در زمستان -18 -16 الی -19

درجه یخچال چگونه تنظیم میشود؟

شاید انتظار داشته باشید که درجه دمای یخچال همه یخچال فریزرها یکسان باشند. در حالی که همه یخچال ها کار یکسانی انجام می دهند، اما شما نمی دانید چه نوع دمایی برای دستگاهتان مناسب است. از این رو باید درجه یخچال را مطابق با استاندارد دستگاهتان انتخاب کنید و به یاد داشته باشید همیشه به جای تغییرات بزرگی که می تواند دما داخلی را یکباره تغییر دهد، تنظیمات کوچک و تدریجی انجام دهید. اگر مطمئن نیستید کنترل کننده دما کجاست، دفترچه راهنما یخچال را بررسی کنید.

نحوه تنظیم درجه ترموستات یخچال مکانیکی

در مدل های مکانیکی، تنظیمات یخچال با یک ترموستات یا مدل شاسی اهرم دار کنترل می شود. این بخش غالباً داخل یخچال فریزر است و در نزدیکی لامپ تعبیه شده است.

  • در مدل های یخچال های مکانیکی اعداد از 1 تا 5 یا 1 تا 9 هستند.
  • اگر ولوم را به سمت اعداد پایین تر بچرخانید، دمای یخچال کاهش پیدا می کند.
  • یخچال روی درجه 9 یا 5 نیز در حداکثر توان خود کار می کند.
  • اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را تنظیم کنید، درجه را در جایی مانند وسط قرار دهید.
  • در صورتی که درجه دارای شماره 1 تا 5 باشد، آن را بر روی 3 تنظیم کنید.
  • اگر شماره 1 تا 9 بود، پس درجه را بر روی 4 را تنظیم کنید.
  • به طور خاص، هر چه تعداد شماره های کنترل دما بیشتر باشد، تنظیمات یخچال شما قابلیت سردتر شدن را دارد.
  • 12 تا 24 ساعت بعد تست کنید تا ببینید آیا مواد غذاییتان در دما مورد نظر شما قرار گرفته است یا خیر.

تنظیم درجه دمای یخچال معمولی توسط ترموستات

نحوه تنظیم دمای یخچال الکترونیکی و دیجیتالی

یخچال فریزرهای جدید دارای کنترل تنظیم دمای یخچال از نوع دیجیتالی یا لمسی هستند که دمای دقیق یخچال را نشان می دهند. این امر، شناخت و کنترل دقیق دما یخچال یا فریزر شما را بسیار ساده تر می کند. مراحل زیر را چک نمایید تا با نحوه تنظیم دمای یخچال های الکترونیکی آشنا شوید:

  • بر روی نمایشگر این مدل یخچال ها می توانید نوشته هایی به صورت Fridg/Ref/tempRef مشاهده نمایید که برای تنظیم دمای یخچال به کار می رود.
  • همچنین دکمه هایی مانند Frz/Freezer/Freezer temp برای تعیین دمای فریزر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای تعیین دما در این مدل یخچال ها شما می توانید دکمه های فلش بالا پایین را فشار دهید تا دما را به میزان دلخواه افزایش یا کاهش تنظیم کنید.
  • بازه دمایی در این مدل یخچال ها معمولا بین 1 تا 9 می باشد که هرچه اعداد به سمت بالاتر برود، یخچال گرمتر و به سمت پایین سردتر خواهد شد.
  • بنابراین بهتر است دمای یخچال خود را اعدادی بین 6 الی 7 قرار دهید که دمای دستگاه متعادل باشد.

تنظیم دمای یخچال دیجیتالی

درجه دمای مناسب یخچال در سیستم های الکترونیکی و مکانیکی

به طور کلی، درجه نرمال یخچال در مدل های مکانیکی بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد و در مدل های الکترونیکی بین 6 تا 7 درجه سانتیگراد است. این دما از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و مواد غذایی را تازه نگه می دارد. در تابستان، دمای یخچال را باید کمی پایین تر تنظیم کرد تا از فاسد شدن مواد غذایی در اثر گرمای هوا جلوگیری شود. محل قرارگیری مواد غذایی در یخچال نیز بر دمای آنها تأثیر می گذارد. معمولا، قسمت پایینی یخچال سردترین دما را دارد. بنابراین، مواد غذایی که به سرعت فاسد می شوند، مانند لبنیات، گوشت و سبزیجات، باید در قسمت پایینی یخچال نگهداری شوند. قسمت بالایی یخچال گرمترین دما را دارد. بنابراین، مواد غذایی که نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارند، مانند میوه ها، می توانند در قسمت بالایی یخچال نگهداری شوند.

کدام درجه یخچال سردتر است؟

یخچال های قدیمی و جدید دارای تنظیمات دمایی نسبتا متفاوتی هستند و معمولا اکثر کاربران در این زمینه که کدام درجه یخچال سردتر یا گرم تر است، دچار تردید می شوند. از این رو در ادامه این موضوع را به صورت شفاف برای شما ذکر کرده ایم:

  • در یخچال های مکانیکی ترموستاتی، هرچه درجه به سمت صفر نزدیک تر باشد، دمای یخچال گرم تر می شود. به عنوان مثال، اگر دکمه تنظیم دما روی شماره 1 باشد، یخچال گرمترین دما را خواهد داشت. اگر دکمه تنظیم دما روی شماره 5 یا 6 و آخرین درجه باشد، یخچال سردترین دما را خواهد داشت.
  • در یخچال های مکانیکی که درجه آنها از Min تا Max می باشد، هرچه عقربه به سمت Max برود، دمای یخچال سردتر شده و هرچه به سمت Min برود، یخچال دارای گرمای بیشتری خواهد بود.
  • در یخچال های الکترونیکی، درجه ها معمولا از 1 تا 9 یا 0 تا 9 هستند. در این مدل یخچال ها درجه های پایین تر سردتر هستند. بنابراین می توان گفت که درجه 1 سردتر و هرچه درجه یه سمت اعداد بالاتر برود، دمای یخچال گرم تر می شود.

کدام درجه فریزر سردتر است؟

به طور کلی درجه دمای تعیین شده برای فریزرهای مختلف بین 14- الی 25- درجه سانتی گراد می باشد.

  • هرچقدر که اعداد به سمت بالاتر بروند، دمای فریزر سردتر و به هر اندازه اعداد کاهش پیدا کنند، دمای فریزر گرم تر می شود.
  • از این رو 25- درجه سانتی گراد سردترین دما برای فریزر می باشد که موجب افزایش کارکرد موتور شده و 14- نیز کمترین دما می باشد.
  • بنابراین می توان گفت که بهترین و سردترین دمای فریزر بین 16- الی 18- درجه سانتی گراد می باشد.

نحوه تنظیم درجه یخچال در زمستان و تابستان

عوامل تغییرات ساده دمای محیط ناشی از تغییر هر فصل میتوانند درجه یخچال را تحت تأثیر قرار دهند. با آموزش نکات زیر میتوانید به راحتی به تنظیم دمای یخچال در فصول مختلف بپردازید. در زمستان، دمای سردتر در خانه به طور طبیعی می تواند باعث شود که دما یخچال شما پایین بیاید و در تابستان اثر متضاد ممکن است رخ دهد. همچنین، با باز کردن درب می توانید هوا خنک را خارج کرده یا هوا گرم را وارد یخچال کرده و دما آن را تغییر دهید. نشت در آب بندی در اطراف درب یخچال شما نیز می تواند منجر به تغییر در دما داخلی شود و کار تنظیم درجه یخچال را با مشکل مواجه کند. تنظیمات یخچال در فصل تابستان و زمستان را شرح داده ایم تا با آگاهی به استفاده از دستگاه خود بپردازید.

درجه یخچال در تابستان

  1. اگر یخچال شما مدل ترموستاتی است، درجه یخچال را روی 4 یا 5 قرار دهید.
  2. اگر یخچال شما مدل اتوماتیک است، بنابراین دمای یخچال را روی +3 یا +4 قرار دهید و دمای فریزر را روی -18 تا -20 قرار دهید.

دمای یخچال در زمستان

  1. اگر یخچال شما مدل ترموستاتی است، درجه دما را روی 2 یا 3 قرار دهید.
  2. اگر یخچال شما مدل اتوماتیک است، بنابراین درجه یخچال را روی +4 یا +5 قرار دهید و دمای فریزر را روی -16 تا -19 قرار دهید.

ایمنی ذخیره سازی مواد غذایی با تنظیم دمای استاندارد یخچال

یکی از مهمترین مسائل به هنگام نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال، حفظ ایمنی و سلامت آنها می باشد. با توجه به اعلامیه سازمان غذا و دارو، لازم است مواد غذایی درون یخچال را در دمای 35 تا 39 درجه فارنهایت (2 تا 4 درجه سانتی گراد) تا کمتر از آن نگهداری کنید؛ زیرا این دما می تواند از رشد باکتری هایی مانند سالمونلا و …جلوگیری کرده و باعث طولانی تر شدن عمر مواد غذایی نگهداری شده گردد.

لازم به ذکر است که عدم جدی گرفتن این مسئله بسیار مهم، می تواند منجر به فاسد یا خراب شدن مواد غذایی درون یخچال شده و در نهایت خطراتی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. همچنین دمای فریزر نیز می تواند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. در صورتی که فریزر شما در دمای 0 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم شده و کارکرد آن مناسب است، بهترین حالت جهت نگهداری ایمن و طولانی مدت مواد غذایی می باشد.

دمای مناسب یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی

نحوه استفاده از دماسنج برای آزمایش و تنظیم دمای یخچال فریزر

یک روش آسان برای بررسی درجه دمای یخچال استفاده از یک دماسنج ساده و ارزان قیمت در یخچال است. اکثر کنترل های دمایی یخچال فریزر، دمای واقعی را نشان نمی دهند. بنابراین، استفاده از دماسنج ایده خوبی است. به دنبال دماسنج های فولادی و ضد زنگ باشید که احتمال شکستن آن نسبت به جنس شیشه ای کمتر است. بسیاری از آن ها روی قفسه های یخچال شما قفل می شوند و تنظیم آن ها بسیار آسان است.

استفاده از دماسنج برای تنظیم درجه یخچال

اگر به نظر می رسد که کنترل تنظیم دمای یخچال دستگاه شما را خیلی سرد یا خیلی گرم می کند، از دماسنج برای تنظیم شماره های کنترل برای کسب بهترین درجه حرارت استفاده کنید. بین هر تنظیم، 12 تا 24 ساعت فاصله دهید. دماسنج ها نسبتاً ارزان هستند و هزینه آن به علت درجه تنظیم یخچال و طولانی تر نگه داشتن عمر مواد غذایی، مقرون به صرفه است.

نحوه استفاده از دماسنج برای تنظیم دمای یخچال:

  • دماسنج را روی قفسه میانی یخچال قرار دهید.
  • سعی کنید دماسنج را تا حد امکان در یخچال قرار دهید.
  • ابتدایی ترین دماسنج ها بدون استفاده از گیره می ایستند اما می توانید از گیره داخلی نیز استفاده کنید تا آن ها را در قسمت جلویی قفسه، آویزان کنید.
  • اگر از دماسنج به شکل چوب استفاده می کنید، آن را در یک لیوان پر از آب نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که یخچال در تمام نقاط، یک دما ثابت ندارد و همیشه چند نقطه گرم و چند نقطه سرد وجود دارد؛ بنابراین، از قفسه مرکزی برای رسیدن به دقیق‌ترین نتیجه ممکن برای تنظیم دما یخچال استفاده کنید.

نحوه تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد و برعکس در یخچال

در بسیاری از مدل های یخچال فریزر درجه دمای یخچال برحسب فارنهایت درج شده است. اما در آموزش نحوه تنظیم دما یخچال با واحد درجه سانتیگراد ذکر شده است. بنابراین طبق راهنمای زیر به تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد بپردازید:

  1. عدد درجه فارنهایت را منهای 32 نمایید.
  2. عدد به دست آمده را بر 1/8 تقسیم نمایید.

فرمول تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد : C=(F-32)/1.8

برای تبدیل درجه سانتی گراد به فارنهایت موارد زیر را انجام دهید:

  1. عدد درجه سانتی گراد را در 1/8 ضرب نمایید.
  2. عدد حاصل را با 32 جمع نمایید.

فرمول تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد : F=(C*1.8)+32

 

تبدیل درجه یخچال از فارنهایت به سانتیگراد

جمع بندی از مقاله تنظیم دمای یخچال فریزر در آی پی امداد

تعمیرکار آی پی امداد در سخن پایان و جمع بندی از نحوه تنظیم دما یخچال به موارد زیر اشاره نموده است:

  • بعضی از یخچال ها درجه مینیمم و ماکسیمم دارند که بهتر است درجه یخچال را روی مینیمم بگذارید.
  • اگر درجه یخچال خود را به درستی تنظیم نموده اید ولی دستگاه شما دمای مطلوبی ندارد، مشکل از ترموستات، سنسور یا گاز است.
  • همچنین مشکل نداشتن دمای مناسب در یخچال فریزرها میتواند از دمپر باشد که برای رفع این مشکل چک نمایید تا مواد غذایی جلوی محفظه دمپر را اشغال نکرده باشد.
  • در آخر بدانید که اگر فن به درستی کار نکند، درجه سرمای یخچال را به حد نساب نمیرساند.
  • اگر درجه دمای یخچال فریزر خود را به درستی تنظیم نکنید، با مشکل شبنم زدن یخچال و بررسی علت عرق کردن یخچال مواجه خواهید شد.

اگر دستگاه شما مشکلی دارد یا درجه دمای آن به درستی تنظیم نمی شود، برای رفع عیب و تعمیر یخچال می توانید از خدمات مرکز مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.

3.8/5 - (132 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

584 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نسيم 03 شهریور 1399

    سلام يخچال ما هیبرید است. چند روز پیش برای تمیزکاری از برق کشیدیم و داخلش رو تمیز کردیم اما وقتی به برق زدیم باعث میشه هرچیزی که داخلشه یخ بزنه. یخچال بین دمای ۰-۶ تنظیم میشه که ما روی ۶ گذاشتیم اما باز هم یخ میزنن. مشکل چیه؟ و باید چیکار کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 شهریور 1399

      با سلام، بررسی نمایید که موتور یکسره کار نکند، همچنین درچه یخچال هیبرید خود را نیز پایین بیاوردید.

      پاسخ دادن
      • نسیم 04 شهریور 1399

        درجه رو هرچی پایین تر میاریم بیشتر سرد میشه به نظر شما مشکل از کجاست؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 04 شهریور 1399

          با سللام، در تنظیم دمای یخچال هرچه عدد کوچک تر شود سرما بیشتر میشود.

          پاسخ دادن
        • علی 25 مهر 1399

          برای ترموستات هرچی عدد بزرگتر سرما بیشتر ولی واسه یخچال دیجیتال برعکسه

          پاسخ دادن
  • رحمت الله بایزیدی 02 شهریور 1399

    باسلام وخسته نباشیدببخشیدچگونه درجه فریزیریخچال هایرراثابت نگه داریم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 شهریور 1399

      با سلام، اگر سیستم یخچال هایر شما الکترونیکی است، حتما سنسور آن را بررسی نماید. سنسور دمای یخچال و فریزر دچار مشکل شده است.

      پاسخ دادن
  • فائزه 01 شهریور 1399

    سلام .یخچال ما هیمالیا دیجیتال هست .دمای یخچال 18 بود تنظیم کردیم روی 5 چقدر زمان میبره تا به 5 برسه؟ الان 13 رو نشون میده

    پاسخ دادن
  • soli 25 مرداد 1399

    سلام روزبخیر ...دمای درجه یخچال رفته روی 9 میخوام برگردونم روی 5 نمیشه ...صفحه نمایشگر دیجیتال هست .سامسونگ .ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 مرداد 1399

      سلام، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و مجدد بزنید، اگر مشکل حل نشد اقدام به تعویض سنسور محیطی نمایید.

      پاسخ دادن
      • زهرا 04 آذر 1399

        سلام یخچال من نسکو هست مواد داخل یخچال کپک میزنه و خراب میشه داخل یخچال به اندازه سرد هست مشگل از چی میتونه باشه؟ درجه رو باید چند بزارم؟؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 04 آذر 1399

          سلام، برودت یخچال شما کم است. احتمالا باید شارژگاز شود.

          پاسخ دادن
  • علی 16 مرداد 1399

    اموزِِش خوب است

    پاسخ دادن
  • samira 13 مرداد 1399

    سلام ببخشید برای تنظیم یخچال مدل ترموستاتی که تنظیم دمای آن به صورت دایره تا شماره هفت هست، باید روی کدام عدد بگذارم تا درجه یخچال۴ درجه سانتیگراد شود؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 مرداد 1399

      با سلام، درجه یخچال نهایتا روی 2 یا 3 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • زهرا گلدوست 10 مرداد 1399

    سلام اگر یخچال سردکندوباعث یخ زدگی شود مشکلش چیست؟ درجه روی چندبایدباشد؟ یخچال ماامرسان 12فوت دودرب میباشد..

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 مرداد 1399

      با سلام، دمای داخل یخچال را روی 2 درجه و فریزر را روی -18 تنظیم نمایید.مشکل یخچال فریزر امرسان شما عدم دیفراست است.

      پاسخ دادن
  • سمانه 04 مرداد 1399

    سلام یخچال ما نیکسان هست ارور میزنه c2 فیلیزرش سرما نمیده چیزی منجمد نمیکنه چیکار باید کرد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مرداد 1399

      با سلام، به بررسی ترمو فیوز کمپرسور و شارژ و گاز یخچال نیکسان خود بپردازید.

      پاسخ دادن
  • ریحانا 01 مرداد 1399

    سلام. یخچال ما مدل rf 220 nنیکسان است. چند روزی است که فریزر مثل فبل کار نمیکند. تعمیر کار امده برفک زدایی کرده ولی فایده نداره دمای فریزر 22_ میباشد

    پاسخ دادن
    • نگین رسولی 01 مرداد 1399

      با سلام، قسمت دیفراست فریزر نیکسان شما درچار مشکل شده است. لازم است به بررسی قطعات زیر بپردازید: المنت، ترموفیوز، برد و سنسور دیفراست.

      پاسخ دادن
  • امید ایرانی 29 تیر 1399

    سپاس از توضیحات کاملتون ⁦ ⁦⁩

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 تیر 1399

      ممنون از توجهتون.

      پاسخ دادن
  • مسعود 27 تیر 1399

    با سلام من یخچال فریز دو قلوی هیمالیا مدل پارانورما خریده یه ماه میشه ولی آب سرد کنش انگار آب شیره خنک نیست در حدد معمولی چطوری دمایی آب سرد کن ببرم بالا اصلا نمیشه آب خورد اونقدر ولرمه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 تیر 1399

      سلام، ابتدا بررسی کنید که یخچال سرمای مطلوب را داشته باشد.

      پاسخ دادن
      • مسعود 06 مرداد 1399

        اون نصابش اومد دمایی یخچال روی ۴ وفریزرو روی ۱۷ گذاشته

        پاسخ دادن
  • Mahdi 26 تیر 1399

    باسلام‌ یخچال الکترواستیل es20درجه دماش بایدچند روی چند باشه هر چی میزارم خودش عوض میشه چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 تیر 1399

      سلام، سنسور محیطی باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
      • فائزه 11 مرداد 1399

        سلام. ما یخچال دست دوم خریدیم و درجه اش رو روی 3 قرار دادیم. موقعی که روشن کردیم 4 ساعت یکسره کار کرد و اتومات نکرد. من درجه اش رو روی 2 قرار دادم فوری خاموش شد و بعد از یک ربع دوباره روشن شد.آیا مشکلی وجود داره؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 11 مرداد 1399

          با سلام، یخچال شما هیچ مشکلی ندارد.

          پاسخ دادن
  • افشین 18 تیر 1399

    سلام یخچال فریزر ما ایسان است ودرفصل تابستان درجه ترموستات زیاد میکنیم تمام وسایل یخچال یخ میزند کم میکنیم اب میاد تویخچال مشکل چیه و در ضمن ابن مشکل فقط تابستوناپیش میاد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 تیر 1399

      سلام، درجه یخچال را در تابستان روی 2 یا 3 بگزارید و قسمت فاضلاب را تمیز نمایید.

      پاسخ دادن
  • مسعود 12 تیر 1399

    سلام یخچال ساید سامسونگ ما درجه روی ۲۰ وایساده و تغییر نمیکنه و با تغییر هم مجدد ۲۰ نشان داده میشود در صورتی که همیشه روی ۳ بوده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 تیر 1399

      سلام، سنسور را ابتدا بررسی نمایید و اگر برودت کم شده است فن، ترمودیسک و برد الکترونیکی بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • *** 11 تیر 1399

    سلام برای تنظیم دمای یخچال روبینا باید چیکار کرددرجه یخچال زیاد شده میخوایم کم کنیم

    پاسخ دادن
  • رضائی نژاد 11 تیر 1399

    سلام خسته نباشید یخچالای ما نیکسان هستن چطور میتونم دمای یخچال رو کمتر کنم؟

    پاسخ دادن
  • محسن 23 خرداد 1399

    سلام و عرض خسته نباشید..یخچال منزل ما دوقلو دیجیتال دیپونت هست میخواستم بپرسم چرا فریزر صداش زیاده ۴-۵ماه خریدم استفاده میکنم ...دوم چه درجه ایی مناسب یخچال و فریزر هست..ممنون از راهنماییتون..

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 خرداد 1399

      سلام، فن فریزر را بررسی نمایید، درجه یخچال 2 و فریزر -18

      پاسخ دادن
      • محسن 23 خرداد 1399

        یخچال نو هست ۴-۵ماه داره کار میکنه ..یخچال رو ۷الان فریزر رو ۱۲

        پاسخ دادن
  • محمدجواد 18 خرداد 1399

    سلام یخچال فریزر هیمالیا دیجیتال داریم که یک چند وقته دماش بهم ریخته دمای فریزرش، درسته ولی یخچالش روی 13 است و تنظیم که میکنیم بازم روی 13است و روی نمایشگر فن و کمپرسورش بیشتر موقعها درحال کارکردن هستش لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 خرداد 1399

      سلام، به بررسی سنسور و فن یخچال فریزر هیمالیا بپردازید.

      پاسخ دادن
  • احسان 14 خرداد 1399

    سلام ببخشید اگر ممکنه طریقه تنظیم کم بیش کردن دمای یخچال فریزر تکسان دیجیتالی را آموزش دهید. متشکرم

    پاسخ دادن
  • رضایی 30 آذر 1398

    بسیار آموزنده بود ، ممنونم از آی پی امداد

    پاسخ دادن
    • آی.پی امداد 30 آذر 1398

      سلام دوست عزیز ، ممنون از توجهتون .

      پاسخ دادن
    • مجید 20 تیر 1399

      سلام خسته نباشی یخچل و فریزر سرونا ترموسات داخل یخچال گردونه 0 تا 9 میباشد اگر 3 بزارم قسمت بالا سرده ولی قسمت پایین خیر راهنمایی کنید لطفا

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 21 تیر 1399

        سلام، قسمت پایین یخچال یا فریزر است؟

        پاسخ دادن
        • علی 19 شهریور 1399

          سلام.یخچال الکترواستیل مدل Es27درجه یخچالش و گذاشتم رو ۹بازم میوه یخ میزنه ،،برفکی میشه،،چیکار کنم ،،مرسی

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 20 شهریور 1399

            با سلام، درججه را پایین آورید و دمپر را بر روی مینیمم تنظیم نمایید.

1 2 3 13
اینستاگرام آی پی امداد