logo logo تعمیرات یخچال در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تنظیم دما یخچال

نحوه تنظیم دما یخچال
نحوه تنظیم دما یخچال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تنظیم دما یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بازدهی یخچال فریزر یکی از مهمترین مسائلی است که به صورت مستقیم با تنظیم دمای آن در ارتباط است. هنگامی که شما یخچال فریزر خود را بر روی یک درجه دمای ایمن قرار دهید، از فاسد شدن مواد غذایی محافظت می کنید و حتی آن را برای مدت طولانی تر و تازه تر نگه می دارید. همچنین این کار به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک زیادی خواهد کرد. به طور کلی تنظیم درجه یخچال و تعیین دمای مناسب در هریک از مدل های یخچال ها تفاوت هایی دارد. از این رو در این مقاله به شما می آموزیم که نحوه تنظیم دما یخچال به چه صورت است، بهترین دما برای یخچال فریزر کدام است، کدام درجه یخچال سردتر است و سایر مسائل مهمی که با تنظیم درجه یخچال در ارتباط می باشد. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی اگر بعد از مطالعه مقاله طریقه تنظیم درجه دمای یخچال فریزر سوالی داشتید در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

درجه یخچال فریزر باید روی چند باشد؟

به طور کلی تنظیمات درجه دمای یخچال و فریزر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که تنظیمات نامناسب و غیراصولی درجه یخچال می تواند موجب بروز مشکلات متعددی در کارکرد یخچال و همچنین فاسد شدن مواد غذایی گردد. این روزها هریک از یخچال های موجود در بازار در نوع مدل مکانیکی و الکترونیکی به مصرف کنندگان ارائه می شوند که درجه نرمال یخچال در هریک از این یخچال ها نسبت به دیگری متفاوت است. در همین راستا قصد داریم به بررسی دمای مناسب یخچال در هریک از این یخچال ها برای کاربران بپردازیم.

تنظیمات دما یخچال مکانیکی (ترموستاتی) یخچال الکترونیکی (دیجیتالی)
درجه یخچال 2 7
درجه فریزر -18 -18
دمای یخچال در تابستان 4 الی 5 3 الی 4
دمای فریزر در تابستان -20 -18 الی -20
درجه یخچال در زمستان 2 الی 3 4 الی 5
درجه فریزر در زمستان -18 -16 الی -19

درجه یخچال چگونه تنظیم میشود؟

شاید انتظار داشته باشید که درجه دمای یخچال همه یخچال فریزرها یکسان باشند. در حالی که همه یخچال ها کار یکسانی انجام می دهند، اما شما نمی دانید چه نوع دمایی برای دستگاهتان مناسب است. از این رو باید درجه یخچال را مطابق با استاندارد دستگاهتان انتخاب کنید و به یاد داشته باشید همیشه به جای تغییرات بزرگی که می تواند دما داخلی را یکباره تغییر دهد، تنظیمات کوچک و تدریجی انجام دهید. اگر مطمئن نیستید کنترل کننده دما کجاست، دفترچه راهنما یخچال را بررسی کنید.

نحوه تنظیم درجه ترموستات یخچال مکانیکی

در مدل های مکانیکی، تنظیمات یخچال با یک ترموستات یا مدل شاسی اهرم دار کنترل می شود. این بخش غالباً داخل یخچال فریزر است و در نزدیکی لامپ تعبیه شده است.

  • در مدل های یخچال های مکانیکی اعداد از 1 تا 5 یا 1 تا 9 هستند.
  • اگر ولوم را به سمت اعداد پایین تر بچرخانید، دمای یخچال کاهش پیدا می کند.
  • یخچال روی درجه 9 یا 5 نیز در حداکثر توان خود کار می کند.
  • اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را تنظیم کنید، درجه را در جایی مانند وسط قرار دهید.
  • در صورتی که درجه دارای شماره 1 تا 5 باشد، آن را بر روی 3 تنظیم کنید.
  • اگر شماره 1 تا 9 بود، پس درجه را بر روی 4 را تنظیم کنید.
  • به طور خاص، هر چه تعداد شماره های کنترل دما بیشتر باشد، تنظیمات یخچال شما قابلیت سردتر شدن را دارد.
  • 12 تا 24 ساعت بعد تست کنید تا ببینید آیا مواد غذاییتان در دما مورد نظر شما قرار گرفته است یا خیر.

تنظیم درجه دمای یخچال معمولی توسط ترموستات

نحوه تنظیم دمای یخچال الکترونیکی و دیجیتالی

یخچال فریزرهای جدید دارای کنترل تنظیم دمای یخچال از نوع دیجیتالی یا لمسی هستند که دمای دقیق یخچال را نشان می دهند. این امر، شناخت و کنترل دقیق دما یخچال یا فریزر شما را بسیار ساده تر می کند. مراحل زیر را چک نمایید تا با نحوه تنظیم دمای یخچال های الکترونیکی آشنا شوید:

  • بر روی نمایشگر این مدل یخچال ها می توانید نوشته هایی به صورت Fridg/Ref/tempRef مشاهده نمایید که برای تنظیم دمای یخچال به کار می رود.
  • همچنین دکمه هایی مانند Frz/Freezer/Freezer temp برای تعیین دمای فریزر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای تعیین دما در این مدل یخچال ها شما می توانید دکمه های فلش بالا پایین را فشار دهید تا دما را به میزان دلخواه افزایش یا کاهش تنظیم کنید.
  • بازه دمایی در این مدل یخچال ها معمولا بین 1 تا 9 می باشد که هرچه اعداد به سمت بالاتر برود، یخچال گرمتر و به سمت پایین سردتر خواهد شد.
  • بنابراین بهتر است دمای یخچال خود را اعدادی بین 6 الی 7 قرار دهید که دمای دستگاه متعادل باشد.

تنظیم دمای یخچال دیجیتالی

درجه دمای مناسب یخچال در سیستم های الکترونیکی و مکانیکی

به طور کلی، درجه نرمال یخچال در مدل های مکانیکی بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد و در مدل های الکترونیکی بین 6 تا 7 درجه سانتیگراد است. این دما از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و مواد غذایی را تازه نگه می دارد. در تابستان، دمای یخچال را باید کمی پایین تر تنظیم کرد تا از فاسد شدن مواد غذایی در اثر گرمای هوا جلوگیری شود. محل قرارگیری مواد غذایی در یخچال نیز بر دمای آنها تأثیر می گذارد. معمولا، قسمت پایینی یخچال سردترین دما را دارد. بنابراین، مواد غذایی که به سرعت فاسد می شوند، مانند لبنیات، گوشت و سبزیجات، باید در قسمت پایینی یخچال نگهداری شوند. قسمت بالایی یخچال گرمترین دما را دارد. بنابراین، مواد غذایی که نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارند، مانند میوه ها، می توانند در قسمت بالایی یخچال نگهداری شوند.

کدام درجه یخچال سردتر است؟

یخچال های قدیمی و جدید دارای تنظیمات دمایی نسبتا متفاوتی هستند و معمولا اکثر کاربران در این زمینه که کدام درجه یخچال سردتر یا گرم تر است، دچار تردید می شوند. از این رو در ادامه این موضوع را به صورت شفاف برای شما ذکر کرده ایم:

  • در یخچال های مکانیکی ترموستاتی، هرچه درجه به سمت صفر نزدیک تر باشد، دمای یخچال گرم تر می شود. به عنوان مثال، اگر دکمه تنظیم دما روی شماره 1 باشد، یخچال گرمترین دما را خواهد داشت. اگر دکمه تنظیم دما روی شماره 5 یا 6 و آخرین درجه باشد، یخچال سردترین دما را خواهد داشت.
  • در یخچال های مکانیکی که درجه آنها از Min تا Max می باشد، هرچه عقربه به سمت Max برود، دمای یخچال سردتر شده و هرچه به سمت Min برود، یخچال دارای گرمای بیشتری خواهد بود.
  • در یخچال های الکترونیکی، درجه ها معمولا از 1 تا 9 یا 0 تا 9 هستند. در این مدل یخچال ها درجه های پایین تر سردتر هستند. بنابراین می توان گفت که درجه 1 سردتر و هرچه درجه یه سمت اعداد بالاتر برود، دمای یخچال گرم تر می شود.

کدام درجه فریزر سردتر است؟

به طور کلی درجه دمای تعیین شده برای فریزرهای مختلف بین 14- الی 25- درجه سانتی گراد می باشد.

  • هرچقدر که اعداد به سمت بالاتر بروند، دمای فریزر سردتر و به هر اندازه اعداد کاهش پیدا کنند، دمای فریزر گرم تر می شود.
  • از این رو 25- درجه سانتی گراد سردترین دما برای فریزر می باشد که موجب افزایش کارکرد موتور شده و 14- نیز کمترین دما می باشد.
  • بنابراین می توان گفت که بهترین و سردترین دمای فریزر بین 16- الی 18- درجه سانتی گراد می باشد.

نحوه تنظیم درجه یخچال در زمستان و تابستان

عوامل تغییرات ساده دمای محیط ناشی از تغییر هر فصل میتوانند درجه یخچال را تحت تأثیر قرار دهند. با آموزش نکات زیر میتوانید به راحتی به تنظیم دمای یخچال در فصول مختلف بپردازید. در زمستان، دمای سردتر در خانه به طور طبیعی می تواند باعث شود که دما یخچال شما پایین بیاید و در تابستان اثر متضاد ممکن است رخ دهد. همچنین، با باز کردن درب می توانید هوا خنک را خارج کرده یا هوا گرم را وارد یخچال کرده و دما آن را تغییر دهید. نشت در آب بندی در اطراف درب یخچال شما نیز می تواند منجر به تغییر در دما داخلی شود و کار تنظیم درجه یخچال را با مشکل مواجه کند. تنظیمات یخچال در فصل تابستان و زمستان را شرح داده ایم تا با آگاهی به استفاده از دستگاه خود بپردازید.

درجه یخچال در تابستان

  1. اگر یخچال شما مدل ترموستاتی است، درجه یخچال را روی 4 یا 5 قرار دهید.
  2. اگر یخچال شما مدل اتوماتیک است، بنابراین دمای یخچال را روی +3 یا +4 قرار دهید و دمای فریزر را روی -18 تا -20 قرار دهید.

دمای یخچال در زمستان

  1. اگر یخچال شما مدل ترموستاتی است، درجه دما را روی 2 یا 3 قرار دهید.
  2. اگر یخچال شما مدل اتوماتیک است، بنابراین درجه یخچال را روی +4 یا +5 قرار دهید و دمای فریزر را روی -16 تا -19 قرار دهید.

ایمنی ذخیره سازی مواد غذایی با تنظیم دمای استاندارد یخچال

یکی از مهمترین مسائل به هنگام نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال، حفظ ایمنی و سلامت آنها می باشد. با توجه به اعلامیه سازمان غذا و دارو، لازم است مواد غذایی درون یخچال را در دمای 35 تا 39 درجه فارنهایت (2 تا 4 درجه سانتی گراد) تا کمتر از آن نگهداری کنید؛ زیرا این دما می تواند از رشد باکتری هایی مانند سالمونلا و …جلوگیری کرده و باعث طولانی تر شدن عمر مواد غذایی نگهداری شده گردد.

لازم به ذکر است که عدم جدی گرفتن این مسئله بسیار مهم، می تواند منجر به فاسد یا خراب شدن مواد غذایی درون یخچال شده و در نهایت خطراتی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. همچنین دمای فریزر نیز می تواند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. در صورتی که فریزر شما در دمای 0 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم شده و کارکرد آن مناسب است، بهترین حالت جهت نگهداری ایمن و طولانی مدت مواد غذایی می باشد.

دمای مناسب یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی

نحوه استفاده از دماسنج برای آزمایش و تنظیم دمای یخچال فریزر

یک روش آسان برای بررسی درجه دمای یخچال استفاده از یک دماسنج ساده و ارزان قیمت در یخچال است. اکثر کنترل های دمایی یخچال فریزر، دمای واقعی را نشان نمی دهند. بنابراین، استفاده از دماسنج ایده خوبی است. به دنبال دماسنج های فولادی و ضد زنگ باشید که احتمال شکستن آن نسبت به جنس شیشه ای کمتر است. بسیاری از آن ها روی قفسه های یخچال شما قفل می شوند و تنظیم آن ها بسیار آسان است.

استفاده از دماسنج برای تنظیم درجه یخچال

اگر به نظر می رسد که کنترل تنظیم دمای یخچال دستگاه شما را خیلی سرد یا خیلی گرم می کند، از دماسنج برای تنظیم شماره های کنترل برای کسب بهترین درجه حرارت استفاده کنید. بین هر تنظیم، 12 تا 24 ساعت فاصله دهید. دماسنج ها نسبتاً ارزان هستند و هزینه آن به علت درجه تنظیم یخچال و طولانی تر نگه داشتن عمر مواد غذایی، مقرون به صرفه است.

نحوه استفاده از دماسنج برای تنظیم دمای یخچال:

  • دماسنج را روی قفسه میانی یخچال قرار دهید.
  • سعی کنید دماسنج را تا حد امکان در یخچال قرار دهید.
  • ابتدایی ترین دماسنج ها بدون استفاده از گیره می ایستند اما می توانید از گیره داخلی نیز استفاده کنید تا آن ها را در قسمت جلویی قفسه، آویزان کنید.
  • اگر از دماسنج به شکل چوب استفاده می کنید، آن را در یک لیوان پر از آب نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که یخچال در تمام نقاط، یک دما ثابت ندارد و همیشه چند نقطه گرم و چند نقطه سرد وجود دارد؛ بنابراین، از قفسه مرکزی برای رسیدن به دقیق‌ترین نتیجه ممکن برای تنظیم دما یخچال استفاده کنید.

نحوه تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد و برعکس در یخچال

در بسیاری از مدل های یخچال فریزر درجه دمای یخچال برحسب فارنهایت درج شده است. اما در آموزش نحوه تنظیم دما یخچال با واحد درجه سانتیگراد ذکر شده است. بنابراین طبق راهنمای زیر به تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد بپردازید:

  1. عدد درجه فارنهایت را منهای 32 نمایید.
  2. عدد به دست آمده را بر 1/8 تقسیم نمایید.

فرمول تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد : C=(F-32)/1.8

برای تبدیل درجه سانتی گراد به فارنهایت موارد زیر را انجام دهید:

  1. عدد درجه سانتی گراد را در 1/8 ضرب نمایید.
  2. عدد حاصل را با 32 جمع نمایید.

فرمول تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد : F=(C*1.8)+32

 

تبدیل درجه یخچال از فارنهایت به سانتیگراد

جمع بندی از مقاله تنظیم دمای یخچال فریزر در آی پی امداد

تعمیرکار آی پی امداد در سخن پایان و جمع بندی از نحوه تنظیم دما یخچال به موارد زیر اشاره نموده است:

  • بعضی از یخچال ها درجه مینیمم و ماکسیمم دارند که بهتر است درجه یخچال را روی مینیمم بگذارید.
  • اگر درجه یخچال خود را به درستی تنظیم نموده اید ولی دستگاه شما دمای مطلوبی ندارد، مشکل از ترموستات، سنسور یا گاز است.
  • همچنین مشکل نداشتن دمای مناسب در یخچال فریزرها میتواند از دمپر باشد که برای رفع این مشکل چک نمایید تا مواد غذایی جلوی محفظه دمپر را اشغال نکرده باشد.
  • در آخر بدانید که اگر فن به درستی کار نکند، درجه سرمای یخچال را به حد نساب نمیرساند.
  • اگر درجه دمای یخچال فریزر خود را به درستی تنظیم نکنید، با مشکل شبنم زدن یخچال و بررسی علت عرق کردن یخچال مواجه خواهید شد.

اگر دستگاه شما مشکلی دارد یا درجه دمای آن به درستی تنظیم نمی شود، برای رفع عیب و تعمیر یخچال می توانید از خدمات مرکز مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.

3.8/5 - (132 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

588 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • امین 22 مهر 1399

    با سلام . یخچال بنده دارای صفحه نمایش دیجیتالی میباشد . چند ساعتیه فن داخل فریزر کار نمیکنه . دمای فریزر الان روی -۱۶ هست . ولی چشمک میزنه . و وسایل داخل فریزر شل شده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 مهر 1399

      سلام، ابتدا بررسی نمایید تا سوکت های متصل به فن شل نشده باشد.

      پاسخ دادن
      • زهرا 28 مهر 1399

        سلام یخچال فریزر ما مدل یخ ساران است رو چ درجه ای باید تنظیم کرد تا قسمت یخچالش اینقدر برفک نزنه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 07 آبان 1399

          سلام، اگر سیستم الکترونیکی است باید بالا ببرید و اگر مکانیکی است روی 1 بگذارید و در آخر لاستیک دور درب هم بررسی شود.

          پاسخ دادن
  • صادقی 14 مهر 1399

    سلام یخچال من بکو هست بالا یخچال پایین فریزر سه کشو یه ماه قبل بر اثر قطع برق موتور سوخت بعداز چقدر گشتن یه تعمیر کار موتوری آورده دیروز وصل کرده بکار افتاده ولی در فریز یخ نمیزنه بستنی گذاشتم ویخچال هم خیلی کم خنکه ایرادش چیه درج روی18و4هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مهر 1399

      با سلام، مشکل شارژ و گاز دارد و یا موتوری که نصب کرده اند نو نیست.

      پاسخ دادن
    • تبسم 10 شهریور 1402

      سلام یخچال فریزرم اورست 17 فوت چند روز موادغذایی داخلش شل شدن و سرما نداره. باید چکار کنم؟ موتورش کار میکنه ولی یخ نمیزنن.

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 10 شهریور 1402

        درود، گاز، برد الکترونیکی و سیستم دیفراست یخچال باید چک شود.

        پاسخ دادن
  • مجید 14 مهر 1399

    با سلام .یخچال ما پارس قدیم بدون یخ دون هستش وروی قسمت نشان دادن دما زده 4 ....یخچال این یک ماهه از داخل یخ میزنه اول از قسمت وسطش حالا یخ زدگیش داره میره بالاییخچال ..لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مهر 1399

      با سلام، اگر سنسور دارد، سنسور را بررسی نماید. همچنین اگر ترموستات دارد ترموستات باید بررسی شود. شارژ و گاز و لاستیک دور درب را نیز بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • Fereshteh 13 مهر 1399

    سلام خسته نباشید یخچال ما دوقلوی هیمالیا مدل p5هستش چرا با اینکه دکمه modeرا برای چند ثانیه هم نگه میدارم وای باز درجه یخچال بالا وپایین نمیره؟

    پاسخ دادن
  • سارا 12 مهر 1399

    سلام درجه 4 فریزر پارس معادل چند درجه زیر صفره؟

    پاسخ دادن
  • سحر 10 مهر 1399

    سلام خسته نباشید یخچال ما ساید مدل الجی تنظیم دماش بهم خورده قسمت فریزر مواد داخلش یخ میبنده نمیدونم مشکل از دما یا نه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 مهر 1399

      سلام، قسمت فریزر مواد باید فریزر شود

      پاسخ دادن
  • رادین 07 مهر 1399

    سلام من یخچال دوقلو ایران شرق دارم درجش لمسیه بالا زده 29یه وقتیم میشه 31 دمای پایین 4ولی غذا یخ نزنه هرچیم دما رو عوض میکنم فایده ندارد ولی تا حالا روی 2و3نزلشتم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 مهر 1399

      با سلام، دما را بر روی 2 و 3 درجه قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • Bahar 06 مهر 1399

    سلام یخچال فریزر فیلور مدل PR380tm از اول ک خریدیم درب فریزرش رو که میبستیم صدایی حالت پر شدن هوا می‌ومد بعد از چندثانیه قطع میشد حالا اون صدا خیلی خیلی کم شده.و گوشت توی یخچال بعداز ۲۴ساعت تعدادی از اونها یخ بسته ولی تعدادی نه.البته روشن ک بود درب رو باز نگه داشتم و تمییزش کردم ممکنه گازش خالی شده باشه یا اسیب دیده لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 مهر 1399

      با سلام، امکان دارد نشتی گاز داشته باشد.

      پاسخ دادن
  • بهنام 05 مهر 1399

    با عرض سلام خسته نباشید یخچالم الکترواستیل از این صفحه لمسی ها نصابش اومده گذاشت رو ۸رو ۱۸ یعنی فریز ۱۸و یخچال بالا هم ۸ ولی میوه همه یخ میزنند خیار گوجه یخ میزنند زنگ زدم نمایندگی هم بازم اونجوریه بنظرتون مشکلش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 مهر 1399

      با سلام، در صورت داشتن دمپر آن را بر روی مینیمم تنظیم نمایید.

      پاسخ دادن
  • ایوب 28 شهریور 1399

    یخچال سیلوان دارم که فریزرش رو درجه 11_ ثابت شده یخچال هم رو 13 میباشد به درستی یخ نمیزند

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 شهریور 1399

      با سلام، سنسور و شارژ و گاز را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • سما 26 شهریور 1399

    سلام وقت بخیر یخچال ما الکتروجنرال هستش نصاب درجه رو روی 4گذاشت یخچال خیلی سرده و میوه و بعضی ازمواد حالت یخزدگی داره و فریزر هم برفک زده باید چی کارکنم؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 شهریور 1399

      با سلامف درجه یخچال را روی 6 قرار دهید. اگر سیستم یخچال شما الکترونیکی است قسمت دیفراست را بررسی نمایید. اگر سیستم معمولی است، لاستیک و شارژ و گاز بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • سام دلیری 24 شهریور 1399

    سلام.وقت به خیر.صفحه دبجیتال یخچال فریز اگر خاموش باشد .اما یخچال موتورش کار کند مشکلش چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 شهریور 1399

      با سلام، اتصالات و سوکت های صفحه دیجیتال را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • سارا 21 شهریور 1399

    با سلام، ببخشید علت خاموش شدن صفحه مانیتور یخچال فریزرچی میتونه باشه، ؟ یخچال ما سینور هستش، چند روزی صفحه مانیتور روی درب یخچال خاموش میشه ولی یخچال روشن میمونه،

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 شهریور 1399

      با سلام، برد الکترونیکی و سوکت های صفحه نمایش را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
      • یوسف 21 آذر 1399

        باسلام یخچال فریزر ایران شرق مدل دیفراستB24هستش صحفه نمایش دیجیتالی هست دمای یخچال3ودمای فریزر-16هستش ولی دما هردو بالا وپائین میشه .درضمن سنسورها تعویض شد.گازش هم چک شد نرمال هست

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 22 آذر 1399

          سلام، سنسور محیطی بررسی شود.

          پاسخ دادن
  • احمدرضا 17 شهریور 1399

    سلام بزرگوار اگر روی شماره یک گذاشته شود و باز مواد یخ بزند ترموستات ایراد دارد یخچال سانیو دو درب است

    پاسخ دادن
  • محمدرضا 16 شهریور 1399

    سلام یخچال فریزر آزمایش ما همیشه دماش بین _۱۸ تا _۱۹ بود. امروز دماش شده ،_۲۱ و هنوز موتور در حال کار کردنه. خواستم ببینم مشکلش چی می تونه باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 شهریور 1399

      با سلام، اگر مکانیکی است یا شارژ و گاز و یا ترموستات دچار مشکل شده است. اگر الکترونیکی است سنسور و برد را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • علی 14 شهریور 1399

    سلام ساید ویرپول من موتور دائم کار میکرد وبا کم وزیاد ولو ترموستات تغیری نمی کرد ترموستات را عوض کردم و فقط یک روز کار کرد و دو باره ترموستات خراب شد و هیچ تغیری نمی کرد دو باره آن را عوض کردم وباز هم بعد۲۴ ساعت موتور دائم کار میکرد وبا دادم ترموستات هیچ تغیری نمیکند لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 شهریور 1399

      با سلام،ترموستات و رله اوورلود کمپرسو را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • علی 09 شهریور 1399

    سلام ممنون بابت مطالبی که تخصص شما بحساب میان و باصداقت تمام در سایت قرار میدین، یخچال فریزر سامسونگ بالا فریزر پایین یخچال 30 فوت کمپرسورتعویض و سکاپ نصب شده 1/4+طبق مشخصات موتور خودش،الان فریزر خوبه حتی بهتر از قبل اماقسمت پایین یخچال از داخل ولوم چرخشی سه جهت تابش میدیم اخرش تمام اقلام درونش منجمد میشن تمام قسمتهاش آب یا میوه و،،، دقیقا مثله فریزر فریز میشن ،قاب مربوطه داخل رو باز کردم ولومی که درواقع ترموستات هستش هیچ گونه سیمی بهش نمیخوره و با انبساط وانقباظ هوای درونش یه دریچه هست بازوبستش میکنه داخل لیوان یخ امتحانش کردم هیچ عکس العملی صورت نمیگیره متاسفانه شهره مااین قطعه نیست خواستم بدونم اگر ایراد این هستش درصورتی که قطعه رو موجود دارید راهنمایی بفرمایید تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 شهریور 1399

      سلام، دریچه را روی وسط بگذارید

      پاسخ دادن
  • شجاعی 07 شهریور 1399

    سلام یخچال فریزر من ساید بای ساید جنرال الکتریک است به صورت مونیتور نمایش داده می شود موارد آن بستتی کمی نرم شد متوجه شدم اشکالی دارد درجه فریزر ۳ درجه و درجه یخجال ۱۶ درجه سانتیگراد است دلیل خنک نکردن چیست لطفا راهننایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 شهریور 1399

      با سلام، قسمت فریزر را برررسی نمایید که دیفراست یا یخ زدایی میکند یا خیر. اگر مشکل دیفراست داشته باشد، ترمودیسک، ترموفیوز، برد ، المنت را بررسی نمایید. اگر مشکل دیفراست ندارد، شارژ و گاز و کمپرسور را بررسی نمایید. در نهایت بررسی نمایید کمپرسور کمپرس لازم را داشته باشد.

      پاسخ دادن
  • صالح 05 شهریور 1399

    سلام ما یخچال پارس دو قلو داریم موتور یخچال عادی و عوض کردیم درجه اش رو ۵ اصلا اب سرد نمیکنه درجه عادی ۱ تا ۷ درجش رو چند باشه بهتره؟ فریزر هم گاز موتورش تموم شد پر کردیم الان هر بار که درشو باز میکنیم آژیرش صدا میزنه و بعد دماش هم هی میاد پایین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 شهریور 1399

      با سلام، درجه یخچال را روی 3 درجه تنظیم نمایید. شارژ و گاز را بررسی نمایید و کمپرسور را نیز چک نمایید.

      پاسخ دادن
  • عابد 04 شهریور 1399

    سلام یخچال ما الکترو استیل فریزرش عالیه ولی بالای یخچال یه هوای خیلی ضعیف از سوراخش میاد که داخلش گرم میشه درجه فریزر رو منفی6 و بالاش 20 دکمه های روش هم نمیشه دماشو تنظیم کرد چیکارکنیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1399

      با سلام، اگر یخچال الکترو استیل برفک زدایی یا دیفراست نمیکند، حتما ترمودیک، امنت، ترموفیوز، برد و فن داخل فریزر را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
1 2 3 4 13
اینستاگرام آی پی امداد