logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه چیدمان داخل یخچال فریزر

نحوه چیدمان داخل یخچال فریزر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه چیدمان داخل یخچال فریزر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

راهنمای نحوه چیدمان داخل یخچال فریزر یکی از مواردی است که می تواند به شما کمک کند تا مواد غذایی خود را به صورت بسته شده و مرتب درون یخچال و فریزر خود قرار دهید. ممکن است شما با هر بار خرید مواد غذایی زیادی را تهیه کنید و ندانید که چگونه باید این مواد را درون یخچال فریزر خود جای دهید. از آنجایی که یخچال فضای محدودی دارد، لازم است که اصول چینش یخچال و فریزر را رعایت نمایید تا بتوانید از فضای آن بهترین استفاده را داشته باشید. در این مقاله از آی پی امداد با طریقه چیدمان صحیح یخچال و فریزر آشنا شوید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه نحوه چیدمان داخل یخچال فریزر میتوانید در بخش پرسش و پاسخ و یا دیدگاه های همین مقاله از کارشناسان سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد پرسش نمایید.

اهمیت چینش صحیح مواد غذایی در یخچال

چیدمان داخل یخچال و فریزر از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا می تواند فضای محدود یخچال را به گونه ای مرتب نماید که بتوانید تمامی مواد غذایی خود را به صورت صحیح درون آن قرار دهید. همچنین به کمک رعایت این نکات می توانید بهترین استفاده را از فضای داخلی یخچال فریزر خود داشته باشید. به طور کلی برای برخی از انواع مواد غذایی جایگاه مخصوصی در یخچال تعبیه شده است. با توجه به این نقاط، لازم است تا چینش مواد غذایی در یخچال را به صورت صحیح انجام دهید.

راهنمای چیدمان داخل یخچال

به طور کلی در انواع مدل های یخچال ها، ساختار کابین داخلی به گونه ای است که قسمت های میانی، قفسه های داخل درب و قفسه های بالایی نسبت به قسمت های پایینی از سرمای بیشتری برخوردار هستند. از این رو باید مواد غذایی مناسب را در هریک از این بخش ها قرار دهید. در ادامه به بررسی نکات چیدمان صحیح داخل یخچال فریزر برای شما خواهیم پرداخت.

نحوه چیدمان بخش بالایی یخچال

نحوه چیدمان بخش بالایی یخچال

این بخش از انواع یخچال ها معمولا نسبت به سایر بخش ها دارای سرمایش کمتری می باشد. از این رو می توان از این بخش جهت نگهداری انواع مواد غذایی که به دمای معتدل و خنک تری نیاز دارند، استفاده نمود. از جمله این مواد می توان به تخم مرغ، سس مایونز، انواع کنسروها و مرباها و … اشاره کرد. به طور کلی دمای معتدل و خنک این بخش از سرد شدن بیش از حد مواد غذایی و سفت شدن آنها جلوگیری می نماید. به عنوان مثال قرار دادن تخم مرغ در این بخش موجب می شود تا سفیده تخم مرغ حالت سفت و ژلاتینی پیدا نکند و دمای آن متعادل باشد.

طریقه چینش بخش پایینی یخچال

طریقه چینش بخش پایینی یخچال

در قسمت پایینی یخچال، سرمای بیشتری وجود دارد. از این رو می توان از این بخش جهت نگهداری موادی که نسبت به دمای پایین حساس بوده و نیاز به سرمای بیشتری دارند، استفاده کرد. به طور معمول در این بخش کشوهایی تعبیه شده است که برای نگهداری انواع سبزیجات و میوه ها می توان از آن استفاده نمود. سرمایش مناسب این بخش از خرابی و فاسد شدن این مواد غذایی جلوگیری می نماید.

راهنمای چیدمان بخش میانی یخچال

نحوه چینش بخش میانی یخچال

از این بخش می توان جهت نگهداری مواد غذایی که به سرمایش مناسبی برای جلوگیری از خرابی یا فاسد شدن نیاز دارند، استفاده کرد. از جمله مواد غذایی که می توانید در این طبقات قرار دهید شامل مواد لبنی، مواد پروتئینی، سبزیجات و .. که نیاز به دمای متعادل پیش از استفاده دارند، می باشند. البته باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که پیش از قرار دادن مواد غذایی درون یخچال به تاریخ مصرف آنها دقت داشته باشید تا براساس این تاریخ بتوانید اقدام به چینش مواد غذایی در یخچال خود نمایید.

شیوه چینش درب یخچال

شیوه چینش درب یخچال

به طور کلی نسبت به سایر بخش های یخچال می توان گفت که قسمت درب ها از سرمایش کمتری برخوردار هستند. به دلیل اینکه این بخش به راحتی در دسترس مصرف کنندگان می باشد، بهتر است از آن برای قرار دادن انواع سس ها، تخم مرغ، بطری های کوچک، نوشیدنی ها و سایر مواد غذایی با بسته بندی کوچک تر استفاده نمایید.

نحوه چیدمان داخل فریزر

نحوه چیدمان داخل فریزر

برای اینکه مواد غذایی درون فریزر به صورت سالم نگهداری شوند، لازم است تا با نحوه چینش مواد غذایی در فریزر آشنا شوید. بهتر است مواد غذایی که نیاز به پختن ندارند را در بخش بالایی فریزر قرار دهید. به ترتیب قفسه های بعد را به مواد غذایی که به حرارت بالاتری برای پخت نیاز دارند، اختصاص دهید. این نوع چینش موجب می شود تا از فساد مواد غذایی درون فریزر جلوگیری شود؛ زیرا بخش های بالایی فریزر نسبت به بخش های پایین تر دارای سرمای کمتری هستند.

برای چیدمان مواد غذایی درون فریزر می توانید از ظرف های پلاستیکی دارای در و شفاف استفاده نمایید. همچنین نی توانید سبزیجات را درون پلاستیک های زیپ دار جا داده و آن را در قفسه ها به صورت منظم بچینید. برای اینکه قفسه های فریزر نظم بهتری داشته باشد، بهتر است ظروف بزرگ تر را در قسمت پایینی و ظروف کوچک تر را در قسمت های بالایی قرار دهید.

نتیجه گیری از نحوه چیدمان داخل یخچال فریزر

در این مقاله توانستید با نحوه چینش مواد غذایی در یخچال فریزر آشنایی پیدا کنید. شما با رعایت نکاتی که در این مقاله در زمینه نحوه چیدمان داخل یخچال فریزر بیان شد، می توانید یخچال خود را به صورت منظم و مناسب درآورید. همچنین با انجام این کارها می توانید به بخش های مختلف یخچال و مواد غذایی درون آن دسترسی راحت تری داشته باشید. برای اینکه بتوانید ماندگاری مواد غذایی خود را افزایش داده و یخچال را کاملا تمیز و مرتب نگه دارید، بهتر است نکاتی که در این مقاله ذکر شده  را رعایت نمایید.

3.8/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد