logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علائم خراب شدن گوشت در یخچال فریزر

علائم خراب شدن گوشت در یخچال فریزر
علائم خراب شدن گوشت در یخچال فریزر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علائم خراب شدن گوشت در یخچال فریزر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مهمترین و اصلی ترین انواع مواد غذایی که قارد به تامین نیازهای بدن انسان می باشد، گوست سالم است. اما دسترسی پیدا کردن به این گوشت و همچنین اطلاع پیدا کردن از علائم خراب شدن گوشت در یخچال فریزر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در برخی مواقع ممکن است به هنگام خرید به دلایل مختلفی نظیر عدم نگهداری مناسب، گوشت ها فاسد شوند. همچنین پس از خرید گوشت نیز ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی گوشت ها خراب شوند. در این شرایط نیاز به شناخت نشانه های فاسد شدن گوشت خواهید داشت تا با بررسی آنها بتوانید نسبت به تشخیص علائم فساد گوشت یخ زده اقدام نمایید. در ادامه مقاله با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه اطلاع از علائم خراب شدن گوشت در یخچال فریزر میتوانید در بخش پرسش و پاسخ و یا دیدگاه های همین مقاله از کارشناسان آی پی امداد پرسش نمایید.

نگاهی به مهمترین نکات نگهداری از گوشت در یخچال فریزر

در برخی مواقع ممکن است اقدام به نگهداری گوشت در یخچال فریزر خود کرده باشید و پس از مدتی با آثار و علائم خرابی بر روی گوشت خود مواجه شوید. در این شرابط برای شما این پرسش این پزسش ایجاد می شود که نشانه های فاسد شدن گوشت چیست یا اینکه چه مدت گوشت در یخچال فریزر بماند، خراب نمی شود که در این بخش خلاصه ای از این نکات را برای شما آورده ایم.

مدت زمان نگهداری گوشت در یخچال فریزر
  • گوشت گوساله و گوسفند در فریزر 6 الی 12 ماه
  • گوشت چرخ کرده گوساله و گوسفندی د فریزر 3 الی 4 ماه
  • انواع گوشت در یخچال به مدت 5 روز
نشانه های خراب شدن گوشت
  1. تغییر رنگ گوشت به رنگ سبز، سیاه، قهوه ای و خاکستری
  2. بوی بد و نامطبوع گوشت
  3. لزج و نرم شدن بافت گوشت
  4. چروکیدگی گوشت
علت سبز و قهوه ای شدن گوشت
  • فاسد و خراب شدن بافت گوشت

گوشت چه مدت در یخچال یا فریزر سالم میماند و خراب نمیشود؟

مدت زمان نگهداری گوشت در یخچال فریزر

اطلاع پیدا کردن از مدت زمان نگهداری گوشت در یخچال فریزر تاثیر بسیار زیادی در نگهداری گوشت و عدم فساد شدن آن به دنبال دارد. به طور کلی شما می توانید گوشت قرمز و گوشت گوسفند را در دمای 12 الی 18 درجه سانتی گراد به مدت 6 الی 12 ماه در فریزر خود نگهداری نمایید، بدون اینکه خراب شود. البته مدت زمان نگهداری این گوشت ها در یخچال کمتر بوده و تنها 5 روز می تواند بدون فساد آنها را در یخچال نگهداری کرد. گوشت های چرخ کرده گوساله و گوسفندی نیز امکان نگهداری به مدت 3 الی 4 ماه در فریزر را دارند، اما از آنجایی که گوشت چرخ کرده در یخچال به سرعت فاسد می شوند، بهتر است آن را رد یخچال به مدت طولانی نگهداری نکنید.

بهترین قسمت برای نگهداری گوشت در کدام قسمت یخچال فریزر است؟

از جمله اصلی ترین منابع پروتئینی که مصرف آن برای بدن مفید می باشد، گوشت قرمز است. نگهداری گوشت قرمز نیز مانند نحوه نگهداری از آن دارای اهمیت زیادی می باشد. از این رو لازم است جهت جلوگیری از خراب شدن گوشت، نکات لازم را جهت نگهداری از آن رعایت نمایید. به طور کلی برای آنکه گوشت شما به صورت صحیح فریزر شده و در دمای مناسب قرار گرفته شود، آن را در بهترین قسمت فریزر شامل طبقه های زیرین آن که از سرمای زیادی برخوردار است، قرار دهید.

مدت زمان نگهداری انواع گوشت در یخچال و فریزر
مدت زمان نگهداری انواع گوشت در یخچال و فریزر

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

چه مدت بعد از در آوردن گوشت از یخچال فریزر میتوانیم از آن استفاده کنیم؟

آب کردن گوشت یخ زده

باز کردن یخ گوشت و استفاده از آن برخلاف انجماد گوشت لازم است به صورت آهسته صورت بگیرد تا قطرات آب درون بافت گوشت به آرامی خارج گردد و باعث بروز آسیب به بافت گوشت نشود. در همین راستا باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان گوشت را در دمای اتاق یخ زدایی نکنید؛ زیرا در این شرایط امکان ایجاد میکروب و خراب شدن گوشت وجود دارد. پس از خارج کردن گوشت از یخچال فریزر، برای استفاده از آن بهتر است 24 ساعت پیش از پخت گوشت را در یخچال قرار دهید تا به آرامی یخ آن آب گردد. در صورتی که قصد یخ زدایی سریع گوشت را دارید، می توانید آن را درون یک کیسه نایلونی قرار دهید و سپس کیسه را درون آب ولرم بگذارید تا یخ ها به تدریج آب شوند.

نشانه های فاسد شدن گوشت چیست؟

نشانه های فاسد شدن گوشت

به طور کلی گوشت خراب شده در فریزر را می توان با بررسی برخی نشانه ها و علائم به راحتی بررسی نمود. از آنجایی که گوشت سرعت بالایی در خرابی و فاسد شدن را دارد، نگهداری اصولی آن و جلوگیری از خراب شدن گوشت از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه برخی از رایج ترین علائم فساد گوشت یخ زده را برای شما شرح خواهیم داد:

  • بروز تغییر در رنگ گوشت و چربی آن به رنگ های تیره تر شامل سبز، سیاه، قهوه ای و خاکستری
  • به مشام رسیدن بوی بد و نامطبوع از گوشت
  • حالت لزج داشتن بافت گوشت
  • مشاهده هرگونه چروکیدگی در گوشت

علت تغییر رنگ گوشت از قرمز به قهوه ای چیست؟

طریقه نگهداری از گوشت از اصولی خاص برخوردار است که یکی از مهمترین این اصول، شرایط فریزر کردن گوشت است. در برخی مواقع به دلایل مختلفی نظیر عدم نگهداری صحیح از گوشت ممکن است شاهد تغییر رنگ آن باشیم. به طور کلی اگر گوشت در در دمای درستی نگهداری نشود یا اینکه مدت زمان بسیار طولانی از نگهداری آن در فریزر گذشته باشد، رنگ آن از قرمز به سمت قهوه ای و خاکستری خواهد رفت. علت تغییر رنگ گوشت در فریزر می تواند فاسد شدن گوشت است و نباید مصرف شود.

دلیل سبز شدن گوشت قرمز چیست؟

در بسیار از مواقع به هنگام خرید گوشت و یا پس از نگهداری گوشت در فریزر، رنگ آن تغییر پیدا می کند که یکی از رنگ های قابل مشاهده سبز است. علت سبز شدن گوشت قرمز یکی از نشانه های کهنگی و خراب شدن گوشت است. به طور کلی هرگونه گوشت دام باید به رنگ قرمز روشن باشد و نباید نشانه ای از تیرگی روی آن مشاهده شود. از این رو اگر رنگ قرمز گوشت شما به رنگ سبز تغییر پیدا کند، به معنای فساد آن است و به هیچ وجه نباید آن را مصرف نمایید.

نکات مهم در خرید گوشت سالم و بهداشتی

نکات خرید گوشت سالم و بهداشتی

تا به اینجای مطلب در رابطه با علائم خراب شدن گوشت در یخچال فریزر صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که به هنگام خرید گوشت سالم و بهداشتی باید آنها را رعایت کنید:

  • حتما به بسته بندی بهداشتی گوشت و همچنین مهر وزارت بهداشت توجه داشته باشید.
  • دقت داشته باشید که رنگ و ظاهر گوشت مناسب بوده و کاملا سالم باشد.
  • بر روی گوشت نباید به هیچ وجه آثار خرابی، حشرات و … وجود داشته باشد.
  • گوشت سالم به هیچ وجه دارای آثار نرمی، خون مردگی، لزجی و … نداشته و کاملا صاف است.
  • گوشت خریداری شده نباید از آب برخوردار باشد و وجود آب در آن نشانه خراب بودن گوشت است.
  • دقت کنید که گوشت مورد نظر از بوی تعفن یا زننده ای برخوردار نباشد.
  • بهتر است گوشت را همواره از مراکز بهداشتی و معتبر خریداری نمایید.
  • در صورتی که گوشت را از قصابی می خرید، توجه داشته باشید که مغازه مورد نظر اصول بهداشتی را رعایت کرده و تمیز باشد.

خلاصه ای از علائم خراب شدن گوشت در یخچال فریزر

در این مقاله توانستید به طور کامل با نشانه های خرابی گوشت آشنایی پیدا کنید و به هنگام مشاهده هرگونه تغییر رنگ، بوی بد، لزجی و نرمی متوجه فاسد شدن آن شوید. همچنین نکاتی را شرح دادیم که به کمک آنها می توانید از مدت زمان نگهداری گوشت در یخچال فریزر و همچنین اصول نگهداری از آن به راحتی اطلاع پیدا نمایید. در صورتی که قصد خرید گوشت را دارید و یا گوشت را خریداری کرده اید، اما نمی دانید چگونه از آن نگهداری کنید که دچار خرابی نشود، می توانید از نکاتی که در این مقاله ارائه شده است، استفاده نمایید.

4.5/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • بهار 08 فروردین 1403

    سلام گوشت گوسفندی منجمد گرفتم گذاشتم چند ساعت بمونه بتونم خرد کنم کمی لزجه میشه مصرف کرد؟ رنگشو قرمز تیرست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 فروردین 1403

      درود، اگر گوشت لزج است، اما بوی نامطبوع و تغییر رنگ ندارد، احتمالا فاسد نشده است و می‌ توانید آن را مصرف کنید.

      پاسخ دادن
  • علیرضا دیرمکانی نژاد 03 آذر 1402

    سلام گوسفند زنده خرید کردم و برام آوردن دو روز در یخچال گذاشتم بخاطر از بین رفتن بعضی از میکروب ها و برای خرد شدن آوردیم احساس کردیم بوی خوبی ندارد مثل خرید قبل گوسفند زنده ، راهنمایی کنید دلیل بوی ناخوشایند چیست در صورت که تا دروز در یخچال فاسد نمی شه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 آذر 1402

      درود، اگر سرمای فریزر مناسب نباشد، این مشکل رخ می دهد که باید دما، گاز و کمپرسور آن را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • نادر 24 مرداد 1402

    با سلام گوشت مرغ خام منجمد در قطع برق در فریزر تا چند ساعت قابل استفاده است؟ بخاطر قطع برق از برق کشیدم و یادم رفت به برق بزنم و حدود ۶ ساعت در فریزر دربسته مونده.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 مرداد 1402

      درود، زمان مشخصی ندارد و با توجه به دمای مورد نظر متغیر است.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد