logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نگهداری حبوبات در یخچال

نگهداری حبوبات در یخچال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نگهداری حبوبات در یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، مطلبی که در حال مطالعه آن هستید، یکی از بهترین مقالات در زمینه نکات نگهداری حبوبات در یخچال است، در این مطلب قصد داریم درمورد نگه داشتن حبوبات به صورت خام و پخته در یخچال، نگهداری حبوبات در یخچال و مزایا و معایب این روش و همچنین مدت زمان نگهداری حبوبات خام و پخته در یخچال و در فریزر را بررسی کنیم. اگر در زمینه نگه داشتن حبوبات تجربه کافی ندارید، این مطلب برای شماست. پس لطفا تا انتهای مطلب آی پی امداد را همراهی فرمایید.

آیا یخچال مناسب ترین محل برای نگهداری حبوبات است؟

وقت آن رسیده که به سوالات شما در خصوص نگهداری حبوبات در یخچال پاسخ دهیم. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا حبوبات در یخچال بهتر نگهداری میشوند؟ اگر بخواهیم به صورت کلی جواب این سوال را بدهیم باید بگوییم خیر؛ یخچال لزوما بهترین محل نگه داشتن حبوبات نیست.

با اینکه یخچال بهترین محل برای نگهداری مواد غذایی مختلف است و مواد غذایی که به طور صحیح در یخچال نگهداری میشوند، تا مدت ها سالم باقی می مانند و دچار تغییر بافت و طعم و کیفیت نمی شوند. اما حبوبات جزو آن دسته از مواد غذایی هستند که بهتر است در یخچال نگه داشته نشوند.

  • اگر قصد دارید حبوبات را برای مدت زمان کوتاهی در یخچال قرار دهید، حبوبات با قرار گرفتن در محفظه سرد یخچال برای مدتی سالم می مانند، اما نگهداری طولانی مدت حبوبات در یخچال به دلیل سرما و رطوبت بالای آن کار صحیحی نیست.
  • یکی از دلایلی که باعث میشود یخچال محیط مناسبی برای نگه داشتن حبوبات نباشد، این است که سرمای یخچال ممکن است باعث تغییر در ساختار و ظاهر حبوبات شود و رطوبت یخچال نیز عامل فساد آن ها خواهد شد.
  • مدت زمان نگه داشتن حبوبات در یخچال نباید خیلی طولانی شود؛ زیرا ممکن است حبوبات با جذب رطوبت یخچال تغییر طعم دهند و هضم آن ها دیرتر اتفاق بیفتد.
  • همچنین سرمای یخچال باعث خشک شدن حبوبات میشود.
  • به نظر می رسد بهترین محل نگه داشتن حبوبات مکانی خشک و تاریک و خنک است؛ زیرا در چنین محیطی طعم و کیفیت حبوبات به خوبی حفظ میشود.

آیا یخچال مناسب ترین محل برای نگهداری حبوبات است

مزایا و معایب نگهداری حبوبات در یخچال

 مزایای نگهداری حبوبات در یخچال این است که از رشد باکتری های غیرمفید در حبوبات جلوگیری شده و ماندگاری آن ها بیشتر میگردد. اما نگه داشتن حبوبات در یخچال معایبی نیز دارد. همانطور که گفتیم، نگه داشتن حبوبات در یخچال باعث خشک شدن پوست آن ها و دیر هضم شدن آن ها و ایجاد مشکلات گوارشی می شود.

روش نگهداری حبوبات خام در یخچال

برای نگهداری حبوبات خام در یخچال ابتدا باید به خوبی آن ها را تمیز و خشک کنید و سپس درون ظرف دربسته ای که هوا و رطوبت نتواند به درون آن نفوذ کند، بریزید.

  • کیسه های زیپ کیپ که محکم هستند و رطوبت نمی تواند به درون آن ها وارد شود نیز گزینه مناسبی برای نگه داشتن حبوبات در یخچال است.
  • برای نگهداری حبوبات خام در فریزر نیز بهتر است از کیسه های محکم استفاده کنید و قبل از قرار دادن در فریزر هوای آن ها را به خوبی تخلیه کنید تا از خشک شدن حبوبات جلوگیری شود.
  • نحوه نگه داشتن حبوبات در یخچال و فریزر را گفتیم تنها یک نکته دیگر باقی مانده و آن هم قرار دادن حبوبات در سرد ترین قسمت یخچال و فریزر است.
  • اگر میخواهید مدت زمان نگه داشتن حبوبات خام در یخچال و فریزر را بدانید باید بگوییم مدت زمان نگهداری حبوبات خام در یخچال 3 تا 6 ماه و مدت زمان نگه داشتن حبوبات خام در فریزر یک سال است.

روش نگهداری حبوبات خام در یخچال

شرایط نگهداری حبوبات پخته در یخچال

مدت زمان نگه داشتن حبوبات پخته در یخچال حتی به چند روز هم نمی رسد. توصیه میشود اگر قصد دارید حبوبات پخته را در یخچال نگه دارید، آن را طی مدت زمان کوتاه چند روزه مصرف کنید؛ زیرا به سرعت کپک می زنند.

شرایط نگهداری حبوبات پخته در یخچال

روش نگهداری حبوبات پخته در فریزر

اگر قصد دارید حبوبات پخته را برای مدت طولانی نگهداری کنید، ابتدا آن ها را به خوبی سرد کنید. سپس درون کیسه های محکم ریخته و در فریزر قرار دهید. مدت زمان نگهداری حبوبات پخته در فریزر به چندین ماه نیز می رسد.

  • قبل از قرار دادن حبوبات پخته در فریزر تمام هوای درون کیسه را تخلیه کنید تا جای کمتری اشغال کنند و دراثر سرمای فریزر خشک نشوند.
  • بعد از خارج کردن حبوبات از فریزر بهتر است برای مدتی در دمای محیط باقی بمانند.

روش نگهداری حبوبات پخته در فریزر

روش نگهداری حبوبات خیس خورده در یخچال

حبوبات خیس خورده نیز بهتر است برای مدت طولانی در یخچال نگه داشته نشوند؛ زیرا ریختن حبوبات و نگه داشتن آنها در آب موجب فسادشان میشود. بنابراین مدت زمان نگه داشتن حبوبات خیس خورده در یخچال بسیار کوتاه است و بهتر است هرچه سریع تر آن ها را بپزید و مصرف کنید.

چه حبوباتی را میتوان در یخچال قرار داد؟

با توجه به اینکه در این مطلب بارها اشاره کردیم هیچ لزومی به نگه داشتن حبوبات در یخچال نیست. اما برخی از حبوباتی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد را میتوان برای مدتی در یخچال نگه داشت.

  • حبوبات شکسته شده
  • ماش
  • نخودچی

چه حبوباتی را نمی توان در یخچال نگهداری کرد؟

با توجه به اینکه گفتیم بهتر است حبوبات در یخچال قرار ندهید، اما برخی از حبوباتی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد به خاطر پوسته سفتی که دارند، نباید در یخچال نگه داشت.

  • نخود
  • عدس
  • لوبیا چیتی

آنچه در مورد نگه داشتن حبوبات در یخچال آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا انتهای مطلب ما را همراهی کردید، از شما سپاسگذاریم. امیدواریم اطلاعاتی که در مورد نگهداری حبوبات خام، پخته و خیس خورده در یخچال و فریزر در اختیارتان قرار دادیم، برایتان مفید بوده باشد. در این مطلب آموختیم که اگر چه یخچال بهترین محل نگه داشتن مواد غذایی برای حفاظت از آن ها در برابر فساد است. اما اگر حبوبات در یخچال قرار نگیرند، برای مدت طولانی تری سالم خواهند ماند. همچنین حال مدت زمان نگه داشتن حبوبات در یخچال و فریزر را میدانیم.

  • حالا میدانیم که مدت زمان نگهداری حبوبات مدت کوتاهی است.
  • و مدت زمان نگه داشتن حبوبات پخته در یخچال یکی دو روز اما حبوبات پخته در فریزر تا چند ماه است.
  • همچنین حبوبات خام را میتوان برای مدت 3 تا 6 ماه در یخچال و حبوبات خام را در فریزر تا یک سال نیز نگه داشت.
  • همچنین در مورد حبوباتی که میتوانید در یخچال نگه دارید و حبوباتی که نباید در یخچال قرار داده شوند نیز گفتیم.

ما تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات مناسب به شما به کار گرفتیم. امیدواریم مطلب نوشته شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. امیدواریم باز هم میهمان نگاه شما همراهان همیشگی باشیم.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد