logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تنظیم دمای آبسردکن

نحوه تنظیم دمای آبسردکن
نحوه تنظیم دمای آبسردکن
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تنظیم دمای آبسردکن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در هنگام تنظیم درجه آبسردکن باید دمای مطلوب و مجاز برای استفاده از دستگاه باشد؛ زیرا ممکن است برخی افراد به نوشیدن آب خیلی سرد عادت داشته باشند. اما این کار برای تنظیم روی آبسرد کن کار درستی نیست؛ زیرا در این صورت برای همه افراد قابل استفاده نیست. اگر شما نیز به اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تنظیم دمای آبسردکن نیاز دارید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در این مقاله از آی پی امداد به بررسی نکات مهم در زمینه نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن پرداخته ایم تا بتوانید به هنگام تنظیم دمای آبسردکن بهترین دما را برای دستگاه خود انتخاب نمایید.

کاربرا گرامی؛ چنانچه با مشکل عدم تظیم صحیح دمای آبسردکن مواجه اید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله از تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد با ما همراه باشید.

خلاصه ای از نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

یکی از کاربردی ترین و مهمترین لوازم مورد استفاده از فصول گرم و سرد سال آبسردکن می باشد. از این رو تنظیم درجه آبسردکن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مصرف کنندگان به هنگام استفاده از دستگاه آبسردکن خود باید به انتخاب دمای مناسب برای آن توجه داشته باشید. در این بخش نکات مهم در زمینه نحوه تنظیم دمای آبسردکن را برای شما شرح داده ایم.

تاثیر دما بر روی کیفیت آب آبسردکن
  • کاهش و افزایش چگالی آب
  • افزایش گران روی آب
  • کاهش فشار بخار آب
نحوه تنظیم درجه آبسردکن
  • دکمه تنظیم درجه آبسردکن داخل و روی بدنه پشتی دستگاه تعبیه شده است.
  • دمای آب دستگاه باید روی 12 درجه سانتی گراد قرار داشته باشد.
مشکلات تنظیم نادرست دمای آبسردکن
  • یخ زدگی دیواره های آبسردکن و اطراف مخزن دستگاه
  • بروز ایراد در کارکرد دستگاه آبسردکن
نحوه تنظیم دمای آبسردکن های مختلف
  • آبسردکن افترون: با استفاده از دکمه سبز رنگ تعبیه شده در پشت دستگاه
  • آبسرد کن نیکایی: برای تغییر درجه ترموستات باید پشت آبسردکن را باز نمایید.
  • آبسردکن گوسونیک: خاموش کردن دستگاه و چرخش پیچ تنظیم ترموستات در پشت دستگاه به کمک پیچ گوشتی
  • آبسردکن مدیا: چرخاندن پیچ دو سر در بالا یا پایین توری در پشت دستگاه در جهت عقربه های ساعت یا بالعکس
  • آبسرد کن ایستکول: فشار دادن دکمه آب گرم و سرد در قسمت پشتی دستگاه
  • آبسرد کن پاناسونیک: چرخاندن پیچ مسطح و برنجی رنگ پشت دستگاه در جهت عقربه های ساعت یا بالعکس

ترموستات آبسردکن کجاست؟

اکثر مدل های دستگاه آبسردکن که در بازار یافت می شوند، از ترموستات داخلی برخوردار هستند و برای تنظیم درجه آبسردکن از یک کلید بیرونی استفاده شده است. به طور کلی ترموستات داخلی آبسردکن دارای قابلیت تنظیم هستند و در حالت عادی و پیش فرض روی درجه دمایی استاندارد تنظیم می شوند.

برخی دیگر از انواع آبسردکن نیز از دکمه مخصوص تنظیم دمای آب برخوردار هستند که این دکمه معمولا در قسمت پشتی دستگاه قرار داده شده است. برای اینکه دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد، ترموستات آن باید با توجه به شرایط آب و هوایی تنظیم گردد. در گرمای تابستان نباید درجه ترموستات زیاد پایین باشد؛ زیرا می تواند به موتور آبسردکن فشار زیادی وارد نماید.

تنظیم دمای مناسب برای آبسردکن

تنظیم دمای مناسب برای آبسردکن

دمای مناسب آب برای نوشیدن در کمترین حالت می تواند 10 درجه سانتی گراد و بیشترین حالت 18 درجه سانتی گراد باشد که البته هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید، تعیین کننده این موضوع می باشد. این بدان معنا نیست که همه افراد باید حتما آبی که می نوشند، این دما را داشته باشد. اما محدوده دمای نرمال برای آب آشامیدنی این بازه می باشد که بهتر است برای جلوگیری از اذیت شدن دندان ها و کلیه ها از نوشیدن آب خیلی سرد خودداری نمایید. در مورد آبسردکن ها نیز دمای مناسب برای آبسردکن شما می تواند در محدوده 11 یا 12 درجه سانتی گراد که دمایی ایده آل است، تنظیم گردد که در صورت عدم گرم شدن دمای آب می توانید برای بررسی علت گرم نکردن آبسردکن کلیک نمایید.

نحوه تنظیم دما یخچال
نحوه تنظیم دما یخچال

اگر میخواهید بدانید که در فصول مختلف درجه دمای یخچال یا فریزر را روی چه عددی بگذارید، به مطالعه این مقاله از آی پی امداد بپردازید.

مشاهده مقاله

تاثیر تنظیم دمای آبسردکن بر کیفیت آب

دما مهمترین فاکتور تاثیرگذار بر خواص آب آشامیدنی است که افزایش دمای آب باعث تغییراتی در مواد بسیار مهم موجود در آب می شود. در ادامه به بررسی اثر تنظیم دمای  آبسردکن بر کیفیت آب می پردازیم:

  • اگر دمای تنظیمی شما بسیار پایین باشد، باعث کاهش چگالی آب می شود و همینطور عکس این موضوع باعث افزایش چگالی آب آشامیدنی خواهد شد.
  • افزایش گران روی آب
  • کاهش فشار بخار آب از دیگر عواملی است که در اثر تنظیم نادرست بر کیفیت آب تاثیر دارد.

نحوه تنظیم دمای آبسردکن

نحوه تنظیم دمای آبسردکن

نحوه تنظیم دمای آب سرد کن بستگی به نوع مدل آبسرد کن شما دارد که ممکن است در آبسردکن های پارک ها به صورت یک دمای میانگین حدود 10 یا 11 تنظیم شده باشد که امکان تغییر آن توسط هر فرد امکان پذیر نیست. اما در مورد آبسردکن های کوچک تر که در ادارات و یا منازل استفاده می شود، شما می توانبد طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • اکثر آبسردکن ها دارای یک دکمه تنظیمات در داخل یا روی آن هستند که این بستگی به مدل آبسردکن شما دارد.
  • اگر دستگاه شما نو است و قطعا با حداکثر کارایی خود شروع به کار می کنید، می توانید دمایی تنظیمی برای شروع را روی 12 درجه سانتی گراد قرار دهید و پس از آن اگر احساس کردید نیاز دارید دمای آب را سردتر یا گرمتر کنید، برای تغییر دمای آب اقدام نمایید.

تنظیم نادرست دمای آبسردکن باعث بروز چه مشکلاتی میشود؟

اینکه دمای دستگاه آب سردکن شما به درستی تنظیم شده باشد، علاوه بر اینکه به خودتان هنگام نوشیدن آب احساس بهتری می دهد، برای سلامت دستگاهتان نیز مهم می باشد. در نتیجه تنظیم نادرست دمای آبسردکن باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟ در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم:

  • ممکن است بعد از خستگی و تحمل گرمای زیاد با صحنه خرابی و یا علت سرد نشدن آب آبسردکن مواجه شوید که باعث ایجاد احساس ناخوشایندی برای شما شود.
  • علاوه بر آن تنظیم نادرست دمای آبسردکن می تواند باعث یخ زدگی دیواره های آبسردکن و اطراف مخزن آن گردد که در صورت تعمیر نشدن ممکن است منجر به خرابی دستگاه شما گردد.

راهنمای تنظیم ترموستات آبسردکن برندهای مختلف

راهنمای تنظیم ترموستات آبسردکن برندهای مختلف

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از کاربران ایجاد شود، نحوه تنظیم درجه آبسردکن برندهای مختلف و پرکاربرد می باشد. در این بخش برای شما شرح خواهیم داد که نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن در برندهای پراستفاده به چه صورت است.

تنظیم دمای آبسردکن نیکایی

برای اینکه بتوانید دجه دمای آب آبسردکن نیکایی خود را تنظیم نمایید، می توانید قسمت پشتی دستگاه را باز کنید تا به ترموستات دستگاه دسترسی پیدا کنید. البته توصیه می شود این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود.

تنظیم دمای آبسردکن افترون

جهت تنظیم ترموستات آبسردکن افترون می توانید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

  • هنگامی که عملیات راه اندازی آبسردکن به پایان رسید، آن را روشن نمایید.
  • معمولا در قسمت پستی دستگاه یک دکمه سبز رنگ مربوط به تنظیم دما وجود دارد که می توانید به کمک آن دمای دلخواه را تنظیم نمایید.

تنظیم آبسردکن گوسونیک

برای اینکه اقدامات لازم را در جهت تنظیم دمای آبسردکن گوسونیک خود انجام دهید، لازم است ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی، درجه تنظیم ترموستات در پشت دستگاه را به حالت دلخواه خود بچرخانید.

تنظیم دمای آبسردکن ایستکول

در آبسردکن ایستکول دکمه مربوط به آب سرد و گرم در پشت دستگاه تعبیه شده است که باید آن را فشار داده و تا رسیدن دمای آب به میزان مطلوب صبر نمایید.

تنظیم دمای آبسردکن مدیا

دکمه تنظیمات مربوط به دمای آب آبسردکن مدیا در پشت دستگاه قرار داد و با توجه به مدل آبسردکن ممکن است به شکل پیچی دو سرد در قسمت بالا یا پایین توری باشد. برای سرد شدن آب باید این پیچ را در جهت عقربه های ساعت چرخانده و سپس دو الی سه ساعت صبر کنید تا دمای آب به میزان تنظیم شده برسد.

تنظیم درجه آبسردکن پاناسونیک

برای اینکه اقدامات لازم را در جهت تنظیم دمای آبسردکن پاناسونیک خود انجام دهید، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • ابتدا لازم است پیچ برنجی رنگ و مسطحی را در ناحیه پشتی دستگاه خود پیدا نمایید.
  • برای اینکه دمای آب سردتر شود، پیچ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • پس از چرخاندن پیچ باید مدت زمانی را صبر کنید تا دمای آب ثابت شود.

خلاصه ای از نحوه تنظیم دمای آبسردکن توسط تعمیرکار آی پی امداد

در این مقاله به بررسی نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن پرداختیم و تمامی نکات مرتبط به نحوه تنظیم دمای آب در این دستگاه را توضیح دادیم. شما می توانید با قرار دادن درجه دمای آب بر روی 11 الی 12 دمایی مناسب را برای دستگاه خود تنظیم نمایید. نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن در مرحله اول باید به منظور بهبود کیفیت دستگاه و افزایش عمر مفید آن باشد؛ زیرا به دلیل تنظیم اشتباه دستگاه آبسرد کن ممکن است هم کیفیت آبی که مینوشیم تحت تاثیر قرار گیرد و هم با عدم رسیدگی به این موضوع دستگاه شما دچار آسیب های جدی تری نیز گردد. ما در مقاله بالا برایتان نحوه تنظیم دمای آبسردکن را به طور کامل توضیح داده ایم تا با استفاده از آن بتوانید حداکثر کارایی از دستگاه آبسردکن خود را داشته باشید.

3.7/5 - (11 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

26 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مجید 18 فروردین 1403

    سلام آبسردکن جی پاس تنظیمش کجاست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 فروردین 1403

      درود، یک پیچ تنظیم دما در پشت دستگاه وجود دارد که می‌ توانید با چرخاندن آن، دمای آب سرد را تنظیم کنید.

      پاسخ دادن
  • پوریا 28 بهمن 1402

    سلام اب سرد کن سلکس خریدم بنظرم اب سردش زیاد سرد و یک دو درجه از آب ولرم سرد تره بنظرتون قدرت برندش همینه یا تنظیمات داره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 بهمن 1402

      درود، یک دکمه یا پیچ تنظیم دما وجود دارد که می توانید از آن برای تنظیم دمای آب به دلخواه خود استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  • سالاری 01 بهمن 1402

    سلام خسته نباشید ببخشید پیچ تنظیم دمای ترموستات پاناسونیک مدل SDM-MD3128TF درکجاقرارداره از پشت آبسرکن چیزی مشخص نیست ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 بهمن 1402

      درود، این پیچ در پشت دستگاه و در نزدیکی مخزن آب سرد قرار دارد.

      پاسخ دادن
  • محسن 06 مهر 1402

    سلام. علت وارد شدن آب جوش به مخزن آب سرد چیست؟ ( شیر یک طرفه رو هم عوض کردیم )

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 مهر 1402

      درود، ممکن است مشکل مربوط به شلنگ ها، شیر برقی یا سه راهی زیر مخزن باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • مهدی فروغیان 23 مرداد 1402

    تنظیم دمای آبسردکن فلوگل در کجا قرار دارد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مرداد 1402

      درود، پیچ ترموستات تنظیم دمای آبسردکن کنار کمپرسور و پشت دستگاه قرار دارد.

      پاسخ دادن
  • عطا 14 مرداد 1402

    سلام وقت بخیر آبسردکن های هستن.bUDGET داخل برد دارد تنظیم دما کجاست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مرداد 1402

      درود، پیچ ترموستات تنظیم دمای آبسردکن در پشت دستگاه و کنار کمپرسور قرار دارد.

      پاسخ دادن
    • امیرحسین 12 شهریور 1402

      سلام ببخشید تنظیم دمای آبسردکن تلیونیکس کجاست؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 12 شهریور 1402

        درود، پیچ تنظیم دمای آبسردکن در قسمت پشتی دستگاه و کنار کمپرسور تعبیه شده است.

        پاسخ دادن
  • فهیمه حسینی 27 تیر 1402

    سلام ممنون از مقاله ارزشمندتون من آبسردکن نیولند گرفتم. آب سرد و گرمش خوبه اما یخچالش خنک نمیشه. لطفا راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 تیر 1402

      درود، درجه ترموستات را کمی بالا ببرید.

      پاسخ دادن
      • فهیمه حسینی 29 تیر 1402

        درجه ترموسات آبسرد کن نیولند کجا قرار داره ؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 29 تیر 1402

          درود، ترموستات در پشت آبسردکن و کنار کمپرسور قرار دهید.

          پاسخ دادن
          • فهیمه حسینی 30 تیر 1402

            ممنون

  • مسعود 16 تیر 1402

    سلام نحوه تنظیم دمای آبسرد‌کن یخچال الکترواستیل رو میفرمایید؟ ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 تیر 1402

      درود، برای سرد شدن آب آبسردکن درجه یخچال را مقداری بالاتر ببرید.

      پاسخ دادن
  • احمد قلیج خانی 09 تیر 1402

    سلام استاد، در آبسرد کن یخچال دار که مخزن آب بالای دستگاه هست، مدل دستگاه لارنزاست، تنظیمات سرد و گرم چطوری هست!

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 تیر 1402

      درود، برای این دستگاه دو کلید تعبیه شده است که یک کلید مربوط به داغ شدن آب است و تنظیماتی ندارد. کلید دیگر مربوط به سرد شدن آب است که برای بالا بردن دمای آن می توانید درجه ترموستات را روی 3 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • مرتضی شایان 09 اردیبهشت 1402

    سلام.آب سردکن ایروپا دارم برای مغازه.ناگهان آب گرمش از کار افتاده و گرم نمیکنه.المنتاشو تست کردم سالمه.چراغ گرم و سردش هم روشنه.اگه میشه راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 اردیبهشت 1402

      درود، مشکل می تواند از برد تا ترموستات آبسردکن باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • مهدی 12 فروردین 1401

    سلام آب سرد کن خریدم دو کار هست می خوام آب های بیشتر سرد بشه

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد