logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

جنس بدنه یخچال از چیست؟

جنس بدنه یخچال از چیست؟
جنس بدنه یخچال از چیست
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله جنس بدنه یخچال از چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا می دانید جنس بدنه یخچال از چیست؟ یخچال ها وسایلی هستند که چندین دهه برای نگهداری مواد غذایی حساس به دما و فاسد شدنی مورد استفاده قرار می گیرند. البته ساختار و شکل ظاهری بدنه یخچال ها طی سالیان تغییراتی داشته است، اما اساس کار و وظیفه هر کدام از اجزای آن تغییری نکرده است. یکی از سوالاتی که بسیاری از مصرف کنندگان در هنگام خرید یک یخچال میپرسند جنس بدنه یخچال است، اگر شما نیز به این موضوع علاقه مند هستید، در این مقاله با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه پرسش جنس بدنه یخچال از چیست در ذهن شما مطرح است به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله همراه باشید.

خلاصه ای از بررسی جنس بدنه یخچال

در برخی مواقع ممکن است برای مصرف کنندگان این پرسش ایجاد شود که برای ساخت بدنه یخچال از چه موادی استفاده شده است و یا اینکه جنس رویه یخچال از چیست. از این رو در این بخش به صورت خلاصه مطالبی را در این زمینه برای شما ذکر خواهیم کرد.

جنس بدنه یخچال ترکیب آهن و فولاد
جنس قاب یخچال یک لایه آلومینیوم و یا استیل صد زنگ
مواد سازنده قسمت های داخلی یخچال ترکیب فلز و پلاستیک
جنس طبقات و قفسه های یخچال فلز و یا شیشه با دور پلاستیک

جنس مناسب برای بدنه یخچال کدام است؟

جنس مناسب برای بدنه یخچال

یخچال ها وسایلی هستند که باید برای نگهداری مواد درون آنها سرمای مشخصی تامین باشد. همچنین جنس بدنه یخچال ها باید محکم و با دوام بوده تا در اثر جابجایی و حمل و نقل دچار آسیب نگردد. در بدنه یخچال ها یک لایه عایق حرارتی نیز دیده می شود؛ زیرا بخشی از گرمای داخل یخچال باید توسط دیواره ها به بیرون انتقال پیدا کند. همچنین از خروج سرما و خنک نکردن یخچال نیز جلوگیری گردد. از این رو می توان گفت بهترین جنس برای ساخت یخچال فلز است که کاملا مقاوم می باشد.

قسمت های مختلف بدنه یخچال از چه جنسی ساخته شده است؟

در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع که قسمت های مختلف بدنه یخچال از چه جنسی ساخته شده است بپردازیم:

  • تقریبا تمام کارخانه های تولید کننده یخچال ها برای ساخت بدنه یخچال از فلز استفاده می کنند؛ زیرا هیچ کدام از مواد سازنده دیگر به اندازه فلزات قدرت و استحکام نخواهند داشت.
  • شاید بتوان دلیل سنگین بودن یخچال ها را نیز میزان زیاد آهن و فولاد به کار رفته در ساخت جنس بدنه یخچال در نظر گرفت.
  • در اکثر یخچال ها روی لایه بیرونی را توسط یک لایه آلومینیوم و یا استیل صد زنگ می پوشانند که برای رنگی بودن یخچال ها می توانند روی این لایه را به رنگ دلخواه در بیاورند.
  • برای قسمت های داخلی یخچال معمولا از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده می شود.
  • معمولا قفسه های بین طبقات از جنس فلز و یا شیشه با دور پلاستیک است و بیشتر قطعات و طبقه های داخل درب یخچال ها نیز از جنس پلاستیک های فشرده درجه یک هستند تا دارای بیشترین استحکام و کیفیت باشند.

مواد سازنده قاب و بدنه یخچال چیست؟

مواد سازنده قاب و بدنه یخچال

به طور کلی می توان گفت بخش عمده ای از وزن قاب و بدنه یخچال از فولاد و آهن بوده حدود 60 درصد از بدنه و قاب یخچال فریزرهای مختلف از فلز تشکیل شده است. این فولاد مجکم که برای ساخت بدنه یخچال به کار رفته است، می تواند به دوام و استحکام بالای یخچال کمک زیادی نماید. همچنین پوسته یخچال از آلومینیوم و استیل ضد زنگ نیز ساخته می شود. در برخی از کارخانه های تولید کننده بدنه یخچال نیز سطوح بیرونی دستگاه از لایه های مختلف روکش و رنگ ساخته می شود. قسمت میانی یخچال که از فوم قالب گیری پر شده است، می تواند یخچال را در برابر سرما و گرما کاملا مقاوم نماید. فوم تزریق شده به داخل بدنه باعث می‌ شود که سه لایه فلزی به همدیگر بهتر بچسبند.

برای ساخت لایه عایق بدنه یخچال از چه ماده ای استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد، برای جلوگیری از ورود هوای گرم از طریق دیواره ها به داخل یخچال و همچنین خروج هوای سرد داخل یخچال باید از یک عایق در بین لایه های بدنه یخچال استفاده گردد. حال این سوال پیش می آید که برای ساخت لایه عایق در بدنه یخچال از چه ماده ای استفاده می شود؟

  • عایق کاری باعث گرمازدایی در یخچال می شود.
  • همچنین باعث هدر نرفتن انرژی و بهبود کارکرد یخچال ها نیز می گردد.
  • امروزه در بیشتر یخچال ها از یک ورقه نازک فوم پلی اورتان به عنوان ماده عایق در بدنه یخچال ها استفاده می شود که در بین لایه های بدنه یخچال قرار دارد.
  • این ماده مانع از نفوذ هوای گرم به داخل یخچال و همچنین خروج هوای سرد از درون یخچال می گردد.

خلاصه ای از جنس بدنه یخچال در آی پی امداد

در این مقاله از آی پی امداد توانستید پاسخی مناسب برای این پرسش که جنس بدنه یخچال از چیست پیدا نمایید. شاید در سال های گذشته به اندازه امروز نسبت به افزایش انرژی یخچال توجه نمی شد، اما امروزه و با پیشرفت علم سازندگان یخچال ها حداکثر تلاش خود را برای تولید یک محصول باکیفیت داشته و همچنین کمترین میزان هدر رفت انرژی را نیز در نظر دارند. به این منظور اقدام به تولید یخچال ها با جنس بدنه فلزی به همراه یک لایه عایق در بین لایه های دیواره یخچال نموده اند. به طور کلی می توان گفت که در ساخت بدنه یخچال از فلز و آهن با بالاترین میزان مقاومت استفاده شده است و لایه های بیرونی و رویه یخچال نیز از جنس آلومینیوم و یا استیل ضدزنگ می باشد که می تواند کیفیت و دوام یخچال را به خوبی حفظ نماید.

4.1/5 - (15 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد