logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

زمان بستن ژله در یخچال

زمان بستن ژله در یخچال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله زمان بستن ژله در یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان عزیز آی پی امداد بسیار خوشحالیم از اینکه بار دیگر با ارائه مطلبی با عنوان زمان بستن ژله در یخچال در خدمت شما هستیم. در این مطلب از سایت آی پی امداد قصد داریم درمورد مدت زمان بستن ژله در یخچال و دلایل نبستن ژله در یخچال بگوییم. قطعا شما نیز مثل خیلی از افراد عاشق خوردن ژله هستید. این دسر بسیار محبوب و خوشمزه آنقدر طرفدار دارد که به پای ثابت مهمانی ها و دورهمی ها تبدیل شده است و کمتر کسی را میتوان یافت که ژله دوست نداشته باشد.

ژله از جمله دسرهایی است که برای درست شدن آن تقریبا باید زمان زیادی صرف کنید. با اینکه درست کردن ژله کار بسیار راحتی است، اما آماده شدن و سرو آن نیاز به صرف زمانی چند ساعته دارد تا به بافت دلچسب برسد. قبل از اینکه بخواهیم در مورد زمان بستن ژله بگوییم، میخواهیم بدانیم بسته شدن ژله چه نشانه هایی دارد و چگونه باید اقدام به درست کردن ژله نمایید. با آی پی امداد همراه باشید.

نشانه های بستن ژله در یخچال

اگر ژله شما تک رنگ و ساده یا ژله بستنی می باشد، برای تست بسته شدن آن میتوانید به آن نگاه کنید. ژله ای که به خوبی بسته باشد، سطح شفافی دارد و بعد از لمس آن متوجه حالت ارتجاعی و لرزش آن می شوید. ژله ای که به طور کامل بسته باشد، به هیچ وجه به دست نمی چسبد و هنگام سرو به راحتی از قالب جدا میشود و پس از اینکه با قاشق قسمتی از آن را جدا کردید، از هم نمی پاشد.

نشانه های بستن ژله در یخچال

نکته دیگری که در مورد بسته شدن ژله در یخچال باید خدمتتان عرض کنیم، این است که برای ژله های چند رنگ و رنگین کمانی که چندین لایه ژله روی یکدیگر قرار میگیرد، باید پس گذشت مدت زمان نیم بند شدن لایه اول، لایه دوم را بریزید و به همبن ترتیب تا تمام شده همه لایه ها ادامه دهید. نشانه نیم بند شدن ژله این است که سطح روی آن هنوز چسبنده است و به طور کامل سفت نشده است. پس از ریختن لایه دوم، لایه ها به خوبی به هم می چسبند و از روی هم سر نمی خورند.

مدت زمان بستن ژله در یخچال

مدت زمان بسته شدن ژله به دمای یخچال شما بستگی دارد. اما طبق تجربیاتی که افراد به دست آورده اند، گفته می شود هر چقدر ژله مدت بیشتری در یخچال بماند، سفت تر میشود و راحت تر از قالب جدا میگردد.

  • معمولا 3 تا 4 ساعت برای بستن ژله در یخچال با دمای 4 تا 5 درجه سانتی گراد کفایت می کند، اما اگر یک روز از قبل مهمانی ژله را در یخچال بگذارید، بافت آن بسیار منسجم و لذیذ خواهد بود.
  • البته لازم به ذکر است که بسته شدن ژله در یخچال به میزان ژلاتین و آب نیز بستگی دارد. هرچقدر میزان ژلاتین پودر ژله بیشتر باشد، راحت تر می بندد و بافت سفت تری دارد.
  • همچنین اگر میزان آب ژله کم باشد، ژله غلیظ تر میشود و هنگام بسته شدن سفت تر می گردد.

مدت زمان بستن ژله در یخچال

چرا ژله در یخچال نمی بندد؟

دلیل اینکه ژله در یخچال نمی بندد، تنها مربوط به رعایت نکردن چند نکته ساده است که در ادامه خواهیم گفت:

  • در ترکیب مواد ژله دچار اشتباه شده اید. ممکن است میزان آب را بیشتر از میزانی که در دستور ذکر شده است، ریخته اید. در این حالت ژله شل خواهد بود و هرچقدر که در یخچال بماند باز هم سفت تر نخواهد شد.
  • برای تهیه ژله از 100 گرم پودر، به یک لیوان آبجوش و یک لیوان آب سرد احتیاج دارید.
  • حرارت دادن بیش از حد ژله باعث نبستن آن در یخچال است. اگر برای حل شدن ذرات ژله آن را به مدت زیادی روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید، در نهایت شل میشود و به خوبی نمی بندد و نمی توانید آن را به راحتی از قالب جدا کنید.
  • قالب را به درستی برای خارج کردن ژله آماده نمی کنید.
  • روش برگرداندن و جدا کردن ژله از قالب اصولی نیست.

روش صحیح درست کردن ژله

حال که میدانیم چه مدت زمانی طول میکشد تا ژله در یخچال ببندد و چه کارهایی را نباید انجام دهیم، میخواهیم طرز تهیه ژله به صورت اصولی را به شما آموزش دهیم:

  1. اولین کاری که برای درست کردن ژله باید انجام دهید، این است که بر اساس حجم بسته، آبجوش و آب سرد را اضافه کنید.
  2. اگر میخواهید دانه های ژله هرچه زودتر شفاف شوند باید ظرفی که ژله را در آن تهیه کرده اید روی بخار کتری یا حرارت غیر مستقیم بگذارید و چند دقیقه هم بزنید؛ پس از اینکه ژله کاملا شفاف شد حالا وقت اضافه کردن یک لیوان آب سرد است.
  3. برای خارج کردن ژله نیاز است قالب را با یک دستمال کاغذی که آغشته به روغن است، چرب کنید و روی آن شکر بپاشید و برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید.
  4. برای خارج کردن ژله میتوانید از یک ظرف بزرگتر که مقداری آب جوش در آن ریخته شده استفاده کنید. قالب ژله را تنها برای چند ثانیه کوتاه درون آبجوش قرار دهید و سپس خارج کنید.

روش صحیح درست کردن ژله

چه کنیم ژله در یخچال زودتر ببندد؟

اگر زمان کافی برای درست کردن ژله ندارید و میخواهید هرچه زودتر بتوانید ژله را از قالب جدا کنید، باید به جای یک لیوان آب سردی که قرار است به ژله اضافه کنید، ¾ لیوان یخ را به ترکیب اضافه کنید و پس از آب شدن یخ ها، آن را درون یخچال قرار دهید و خواهید دید در کمترین زمان ممکن آماده خواهد شد.

روش بستن ژله در فریزر

یکی دیگر از راه های بستن ژله این است که برای چند دقیقه آن را در فریزر قرار دهید. مدت زمان بستن ژله در فریزر بسیار کمتر از یخچال است، اما باید هر چند دقیقه یکبار به آن سر بزنید که یخ نزند. بعد از حدود نیم ساعت که ژله در فریزر سرد میشود، باید قالب را برای درون یخچال قرار دهید.

آنچه در مورد مدت زمان بستن ژله در یخچال آموختیم

در این مطلب از آی پی امداد در مورد زمان بستن ژله در یخچال آموختیم. حال می دانیم که ژله در یخچال به خوبی آماده می شود و تنها به زمان بیشتری نیاز است تا به طور کامل ببندد. براساس نکته هایی که در این مطلب گفته شد، باید ابتدا میزان دقیق پودر ژله و آب را ترکیب کنید. سپس برای چند دقیقه روی حرارت غیر مستقیم به آن حرارت دهید تا دانه های ژله حل شود. اگر مدت زمان زیادی روی حرارت قرار گیرد، ممکن است ژله در یخچال نبندد. همچنین یاد گرفتیم اضافه کردن ¾ لیوان یخ به جای یک لیوان آب سرد، میتواند باعث شود که ژله زودتر ببندد. همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

3.3/5 - (18 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد