logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

معنای کلمات در یخچال

معنای کلمات در یخچال
معنای کلمات روی یخچال
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله معنای کلمات در یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مهمترین راهنمای استفاده از انواع یخچال ها، کلماتی هستند که بر روی پنل نمایشگر این دستگاه ها تعبیه شده اند، از این رو اطلاع پیدا کردن از معنای کلمات در یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است. قابلیت های تنظیم دما، روشن و خاموش کردن یخچال، ریست دستگاه، قفل کودک و … از جمله مواردی هستند که به کمک دکمه های یخچال می توان آن ها را به راحتی انجام داد. از آنجایی که کلیدهای تعبیه شده بر روی یخچال فریزرهای مختلف از تنوع بالایی برخوردار هستند، در ادامه مفهوم دکمه های یخچال را همراه با کاربرد کلیدهای یخچال فریزر و ساید بای ساید بیان خواهیم کرد. در ادامه با تیم آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره معنای کلمات در یخچال می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

نگاهی به معنای مهمترین کلمات روی یخچال فریزر

پیش از اینکه اقدام به بررسی مفهوم و کاربرد هریک از دکمه ها و کلمات روی یخچال فریزر نماییم، باید به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از این کلمات بر روی مدل های مختلف یخچال فریزر مشابه بوده و با اطلاع پیدا کردن از معنای هریک از این کلمات می توانید به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال نمایید. از جمله مهمترین دکمه های یخچال فریزر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دکمه های یخچال معنای دکمه ها
on/off روشن و خاموش کردن دستگاه
Up/Down کاهش و افزایش دما
Freez/Freezer تنظیم دمای داخل فریزر
Ref/Freedge تنظیم دمای داخل یخچال
Temp تغییر دمای یخچال و فریزر
Warmer/Colder افزایش و کاهش دما
Ice/water استفاده از یخساز یا آبسردکن
Ice off غیر فعال کردن یخساز
Ice Type انتخاب نوع یخ خارج شده از یخساز
Ice maker lock فعال و غیر فعال کردن یخساز ساید بای ساید
Ice plus تولید یخ زیاد در مدت زمان کم
Ice cube یخ قالبی
Ice crushed یخ خرد شده
Alarm هشدار باز بودن درب یخچال فریزر
Reset ریست کردن تنظیمات یخچال
Child lock قفل کودک دستگاه
Super/Power freez انجماد سریع مواد غذایی
Soft freez تنظیم حالت انجماد مواد غذایی در فریزر
Supercool کاهش دمای داخل کابین یخچال
Vacation/holiday صرفه جویی در زمان تعطیلات
Eco حالت اقتصادی
Water filter کاهش کیفیت فیلتر آب
Fresh air filter فیلتر هوای تازه
Sleep غیرفعال کردن موقت یخچال فریزر
Lighting روشن و یا خاموش کردن نشانگر لامپ
Mute خاموش کردن صدای آلارم و هشدار یخچال
Energy Saver صرفه جویی در در مصرف انرژی و برق

اهمیت شناخت مفهوم کلمات در یخچال

معنی کلمات و دکمه های یخچال فریزر تفاوت زیادی در مدل ها و برندهای مختلف ندارند. برخی از این دمنه ها در مدل های یخچال فریزرها به صورت مشترک بوده و تعدادی دیگر از آنها نیز با توجه به برند و مدل و قابلیت های یخچال ممکن است تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند. از آنجایی که اکثر تنظیمات مربوط به کارکرد یخچال با استفاده از این دکمه ها صورت می گیرد، کلمات روی صفحه نمایش یخچال به عنوان راهنما مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو اطلاع پیدا کردن از مفهوم و کاربرد این کلمه ها می تواند به شما کمک نماید تا بهترین تنظیمات را برای یخچال خود انتخاب نمایید. به طور کلی می توانید معنای هریک از این کلمات را بر روی دفترچه راهنمای دستگاه خود پیدا کنید. اما اگر به دفترچه راهنما دسترسی ندارید، این مقاله می تواند بهترین راهنما برای شما باشد.

آشنایی با معنا و کاربرد مهمترین کلمات روی یخچال فریزر

معنی کلمه های روی یخچال

از آنجایی که یخچال ها از جمله ضروری ترین لوازم خانه به شمار می روند، باید اهمیت ویژه ای به آنها داده شود. در این حالت اگر نسبت به نحوه استفاده از یخچال و قابلیت های آن اطلاعاتی نداشته باشید، با استفاده نادرست طول عمر یخچال را به میزان زیادی کاهش خواهید داد. با فهمیدن معنای کلمات در یخچال و نحوه استفاده از آن ها بسیار راحت تر خواهد شد. پیش از اینکه به بررسی مفهوم دکمه های یخچال ساید بای ساید بپردازیم، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که این دکمه ها ممکن است با توجه به مدل و نوع برند یخچال و ساید بای ساید متفاوت باشد. از این رو تمامی این کلمات ممکن است بر روی یک یخچال وجود نداشته باشد. از جمله مهمترین دکمه های روی یخچال فریزر عبارتند از:

معنای کلمه Freeze در یخچال فریزر و نحوه کاربرد آن

این دکمه که با نام Freezer نیز در بسیاری از مدل های یخچال ها تعبیه شده است، به معنای درجه دمای مربوط به بخش فریزر است که می توان به کمک آن اقدام به بالا یا پایین بردن دمای فریزر نمود. زمانی که این دکمه در حالت هشدار است، و علت چشمک زدن درجه یخچال این است که دمای فریزر بیش از اندازه بالا رفته است.

آشنایی با معنی کلمه fridge در یخچال و طریقه کار با آن

معنای کلمات در یخچال و عملکرد این دکمه نیز شبیه به دکمه freezer است، تنها با این تفاوت که این دکمه مربوط به بخش کابین یخچال می باشد. با استفاده از این دکمه می توانید دمای یخچال را به میزان مورد نیاز بالا یا پایین بیاورید.

بررسی کاربرد و معنی super در یخچال فریزر

با استفاده این دکمه شما می توانید در مدت زمان کمتری مواد غذایی موجود درون فریزر را منجمد کنید. در صورتی که مدت زمان انجماد به پایان رسید، می توانید مجددا به کمک همین دکمه اقدام به برای خاموش کردن این حالت استفاده کنید.

معنی super cool در یخچال چیست و چه کابردی دارد؟

در یخچال فریزر این قابلیت وجود دارد که می تواند دمای کابین یخچال را به میزان مورد نیاز کاهش دهد. البته در این حالت فشار بیشتری روی کمپرسور می‌باشد و بهتر است همواره از این حالت استفاده نکنید.

چگونه از کلید Power freeze در یخچال ساید بای ساید استفاده کنیم؟

از دیگر معنای کلمات در یخچال که می توان بر روی یخچال فریزر و ساید بای ساید مشاهده نمود، دکمه پاور فریز است که عمکرد آن مشابه با دکمه super می باشد. با انتخاب این دکمه مدت زمان انجماد و یخ زدن مواد غذایی درون فریزر به میزان مورد نیاز کاهش پیدا خواهد کرد. برای استفاده از این دکمه ابتدا باید برای فریزر دمای -25 درجه به مدت 72 ساعت تنظیم نمایید. پس از گذشت این مدت زمان دما به حالت اولیه برمی گردد. این دکمه معمولا در یخچال فریزرهای سامسونگ تعبیه می شود.

معرفی دکمه reset در یخچال فریزرها و چگونگی استفاده از آن

از این دکمه زمانی استفاده می شود که تنظیمات یخچال فریزر و ساید شما دچار مشکل شده باشد و یا چراغ چشمک زن یخچال مکررا روشن شود. در این حالت برای بازگرداندن تنظیمات یخچال به حالت اولیه می توانید از این دکمه استفاده کنید. مفهوم کلمات در یخچال و نحوه استفاده از این دکمه نیز به این صورت است که به مدت 3 ثانیه آن را نگه دارید.

معرفی کلمه Soft freeze در یخچال فریزر و کارکرد آن

این حالت از انجماد مواد غذایی را می توان در برخی از برندهای تولید کننده انواع یخچال فریزر تنظیم کرد. به عنوان مثال در یخچال فریزر سامسونگ با استفاده از این دکمه می تواند حالت انجماد نرم را به راحتی فعال کرد. در صورت انتخاب این دکمه دمای درون فریزر بر روی -5 تنظیم می شود.

آشنایی با معنی power cool در یخچال ساید و کاربرد آن

یکی دیگر از معنای کلمات در یخچال و دکمه های کاربردی که بر روی صفحه نمایش یخچال های ساید بای ساید تعبیه شده است، دکمه power cool است که به دکمه super freeze تفاوت زیادی دارد. تنها تفاوتی که می توان برای این دکمه قائل شد، این است که این دکمه برای سرمای سریع کابین یخچال به کار می رود.

معنی vacation در یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از انواع دکمه هایی که می توان بر روی یخچال فریزر امرسان و سایر برندهای یخچال مشاهده نمی شود، vacation mood است. از این دکمه می توان در زمان های سفر و تعطیلات استفاده کرد. این دکمه موحب می شود تا کارکرد یخچال به خوبی کاهش پیدا کرده و در میزان مصرف انرژی یخچال نیز صرفه جویی گردد. از این رو می توان این دکمه را به عنوان یک مزیت یخچال نام برد. علامت چتر روی یخچال نیز به معنای فعال بودن حالت تعطیلات می باشد.

آشنایی با معنی child lock در یخچال و کارایی آن

از دیگر کلمات روی یخچال فریزر می توان به قفل کودک یا child lock اشاره نمود که کاربرد بسیار زیادی دارد. با استفاده از این حالت می توان قفل دکمه های دستگاه را فعال نمود تا از باز و بسته شدن های بی دلیل درب دستگاه جلوگیری کنید. در برخی از برندها ممکن است این دکمه با lock مشخص شده باشد.

بررسی معنی eco در یخچال فریزرها

این دکمه که به عنوان حالت اقتصادی نیز از آن یاد می شود، بر روی برخی از یخچال ها از جمله یخچال الکترواستیل وجود دارد. از آنجایی که مصرف انرژی یخچال بالا است، این دکمه به کاهش مصرف آن کمک زیادی می کند.

راهنمای معنی کلمه alarm در یخچال و کاربرد آن

برای جلوگیری از باز بودن درب یخچال فریزر به مدت طولانی می توان آلارم آن را فعال نمود. دکمه alarm که بر روی اغلب یخچال فریزرهای موجود در بازار قرار دارد، می تواند مشخص کند که بعد از چند دقیقه از باز شدن درب یخچال فریزر آلارم فعال گردد.

دکمه Ice Type در یخچال چه کاربردی دارد؟

این دکمه در انواع یخچال های ساید بای ساید از جمله یخچال سامسونگ دیده می شود. در صورت فشار دادن این دکمه امکان تعیین نوع یخ خروجی از یخساز وجود خواهد داشت. با فشار دادن این دکمه و روشن شدن چراغ 10، یخ به شکل قالبی خارج شده و با فشار دادن مجدد آن و روشن شدن چراغ 12، یخساز خاموش می گردد.

نتیجه گیری از معنای کلمات در یخچال

معنای کلمات در یخچال یخچال فریزر و ساید بای سایدهای مختلف را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. البته بهتر است بدانید که هریک از مدل های مختلف یخچال ها قابلیت ها و امکانات مختلفی را ارائه می دهند. از این رو بهتر است برای اطلاع پیدا کردن دقیق از مفهوم دکمه های یخچال دفترچه راهنمای یخچال خود را بررسی کنید. در صورتی که در زمینه کار با هریک از این دکمه ها و تنظیمات یخچال خود دچار مشکل شده اید، بهتر است با افراد متخصص در زمینه تعمیر یخچال تماس بگیرید. آی پی امداد با ارائه خدمات تعمیرات یخچال یکی از بهترین مراکز برای رفع ایرادات این دستگاه است.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ابراهیم پوریان 14 آبان 1401

    در یخچال فریزر علامت rl به چه معنا است

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد