logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه کار با پنل یخچال ساید

نحوه کار با پنل یخچال ساید
نحوه کار با پنل یخچال ساید
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه کار با پنل یخچال ساید به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا با نحوه کار با پنل یخچال ساید آشنایی دارید؟ امروزه بسیاری از تنظیمات یخچال با استفاده از پنل های هوشمندی که روی یخچال ساید و برخی از مدل های دیگر اعمال شده است؛ انجام می شود. اما چگونه می توان تنظیمات یخچال ساید بای ساید را با کمک پنل انجام داد؟ مشکل بسیاری از افرادی که یخچال های هوشمند ساید را خریداری می کنند، این است که از نحوه کار با پنل یخچال ساید مانند نحوه تنظیم دما یا استفاده از قابلیت های دستگاه مطلع نیستند. به همین علت ما در این مطلب به بررسی آموزش تنظیمات یخچال ساید می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد نحوه کار با پنل یخچال ساید می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از راهنمای تنظیمات یخچال ساید بای ساید

اگر شما نیز تابحال از یخچال های هوشمند استفاده نکرده اید، احتمالا هنگام کار با پنل دستگاه خود به مشکل برخورده اید. به طور کلی نحوه کار با پنل یخچال ساید یکی به هیچ وجه سخت نمی باشد و تنها نیاز به داشتن اطلاعاتی در این زمینه دارد. این پنل دارای دکمه ها و قابلیت های مختلفی است که استفاده از آنها بسیار ساده بوده و به هیچ وجه جای نگرانی ندارد. در صورتی که شما نیز اطلاعاتی در این زمینه ندارید، برای استفاده بهتر از امکانات یخچال ساید خود می توانید به مطالعه این بخش بپردازید.

تنظیم دمای یخچال و فریزر ساید
  • تغییر یا تنظیم دمای یخچال با دکمه Refrigerator (بهترین دما 3 درجه سانتی گراد)
  • تنظیم دمای فریزر یا دکمه Freezer (بهترین دما 18- درجه سانتی گراد)
تنظیمات فیلتر یخچال ساید
  • روشن کردن قابلیت فیلتر هوای تازه با دکمه Fresh air filter
  • استفاده از حالت aute: گردش هوای تازه به مدت 10 دقیقه
  • استفاده از حالت power: گردش هوای تازه در یخچال به مدت 4 ساعت
تنظیم یخساز و آبسردکن یخچال ساید
  • ریختن آب به همراه یخ: ice/water
  • خاموش کردن یخساز: Ice off
  • خاموش کردن یخساز: Ice maker lock
  • انتخاب نوع یخ: Ice type
  • یخ خرد شده: crushed ice
  • یخ قالبی: cubed ice
  • دریافت یخ بیشتر: Ice Plus
تنظیمات امنیت یخچال ساید
  • رفع هشدار باز ماندن درب یخچال: Alarm door
  • قفل کودک یا قفل دکمه های پنل: lock یا child lock
  • صرفه جویی در مصرف انرژی یخچال: energy saver
  • حالت مسافرت و استفاده بهینه یخچال: vacation
تنظیم نور نمایشگر یخچال ساید
  • روشن یا خاموش کردن صفحه نمایش پنل: Display off mode
  • خاموش و روشن کردن نمایشگر، یخساز و آبسردکن: lighting
  • قرار دادن یخچال روی حالت خواب یا بی صدا: sleep

نحوه تنظیمات یخچال ساید با پنل چگونه است؟

امروزه یخچال ساید توسط برندهای متعددی تولید می شود و دارای مدل های مختلفی است. محل قرارگیری اکثر پنل ها در یخچال های ساید سایر برندها در سمت چپ یخچال و در وسط آن است. اکثر پنل هایی که روی یخچال درج شده اند، دارای قابلیت تنظیم دما، میزان سرما، تنظیم دمای فریزر، اعلام هشدارها، قفل درب و سایر تنظیمات هستند. ممکن است نحوه کار با پنل یخچال ساید برای برخی از مدل ها متفاوت باشد. بنابراین در ابتدا بهتر است دفترچه راهنمای یخچال را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. خواندن دفترچه راهنما به صورت کامل به شما کمک می کند تا با آموزش تنظیمات یخچال ساید به صورت کامل آشنا شوید. در ادامه به بررسی هریک از قابلیت های یخچال ساید برای شما پرداخته ایم.

طریقه تنظیمات دمای یخچال ساید

نحوه تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید

تنظیم دما یا تغییر دما یکی از کارهایی است که از طریق پنل یخچال می توان انجام داد. برای تنظیم درجه یخچال می توانید در ابتدا دکمه Refrigerator را فشار دهید. از طریق این دکمه می توانید دمای یخچال را در حالت استاندارد تنظیم کنید. مناسب ترین دما برای یخچال 3 درجه سانتی گراد است که باید به واسطه همین پنل آن را تنظیم کنید.

همانطور که می دانید، یخچال های ساید از دو بخش یخچال و فریزر تشکیل شده اند و تنظیمات دمای این دو بخش به صورت جداگانه و با کمک پنل انجام می شود. در چه صورتی می توان دمای فریزر را با پنل تنظیم کرد؟ برای تنظیم کردن دمای فریزر دکمه یا علامت Freezer را لمس کنید و سپس با توجه به آنچه مد نظرتان است، دمای فریزر را تنظیم کنید. بهترین و مناسب ترین دما برای فریزر 18- درجه سانتی گراد است. بنابراین این دکمه را نگه دارید تا دما روی منفی هیجده درجه سانتی گراد تنظیم شود.

راهنمای تنظیمات فیلترهای یخچال ساید بای ساید

نحوه کار با پنل یخچال ساید برای روشن کردن فیلتر هوای تازه به این شکل است که ابتدا دکمه Fresh air filter را روشن کنید. روشن کردن این فیلتر به دو شکل انجام می شود. در واقع بعد از زدن این دکمه؛ دو حالت برای شما در صفحه نمایش روشن می شود که عبارت است از aute و power که هر کدام در تایم خاصی هوای تازه ای را در یخچال تولید می کنند. اگر برای تولید هوای تازه دکمه oute را فشار دهید، ده دقیقه هوا تولید شده و سپس برای مدت 110 دقیقه فیلتر تولید نمی شود. در صورتی که دکمه power را فشار دهید دستگاه برای مدت 4 ساعت به صورت مداوم هوای تازه در یخچال تولید می کند.

تنظیمات فیلتر یخچال ساید بای ساید

یکی از برنامه هایی که در پنل یخچال ساید اعمال شده است، تعویض فیلتر یخچال است. فیلتر یخچال ممکن است در اثر استفاده مداوم یا تجمع ذرات آلودگی خراب شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. برای تعویض فیلتر یخچال ساید بهتر است در ابتدا replace filter را فشار دهید. با زدن این دکمه به راحتی می توانید تعویض فیلتر یخچال ساید را انجام دهید. زمانی که فیلتر یخچال را تعویض کرده باشد، باز هم ممکن است با هشدار تعویض فیلتر همراه باشید. در صورتی که با این مشکل مواجه شده اید؛ توصیه می شود حتماً دکمه replace filter را برای مدت 3 ثانیه فشار دهید تا این هشدار تمام شود.

نحوه تنظیمات یخساز و آبسردکن یخچال ساید

تنظیمات یخ ساز و آبسردکن یخچال ساید بای ساید

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی و مهم در تنظیمات یخچال ساید بای ساید، استفاده از یخساز و آبسردکن می باشد. شما با انتخاب دکمه ice/water می توانید حالت ریختن آب به همراه یخ را انتخاب نمایید. در برخی از برندهای یخچال های ساید نیز علامت Ice off برای خاموش کردن یخساز تعبیه شده است. با استفاده از Ice maker lock می توانید یخساز را به مدت زمان معینی خاموش نمایید؛ زیرا یخساز برق زیادی مصرف می کند. دکمه Ice type به منظور تعیین نوع یخ مورد نیاز شما شامل crushed ice (یخ خرد شده) و cubed ice (یخ قالبی) قرار داده شده است که می توانید با انتخاب هریک از این مدل ها یخ مورد نظر را دریافت کنید. همچنین برای اینکه بتوانید بیشتر از مقدار لازم طی مدت زمان کوتاهی یخ دریافت کنید، لازم است دکمه Ice Plus را انتخاب نمایید.

بررسی تنظیمات امنیت پنل یخچال ساید بای ساید

تنظیمات قفل یخچال ساید بای ساید

در مدل های مختلف یخچال های ساید تنظیمات مربوط به امنیت و حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی تعبیه شده است که می توانید به راحتی از این امکانات در دستگاه خود استفاده نمایید:

  • Alarm door: در شرایطی که درب یخچال شما بیش از اندازه باز بماند، صدای بوق از دستگاه شنیده می شود که باید برای قطع آلارم این دکمه را به مدت سه ثانیه نگه دارید.
  • lock یا child lock: این دکمه مربوط به قفل کودک یا قفل دکمه های روی پنل است که با فشار دادن آن این حالت فعال می گردد. در این شرایط هیچ یک از دکمه های پنل تا زمان غیرفعال کردن مجدد دکمه کار نمی کنند.
  • energy saver: با استفاده از این دکمه می توانید در مصرف انرژی یخچال خود صرفه جویی نمایید و مصرف انرژی و بازده یخچال کاملا بهینه خواهد شد.
  • vacation: این دکمه که به معنای حالت مسافرت است، به هنگام رفتن به سفر می تواند کارکرد اضافی یخچال را کنترل کرده و مصرف انرژی دستگاه را نیز کاهش دهید.

آشنایی با تنظیمات نور صفحه نمایش پنل یخچال ساید

تنظیمات نور صفحه نمایش پنل یخچال ساید

در زمینه نحوه کار با پنل یخچال ساید قصد داریم تا رد این بخش به بررسی تنظیمات مربوط به نور نمایشگر دستگاه شما بپردازیم تا به کمک این اطلاعات بتوانید بهترین استفاده را از پنل یخچال ساید خود داشته باشید.

  • Display off mode: این دکمه مربوط به روشن یا خاموش کردن صفحه نمایش یخچال است که با استفاده از آن می توانید به هنگام شب یا در فضای تاریک نور بهترین برای نمایشگر ایجاد نمایید.
  • lighting: در صورتی که قصد دارید نمایشگر را روشن یا خاموش کرده و یا نور قسمت یخساز یا آبسردکن را تغییر دهید، از این دکمه استفاده نمایید.
  • sleep: این دکمه مربوط به قرار دادن یخچال در حالت خواب است که می تواند سر و صدای یخچال را کمتر نماید. این قابلیت پس از گذشت 12 ساعت به حالت اولیه برمی گردد.

نتیجه گیری از نحوه کار با پنل یخچال ساید

در این مطلب به بررسی نحوه کار با پنل یخچال ساید پرداختیم. چنانچه نحوه تنظیمات یخچال ساید بای ساید شامل دما، روشنایی، امنیت، یخساز، آبسردکن و فیلتر آب را نمی دانید، توصیه می کنیم حتماً دفترچه راهنمای یخچال خود را با دقت بررسی کرده و با توجه به اطلاعات درج شده در دفترچه و اطلاعات نام برده شده، تنظیمات یخچال را انجام دهید‌. همچنین این مقاله می توانید بهترین مرجع برای افرادی باشد که نحوه تنظیمات یخچال ساید خود را نمی دانند.

در صورتی که قادر به تنظیمات یخچال نمی باشید، توصیه کنیم از افرادی که در این حوزه از دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند، کمک بگیرید. در صورتی که یخچال شما به هر علتی خراب شده است و به تعمیرات نیاز دارد، به شرکت بزرگ آی پی امداد مراجعه کنید. تیم آی پی امداد تعمیرات یخچال فریزر را به صورت تخصصی و با کمک تکنسین های برتر انجام می دهد. شما می توانید با مراجعه به این تیم حرفه ای، از امکانات منحصر به فرد آن جهت تعمیرات انواع یخچال و لوازم خانگی استفاده کنید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نادرحویزی 31 شهریور 1402

    لطفا در موارد دیفراست دستی پست های آموزشی قرار دهید؛ زیرا اکثر مشکلات یخچال و فریزرهای امروزی مربوط به قسمت دیفراست است.

    پاسخ دادن
  • مسعود 01 مرداد 1401

    سلام یخچال مدل rr35h6610ww هست که چندتا دکمه روی درب داره اولیش fridge دومی power cool سومی door alarm و آخری vacation , control lock دکمه اول رو میزنم دما از عدد بین 1 تا 7 تغییر میکنه مثلا روی دمای 3 درجه میذارمش اما بعد از چند ثانیه دوباره نمایش گر عدد 9 رو نشون میده یا وقتی درب یخچال رو باز میکنم بازم عدد 9 رو نشون میده چند روزی هست اینجوری شده و مثل قبل محتویات داخل یخچال سرد نمیشه نمیدونم کسی تنظیماتش رو دست زده یا نه چطوری میتونم درستش کنم؟ دکمه fridge هم چند ثانیه نگه داشتم و بعد تنظیم کردم اما بازم بی فایده بود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 مرداد 1401

      سلام برفک زدایی عمل نکرده کابین یخچال دما کم دارد درجه تنظمی روی ۳هستش و دمای داخل کابین ۹درجه

      پاسخ دادن
    • نادرحویزی 31 شهریور 1402

      برای تنظیم دمای یخچال اگه بعد از چند ثانیه به عدد 9 تغییر می‌کند، اول درب یخچال را باز کنید تا دما به 9 درجه سانتیگراد برسد و سپس دما را با کلید مربوطه fridge پایین بیاورید. اگه درست نشد، سنسور یخچال معیوب است و بایستی تعویض شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد