logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ارور pe لباسشویی ال جی

ارور pe لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ارور pe لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ارور pe لباسشویی ال جی بدلیل خرابی سنسور آب بوجود می آید و عدم رفع آن باعث مشکلات جدی تر و هزینه های بیشتری می شود. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به علت ارور pe لباسشویی ال جی، نحوه عیب یابی کد خطای pe ماشین لباسشویی ال جی و طریقه رفع هشدار pe لباسشویی ال جی اشاره کرد.

خلاصه ای از علل ارور pe ماشین لباسشویی ال جی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علل ارور pe لباسشویی ال جی را مطرح کرده ایم.

علل ارور pe لباسشویی ال جی
  • خرابی هیدرواستات
  • قطعی اتصالات داخلی و سیم‌کشی ها
  • مشکل در برد
  • نصب نادرست ماشین لباسشویی
نحوه عیب یابی کد خطای pe ماشین لباسشویی ال جی
  • بررسی جرم گرفتگی هیدرواستات یا شیلنگ
  • بررسی فرسوده شدن دوشاخه ها و سیم های داخلی ماشین لباسشویی
نحوه رفع ارور pe لباسشویی ال جی
  • هیدرواستات را تمیز کرده و هرگونه رسوب را از بین ببرید.
  • تعویض منظم سیم های فرسوده یا اتصال مجدد قطعات جدا شده
  • برد باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار گیرد.
  • از تعمیرکار برای نصب ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

علت ارور pe لباسشویی ال جی

علت خطای PE در ماشین لباسشویی ال جی نشان دهنده ایراد در سنسور سطح آب ماشین لباسشویی ال جی است. کد خطای PE به این معنی است که سنسور سطح آب مشکل دارد. دلیل اصلی نشان دادن این خطا به دلیل خرابی هیدرواستات و لوله های متصل به آن، اشکال در سیم کشی، اشکال در برد برق و المنت گرمایشی ماشین لباسشویی است. یکی از علائم و نشانه های خطای PE که در ماشین لباسشویی ال جی نمایش داده می شود، این است که ماشین لباسشویی شروع به شستشو نمی کند و کد خطای PE را نمایش می دهد.

  1. خرابی هیدرواستات
  2. قطعی اتصالات داخلی و سیم‌کشی
  3. مشکل در برد الکترونیکی
  4. نصب نادرست ماشین لباسشویی

خرابی هیدرواستات از علت های خطای pe لباسشویی ال جی

یکی از دلایل ارور PE در ماشین لباسشویی ال جی خرابی هیدرواستات لباسشویی است. هیدرواستات یکی از قطعات مهم، ضروری و حساس ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل سطح آب ورودی به ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. در صورت مشاهده خطای PE در ماشین لباسشویی ال جی خود، تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی ال جی باید هیدرواستات را بررسی کند. این احتمال وجود دارد که هیدرواستات توسط زباله مسدود شده و در نتیجه خطای PE روی نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی ظاهر شود.

خرابی هیدرواستات از علت های خطای pe لباسشویی ال جی

برای این منظور باید هیدرواستات ماشین لباسشویی برداشته شود و در صورت وجود کثیفی یا گرفتگی باید تمیز شود و مشکل گرفتگی آن برطرف شود. علاوه بر تمیز کردن هیدرواستات، لوله های متصل به هیدرواستات نیز باید تمیز شوند. گاهی اوقات، هیدرواستات یا شیلنگ ممکن است به دلیل جرم و دیگر موارد مسدود شود. در این مورد، باید هیدرواستات را تمیز کرده و هرگونه رسوب را از بین ببرید. همچنین اگر هیدرواستات به درستی کار نمی کند یا صدای بلندی دارد، باید آن را تعویض کنید.

قطعی اتصالات داخلی و سیم‌کشی های ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی مانند همه لوازم الکتریکی نیاز به استفاده صحیح و نگهداری اولیه دارد. اما به مرور زمان قطعات داخلی آن فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. یکی از رایج ترین مواردی که فرسوده می شود دوشاخه ها و سیم های داخلی ماشین لباسشویی است. اما اگر بیش از حد از آن استفاده کنید و ماشین لباسشویی را در محیط نامناسب نگه دارید، ممکن است این مشکل زودتر از حد معمول در ماشین لباسشویی ال جی شما ظاهر شود.

قطع اتصال و سیم کشی ماشین لباسشویی ممکن است ارتباط بین سنسور تصفیه آب و برد را به طور کامل قطع کند و برد خطای تصفیه آب را با استفاده از ارور PE ماشین لباسشویی ال جی گزارش کند. اصلاح این کد خطا یا مستلزم تعویض منظم سیم های فرسوده یا اتصال مجدد قطعات جدا شده است.

مشکل در برد از دلایل خطای pe لباسشویی ال جی

یکی دیگر از دلایل ارور pe لباسشویی ال جی، خرابی برد است. برد بخش مهم و حیاتی ماشین لباسشویی است که عملکرد آن را کنترل می کند. این قطعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با تمامی قطعات ماشین لباسشویی ارتباط الکترونیکی دارد و دستور شروع و توقف کار هر قطعه را صادر می کند و کار ماشین لباسشویی را هماهنگ می کند. به طور کلی امروزه تمامی ماشین های لباسشویی پیشرفته مجهز به المان های تخته ای هستند. با استفاده از آن، علاوه بر خودکارسازی تمامی مراحل شستشو، امکان انتخاب از بین انواع برنامه های شستشو و تنظیم دستی دمای آب و چرخه خشک شدن نیز وجود دارد.

مشکل در برد از دلایل خطای pe لباسشویی ال جی

آسیب یا داغ شدن بیش از حد برد نیز می تواند بر عملکرد هیدرواستات تأثیر بگذارد یا اطلاعات سنسور حمام آب را نامفهوم کند. این مشکل باعث می شود ماشین لباسشویی متوقف شود و آب داخل کاسه تمام شود. برای رفع خطای PE ماشین لباسشویی ال جی در اثر آسیب یا سوختن برد به اطلاعات و ابزار خاصی نیاز است. به همین دلیل توصیه می شود تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید تا ماشین لباسشویی آسیب نبیند.

نصب نادرست ماشین لباسشویی

گاهی اوقات خطاهای پلی اتیلن در ماشین لباسشویی ال جی می تواند ناشی از نصب نادرست دستگاه باشد. اگر ماشین لباسشویی پر از آب شود و دستگاه بلافاصله تخلیه شود، ممکن است مشکل به دلیل نصب نامناسب باشد. سوراخ تخلیه دستگاه در پایین دستگاه قرار دارد، بنابراین آب در این حالت به طور خودکار از دستگاه خارج شده و وارد فاضلاب می شود و در نتیجه خطای pe ایجاد می شود. در این صورت دستگاه باید توسط متخصص تعمیر ماشین لباسشویی ال جی بررسی شود.

نحوه عیب یابی کد خطای pe ماشین لباسشویی الجی

برای عیب یابی کد خطای pe ماشین لباسشویی ال جی در ابتدا علت های احتمالی را به صورت کامل مطالعه کنید و موارد ذکر شده را جهت عیب یابی کد خطای pe لباسشویی الجی انجام دهید:

  • هیدرواستات یا شیلنگ ممکن است به دلیل جرم و دیگر موارد مسدود شود و باعث هشدار pe ماشین لباسشویی ال جی شود.
  • یکی از رایج ترین مواردی که فرسوده می شود دوشاخه ها و سیم های داخلی ماشین لباسشویی می باشد که باعث ارور pe در لباسشویی نیز می شود.
  • برد یکی از مهم ترین قطعات در ماشین لباسشویی است که آسیب یا داغ شدن بیش از حد برد نیز می تواند بر عملکرد هیدرواستات تأثیر بگذارد یا اطلاعات سنسور حمام آب را نامفهوم کند و باعث کد خطای pe ماشین لباسشویی ال جی شود.
  • نصب نادرست یکی دیگر از مواردی است که باعث کد خطای pe در ماشین لباسشویی ال جی می شود.

طریقه رفع ارور pe لباسشویی ال جی

  • باید هیدرواستات را تمیز کرده و هرگونه رسوب را از بین ببرید. همچنین اگر هیدرواستات به درستی کار نمی کند یا صدای بلندی دارد، باید آن را تعویض کنید.
  • فرسوده شدن سیم ها و اتصالات باعث خطای pe می شود و اصلاح این کد خطا مستلزم تعویض منظم سیم های فرسوده یا اتصال مجدد قطعات جدا شده است.
  • برد یکی از مهمترین قطعات در لباسشویی بوده و با تمامی قطعات در ارتباط است و اگر دچار مشکل شود ارور pe را نمایش خواهد داد و برای رفع این مشکل حتما باید با متخصص جهت تعمیر تماس حاصل فرمایید.
  • نصب نادرست و اشتباه باعث ارور pe شده و در این صورت دستگاه باید توسط متخصص تعمیر ماشین لباسشویی ال جی بررسی شود.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد