logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خشک نکردن لباسشویی ال جی

علت خشک نکردن لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خشک نکردن لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

خشک کردن لباس‌ها به وسیله ماشین لباسشویی یکی از اصلی‌ترین نیاز عموم افراد محسوب شده و اگر دستگاه قادر به این کار نباشد، برنامه‌هایشان بهم می‌ریزد. ما در این مقاله از سایت آی پی امداد برای شما دربارۀ علت خشک نکردن لباسشویی ال جی خواهیم گفت. اگر سوال خاصی دربارۀ مشکل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی الجی خود دارید، در دیدگاه این مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که برای بهره‌مندی از خدمات متخصصین جهت عیب‌یابی دقیق مشکل لباسشویی می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید. چنانچه دستگاه شما نیازمند تعمیر یا تعویض قطعات بود، متخصصین آی پی امداد در اسرع وقت به این منظور اقدام می‌کنند.

10 علت خشک نشدن لباس در لباسشویی ال جی + راه‌حل

عوامل متعددی منجر به بروز مشکل خشک نکردن لباسشویی ال جی شده و عملکرد این دستگاه را با اختلال مواجهه می‌کنند. در این راستا می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  1. پر کردن زیاد مخزن لباسشویی
  2. وجود اشتباه در تنظیمات لباسشویی
  3. قطع شدن جریان برق خشک کن
  4. نرسیدن جریان هوا به خشک کن
  5. نچرخیدن دیگ یا مخزن در زمان خشک کردن
  6. تخلیه نشدن آب لباسشویی
  7. خراب شدن فیوز حرارتی
  8. خرابی المنت خشک کن
  9. معیوب بودن موتور لباسشویی
  10. خرابی تایمر یا برد الکترونیکی

10 علت خشک نشدن لباس در لباسشویی ال جی + راه‌حل

در ادامه این مطلب هر کدام از علت خشک نکردن ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه می‌دهیم. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در شرایط حساس راه‌حل‌های ساده و خانگی جواب نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

1. پر کردن مخزن بیش از ظرفیت دستگاه

هر چند وقت یکبار برای شستن لباس‌های خود اقدام می‌کنید؟ اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در طول یک الی دو هفته رخت‌های چرک خود را جمع کرده و سپس همزمان آنها را می‌شویید، باید بگوییم که خشک نکردن لباسشویی ال جی امری کاملاً طبیعی است؛ زیرا شما بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی از آن کار می‌کشید. وجود اضافه بار در مخزن دستگاه ضمن اینکه علت خشک نکردن لباسشویی ال جی است، بلکه به سایر قطعات دستگاه نظیر موتور، بلبرینگ‌ها، تسمه‌ها و… آسیب زده و عملکرد دستگاه را به صورت کلی مختل می‌کند. برای رفع این مشکل نیازمند تعمیرکار متخصص نخواهید بود.

 پر کردن مخزن بیش از ظرفیت دستگاه

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن برای رفع این مشکل استفاده اصولی از دستگاه لباسشویی است. به این منظور توصیه می‌کنیم متناسب با ظرفیت دیگ لباسشویی در آن لباس قرار داده و به هیچ عنوان رخت‌های چرک در حجم بالا را، به صورت همزمان در داخل دیگ قرار ندهید. در این شرایط ضمن اینکه لباس‌هایتان تمیز شسته نمی‌شوند، دستگاه قادر به خشک کردن آنها نخواهد بود.

2. وجود اشتباه در تنظیمات لباسشویی

در برخی مواقع خاص علت خشک نکردن لباسشویی ال جی چندان جدی نبوده و به تنظیم نبودن دستگاه مرتبط است. ممکن است برنامه شستشوی لباس‌ها را دستکاری کرده یا تنظیمات آن را تغییر داده باشید. در این شرایط لباسشویی بدون خشک کردن لباس‌ها خاموش می‌شود.

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه ابتدا تنظیمات لباسشویی را چک کنید. برای بررسی دقیق‌تر نیز می‌توانید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه کرده و تنظیمات درست آن را وارد کنید و سپس از آن شروع به استفاده از دستگاه نمایید. چنانچه مشکل حل نشد، یعنی یکی از قطعات دستگاه دچار خرابی شده و باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

3. قطع شدن جریان برق خشک کن لباسشویی

وقتی برق خشک کن لباسشویی ال جی قطع می‌شود، در زمان خارج کردن لباس‌ها متوجه این مسئله می‌شوید که لباس‌ها کاملاً خیس هستند. در اکثر مواقع برق قطعات داخلی لباسشویی و خشک کن قطع شده و این مشکل رخ می‌دهد. به این منظور توصیه می‌کنیم برق داخلی دستگاه را با مولتی‌متر بسنجید. البته لازم به ذکر است که برای چک کردن این مسئله کمک گرفتن از افراد متخصص بهترین اقدام ممکن است.

قطع شدن جریان برق خشک کن لباسشویی

راه‌حل:

  • چنانچه سالانه یک برای برای دریافت خدمات سرویس دوره‌ای لباسشویی ال جی اقدام کنید، تعمیرکاران متخصص مشکل اصلی را تشخیص داده و برای رفع آن اقدام می‌کنند. مشکل قطعی برق خشک کن نیز جزء این قبیل اختلالات بوده و با تعمیرات کاملاً جزئی رفع می‌شود.

4. نرسیدن جریان هوا به خشک کن لباسشویی

برای اینکه فرآیند خشک کردن لباس به درستی انجام شود، باید هوای گرم به خشک کن لباس برسد. چنانچه این هوای گرم به خشک کن نرسد، لباس‌ها خیس باقی مانده و خشک نمی‌شوند. علت این مشکل به نصب نادرست ماشین لباسشویی یا مسدود شدن و گرفتگی دریچه‌های خشک کن مربوط است.

راه‌حل:

  • برای رفع مشکل توصیه می‌کنیم از یک متخصصین در امر تعمیر ماشین لباسشویی کمک گرفته و در صورت گرفتگی دریچه‌های خشک کن این انسداد را رفع کنید.
  • بدون شک بعد از رفع نواقص جزئی لباسشویی عملکرد درستی داشته و قادر به خشک کردن لباس‌های خیس خواهد بود.

5. نچرخیدن دیگ یا مخزن در زمان خشک کردن

تمامی قطعات در ماشین لباسشویی ال جی با هم مرتبط بوده و عملکرد آنها بر هم اثر می‌گذارد. مثلاً وقتی دیگ قادر به چرخش نیست، فرآیند خشک شدن نیز انجام نمی‌شود. دلایل متعددی منجر به نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی می‌شوند. در این راستا می‌توان به پارگی تسمه‌ها، خرابی بلبرینگ، وجود اضافه بار در دیگ و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

نچرخیدن دیگ یا مخزن در زمان خشک کردن

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل در ابتدا باید کلیۀ قطعاتی که با دیگ و خشک کن لباسشویی در تماس هستند، مورد بررسی قرار دهید. این کار نیازمند مهارت و تخصص کافی است. به این منظور می‌توانید از متخصصین نمایندگی تعمیرات ال جی کمک بگیرید.

6. تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

وقتی لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست، فرآیند خشک شدن لباس‌ها غیرممکن است. در شرایط مشابه باید به دنبال علت تخلیه نکردن ماشین لباسشویی ال جی باشید. ممکن است شیلنگ تخلیه مسدود یا پاره شده باشد. از طرفی خرابی پمپ تخلیه نیز منجر به بروز این مشکل می‌شود.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • چنانچه از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید، در ابتدا مشکل تخلیه آب لباسشویی را رفع کرده و سپس خشک کن آن را تست می‌کند. در اکثر مواقع عدم تخلیه منجر به خشک نکردن لباس‌ها شده و با رفع این مواقع مشکل خشک کن نیز حل می‌شود.

7. خراب شدن فیوز حرارتی

بدون شک یکی از اصلی‌ترین اجزای ماشین لباسشویی ال جی فیوز حرارتی است. نقش این قطعه حفاظت و ایمنی خشک کن است. اگر فیوز حرارتی نیم سوز شده یا کاملاً سوخته باشد، لباس‌ها خشک نمی‌شوند. تنها روش رفع این مشکل تعویض این قطعه است.

راه‌حل:

  •  چنانچه مطمئن شدید مشکل از فیوز حرارتی است، در اسرع وقت با تکنسین‌های تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس گرفته و اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام دهید.

8. خرابی المنت خشک کن

جالب است بدانید که معیوب شدن المنت خشک کن نیز منجر به خشک نکردن لباس‌ها می‌شود. اگر با اجزای لباسشویی آشنایی ندارید، مطالعه دفترچه راهنمای آن کمک بسزایی به شما می‌کند. خرابی المنت یعنی مختل شدن سیستم گرمایشی لباسشویی که در صورت بروز این مشکل باید بررسی شود.

خرابی المنت خشک کن

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل ابتدا به کمک اهم متر جریان را بررسی کنید. چنانچه جریان کمتر از 15 اهم بود، یعنی مشکل جدی است.
  • اگر جریان با 15 اهم برابر نبود، باید المنت دستگاه تعویض شود. به این منظور به کمک و مهارت تکنسین‌های تعمیر نیاز خواهید داشت.

9. معیوب بودن موتور لباسشویی

وقتی موتور ماشین لباسشویی ال جی معیوب می‌شود، تمامی مراحل شستشوی لباس به ویژه خشک کردن با اختلال مواجه می‌شوند. تعداد قطعات موتور لباسشویی بالا است. خرابی هر کدام از این قطعات برای عملکرد صحیح دستگاه مشکل‌ساز خواهد بود. برای مثال ممکن است رله موتور، تاخو، زغال های موتور و سایر قطعات آن دچار خرابی شده باشند.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید از افراد متخصص کمک بگیرید. بدون شک با تعمیر یا تعویض قطعات نامبرده مشکل رفع شده و موتور لباسشویی به خوبی کار کرده و دستگاه قادر به خشک کردن لباس‌های شما خواهد بود.

10. خرابی تایمر یا برد الکترونیکی لباسشویی

به جرات می‌توام گفت که تایمر و برد الکترونیکی دو قطعه بسیار مهم و اساسی در ماشین لباسشویی ال جی هستند که وظیفه یکسانی را به عهده دارند. خرابی این قطعات منجر به خشک نکردن لباسشویی می‌شود. با خرابی تایمر و برد دستور باز و بسته کردن سوئیچ لباسشویی انجام نشده و دستگاه قادر به فعالیت نخواهد بود.

خرابی تایمر یا برد الکترونیکی لباسشویی

راه‌حل:

  • بررسی این مشکل و تعمیر برد ماشین لباسشویی ال جی یا تایمر آن به تخصص و مهارت کافی نیاز دارد. در نتیجه توصیه می‌کنیم نسبت به آن بی‌توجه نبوده و از تعمیرکاران ماهر و توانا کمک بگیرید.

برای رفع مشکل خشک نکردن لباسشویی الجی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان دربارۀ علت خشک نکردن لباسشویی ال جی صحبت کردیم و کلیه دلایل این مشکل را مورد بررسی قرار دادیم. اگر لباسشویی ال جی شما نیز قادر به خشک کردن لباس‌ها نیست، حتماً علت آن به خرابی یکی از قطعات نامبرده مربوط است. شما می‌توانید برای عیب‌یابی دقیق مشکل با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید. چنانچه قطعاتی از ماشین لباسشویی شما کاملاً فرسوده باشد، با تعویض این قطعه مشکل حل می‌شود. از بابت کیفیت و اصل بودن قطعاتی که تکنسین‌های آی پی امداد استفاده می‌کنند به شما اطمینان خاطر داده و باید بگوییم استفاده از خدمات تعمیر و تعویض قطعات معیوب کم‌هزینه‌تر از خرید مجدد لباسشویی است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد