logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چنانچه شما در خانه خود از لباسشویی ال جی استفاده می‌کنید، ممکن است با این مشکل مواجه شوید که وقتی دستگاه را روشن می‌کنید، دیگ برای شستشوی لباس‌ها به گردش در نمی‌آید. برای اینکه دیگ به راحتی گردش داشته باشد و عملیات شستشو انجام پذیرد، لازم است تمامی قطعات صحیح و سالم باشند، اما چنانکه غیر از این باشد، ممکن است دیگ آرام چرخیده و یا اصلا نچرخد. ما در این مقاله از آی پی امداد، قصد داریم علت نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی را با شما در میان گذاشته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. در صورتی که نتوانستید این مشکل را در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

9 علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی + راه‌حل

چنانچه پس از روشن کردن دستگاه با مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی مواجه شدید، نگران نباشید. دلایل این اتفاق چندان حاد نیستند که بخواهید به خودتان نگرانی راه دهید. در ادامه ما به عللی که سبب می‌شود این اتفاق رخ دهد پرداخته و راه حل برطرف کردن آن را یک به یک با شما در میان خواهیم گذاشت.

  1. ریختن بیش از حد لباس در لباسشویی
  2. مسدود شدن پمپ تخلیه
  3. به هم ریختن تنظیمات سوئیچ
  4. ایراد در تسمه‌های لباسشویی
  5. خراب شدن کوپلینگ موتور
  6. خرابی کلاچ ماشین لباسشویی
  7. خراب شدن بلبرینگ
  8. اختلال در استاتور و روتور لباسشویی
  9. خراب شدن موتور لباسشویی

9 علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی + راه‌حل

در ادامه، دلایل رایج بروز این مشکل را توضیح داده و تا جای ممکن راه‌حل‌هایی را برای آن ارائه می‌دهیم.

1. ریختن بیش از حد لباس در لباسشویی

همانطور که می‌دانید؛ برای تمامی لباسشویی‌های موجود در بازار، وزن مشخصی از لباس برای شست و شو در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال شرکت ال جی انواع لباسشویی‌های 6، 7، 8 کیلویی و … را به بازار عرضه کرده است. چنانچه شما بیش از حد ممکن لباس داخل آن بریزید، دیگ توان چرخیدن و به گردش درآمدن را از دست خواهد داد.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی لازم است دستگاه را خاموش کرده و بخشی از لباس‌های را خارج کنید. همچنین لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که لباس‌های خیس وزن بیشتری پیدا می‌کنند و شما باید این موضوع را در مورد ظرفیت ماشین لباسشویی ال جی خود در نظر داشته باشید.

ریختن بیش از حد لباس در لباسشویی

2. مسدود شدن پمپ تخلیه

یکی از دلایلی که سبب می‌شود دیگ لباسشویی ال جی نچرخد، مسدود شدن پمپ تخلیه است؛ زیرا در چنین شرایطی پمپ تخلیه امکان خارج کردن آب را نداشته و به همین علت مانع چرخیدن دیگ خواهد شد.

راه‌حل:

  • برای رفع چنین مشکلی خودتان می‌توانید دست به کار شوید و پمپ تخلیه را باز کرده و آن را بررسی کنید، چنانچه سر قسمت ورودی یا خروجی چیزی مانند سکه، پرز و یا سنجاق و .. گیر کرده است، آن را خارج کنید و پمپ تخلیه را ببندید. پس از این خواهید دید که آب درون دیگ خارج شده و دیگ به گردش در خواهد آمد.

مسدود شدن پمپ تخلیه

3. به هم ریختن تنظیمات سوئیچ

لازم است بدانید که زیر درب تمامی ماشین‌های لباسشویی یک سوئیچ تعبیه شده است که کمک می‌کند درب به خوبی بسته شده و ماشین لباسشویی روشن شود و اقدام به شستشوی لباس‌ها نماید. حال اگر این قطعه دچار خرابی و یا مشکلی شده باشد، نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد و دیگر علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌باشد.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی لازم است سوئیچ را با استفاده از مولتی متر مورد بررسی قرار دهیم.
  • چنانچه مشکل از این قسمت باشد، می‌توان با تعمیر و یا تعویض آن دستگاه را دوباره راه‌اندازی کرد. در این صورت خواهید دید که دیگ به چرخش در خواهد آمد.

4. ایراد در تسمه‌های لباسشویی

یکی دیگر از علت‌هایی که ممکن است مانع از چرخش دیگ ماشین لباسشویی ال جی شود، خراب شدن تسمه‌ها و یا چرخ تسمه است. ابتدا این نکته را ذکر کنیم که در اثر کار زیاد لباسشویی، ممکن است تسمه‌ها دچار ساییدگی و پارگی شوند، بنابراین لازم است هر دو سه سال یکبار این موضوع توسط تعمیرکار بررسی شود.

راه‌حل:

  • چنانچه مشخص شود ایراد از خرابی تسمه‌ لباسشویی است، لازم است که این قطعه توسط تعمیرکار تعویض گردد؛ زیرا در این حین لازم است تکنسین قرقره‌ها و یا همان چرخ تسمه را نیز مورد بررسی قرار دهد تا ایرادی در آن‌ها وجود نداشته باشد. بروز ایراد و خراب بودن قرقره‌ها ممکن است علت پاره شدن تسمه‌ها و گیر کردن دیگ لباسشویی شود.

ایراد در تسمه‌های لباسشویی

5. خراب شدن کوپلینگ موتور

لازم است بدانید قطعه‌ای به نام کوپلینگ در تمامی ماشین‌های لباسشویی به کار رفته است. این قطعه کمک می‌کند تا موتور به بخش انتقال نیرو متصل شود. ویژگی خاص این قطعه آن است که از سویی به شفت موتور و از سوی دیگر به گیربکس اتصال پیدا کرده است، بنابراین خراب شدن آن می‌تواند مانع از گردش دیگ لباسشویی ال جی شود. کوپلینگ به صورتی طراحی شده که چنانچه بار اضافه وارد لباسشویی شود، مانع شروع به کار دستگاه و چرخش دیگ می‌شود. بنابراین تا اینجا با توجه به آنچه توضیح دادیم، متوجه شده‌اید که تمامی قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی با هم در ارتباطند و خراب شدن یکی از آن‌ها می‌تواند سبب از کار افتادن قسمت‌های دیگر شود.

راه‌حل:

  • از آن جا که این قطعه می‌تواند به مرور زمان دچار فرسودگی شود، لازم است هر چند مدت یکبار که ماشین لباسشویی را سرویس می‌کنید، از تعمیرکار بخواهید این قطعه را نیز بررسی نماید؛ زیرا این قطعه در دسترس نیست و شما خودتان به عنوان کاربر نمی‌توانید آن را به راحتی مشاهده کنید.

6. خرابی کلاچ ماشین لباسشویی

یکی از قطعاتی که در لباسشویی سبب می‌شود تا دیگ با سرعت ایده‌آل به گردش درآید، کلاچ آن است. هنگامی که کلاچ فرسوده شود، دیگ نمی‌تواند به خوبی به گردش درآید و به سرعت لازم برسد.

خرابی کلاچ ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • لازم به ذکر است کلاچ قطعه‌ای است که موتور را به دیگ متصل می‌کند. بنابراین واضح است که اگر کلاچ با مشکل مواجه شود، از به گردش درآمدن دیگ جلوگیری می‌کند.
  • برای رفع این مشکل لازم است که عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی توسط یک تکنسین خبره انجام پذیرد.

7. خراب شدن بلبرینگ

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم، چنانچه بلبرینگ ماشین لباسشویی، دچار ساییدگی یا خرابی شود، مانع از به گردش درآمدن و یا درست به گردش درآمدن دیگ می‌شود. بنابراین لازم است بدانید بلبرینگ‌ها مانند یک غلتک عمل می‌کنند، و سبب می‌شوند عملیات شست و شوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی به آرامی انجام شود. چنانچه این بلبرینگ‌ها ساییده، خرده و یا فرسوده شوند، مانع از آن می‌شود که دیگ به گردش درآید.

خراب شدن بلبرینگ

راه‌حل:

8. اختلال در استاتور و روتور لباسشویی

از دیگر دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی، می‌توان به ایجاد مشکل یا اختلال در بخش استاتور و یا روتور اشاره کرد. در خصوص عملکرد این قطعه لازم است بدانید که وقتی دیگ لباسشویی برای انجام شست و شو به گردش در می‌آید، در آن یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود. دو قطعه‌ای که در به وجود آمدن این میدان مغناطیسی دخیلند، استاتور و روتور هستند. هنگامی که این قطعه آسیب می‌بیند، شما متوجه مشکل نچرخیدن دیگ خواهید شد.

اختلال در استاتور و روتور لباسشویی

راه‌حل:

  • برای تعمیر این بخش باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید زیرا لازم است سیم پیچی‌های استاتور و همچنین آهنربای روتور مورد بررسی و تعمیر قرار گیرند.

9. خراب شدن موتور لباسشویی

یکی از مهم‌ترین مواردی که سبب می‌شود دیگ ماشین لباسشویی به گردش در نیاید، خراب شدن موتور است. لازم است بدانید ماشین لباسشویی‌های جدید به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که دیگ هم موافق با گردش عقربه‌های ساعت و هم خلاف آن به گردش در می‌آید. چنانچه موتور دچار خرابی شود، دیگ به سمت راست و چپ نخواهد چرخید.

راه‌حل:

  • این مورد ممکن است خیلی کم رخ دهد، اما در این صورت لازم است حتما از تعمیرکاران و تکنسین‌های حرفه‌ای برای تعمیر موتور ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

جهت تعمیر مشکل عدم چرخش دیگ لباسشویی ال جی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به عللی که سبب می‌شود دیگ ماشین لباسشویی ال جی به گردش درنیاید، پرداختیم و راه حلی که پیش روی هست را با شما در میان گذاشتیم. اما این نکته را باید خاطرنشان کرد که عیب یابی و رفع این مشکل نیاز به تخصص و ابزار لازم دارد و بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین برطرف کردن مشکل پیش آمده را دارند. برای استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی خود در آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد