logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت سوختن برد لباسشویی

علت سوختن برد لباسشویی
علت سوختن برد لباسشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت سوختن برد لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برد لباسشویی یکی از قطعات حساس در ماشین لباسشویی است که در صورت خراب شدن باعث خواهد شد تا در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد شود. علت سوختن برد لباسشویی می تواند در اثر عوامل مختلفی نظیر نوسانات برق، استفاده زیاد از شوینده و .. باشد که برخی از آنها قابل پیشگیری هستند. در این مطلب در مورد دلیل سوختگی برد ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد. خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا عمر برد ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید و با علائم برد سوخته ماشین لباسشویی آشنا شوید. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل سوختن برد لباسشویی مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

نگاهی به علت و علائم سوختن برد لباسشویی

علت سوختن برد لباسشویی چیست؟ به طور کلی برد مهمترین قطعه لباسشویی است که بدون آن عملا دستگاه هیچگونه کارایی نخواهد داشت. در برخی مواقع این قطعه از کار افتاده و تا زمان تعمیر یا تعویض آن درست نخواهد شد. از این رو در اطلاع پیدا کردن از علت و نشانه های سوختن برد ماشین لباسشویی می تواند به تعویض هرچه سریع تر این قطعه و جلوگیری از سایر قطعات کمک زیادی نماید. در این بخش به بررسی علت و علائم بروز این مشکل برای شما عزیزان پرداخته ایم.

سوال پاسخ
علت سوختن برد لباسشویی
  1. نوسانات شدید برقی
  2. استفاده بیش از حد و طولانی مدت از دستگاه
  3. ریختن شوینده زیاد در لباسشویی
علائم سوختگی برد ماشین لباسشویی
  • باز و بسته نشدن درب
  • نمایش خطا روی پنل دستگاه
  • تخلیه نشدن آب
  • روشن نشدن لباسشویی
  • کار نکردن دکمه های پنل
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه
  • گرم نشدن آب

برد ماشین لباسشویی چیست؟

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی یا مادر برد یکی از قطعات بسیار مهم است که وظیفه فرمان دهی به تمامی قطعات را به عهده دارد. به همین دلیل در صورت خرابی این قطعه، عملکرد تمام قسمت های دستگاه دچار مشکل خواهد شد. هدف برد کمک به انجام عملیات شستشو مطابق با برنامه انتخاب شده است. اگر برد به هر دلیلی خراب شود، ماشین لباسشویی یا روشن نخواهد شد یا در صورت روشن شدن عملیات خود را با موفقیت به پایان نمی رساند. از این رو هرگونه ایراد در عملکرد برد لباسشویی باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز ایرادات آن رفع گردد.

علائم سوختگی برد ماشین لباسشویی

نشانه های خراب شدن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

نیم سوز شدن یا سوختن برد لباسشویی می تواند باعث مشکلات زیادی در عملکرد ماشین لباسشویی شود. معمولا هنگامی که برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دچار سوختگی می شود، علائم و نشانه هایی را به هنگام کارکرد دستگاه مشاهده خواهید کرد که به کمک آنها می توانید تشخیص دهید که برد سوخته است. دقت داشته باشید که با مشاهده هریک از این علائم باید سریعا برای تعویض برد دستگاه خود اقدامات لازم را انجام دهید. برخی از مشکلات رایجی که در اثر سوختگی برد ماشین لباسشویی می تواند به وجود بیاید، عبارتند از:

عیب یابی 3 علت سوختن برد لباسشویی

برد لباسشویی یک قطعه حساس است که می تواند به دلایل مختلفی بسوزد. سوختگی برد ماشین لباسشویی می تواند منجر به از کار افتادن دستگاه شده و آن را بلااستفاده نماید. مهم ترین دلایل سوختن برد ماشین لباسشویی عبارتند از:

  1. نوسانات برقی در دستگاه
  2. استفاده طولانی مدت یا بیش از حد لباسشویی
  3. ریختن شوینده زیاد درون دستگاه

در ادامه هریک از عوامل بالا را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نوسانات شدید برقی علت سوختن برد ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایل سوختگی برد لباسشویی، نوسانات شدید برقی در ساختمان است. برد یک قطعه بسیار حساس است که تحمل نوسانات شدید برق را ندارد و به سرعت می سوزد. با استفاده از روش های زیر می توانید از سوختن قطعات برقی مانند برد بر اثر نوسان جلوگیری کنید:

  • اگر در منطقه ای ساکن هستید که رعد و برق زیادی دارد، بهترین کار استفاده از سرج ارستر یا برق گیر است.
  • برق گیر با انتقال دادن جریان اضافه به زمین از سوختن قطعات و لوازم الکتریکی جلوگیری می کند.
  • از محافظ استفاده کنید تا خسارت ناشی از نوسانات برقی را به حداقل برسانید.
  • هر موقع که از ماشین لباسشویی استفاده نمی کنید، آن را از پریز برق جدا کنید.
  • نوسانات برق نمی تواند به لوازم برقی که به برق متصل نیستند آسیب برساند.
  • لباسشویی را در نیمه‌های شب یا اوایل صبح روشن کنید و از ساعت 18 تا 24 لباسشویی که ساعات اوج مصرف برق است از لباسشویی استفاده نکنید.
  • در صورتی که نوسانات برق شدیدی را در ساختمان خود مشاهده می کنید، حتما از یک تعمیرکار بخواهید که برای عیب یابی در محل شما حاضر شود.
  • نوسانات برق ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که باید توسط تکنسین مجرب رفع شود.

استفاده بیش از حد از دستگاه دلیل سوختگی برد لباسشویی

استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی

استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی در فواصل زمانی کوتاه یکی دیگر از علل سوختن برد لباسشویی است. اگر مقدار لباس در لباسشویی زیاد است، به هیچ عنوان به یکباره داخل دستگاه قرار ندهید، یا در فاصله های زمانی کم، دستگاه را روشن کنید. توصیه می شود که برای شستن لباس با حجم بالا چندین بار از دستگاه خود استفاده کنید و بین هر بار شستشو حداقل یک ساعت فاصله زمانی بیندازید. در غیر این صورت برد و سایر قطعات داخلی فرصت کافی برای خنک شدن نخواهند داشت و فشار زیادی به آن ها وارد خواهد شد.

ریختن بیش از اندازه مواد شوینده از دلایل سوختگی برد ماشین لباسشویی

ریختن بیش از اندازه مواد شوینده در ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که به آن بی توجهی می شود، مقدارشوینده ای است که داخل لباسشویی ریخته می شود. در صورتی که مواد شوینده ماشین لباسشویی بیش از حد استاندارد باشد، باعث خواهد شد که کف بسیار زیادی تولید شود و این کف می تواند به بخش‌های دیگر دستگاه وارد شود و به قطعاتی مانند برد آسیب برساند. برای جلوگیری از بروز این مشکل از ریختن بیش از حد شوینده به داخل دستگاه خودداری کنید.

البته توجه داشته باشید که کف بیش از اندازه می تواند به دلیل انتخاب شوینده نامناسب هم باشد. حتما از شوینده های مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. شوینده های دستی برای دستگاه مناسب نیستند و باعث کف زیاد خواهند شد.

نحوه تعویض برد ماشین لباسشویی

تعویض برد ماشین لباسشویی

برد ماشین لباسشویی در صورتی که سوخته باشد، باید تعویض شود. تعویض برد ماشین لباسشویی نیاز به مهارت و تجربه کافی در این زمینه دارد و باید توسط یک تکنسین حرفه ای انجام شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلات جدی تری برای دستگاه شما ایجاد شود. در صورتی که از دانش کافی در زمینه تعویض برد ماشین لباسشویی برخوردار هستید، می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. دستگاه را از برق بیرون بکشید.
  2. با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص پیچ های مربوط به پنل لباسشویی را باز کرده و آن را دربیاورید.
  3. پیچ‌های محفظه کشوی جاپودری را باز کنید.
  4. برد الکترونیکی را از دستگاه جدا نمایید.
  5. بهتر است از تمامی مراحل فیلم و عکس بگیرید تا در اتصال مجدد آن دچار اشتباه نشوید.
  6. حال برد جدید را از کاور در بیاورید و بر روی دستگاه نصب کنید.
  7. دقت داشته باشید که باید سوکت ها را به صورت دقیق وصل کنید، در غیر اینصورت برد مجددا خواهد سوخت.
  8. کاور یا پنل بالای دستگاه را نصب کرده و برق را متصل نمایید.

دقت داشته باشید که برای تعویض برد بهتر است با نمایندگی ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید و درخواست اعزام کارشناس به محل کنید. همچنین برد جدید باید اصل باشد و از خرید برد تقلبی با قیمت پایین اجتناب کنید؛ زیرا به دستگاه شما آسیب جدی وارد خواهد کرد.

خلاصه ای از علت سوختن برد لباسشویی توسط تعمیرکار آی پی امداد

در این مقاله به طور کامل به بررسی علت سوختن برد لباسشویی که شامل نوسانات برق، استفاده زیاد از مواد شوینده و کار کردن طولانی مدت از لباسشویی می باشد، پرداختیم. همچنین مواردی نظیر خاموشی ناگهانی لباسشویی، کار نکردن پنل، گرم نشدن آب، نمایش خطا و … را برای شما بیان کردیم که به کمک آنها می توانید پی به سوختگی برد دستگاه خود ببرید. در نهایت نیز راهکار رفع مشکل سوختگی برد لباسشویی که تعویض برد را برای شما شرح دادیم تا به کمک این نکات بتوانید برد سوخته دستگاه خود را جایگزین نمایید.

البته لازم به ذکر است که تعویض برد ماشین لباسشویی باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود. کارشناسان فنی مجموعه آی پی امداد جهت تعمیر لباسشویی شما در اسرع وقت در محل حاضر می شوند و در سریع ترین زمان ممکن، لباسشویی شما را تعمیر خواهند کرد. قطعاتی که توسط آی پی امداد مورد استفاده قرار می‌گیرند، تماماً قطعات فابریک و اورجینال ماشین لباسشویی با بهترین قیمت ممکن هستند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد