logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن مایکروفر ال جی

علت خاموش شدن مایکروفر ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن مایکروفر ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه، ماکروفر است که برای گرم کردن و پختن انواع غذاها استفاده می‌شود. در صورت خراب شدن یا قطع عملکرد آن به هر دلیلی، بسیاری از فعالیت‌های آشپزخانه با تاخیر مواجه می‌شوند. مایکروفر ال جی، یکی از محصولات محبوب در بازار ایران است و یکی از مشکلات رایج این دستگاه‌ها، خاموش شدن ناگهانی آن است. در این مقاله از آی پی امداد، علت خاموش شدن مایکروفر ال جی را بررسی کرده و بهترین راه‌‌حل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. اگر شما سوالی درباره‌ی این مشکل دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما راه‌حل‌های مناسب را برای شما ارائه دهند.

10 علت خاموش شدن مایکروفر ال جی

مایکروویو یکی از آن وسایلی است که تا زمانی که خراب نشود، متوجه ارزش و کارایی آن نمی‌شوید. خاموش شدن ماکروفر در حین کار یک مشکل رایج است و می‌تواند اذیت‌کننده باشد. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارند، اما خرابی برخی قطعات می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی مایکروویو ال جی شود. در ادامه، به معرفی برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

  1. استفاده طولانی مدت از مایکروفر
  2. خرابی ترموستات مایکروفر
  3. مسدودی هواکش مایکروفر
  4. خرابی فن مایکروفر
  5. نوسان برق محل سکونت
  6. خراب شدن برد مایکروفر
  7. خرابی ترانسفورماتور
  8. تولید بیش‌از‌حد رطوبت در داخل مایکروفر
  9. خرابی ترانس‌های ولتاژ
  10. خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر

10 علت خاموش شدن مایکروفر ال جی

چرا ماکروفر ال جی ناگهان خاموش می شود؟

در ادامه، ما به‌دلیل وقوع این مشکلات و راه‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم.

1. استفاده طولانی مدت از ماکروفر

اولین دلیل خاموش شدن مایکروفر ال جی که به تنهایی می‌تواند منجر به ایجاد تعداد زیادی از مشکلات در دستگاه شود، استفاده بیش‌از‌حد و نادرست از دستگاه است.

 راه‌حل:

  • نباید مایکروویو را به‌طور مداوم و بدون وقفه استفاده کنید تا فشار زیادی به قطعات داخلی مایکروویو وارد نشود. این یک اصل اساسی برای استفاده صحیح از مایکروویوهای ال جی است،
  • بنابراین توصیه می‌شود که از مایکروویو پشت سر هم و به تعداد دفعات مکرر استفاده نکنید تا عمر مفید دستگاه کاهش نیابد و نیازی به تعمیرات نداشته باشید.

2. خرابی ترموستات ماکروفر

ترموستات مایکروویو، قطعه‌ای است که به‌صورت دائم، دمای دستگاه را در حالت تعادل نگه می‌دارد. در صورت خارج شدن دما از حالت معمول، ترموستات عمل خاموش کردن مایکروفر ال جی را انجام می‌دهد. اما اگر این قطعه به هر دلیلی خراب شود، دستگاه دیگر قادر به کنترل دمای مایکروفر نخواهد بود و به‌طور ناگهانی، هنگامی که دما به طور چشمگیری افزایش یابد، برق دستگاه قطع خواهد شد.

خرابی ترموستات ماکروفر

 راه‌حل:

  • این مشکل، کاملا فنی است و برای رفع آن، لازم است توسط تکنسین‌های آی پی امداد با استفاده از ابزارهای تعمیراتی مناسب، بررسی و تعمیر شود.

3. مسدودی هواکش مایکروفر

زمانی که شما غذا را درون مایکروویو قرار می‌دهید و آن را روشن می‌کنید، تابش مایکروویو با استفاده از قطعه‌ای به نام مگنترون، گرما را به سمت غذا منتقل می‌کند تا آن را گرم و آماده مصرف کند. اما این گرما نباید درون ماکروویو محبوس بماند. به همین دلیل، در تمامی ماکروویوها، یک هواکش وجود دارد که با روشن کردن مایکروویو، گرما را به بیرون منتقل می‌کند. این قطعه در مایکروفر ال جی، ممکن است به‌دلیل استفاده نادرست یا کثیف شدن، خراب شود. زمانی که این قطعه خراب می‌شود، فشار بیش‌از‌حدی به قطعات مایکروفر ال جی وارد می‌شود، در نتیجه گرما محبوس شده در دستگاه باعث خاموش شدن مایکروفر ال جی می‌شود.

 راه‌حل:

  •  در این صورت، توصیه می‌شود ماکروویو را فورا خاموش کنید و با تکنسین‌های آی پی امداد تماس بگیرید.

4. خرابی فن مایکروفر

یکی از قطعات مهم در ارتباط با هواکش، فن ماکروفر است که در صورت خاموش شدن ناگهانی مایکروفر، نقش حیاتی دارد.

 راه‌حل:

  • در صورت خرابی فن مایکروفر، باید این قطعه توسط تکنسین آی پی امداد مورد بازبینی و عیب‌یابی قرار گیرد.

5. نوسان برق محل سکونت

گاهی اوقات، خاموش شدن مایکروفر ال جی می‌تواند، به‌دلیل خرابی قطعات دستگاه نباشد و صرفا به‌علت عوامل خارجی رخ دهد. به‌عنوان مثال، اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که نوسانات، روزانه به تعداد زیادی در محل اقامت شما رخ می‌دهد و سلامت دستگاه شما را به خطر می‌اندازد.

 راه‌حل:

  • توصیه ما برای شما این است که حتما از یک محافظ برق استاندارد استفاده کنید تا اینگونه مشکلات برای شما به‌وجود نیاید.

6. خراب شدن برد مایکروفر

تمام دستورات شما در ابتدا توسط برد دریافت و سپس به قطعات ارسال می‌شوند. بنابراین، برد در هر دستگاه الکتریکی وظیفه رهبری را برعهده دارد و هر گونه خرابی در آن می‌تواند نشانه مشکلاتی باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد. در صورتیکه برد الکترونیکی ماکروفر شما دچار خرابی جزئی شود، می‌تواند یکی از دلایل خاموش شدن مایکروفر ال جی باشد.

خراب شدن برد مایکروفر

 راه‌حل:

  • برای تشخیص سلامت یا خرابی برد، باید از ابزارهای تعمیراتی توسط تکنسین‌های مجرب آی پی امداد استفاده شود؛ زیرا برد یک قطعه کاملا تخصصی و حساس است.

7. خرابی ترانسفورماتور

در صورتیکه مایکروفر ال جی شما همچنان با مشکل خاموش شدن ناگهانی مواجه است، پس از بررسی تمامی موارد پیشین، می‌توانید به بررسی ترانسفورماتور دستگاه بپردازید. ترانسفورماتور با ولتاژ بالا، مگنترون را شارژ کرده و امواج را منتشر می‌کند که در نهایت برای گرم کردن یا پختن غذا، وارد محفظه مایکروویو می‌شود. اگر مایکروویو برای مدتی کوتاه کار می‌کند و سپس متوقف می‌شود، احتمال وجود مشکل در اتصالات ترانسفورماتور وجود دارد. به همین دلیل، در صورت حس کردن بوی نامطبوع، می‌توانید ابتدا ترانسفورماتور را بررسی کنید تا مشکل خاموش شدن مایکروفر ال جی را با صرف کمترین زمان، حل کنید.

خرابی ترانسفورماتور

 راه‌حل:

  • در هر صورت، به‌خاطر داشته باشید که در صورت دسترسی به ترانسفورماتور، نباید سعی در تعمیر آن داشته باشید و باید به یک تکنسین مجرب و حرفه‌ای مراجعه کرده و تعمیرات لازم را انجام داده تا هرگونه خطر برق‌گرفتگی را از بین برد. زیرا ترانسفورماتور معمولا مقدار زیادی ولتاژ را (حتی در صورت خاموش بودن دستگاه) حفظ می‌کند و احتمال برق گرفتگی را افزایش می‌دهد.

8. تولید بیش‌از‌حد رطوبت در داخل مایکروفر

گاهی در طی پخت غذا، مقدار زیادی بخار درون مایکروفر تولید می‌شود که منجر به خاموش شدن مایکروفر ال جی می‌شود.

 راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه می‌شود که در طی استفاده از مایکروفر، هر ۵ دقیقه یکبار به دستگاه سر بزنید و در صورت لزوم، آن را خاموش کنید. همچنین بهتر است از جوشاندن آب و سایر مایعات در داخل مایکروفر خودداری کنید.

9. خرابی ترانس‌های ولتاژ

در دستگاه مایکروفر، ولتاژ ورودی از طریق ترانس‌های ولتاژ (High-Voltage) کنترل شده و به قطعات دستگاه منتقل می‌شود. با‌این‌حال، به‌دلیل اثرات داغ شدن مایکروفر و نوسانات برق، ترانس خراب می‌شود و در نتیجه ولتاژ ورودی دستگاه کنترل نمی‌شود. در این صورت، می‌تواند برای شما پیامدهای سختی داشته باشد؛ زیرا اگر ولتاژ ورودی کنترل نشود، نوسانات برق می‌تواند باعث سوختن قطعات گران‌قیمت و فنی دستگاه شود.

 راه‌حل:

راه‌حل‌هایی برای پیشگیری از این مشکلات عبارتند از:

  • نظارت دائمی بر وضعیت ترانس‌های ولتاژ و اطمینان از سالم بودن آن‌ها.
  • استفاده از مایکروفر با توان متناسب با نیازهای خود و جلوگیری از افزایش ناگهانی در ولتاژ.

10. خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر

میکروسوئیچ درب مایکروفر ال جی، یک قطعه کوچک با عملکرد بالا است که در صورت خراب شدن می‌تواند برای شما دردسر ایجاد کند. این قطعه برای ایمنی شما در برابر اشعه‌های مایکروویو طراحی شده است. به‌عبارت دیگر، برای روشن کردن مایکروفر، باید درب را ببندید تا میکروسوئیچ ارسال کند که درب بسته شده است و سپس برد مایکروفر درخواست را بررسی و تایید می‌کند. این فرآیند به منظور ایمنی شما انجام می‌شود، اما باید بگوییم که میکروسوئیچ همانند دیگر قطعات مایکروفر، حساس است و هر خرابی می‌تواند منجر به مشکلاتی در عملکرد آن شود. به‌عنوان مثال، یکی از مشکلاتی که با خرابی میکروسوئیچ ممکن است رخ دهد، خاموش شدن مایکروفر ال جی است.

خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر

 راه‌حل:

جهت تعمیر مشکل خاموش شدن مایکروویو ال جی با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد، با بررسی علت خاموش شدن مایکروفر ال جی و روش‌های برطرف کردن آن با شما همراه بودیم. لطفا توجه داشته باشید که برای موارد فنی بهتر است از خدمات تخصصی استفاده کنید. در زمان تعمیر، اگر دانش کافی درباره تعمیر مایکروفر ندارید، ممکن است به قطعات دیگر دستگاه آسیب برسانید و مشکلات بیشتری ایجاد شود. بنابراین، بهتر است از تکنسین‌های آی پی امداد کمک بگیرید و از طریق تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 تکنسین متخصص را درخواست کنید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد زینلی 19 اسفند 1402

    سلام بعد از زدن کلید preheat مایکروفر الجی برای پیش گرمایش برای پخت پیتزا، دستگاه خاموش شد و دیگر روشن نشد. باید چکار کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 اسفند 1402

      درود، فیوزهای داخلی دستگاه دچار مشکل شده است و باید بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد