logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

برد الکترونیکی ماکروفر

برد الکترونیکی ماکروفر
برد الکترونیکی ماکروفر
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله برد الکترونیکی ماکروفر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برد الکترونیکی ماکروفر چیست؟ برد الکترونیکی مایکروفر در صورت خراب شدن با چه نشانه هایی همراه است؟ این قطعه یکی از اجزای مهم و بسیار کاربردی در ماکروفر است که اختلال در عملکرد آن ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی در ماکروفر شود. اما نقش برد الکترونیکی مایکروفر چیست؟ چه عاملی باعث خراب شدن برد الکترونیکی مایکروفر می شود؟ در این مطلب به بررسی همه اطلاعات مورد نیاز در رابطه با برد الکترونیکی مایکروفر می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد برد الکترونیکی مایکروفر می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران  آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

برد الکترونیکی ماکروفر چیست و چه وظیفه ای در دستگاه ماکروفر دارد؟

برد الکترونیکی مایکروفر چیست و چه وظیفه ای در دستگاه مایکروفر دارد؟ یکی از اجزای بسیار کارآمد در ماکروفر برد است که به عنوان مغز دستگاه شناخته می شود و وظیفه انتقال اطلاعات و فرمان دهی به سایر بخش ها و قطعات ماکروفر را بر عهده دارد. به همین جهت است که خراب شدن برد الکترونیکی ماکروفر باعث اختلال در عملکرد قطعات یا نا کارآمدی قطعات دیگر می شود. در صورت خراب شدن برد الکترونیکی مایکروفر ممکن است هیچ از دکمه ها کار نکند و تنظیماتی اعمال نشود.

چه عواملی باعث سوختن برد الکترونیکی می شود؟

قطعاً هیچ قطعه ای در ماکروفر بدون دلیل نمی سوزد یا خراب نمی شود. عوامل متعددی ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باعث سوختن برد الکترونیکی ماکروفر شود. عواملی که باعث سوختن برد الکترونیکی می شوند، عبارتند از:

  • قرار گرفتن برد الکترونیکی مایکروفر در معرض آب
  • ورود ولتاژ زیاد برق به برد الکترونیکی
  • اتصال کوتاه در برد الکترونیکی
  • عدم استفاده از محافظ در هنگام اتصال پریز به برق
  • نوسانات شدید جریان برق

علائم سوختن برد الکترونیکی ماکروفر چیست

نشانه های سوختن برد الکترونیکی ماکروفر چیست؟

نشانه های سوختن برد الکترونیکی مایکروفر چیست؟ قطعاً هر قطعه ای که در ماکروفر وجود دارد در صورت خراب شدن با نشانه یا علائم خاصی همراه است. اما نشانه های سوختن برد الکترونیکی مایکروفر چیست؟ چند مورد از نشانه های سوختن برد الکترونیکی ماکروفر عبارت است از:

  • دکمه های ماکروفر در صورت خراب شدن برد کار نخواهند کرد.
  • ماکروفر به طور ناگهانی خاموش می شود.
  • ماکروفر به هیچ عنوان روشن نمی شود.
  • قطعات مایکروفر مانند مگنترون، ترانس، فن و … کار نخواهند کرد.
  • ماکروفر خاموش شده و به مجدداً ریست می شود.

نحوه تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر چگونه است؟

نحوه تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر چگونه است؟ همانطور که در مطالب بالا ذکر شده است، عوامل متعددی چون خراب شدن قطعات ماکروفر و نوسانات موجب خراب شدن برد الکترونیکی مایکروفر می شوند. خراب شدن ماکروفر باعث از کار افتادن قطعات دیگر نیز می شود. تعمیر برد الکترونیکی مایکروفر نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد زیرا هرگونه سهل انگاری در ساختار آن باعث خراب شدن آن می شود. در همین راستا اگر توانایی تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر را ندارید، حتما برای تعمیرات به مراکز بزرگ و معتبری که تعمیر انواع لوازم خانگی را انجام می دهند، مراجعه کنید.

  • برای انجام تعمیرات برد الکترونیکی مایکروفر در ابتدا مایکروفر را از برق بکشید و برای چند دقیقه صبر کنید تا جریان برق از آن خارج شود. در ادامه پوشش فلزی که در اطراف ماکروفر وجود دارد را جدا کنید و سپس اقدام به خارج کردن خازن از دستگاه کنید. برد الکترونیکی را از ماکروفر خارج کنید و با کمک مولتی متر از سالم یا خراب بودن اطمینان حاصل کنید. می توانید با کمک شوینده مخصوص اقدام به تمیز کردن برد الکترونیکی کنید. در صورتی که برد قابل تعمیر باشد قسمت آسیب دیده را ترمیم کنید و در صورت خراب شدن برد آن را تعویض کنید.

چگونه برد الکترونیکی مایکروفر را در منزل تعمیر کنیم؟

برد الکترونیکی ماکروفر از قطعات مختلفی نظیر خازن، تاچ، صفحه کلید و .. برخوردار است که در برخی شرایط این قطعات دچار اختلالات زیادی خواهند شد. برد مایکروفر معمولا زمانی معیوب می شود که صفحه کلید یا صفحه نمایش دستگاه خراب شده باشند و یا اجزای داخلی برد بسوزند. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که تعمیر برد ماکروفر امری بسیار حساس بوده و بهتر است توسط یک فرد متخصص انجام شود. در ادامه به نحوه تعمیر برد الکترونیکی مایکروفر در منزل خواهیم پرداخت:

  • جهت رعایت ایمنی دستگاه مایکروفر خود را به طور کامل از برق بکشید.
  • سپس باید پووش فلزی که بر روی بدنه ماکروفر وجود دارد را باز کرده و خازن را نیز تخلیه نمایید.
  • در این مرحله می توانید اقدام به باز کردن صفحه نمایش دستگاه خود کنید.

باز کردن برد ماکروفر

  • باید برد الکتروینکی را با استفاده از یک اسپری مخصوص غیرروغنی شست و شو نمایید.
  • همچنین باید اقدام به تمیز کردن مدار برد با استفاده از اسپری مخصوص کنید.
  • برای تعمیر برد، دکمه، صفحه کلید و تاچ دستگاه ماکروفر باید از مولتی متر استفاده کنید.
  • در این مرحله لازم است تمامی بخش های دکمه های برد و مدار تاچ را به طور کامل بررسی و تست نمایید.

برد الکترونیکی مایکروفر

  • در صورتی که اشکالی در هریک از اجزای این بخش ها وجود داشته یا اتصال کوتاه در آن ها مشاهده می کنید، باید نسبت به تعمیر برد اقدام نمایید.
  • همچنین به بررسی و ترمیم مسیرهایی از برد که دچار قطعی شده اند، بپردازید.

تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر

  • چنانچه صفحه دیسپلی ماکروفر روشن نمی شود، ایراد از ترانس ماکروفر است و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
  • کار نکردن دکمه ها و صفحه کلید مایکروفر نیز می تواند مربوط به مدار کلید باشد که نیاز به ترمیم دارد.
  • در صورت سوختگی برد باید آن را به صورت کامل تعویض و لحیم کاری نمایید.

نتیجه گیری از برد الکترونیکی ماکروفر

در این مطلب به بررسی اطلاعاتی در زمینه برد الکترونیکی مایکروفر پرداختیم. برد الکترونیکی مایکروفر به عنوان مغز مایکروفر در عملکرد صحیح مایکروفر بسیار نقش دارد. بنابراین هرگونه خرابی در ساختار این قطعه باعث اختلال در بخش های دیگر دستگاه ماکروفر می شود. اما در صورت خراب شدن برد الکترونیکی مایکروفر چه باید کرد؟ در صورت خراب شدن برد الکترونیکی مایکروفر توصیه می شود به مرکزی که تعمیرات مایکروفر را به صورت تخصصی و پیشرفته انجام می دهد، مراجعه کنید. برد الکترونیکی مایکروفر قطعه ای تخصصی است که تعمیرات آن نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. بنابراین افراد عادی که اطلاعات چندانی در زمینه تعمیرات مایکروفر یا برد الکترونیکی مایکروفر ندارند، نمی توانند برای تعویض و تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر اقدام کنند. بنابراین حتماً مرکز معتبری را برای تعمیرات مایکروفر پیدا کرده و تعمیرات برد الکترونیکی مایکروفر را با آن مجموعه یا شرکت بسپارید.

آی پی امداد یکی از شرکت هایی است که در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی فعالیت می کند. شما می توانید با مراجعه به این تیم حرفه ای، تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی مایکروفر را به شرکت آی پی امداد بسپارید. قطعاً با سپردن تعمیرات برد به این مجموعه خیال تان از بابت تعمیرات راحت خواهد بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد