logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ترانس ماکروفر چیست؟

ترانس ماکروفر چیست؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ترانس ماکروفر چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر با عملکرد مایکروفر آشنا هستید، می دانید که وظیفه این دستگاه گرم کردن و پختن انواع غذاها است و شاید برایتان سوال باشد که ترانس ماکروفر چیست؟، وظیفه ترانس ماکروفر چیست؟ و خرابی ترانس ماکروفر چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟ در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی نکات مهم در رابطه با ترانس ماکروفر برای شما بپردازیم تا بهتر با کارکرد دستگاه خود آشنایی پیدا کنید.

خلاصه ای از ترانس ماکروفر چیست؟

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از ترانس ماکروفر چیست؟ را مطرح کرده ایم.

معرفی ترانس ماکروفر
  • قطعه فلزی به شکل مکعب برای القای بار الکتریکی
کاربرد ترانس ماکروفر چیست؟
  • افزایش ولتاژ مایکروویو
مشکلات ناشی از خرابی ترانس ماکروفر 
  • مشاهده دود و بوی سوختگی
  • روشن نشدن دستگاه
  • گرم نشدن غذا توسط ماکروفر
  • سروصدای بیش از حد ماکروفر

ترانس ماکروفر چیست؟

این قطعه فلزی به شکل مکعب بوده و از سیم پیچ های بلندی تشکیل شده است که با القای بار الکتریکی، ولتاژ مایکروویو را بسیار افزایش می دهد. این که چگونه این اتفاق می افتد توسط قوانین فیزیک تایید شده است. لازم به ذکر است ولتاژ تولید شده توسط ترانس فشار قوی بوده و در صورت آسیب دیدن این قطعه در صورت نداشتن تجربه آن را تعمیر نکنید.

وظیفه ترانس ماکروفر چیست؟

مایکروفرها و سولاردام ها از مگنترون به عنوان جزء اصلی استفاده می کنند که در آن امواج برای گرم کردن و پختن غذا تولید می شود. اما مگنترون برای راه اندازی نیاز به ولتاژ ورودی بالایی دارد که این کار توسط قطعه ای به نام ترانسفورماتور فشار قوی مایکروویو (ترانسفورماتور ولتاژ) با یک دیود و یک خازن در مدار سری انجام می شود. ترانسفورماتورهای ولتاژ در تمامی مایکروویوهای ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، فلر، دلونگی، بوتان، دوو، نشنال و … برای افزایش ولتاژ در مایکروویو استفاده می شوند و قیمت آن ها بستگی به خروجی و توان مصرفی مایکروویو اینورتر دارد.

وظیفه ترانس ماکروفر چیست؟

خرابی ترانس ماکروفر چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

احتمالاً به اهمیت این قطعه در مایکروویو پی برده اید، بنابراین طبیعی است که اگر این قطعه خراب شود، دستگاه شما آسیب ببیند:

  1. مشاهده دود و بوی سوختگی از ماکروفر
  2. روشن نشدن دستگاه
  3. گرم نشدن غذا توسط ماکروفر
  4. سروصدای بیش از حد ماکروفر

مشاهده دود و بوی سوختگی از ماکروفر

اگر از مایکروویو بوی سوختگی و دود می آید این اتفاق نشانه خرابی ترانس ماکروویو است که اکثرا با بی توجهی به خرابی هایی نظیر بوی سوختگی ایجاد می شود. اگر ترانس ماکروفر دچار خرابی و یا سوختگی شود، بهتر است از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.

مشاهده دود و بوی سوختگی از ماکروفر

روشن نشدن دستگاه

روشن نشدن دستگاه نیز می تواند بدلیل خرابی و یا سوختگی ترانس باشد. این پدیده عموما زمانی با خرابی برد افزاینده ولتاژ در مایکروویو های اینورتر اتفاق می افتد.

روشن نشدن دستگاه ماکروفر

گرم نشدن غذا توسط ماکروفر

هنگامی که ترانس مایکروویو خراب است و نمی تواند به درستی کار کند. اگرچه جریان الکتریکی بدون مشکل وارد دستگاه می شود، اما این قسمت مهم نمی تواند فشار الکتریکی را برای پشتیبانی از لامپ مگنترون ایجاد کند. در نتیجه، مایکروویو غذا را گرم نمی کند.

گرم نشدن غذا توسط ماکروفر

سروصدای بیش از حد ماکروفر

گاهی ممکن است یکی از دلایل ایجاد صدای مایکروویو گرم شدن غذا نباشد، بلکه خرابی ترانسفورماتورهای ولتاژ باشد. بهتر است سریعا مشکل را رفع کنید و پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد استفاده کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد