logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا گریل ماکروفر کار نمیکند؟

چرا گریل ماکروفر کار نمیکند؟
چرا گریل ماکروفر کار نمیکند؟
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا گریل ماکروفر کار نمیکند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا گریل ماکروفر کار نمیکند؟یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در هنگام کار با ماکروفر اتفاق بیافتد، از کار افتادن گریل ماکروفر است. علت کار نکردن گریل مایکروویو چیست؟ در صورتی که گریل دستگاه ماکروفر شما کارکرد صحیحی ندارد، ممکن است به علت بروز مشکلات و ایرادات مختلفی از جمله خرابی برد، المنت و ترموستات دستگاه باشد که در ادامه این مطلب از آی پی امداد به طور کامل هریک از این دلایل را بررسی نموده و توضیح خواهیم داد. همچنین به بررسی نحوه عیب یابی گریل ماکروفر در مواقعی که این بخش عملکرد درستی ندارد نیز می پردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال یافتن پاسخ سوالات خود هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت کار نکردن گریل ماکروفر خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

گریل چیست و چه کاربردی در ماکروفر دارد؟

بخش گریل یکی از امکانات نسبتاً جدیدی است که در ماکروفر تعبیه شده است. این برنامه کمک می کند تا غذای درون ماکروفر به صورت کامل پخته و برشته شود. در واقع برای برشته و ترد کردن روی غذاهایی چون مرغ، کباب، پیتزا و … از برنامه گریل استفاده می کنند. برنامه گریل در ماکروفر دارای اندازه های متفاوتی است. در واقع شما می توانید با تنظیم درجه گریل، میزان گریل روی غذا را به شکل دلخواه تنظیم کنید. با کمک حالت گریل در ماکروفر می توانید کباب یا گوشتی طلایی رنگ با پخت کامل داشته باشید که علاوه بر پخت عالی از ظاهر بسیار جذابی برخوردار است. اما در مواقعی ممکن است با خراب شدن گریل ماکروفر مواجه شده و گریل کارایی لازم جهت برشته و طلایی کردن غذا را نداشته باشد. در این حالت باید به دنبال علت کار نکردن گریل مایکروفر خود باشید.

گریل ماکروفر

علت خراب شدن گریل ماکروفر چیست؟

چرا گریل ماکروفر کار نمیکند؟ متاسفانه دلایل متعددی هستند که باعث خراب شدن گریل ماکروفر می شوند. علت کار نکردن گریل مایکروفر به خراب شدن سه قطعه در این دستگاه بر می گردد. در واقع خراب شدن برد، المنت و ترموستات در ماکروفر باعث کار نکردن گریل ماکروفر می شود. در همین راستا اگر به دنبال تشخیص دلیل از کار افتادن گریل ماکروویو هستید، توصیه می شود از تکنسین تعمیرات ماکروفر بخواهید تا به سالم یا خراب بودن هریک از قطعات بالا بپردازد و به رفع مشکل گریل دستگاه بپردازد.

در صورت خراب شدن گریل ماکروفر چه باید کرد؟

در صورتی که شما نیز با مشکل خراب شدن گریل ماکروفر خود مواجه شده اید، باید هرچه سریع تر اقدام به عیب یابی دقیق و تعمیرات گریل ماکروفر خود نمایید. به طور کلی روشن نشدن گریل می تواند به دلیل بروز خرابی در هریک از قطعات داخلی دستگاه نظیر برد اصلی، المنت یا ترموستات باشد که نیاز به بررسی و تست هریک از این قطعات با استفاده از ابزار مخصوص می باشد. از آنجایی که عیب یابی این قطعات نیاز به تخصص و دانش فنی بالایی دارد، بهترین کار این است که از یک تعمیرکار متخصص برای رفع ایراد و تعمیر گریل دستگاه خود کمک بگیرید.

خرابی گریل ماکروفر

چگونه می توان گریل ماکروفر را تعمیر کرد؟

بعد از بررسی علت خراب شدن گریل ماکروفر، باید برای تعمیرات گریل ماکروویو اقدام کرد. همانطور که در متن بالا به آن پرداختیم، خراب شدن المنت، برد، ترموستات از دلایل اصلی کار نکردن گریل ماکروفر هستند. اگر ترموستات، المنت یا برد ماکروفر خراب شود، بهتر است از تعمیرکار بخواهید تا در ابتدا به بررسی هریک از این قطعات بپردازد. در صورتی که المنت، برد یا ترموستات از طریق تعمیر کردن، مجدداً قابل استفاده هستند، از تعمیرکاران باتجربه در این حوزه بخواهید تا تعمیرات این قطعات را انجام دهد تا گریل ماکروفر کارایی خود را به دست آورد.

تعمیر گریل مایکروفر

اگر ترموستات، المنت و برد خراب شود و قابل تعمیر نباشد، باید قطعه جدید و باکیفیتی را خریداری کرده و از تعمیرکار بخواهید تا تعویض آن قطعه را انجام دهد. تعمیر گریل ماکروفر ممکن است کمی سخت باشد و نیاز به مهارت بالایی دارد. بنابراین توصیه می شود تا تعمیرات ماکروفر را به افراد باتجربه و متخصص در این زمینه بسپارید.

آموزش عیب یابی مشکلات گریل ماکروفر در منزل

به طور کلی بروز خرابی در گریل ماکروفر می تواند مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان ایجاد نماید. از این رو کاربران به هنگام مواجهه با این مشکل همواره به دنبال نحوه عیب یابی گریل ماکروفر در منزل خود هستند. در ادامه به چگونگی بررسی و شناسایی مشکلات گریل مایکروفر که منجر به کار نکردن گریل ماکروویو می شوند، می پردازیم.

  • ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه به برق متصل نبوده و ولتاژ خازن آن را نیز تخلیه کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید.
  • در صورتی که پس از روشن کردن گریل چراغ المنت دستگاه روشن شده است، نشان دهنده سالم بودن این بخش بوده و در غیر اینصورت نیاز به تعمیر دارد.
  • اولین اقدام به عیب یابی این قطعه، بررسی المنت دستگاه است که خرابی این بخش می تواند مانع از کارکرد صحیح قابلیت گریل دستگاه شود.
  • همچنین باید برد ماکروفر خود را نیز مورد بررسی قرار دهید تا اگر برد دچار خرابی یا شکستگی شده باشد، بتوانید آن را با قطعه ای نو تعویض کنید.
  • خرابی ترموستات نیز می تواند در از کار افتادن گریل ماکروفر موثر واقع شود و باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

در صورت خراب شدن گریل ماکروفر به کدام تعمیرگاه باید مراجعه کرد؟

در این مطلب به بررسی اینکه گریل ماکروفر چیست و چرا گریل ماکروفر کار نمیکند، پرداختیم. گریل ماکروفر در صورت خراب شدن قادر به برشته شدن غذا نمی باشد. این امر موجب می شود تا نتوان پخت انواع غذا را در این دستگاه انجام داد. بنابراین در صورت خراب شدن گریل ماکروفر توصیه می شود حتما جهت تعمیرات به مجموعه کاملاً معتبر و باسابقه ای چون شرکت آی پی امداد مراجعه کنید.

مجموعه آی پی امداد یکی از بزرگترین و باسابقه ترین شرکت هایی است که تعمیرات انواع ماکروفر را انجام می دهد. همانطور که می دانید، ماکروفر دستگاه به شدت حساسی است و ممکن است هرگونه سهل انگاری و نابلدی در تعمیرات آن باعث خراب شدن این دستگاه شود. بنابراین توصیه می شود تعمیرات گریل ماکروفر را به تیم حرفه ای چون مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد بسپارید تا در طی زمان کوتاهی تعمیرات ماکروفر را انجام دهند.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نصیری 23 آبان 1402

    سلام، ماکروفرم بلک اند دکر هست. وقتی دکمه گریل رو میزنم، بعد از چند دقیقه بوی المنتش بلند میشه. یه بویی مثل ماهیتابه سوخته میده. تا به حالم ازش استفاده نکردم. از اولی که خریدم اینجوری بود.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 آبان 1402

      درود، اگر دستگاه نو می باشد، این بو طبیعی است اما اگر کارکرده است، تجمع چربی ها روی المنت باعث ایجاد این بو می شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد