logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا درب ماکروفر باز یا بسته نمی شود؟

چرا درب ماکروفر باز یا بسته نمی شود؟
چرا درب ماکروفر باز یا بسته نمی شود
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا درب ماکروفر باز یا بسته نمی شود؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا درب ماکروفر باز یا بسته نمی شود؟ علت باز نشدن درب مایکروفر چیست؟ چگونه 5 علت بسته نشدن در ماکروفر را در منزل بررسی کنیم؟ این سوالات ممکن است برای کسانی که از ماکروفر برای پخت انواع غذا یا گرم کردن آن استفاده می کنند، رخ دهد. با آی پی امداد همراه باشید تا نحوه تعمیر درب ماکروفر را آموزش ببینید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد علت باز و بسته نشدن درب مایکروفر می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

رایج ترین دلایل باز یا بسته نشدن درب ماکروفر چیست؟

اگر شما نیز با این سوال که چرا درب ماکروفر باز یا بسته نمی شود مواجه شده اید، بهتر است بدانید که باز و بسته نشدن درب ماکروفر به دلایل متعددی بستگی دارد. شما می توانید با دانستن دلایل باز و بسته نشدن درب ماکروفر برای رفع مشکل آن اقدام کنید. دلایل اینکه درب دستگاه مایکروفر باز یا بسته نمی گردد عبارت است از:

  • خراب شدن اهرم قفل درب ماکروفر
  • صدمه دیدن فنر درب ماکروفر
  • خراب شدن دستگیره متحرک ماکروفر
  • خراب شدن قفل درب ماکروفر
  • اختلال در عملکرد ضامن درب

هر یک از موارد نام برده شده ممکن است از دلایل این مشکل باشند. بهتر است برای تشخیص علت خرابی ماکروفر و تعمیرات آن به تعمیرگاه های معتبری مراجعه شود که بتوانند مشکل باز یا بسته نشدن درب ماکروفر را به صورت تخصصی تعمیر کنند.

نحوه فعال کردن قفل کودک در ماکروفر
نحوه فعال کردن قفل کودک در ماکروفر

شاید علت باز نشدن درب ماکروفر به خاطر  فعال کردن قفل کودک باشد. آی پی امداد در مقاله ای جداگانه به نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در مایکروفر پرداخته است.

مشاهده مقاله

خراب شدن اهرم یا دکمه ماکروفر دلیل باز یا بسته نشدن درب ماکروفر

یکی از عواملی که باعث باز یا بسته نشدن درب ماکروفر می شود، اهرم یا دکمه ماکروفر است. در بسیاری از ماکروفرها برای باز شدن درب از دکمه یا اهرم استفاده می شود که هرگونه اختلال در عملکرد آن موجب باز یا بسته نشدن درب ماکروفر می شود‌. ابتدا باید اهرم یا دکمه ماکروفر را از نظر سلامت مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که قادر به تشخیص سالم یا خراب بودم دکمه ماکروفر نیستید، بهتر است از یک تعمیرکار ماکروفر برای تشخیص کمک بگیرید.

چگونه خراب شدن ضامن با چفت درب باعث می شود تا درب ماکروفر به خوبی باز یا بسته نشود؟

یکی از دلایل باز یا بسته نشدن صحیح درب این است که درب با بدنه ماکروفر به خوبی به هم جفت نشوند. دلیل جفت نشدن درب و بدنه ماکروفر به خاطر خراب شدن ضامن یا چفت درب ماکروفر است. با این حال نگران نباشید. کافیست تا ضامن دستگاه را تعویض کنید تا مشکل خوب چفت نشدن درب ماکروفر رفع شود. اما اگر توانایی تعویض ضامن درب ماکروفر را ندارید، می توانید از یک تعمیرگاه معتبر که تعمیرات ماکروفر را طی زمان کوتاهی انجام می دهد، کمک بگیرید. قطعاً متخصصان و کارشناسان تعمیر ماکروفر به دلیل داشتن دانش و مهارت بالا، با کیفیت بالاتری تعمیرات ماکروفر را انجام دهد.

اگر ضامن یا چفت در ماکروفر خراب شود، درب به خوبی بسته نمیشود

چگونه می توان با تعمیر فنر درب، مشکل باز یا بسته نشدن درب ماکروفر را تعمیر کرد؟

فنر بخشی از قطعات درب است که باعث راحت تر حرکت کردن درب ماکروفر می شود. در صورتی که فنر ماکروفر خراب شود، درب دستگاه به خوبی حرکت نکرده و بسته یا یاز نخواهد شد. زیرا فنر شرایط لازم برای فشار بیشتر را ندارد. در نتیجه باعث اختلال در عملکرد درب ماکروفر می شود. برای رفع این مشکل کافیست تا فنر خراب را از درب ماکروفر خارج کرده و فنر درب جدیدی را جایگزین کنید.

خراب شدن دستگیره متحرک ماکروفر چگونه مانع باز یا بسته شدن درب ماکروفر می شود؟

در اغلب ماکروفرها دستگیره متحرکی وجود دارد که معمولاً میان ضامن درب و کلید ماکروفر قرار دارد. چنانچه کلید متحرک به هر دلیلی خراب شود، نمی توان درب ماکروفر را به خوبی باز یا بسته کرد. در بیشتر مواقع کلیدهای متحرکی که برای درب استفاده می شود، از جنس پلاستیک هستند که بعد از مدتی خراب می شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

خراب شدن دستگیره متحرک ماکروفر چگونه مانع باز یا بسته شدن درب ماکروفر می شود

خراب شدن قفل درب ماکروفر چگونه باعث باز و بسته نشدن درب ماکروفر می شود؟

در ماکروفر برای اینکه درب دستگاه به درستی باز یا بسته شود، از قفل استفاده می شود. فرسودگی قفل درب یا شکستن قفل درب از دلایلی است که موجب می شود درب ماکروفر به درستی باز و بسته نشود. به همین علت بهتر در صورت خراب شدن این قفل، برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کرد. وظیفه اصلی قفل درب، اتصال درب به بدنه است که در صورت خراب شدن، مانع بسته شدن صحیح درب می شود.

اگر قفل درب ماکروفر خراب شود، در به خوبی باز یا بسته نمیشود

چرا باز و بسته نشدن درب ماکروفر خطرناک است ؟

قطعاً می دانید که ماکروفر دستگاهی است که با کمک اشعه ای که از خود خارج می کند، باعث پخت غذا در مایکروویو یا گرم کردن آن می شود. اشعه ای که در ماکروفر استفاده می شود، برای سلامت انسان خطرناک است. به همین دلیل در هنگام استفاده از ماکروفر باید به همه نکات توجه شود. فرض کنید در هنگام استفاده از ماکروفر، درب آن به خوبی بسته نشود. در چنین حالتی ممکن است اشعه ماکروفر به انسان برخورد کرده و باعث به خطر افتادن سلامت انسان شود. بنابراین بهتر است برای حل این مشکل هرچه سریع تر به تعمیرگاه مجازی مراجعه شود تا مشکل باز یا بسته نشدن درب ماکروفر را حل کند.

نحوه تعمیر درب ماکروفر چگونه است؟

در بسیاری از موارد ممکن است به هنگام محکم بستن درب ماکروفر یا با خرابی یا شکستگی آن مواجه شوید که در این شرایط باید اقدام به بررسی قطعات مختلف درب ماکروفر و تعمیر آنها نمایید. برای تعمیر درب ماکروفر باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • پیش از انجام هرگونه کار برای تعمیرات درب ماکروفر بهتر است دستگاه را خاموش نموده و سپس آن را از برق بکشید.
  • سپس باید درب دستگاه را تا آخرین حد باز نمایید تا بتوانید اجزای مختلف آن را بررسی کنید.
  • معمولا در قسمت بالا و گوشه درب مایکروفر یک محافظ پلاستیکی تعبیه شده است.
  • وظیفه این قطعه محافظت از لولای بالا بوده که مانع از درآمدن درب به هنگام باز و بسته کردن درب دستگاه می شود.
  • می توانید این قطعه را با استفاده از پیچ گوشتی باز نموده و سپس درب را از لولا خارج نمایید.
  • سپس باید اقدام به باز کردن نوار پلاستیکی محافظ درون دب دستگاه کنید.
  • در صورتی که پیچ های مربوط به زبانه درب کمی شل هستند، باید آنها را سفت کنید.
  • چنانچه زبانه چفت کننده درب دچار شکستگی شده باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض نمایید.
  • این زبانه با توجه به جنس و مدل دستگاه قابل تعویض می باشد.

تعمیرکار آی پی امداد درباره مشکل بسته نشدن درب ماکروفر چه میگوید؟

ماکروفر یکی از دستگاه های پرکاربرد است که هرگونه نقص در درب دستگاه می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. یکی از این ایرادات مربوط به مشکل بسته نشدن درب ماکروفر است که می تواند دلایل مختلف داشته باشد:

  • از جمله دلایلی که می توان در زمینه بروز این مشکل اشاره نمود، خرابی ضامن یا چفت درب است.
  • ممکن است فنر درب ماکروفر دچار خرابی یا ایراد شده باشد که باید بررسی و رد صورت نیاز تعویض شود.
  • چنانچه دستگیره درب دستگاه مایکروفر از ایراداتی برخوردار باشد، امکان بسته شدن درب به صورت صحیح وجود نخواهد داشت.
  • در شرایطی که کلید باز و بسته کردن درب ماکروفر معیوب شده باشد، نمی توان آن را به درستی بسته کرد.

تکنسین آی پی امداد چگونه مشکل باز نشدن در مایکروفر را تعمیر میکند؟

باز نشدن درب ماکروفر یکی از مشکلاتی است که موجب بروز اختلالات زیادی در کارکرد دستگاه شده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری خواهد نمود. در ادامه این بخش تعمیرکار آی پی امداد به بیان علت باز نشدن درب دستگاه مایکروفر خواهد پرداخت:

  • بسیاری از مواقع علت بروز این مشکل به دلیل خرابی فنر، چفت و ضامن درب ماکروفر است که می تواند عملکرد دب دستگاه و میکروسوئیچ ها را با اختلال مواجه کند.
  • در صورتی که دکمه های باز کردن درب دستگاه دچار خرابی شوند، امکان استفاده از درب ماکروفر و باز کردن آن وجود نخواهد داشت.
  • خرابی قلاب درب نیز از دیگر دلایلی است که می تواند از راحت باز شدن درب مایکروفر به طور کامل جلوگیری نماید.
  • چناتجه دستگیره متحرک ماکروفر و اهرم دب دچار شکستگی یا خرابی شده باشند، مانع از باز شدن درب دستگاه خواهد شد.

چگونه می توان برای مشکل باز یا بسته نشدن درب ماکروفر اقدام کرد؟

در این مطلب به پاسخ این سوال که چرا درب ماکروفر باز یا بسته نمی شود، پرداختیم. باز و بسته نشدن درب ماکروفر با توجه به مطالب بالا به دلیل عواملی چون خرابی اهرم، خرابی چفت، خراب شدن فنر و … ایجاد می شود. عدم تجرک درب ماکروفر حین استفاده ممکن است خطرناک باشد و به دلیل اشعه هایی که از آن خارج می شود، ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت انسان شود. به همین علت بهتر است هرچه سریع تر برای تعمیرات آن اقدام شود.

ماکروفر دستگاه نسبتاً حساسی است و بهتر است برای تعمیرات آن از تکنسین تعمیر ماکروفر کمک گرفته شود. آی پی امداد یک تعمیرگاه تخصصی و پیشرفته است که تعمیرات ماکروفر را به صورت اصولی و دقیق انجام می دهد. با سپردن مشکل باز یا بسته نشدن درب ماکروفر به شرکت آی پی امداد می توانید علاوه بر کاهش هزینه ها، ضمانت نامه معتبری را از سوی این مجموعه دریافت کنید.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • آزاده موحد بشیری 03 شهریور 1402

    عرض درود. بعد از باز کردن قاب سولاردام الجی، برای تعویض لامپ، قاب را به شکل اول جا نزدند و گفتند بعد از باز کردن، دیگر مانند اول جا نمیخوره و چفت نمیشه. شما میتوانید راهنمایی بفرمایید؟ آیا این نکته صحت دارد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 شهریور 1402

      درود، خیر این مورد صحت ندارد و قاب دستگاه به صورت صحیح بسته نشده است.

      پاسخ دادن
  • محمدرضا طالبی 09 مرداد 1402

    با سلام من میخوام یک دستگاه آون تستر sunny از یک نفر بگیرم که مدتها ازش استفاده نشده بود. الان که تستش کردم، دیدم که درب آن کامل کیپ نمیشه و چند میلیمتری باز میمونه. آیا این طبیعیه یا اینکه فنر مربوط به لولای درب مشکل داره؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 مرداد 1402

      درود، در برخی از مدل ها ممکن است درب مقدار کمی باز بماند. در صورتی که می خواهید به صورت کامل کیپ شود، باید لولای پایین درب را رگلاژ نمایید.

      پاسخ دادن
  • بیگوند 29 آذر 1401

    سلام دره مایکروفرم محکم بسته شد بعد از اون الان کامل درش بسته نمیشه نیمه باز میمونه مشکلش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 آذر 1401

      سلام، ضامن درب مشکل دارد

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد