logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا ماکروفر دود می کند؟

چرا ماکروفر دود می کند؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا ماکروفر دود می کند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، اگر میخواهید بدانید چرا ماکروفر دود می کند؟ این مطلب را تا انتها دنبال کنید. تکنسین های آی پی امداد در این مطلب به توضیح دلایل دود کردن مایکروفر و راه حل های رفع این مشکل پرداخته اند. لازم به ذکر است که دود زدن دستگاه مایکروویو در حین کار می تواند مربوط به بروز مشکل در بخش های مختلف آن باشد و باید سریعا مشکل عیب یابی و رفع گردد. از این رو اگر شما نیز به هنگام استفاده از ماکروفر خود متوجه دود کردن آن شده اید، با مطالعه این مقاله همراه ما باشید.

7 علت دود کردن ماکروفر + راه‌حل

اگر حین استفاده از ماکروفر متوجه دود دادن دستگاه شدید و باعث نگرانی تان شده است، بهتر است هرچه سریع تر به دنبال علت بروز این مشکل و راه حل رفع آن باشید. تکنسین های آی پی امداد برای مشکل دود دادن ماکروفر این دلایل را عنوان کرده اند:

  1. تجمع آلودگی و چربی روی المنت ها
  2. باقی مانده مواد غذایی درون ماکروفر
  3. طولانی بودن مدت زمان پخت غذا
  4. استفاده از ظرف نامناسب
  5. ذوب شدن کابل اتصال برق در اثر حرارت
  6. سوختن قسمت های پلاستیکی قطعات
  7. ایجاد اتصالی درون ماکروفر

7 علت دود کردن ماکروفر + راه‌حل

تا به این قسمت از مطلب میدانیم که چرا ماکروفر دود می کند، در ادامه ضمن اینکه توضیحات بیشتری خواهیم داد، راه حل های رفع این مشکل را نیز توضیح می دهیم.

  1. تجمع چربی و آلودگی روی المنت ها

اگر در دفعات قبلی که از ماکروفر استفاده کرده اید، روغن مواد غذایی روی المنت ها ریخته است و یا به دلیل عدم نظافت به موقع، آلودگی های زیادی روی المنت جمع شده باشد، ممکن است در اثر حرارت بالای المنت بسوزند و دود تولید کنند.

راه‌حل:

  • راه حل رفع این مشکل به سادگی تمیز کردن منظم قسمت داخلی ماکروفر و روی المنت هاست.
  • توصیه میکنیم پس از هربار استفاده از ماکروفر، آن را تمیز کنید و آلودگی روی المنت ها را بردارید.
  • در غیر اینصورت ضمن آسیب دیدگی المنت ها، تمیز کردن آن ها به مرور زمان سخت تر خواهد شد و ممکن است سوختن این آلودگی و چربی ها علاوه بر ایجاد دود، بوی نامطبوع نیز تولید کنند.
  1. تمیز نبودن و سوختن مواد غذایی باقی مانده درون ماکروفر

این احتمال وجود دارد که هنگام استفاده از ماکروفر، بخشی از مواد غذایی درون دستگاه بریزد و یا ذرات غذا و چربی به قسمت داخلی ماکروفر پاشیده شود. حرارت دیدن باقی مانده غذاها باعث سوختن و دود کردن آنها میشود.

تمیز نبودن و سوختن مواد غذایی باقی مانده درون ماکروفر

راه‌حل:

  • راه حل رفع این مشکل نیز بسیار ساده است. تنها کافی است به طور مرتب درون ماکروفر را تمیز کنید. برای این کار میتوانید از محلول آب و سرکه و مایع ظرفشویی استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن ماکروفر، ابتدا آن را از برق بکشید و اجازه دهید به خوبی خنک شود. سپس با محلول گفته شده و یک اسکاچ همه قسمت های داخلی ماکروفر را تمیز کنید.
  • راه حل دیگر برای جلوگیری از پاشیدن مواد غذایی به درون محفظه ماکروفر، استفاده از درپوش های مخصوص گرم کردن و مقاوم مواد غذایی است.
  1. طولانی بودن مدت زمان پخت غذا

اگر مدت زمان طولانی ماکروفر را روشن نگه دارید و مواد غذایی در معرض حرارت بالا قرار بگیرند، ممکن است بسوزند و دود کنند.

طولانی بودن مدت زمان پخت غذا

راه‌حل:

  • تنها کافی است هنگام استفاده از ماکروفر زمان و حرارت را مدیریت کنید و با چک کردن مواد غذایی از کافی بودن زمان پخت مواد غذایی مطمئن شوید.
  1. استفاده از ظروف نامناسب

اگر هنگام خرید ظروف چینی، شیشه ای و یا آرکوپال به زیر ظروف دقت کرده باشید، متوجه میشوید برخی از ظروف دارای برچسب و علامت هایی هستند که نشان می دهد قرار دادن آنها در ماکروویو و مایکروفر مشکلی ندارد. اما برخی از ظروف چینی که دارای حاشیه هستند و یا برخی از ظروف فلزی و آلومینیومی، به محض قرار گرفتن در ماکروفر دود می کنند و بوی سوختگی ایجاد می کنند و به دلیل تولید قوس الکتریکی، ممکن است باعث ایجاد جرقه های آتش شوند. این جرقه ها بخشی از بدنه ماکروفر را ذوب می کند و در بعضی مواقع باعث آتش سوزی دستگاه خواهد شد.

استفاده از ظروف نامناسب

راه‌حل:

  • قبل از قرار دادن هر نوع ظرف درون ماکروفر، ابتدا بررسی کنید که حتما دارای برچسب درج شده با پیام “ایمن برای استفاده در مایکروفر” باشد.
  • حتما توجه کنید که روی ظروف تراشه های فلزی وجود نداشته باشد. قرار دادن ظرف یا کوچکترین تراشکاری فلزی یا ظرف فلزی در مایکروفر ممکن است منجر به ایجاد جرقه شود.
  1. کابل اتصال برق

همانطور که میدانید، همه کابل ها دارای روکش های پلاستیکی هستند که ممکن است در اثر حرارت بالا ذوب شوند و شروع به سوختن کنند. در صورتی که روکش کابل اتصال برق مایکروفر در اثر حرارت بالا بسوزد، دود می کند و بسیار نیز خظرناک است. طولانی بودن زمان پخت یکی از دلایل سوختن کابل اتصال برق ماکروفر است.

کابل اتصال برق

راه‌حل:

  • پس از تشخیص علت دود مایکروفر در اثر سوختن کابل، بلافاصله دستگاه را خاموش کنید و کابل را از حرارت دور نگه دارید.
  • برای تعویض کابل اتصال برق باید از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.
  1. سوختن قسمت های پلاستیکی قطعاتی چون ترموستات، ترانس ولتاژ بالا و رله برد

بالا بودن دمای ماکروفر میتواند بخش های پلاستیکی قطعاتی مثل ترموستات، ترانس ولتاژ بالا و رله برد را آب کند و باعث سوختن و دود کردن آن ها شود. طولانی بودن زمان روشن بودن ماکروفر از جمله دلایل بروز این مشکل است.

راه‌حل:

  • قطعا تعمیر قطعاتی مثل رله برد، ترموستات و ترانس باید توسط تکنسین مربوطه انجام شود. برای تعمیر قطعاتی که نام بردیم، میتوانید از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. وجود اتصالی درون مایکروفر

اگرسیم پیچ های ترانس دچار سوختگی شوند، ممکن است بوی دود را احساس کنید. سوختن این پیچ ها باعث ایجاد اتصالی و جرقه زدن ماکروفر خواهد شد.

وجود اتصالی درون مایکروفر

راه‌حل:

  • توصیه میکنیم در صورت بروز چنین مشکلی، بهتر است دستگاه را بلافاصله خاموش کنید و در اسرع وقت از متخصص این حوزه برای حل مشکل مشورت بگیرید.

برای تعمیر مشکل دود کردن مایکروفر با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله سعی کردیم درباره دلایلی که می‌تواند سبب دود کردن مایکروفر به هنگام کار شود، صحبت کرده و راه حل آن را با شما در میان بگذاریم. برای برطرف کردن این مشکل راه حل‌های فراوانی وجود دارد که شناخت و تشخیص برخی از آن‌ها توسط کاربر امکان‌پذیر نیست. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکار حرفه‌ای بخواهید تمامی قسمت‌های ماکروفر را بررسی کرده و عیب را پیدا کند. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای برطرف کردن مشکل را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست تعمیر مایکروویو خود را ثبت نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد