logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی

علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از دلایلی که می‌تواند برای ماشین لباسشویی ال جی اختلال به وجود آورده و عملکرد آن را با مشکل مواجه نماید، خراب شدن تاخو است. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم درباره چیستی این قطعه و علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی به همراه راه حل های برطرف کردن مشکل آن با شما در میان بگذاریم. چنانچه شما به عنوان کاربر با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. این سایت منبع جامع و کاملی از این دست اطلاعات به شمار می‌آید. بنابراین با مراجعه به آن می‌توانید خودتان تا حدود زیادی مشکل به وجود آمده را رفع نمایید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، می‌توانید پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

تاخو ماشین لباسشویی چه قطعه ای است؟

تاخو یا تاکو با نام علمی تاکوژنراتور در ماشین‌های لباسشویی عملکردی مانند دینام دوچرخه دارد؛ زیرا دینام می‌تواند اقدام به تولید جریان الکتریسیته کرده و پس از آن برد الکترونیکی دستگاه قادر است با توجه به مقدار ولتاژ برقی که تولید می‌شود، سالم بودن موتور، سرعت موتور، بالانس بودن دیگ و همچنین درست کار کردن یا نکردن خشک کن را تشخیص دهد. زمانی که در این قطعه مشکلی به وجود آید، برد الکتریکی اروری را نمایش می‌دهد. در خصوص برخی از انواع و برندهای ماشین لباسشویی، ممکن است شما با نمایش خطایی مواجه نشوید. اما ممکن است ببینید دور موتور یک لحظه تند شده و سپس لباسشویی متوقف شود.

به طور کلی باید گفت وظیفه تاخو، توجه به عملکرد صحیح ماشین لباسشویی است. بنابراین چنانچه با مشکلاتی از قبیل کار نکردن سنسور آب، روشن نشدن دستگاه، تکان و لرزش‌های شدید و همچنین کار نکردن لباسشویی در دور کُند مواجه شدید، باید بدانید که ممکن است قطعه تاخو لباسشویی ال جی با مشکل مواجه شده باشد. بنابراین لازم است در پی علت یابی خراب شدن این قطعه باشید. زیرا رفع کردن آن می‌تواند از بروز مشکلات دیگر برای ماشین لباسشویی جلوگیری نماید.

تاخو ماشین لباسشویی چه قطعه ای است؟

3 دلیل خراب شدن تاخو ماشین لباسشویی ال جی

ممکن است علت‌های مختلفی سبب شود تا قطعه تاخو ماشین لباسشویی ال جی شما از کار بیفتد. در چنین شرایطی به عنوان مثال ماشین لباسشویی در حین کار تکان‌های شدیدی خورده و یا هنگام آبگیری، آب را به سطح مطلوب برای شست و شو نمی‌رساند. ما در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

  1. نوسان شدید برق
  2. نفوذ رطوبت
  3. بار نامتعادل

در ادامه می‌توانید بررسی هریک از این دلایل را به همراه راه حل برطرف کردن آن‌ها بخوانید.

3 دلیل خراب شدن تاخو ماشین لباسشویی ال جی

1. نوسان شدید برق

یکی از دلایلی که سبب می‌شود تاخو ماشین لباسشویی ال جی با مشکل مواجه شود، شدت و ضعف پیدا کردن جریان برق است. در چنین شرایطی ممکن است به تاخو فشار وارد شده و آن را از کار بیندازد.

راه‌حل:

  • در شرایطی که می‌دانید برق خانه و یا منطقه شما دچار نوسان است، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک محافظ برق بر سر راه ماشین لباسشویی قرار دهید. به این ترتیب دیگر قوی و ضعیف شدن فشار برق نمی‌تواند آسیبی به دستگاه شما وارد کند.

2. نفوذ رطوبت

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود عملکرد تاخو با مشکل مواجه شود، در برابر رطوبت قرار گرفتن ماشین لباسشویی ال جی است.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است لباسشویی را در جایی قرار دهید که در معرض رطوبت نباشد.
  • همچنین می‌توانید شیلنگ‌ها و همچنین شیر پشت لباسشویی را بررسی کنید تا چنانچه دچار ریزش آب شده‌اند، این مشکل را به سرعت برطرف کرده و از خراب شدن تاخو جلوگیری کنید.

3. بار نامتعادل

یکی از مواردی که می‌تواند صدمه‌های بسیاری را به ماشین لباسشویی ال جی وارد نماید، ریختن لباس بیش از توان لباسشویی داخل دیگ برای شست و شو است. همان‌طور که می‌دانید، در بازار انواع لباسشویی با قابلیت شست و شوی وزن مشخصی از لباس وجود دارند. البته میزان خیس شدن و سنگین شدن لباس‌ها نیز در نظر گرفته‌ شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید در یک لباسشویی 8 کیلویی 4 کیلوگرم لباس برای شست و شو بریزید. اما اگر این میزان بیشتر از حد در نظر گرفته شده باشد، به درام، موتور و همچنین تاخو لباسشویی فشار وارد شده و سبب ایجاد مشکل برای لباسشویی می‌کند.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از خراب شدن تاخو ماشین لباسشویی ال جی، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مقدار لباس‌ در لباسشویی بیش از توان دستگاه نباشد.

برای تعمیر تاخو ماشین لباسشویی ال جی چه باید کرد؟

در درجه اول برای عیب یابی تاخو ماشین لباسشویی، لازم است از یک تعمیرکار بخواهید در محل شما حاضر شود. در این پروسه تعمیرکار ابتدا قاب جلو و پشت ماشین لباسشویی را باز کرده و اهم متر را به سیم‌های خروجی که روی استاتور قرار گرفته و به برد الکتریکی متصل شده، وصل می‌کند. سپس لباسشویی را روشن کرده و یکی از برنامه‌های شست و شو را انتخاب می‌کند. چنانچه اهم متر در حالت شست و شو 9 ولت و به هنگام خشک کردن 20 ولت را نشان دهد، تاخو سالم است. در غیر این صورت علت به وجود آمدن مشکل در عملکرد لباسشویی ال جی، خراب شدن تاخو است. پس از این تعمیرکار نسبت به تعویض تاخو اقدام خواهد کرد؛ زیرا اغلب تاخو دچار سوختگی می‌شود و راهی برای تعمیر آن وجود ندارد.

برای تعمیر تاخو ماشین لباسشویی ال جی چه باید کرد؟

جهت رفع مشکل خرابی تاخو لباسشویی الجی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب سعی کردیم به بررسی سه دلیل مهمخرابی تاخو ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کرده و راه حل آن را با شما در میان بگذاریم. لازم است بدانید هریک از وسایل خانگی که روزانه از آن زیاد استفاده می‌شود، هر چند مدت یکبار نیاز به سرویس منظم دارد تا همیشه کارکرد صحیح و اصولی خود را داشته باشد. چنانچه هرازگاهی این اتفاق رخ ندهد، مشکلات بزرگتری برای دستگاه رخ می دهد که ممکن است برای تعمیر آن متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری شوید. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین تعمیر لباسشویی را دارند. برای استفاده از خدماتی آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد